Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

nog een leuke voor de statistieken van Pinkpop 2020, voor de hoeveelste keer zou de act op Pinkpop 2020 staan.

Achter iedere naam staat tussen haakjes vermeld voor de hoeveelste keer de artiest of band optreedt op het festival.
Dikgedrukt de reeds bevestigde voor 2021.

Vrijdag
Red Hot Chili Peppers (5)
5 Seconds of Summer (1)
Balthazar (2)
Bishop Briggs (1)
Elle Hollis (1)
Ellie Goulding (2)
Frenna Deluxe (1)
JC Stewart (1)
Keane (4)
Kensington (4)
Lost Frequencies (live) (1)
Maisie Peters (1)
Nothing but Thieves (3)
Querbeat (1)
Saint PHNX (1)
Supergrass (2)
Ten Times A Million (1)
Twenty One Pilots (2)

Zaterdag
Post Malone (1)
Marshmello (1)
Chef'Special (4)
Crowded House (2)
Danny Vera (1)
Deftones (4)
Floor Jansen (1)
Frank Carter & The Rattlesnakes (1)
James Arthur (2)
Joost (2)
Liam Payne (1)
Mabel (1)
Nona (1)
Rag'n'Bone Man (2)
Sea Girls (1)
The Big Moon (1)

Zondag
Guns N' Roses (1)
Anderson Paak & The Free Nationals (1)
Ares (1)
Dermot Kennedy (1)
Disturbed (1)
Gojira (1)
Inhaler (1)
Of Monsters and Men (1)
The Pretty Reckless (1)
The Kik met orkest (1)
The Marcus King Band (1)
Velvet Volume (1)
Volbeat (3)
Zara Larsson (1)

Inmiddels bekend dat op Pinkpop 2021 :
+ Pearl Jam (4)
en inmiddels duidelijk dat 5 Seconds of Summer en Guns N' Roses op (0) blijven staan.

Het waren dus 33 van de 48 acts die een Pinkpop debuut hadden.
RHCP zou het vaakst op Pinkpop gestaan hebben, 5e keer over 5 decennia (1988, 1990, 2006, 2016 en dus 2021).

Het waren 10 verschillende nationaliteiten,
11 NL
2 BE
17 UK/IE
10 VS
2 Australie
6 Overig (Duitsland/Frankrijk/IJsland/Denemarken/Zweden)
Inmiddels bekend dat 5 Seconds of Summer uit Australie niet komt en uit VS GnR vervangen door PJ.

bronvermelding : https://nl.wikipedia.org/wiki/Pinkpop_2020

Dat zijn leuke statistieken om de komkommertijd mee te vullen! En een score van 33 van de 48 debutanten is overigens wel enorm sterk. Op de vrijdag staat dan wel veel herhaling maar de andere twee dagen hebben ze leuk hun best gedaan.

zou Black Eyed Peas een eventueel vervanger kunnen zijn van Post Malone? (wat ik persoonlijk niet hoop... maar toch ff aanhalen)
ze staan headliner 18e juni op Felyn Festival Lyon en 20e juni op Rock in Rio Lissabon, volgens mij willen die nog al eens meerdere dagen achtereen optreden?

Hebben pas 1x eerder op Pinkpop gestaan in 2004, in 2019 nog headliner Zwarte Cross, al stonden ze eerder nog in AFAS....

zou Black Eyed Peas een eventueel vervanger kunnen zijn van Post Malone? (wat ik persoonlijk niet hoop… maar toch ff aanhalen)
ze staan headliner 18e juni op Felyn Festival Lyon en 20e juni op Rock in Rio Lissabon, volgens mij willen die nog al eens meerdere dagen achtereen optreden?

Hebben pas 1x eerder op Pinkpop gestaan in 2004, in 2019 nog headliner Zwarte Cross, al stonden ze eerder nog in AFAS….

Nee, zou niet kunnen.

andere optie...
The Script, ivm de cancel van Stadspark Live Groningen, zal die headliner elders in NL te zien zijn.
Echter, 18 juni Newmarket UK en 20 juni op Isle of Wight UK.
Kans dat ze voor Pinkpop op en neer komen lijkt me minimaal, maar zou een Pop headliner voor de co-head met Marshmello imo kunnen opeisen??
Of niet... (imo blijven ze maar gezellig in UK ;) )

edit: bedenk me net dat CaS ze al als headliner terug aangekondigd had voor 2021. Laat het maar daarbij blijven dan... ha ha

Black Eyed Peas zijn geen headliner voor Pinkpop.
Vind dit wel een lastige hoor.
In de co-head met Marshmello, als HipHop headliner ipv Malone lijkt mij Black Eyed Peas niet echt kleiner dan Post Malone.
Als LiveNation ze ook nog eens pushen naar headliner spots op andere LiveNation festivalshows (zoals Felyn Lyon en Rock in Rio Lissabon) lijkt me iets om rekening mee te houden. Al headliner gestaan op Zwarte Cross, maar ook in België al TW headliner geweest.
Wat ik ook lastig vind is of er voor Pinkpop nog een grotere headliner gestrikt kan worden voor 2021? Dan zou naast RHCP en Pearl Jam de co-head combi Black Eyed Peas / Marshmello een veilige relatief goedkope uitweg kunnen zijn, die wellicht ook wat jonger publiek aanspreekt en ook geen rock-genre is.
Dat ze de 19e juni nog vrij hebben, vind ik dan ook een optie die ik wel in de gaten zou houden...

