Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

Zou me niets verbazen als een hoop van de najaarshows daarnaartoe verplaatst worden.

Zou me niets verbazen als een hoop van de najaarshows daarnaartoe verplaatst worden.

Ja precies. De zomer van 2021 zal een combi zijn van alle shows die in 2020 al gepland stonden + zoveel mogelijk inhalen + nieuwe shows zoals Graspop (verwacht ik). Dat er nu nog een gat is, zegt mij niet zoveel.

We zullen zien... Weinig over te zeggen nu.
De najaar shows van Nightwish kunnen ook nog verplaatst worden achter de nieuwe data van de verplaatste VS shows begin oktober 2021?

Voorlopig zie ik Floor Jansen nog als afvaller, doordat ze nog niet bij de NL acts zat. Maar goed, ze kan ook nu pas langzaam de nieuwe tourdata rond hebben waardoor dat vertraagd is.

Ze gingen ook zonder headliners de deadline van de geldteruggave in dus het hoeft niet perse dat alle headliners bekend zijn als de voorverkoop start….
ik kom hier toch even op terug.
Dat verhaal rond die deadline was ook voornamelijk gestuurd door Ticketmaster/Mojo, Pinkpop had daar qua kaartverkoop weinig invloed op. Eigenlijk had alles vanaf moment van cancel 4 weken de tijd van Ticketmaster, Pinkpop dus ook.
Het verhaal rond de nieuwe verkoop, die licht imo toch heel anders. Pinkpop is volgens mij nog geen verkoop gestart zonder dat minstens de headliners bekend zijn of zelfs na de perspresentaties met grootst deel affiche bekend.
Aangezien Rob Trommelen het in een interview laatst ook over had pas met de verkoop van Pinkpop te starten als er meer bekend is en dat dat ook pas in november kon zijn. Denk ik vanuit Mojo al veel duidelijk is over de hoofdmoot van het affiche, anders zouden ze niet zo stellig in september al met de verkoop beginnen. Als zij nog niet zo zeker waren, dan zou er naar mijn idee nog lang geen verkoop beginnen.
Vandaar dat ik er van uit ga, dat als er een datum is voor start verkoop, dat dat ook een uitgangspunt is dat minstens de headliners alle 3 bekend zijn.

Overigens heb ik wel sterk de neiging te denken dat het een headliner betreft die al enigszins besproken was voor Pinkpop 2021, uitgaande van de redelijk vroeg vallende verkoop. Als ik dan uit ga van namen die ik daarvan verwacht, Metallica, Springsteen of bijvoorbeeld AC/DC. Heb ik heel sterk de neiging te denken dat het affiche van Pinkpop 2021 wel eens aangevoerd kan worden door :
Red Hot Chili Peppers / Metallica / Pearl Jam

tenminste, dat is momenteel mijn lichte vermoeden...

Metallica heeft al wat data staan voor volgend jaar is het niet?
Zou een logische zet zijn al zie ik ze ook voor een meer pop headliner gaan als die beschikbaar is. Taylor Swift Beyonce The Weeknd om maar wat te noemen.
Voor de rest kan ik je beredenatie wel volgen....

Wordt wel helemaal Dadrock: The Festival zo.

Hoe vet Metallica ook kan zijn, met dit drietal bedien je een hele grote groep van je doelpubliek gewoonweg niet.

DennisvdBr wrote:

Hoe vet Metallica ook kan zijn, met dit drietal bedien je een hele grote groep van je doelpubliek gewoonweg niet.
Dadrock? Serieus? Je hebt er ook weinig kaas van gegeten.

DennisvdBr wrote:

Deels met je eens, wordt wel veel rock zo.
Al neemt dat niet weg dat dit een grotere kans heeft om uit te verkopen dan met Post Malone/Billie Eilish/een vergelijkbare pop-act (uitgezonderd de Bruno Mars