Maar wellicht heeft Rock in Rio in het andere weekend van 26/27 juni nog Malone aan te kondigen of een andere headliner, dan Malone of Black Eyed Peas...

Black Eyed Peas is op Werchter alleen dansafsluiter geweest, naast grotere headliners.
(Na de Peppers en Iron Maiden).
Als je een jonger publiek wil aanspreken, dan vind ik Post Malone wel een betere keuze.

In de co-head met Marshmello, als HipHop headliner ipv Malone lijkt mij Black Eyed Peas niet echt kleiner dan Post Malone.

Black Eyed Peas speelde in Afas.
Malone speelde twee keer Ziggo.

Vraag me ook af in hoeverre de Peas uberhaupt nog jonger publiek aantrekken.

Black Eyed Peas is geen headliner voor Pinkpop.

Black Eyed Peas is op Werchter alleen dansafsluiter geweest, naast grotere headliners.
(Na de Peppers en Iron Maiden).
Als je een jonger publiek wil aanspreken, dan vind ik Post Malone wel een betere keuze.

Inderdaad, wat een verschrikking was dat zeg. Maiden was nog niet gedaan of daar begint zo'n kermis DJ ons van het veld te jagen met Black eyed peas er achter.

En betwijfel of Black Eyed Peas anno 2021 nog zo'n positie op Werchter zou krijgen. Als ze al geboekt zouden worden.

En betwijfel of Black Eyed Peas anno 2021 nog zo’n positie op Werchter zou krijgen. Als ze al geboekt zouden worden.
Wees gerust, Lokerse (headliner) is de bedoeling toch?

Ik denk niet dat Rock Werchter nog een Black Eyed Peas boekt. Als ze dat doen, dan droppen ze die hoogstens in een tent.

Zegt genoeg dat ze in België op Les Ardentes stonden...

Black Eyed Peas speelde in Afas.
Malone speelde twee keer Ziggo.

Vraag me ook af in hoeverre de Peas uberhaupt nog jonger publiek aantrekken.

Black Eyed Peas is geen headliner voor Pinkpop.

Helemaal mee eens! In de verste verte geen Pinkpop headliner (meer). Die band is echt vergane glorie en volgens mij alleen nog leuk voor wat 30'ers om oude herinneringen op te halen. Als 2 na laatste op mainstage voor een uurtje oude hits zie ik het wel gebeuren, alles wat hoger is, is een fiasco. Die gasten zijn toch totaal niet meer relevant? Alleen Will.I.Am heeft nog wat naam, maar dat is ook meer in de UK zo dan hier.

Ik vind het wel humor hoe de gedachtekronkels van Dennis zo resoneren in dit forum.

Een headliner spot voor de Peas lijkt mij ook te veel van het goede. Ik denk eerder dat ze voor de balans een vrouwelijks artiest (zoals Dua Lipa, Ariana Grande, Sia etc.) hoog op het affiche proberen te zetten. Van mij mag Daft Punk trouwens wel doorkomen voor de zaterdag ;-).

Hoi, ik schrijf eigenlijk nooit al lees ik al jaren met veel plezier.

Maar nu is mijn vraag hoe groot is de kans dat rag n boneman
In 2021 op pinkpop staat

Had ze graag gezien heeft voor mij een emotionele waarde vandaar.
Dus mijn hoop is groot

In 2021 op pinkpop staat
inmiddels als terug aangekondigd voor Rock Werchter 1 juli, naast een aantal data in augustus.
Ik verwacht dat Pinkpop er wel bij zit...

Hoi, ik schrijf eigenlijk nooit al lees ik al jaren met veel plezier.

In 2021 op pinkpop staat

Had ze graag gezien heeft voor mij een emotionele waarde vandaar.
Dus mijn hoop is groot

Persoonlijk vond ik het de vorige keer echt saaie shit maar zoals Dennis al zei is de kans groot dat ie er dan staat. Dus ik zou de kaartverkoop goed in de gaten houden

Beste Festileakers, is de hittegolf sommige te veel geworden? De Back Eye Peas als headliner?? Ook nog eens zonder Fergy. Nee dat zou een devaluatie zijn. Hooguit in de tent.

Ben wel voorstander van “ Dadrock editie” (leuk verzonnen) waartoe ik ook hoor. Kom maar op met Metallica.

Toegegeven ik heb ze nog nooit gezien dus kan er niet over oordelen maar in 2017 waren ze op pinkpop ik werk normaal als verkeersregelaar dan .
Teven was mijn vader daar ook voor het eerst en die is hetzelfde jaar overleden en humane en skin waren zijn crematie liedjes vandaar dat ik ze hoe dan ook op pinkpop wil zien .

Users who are viewing this thread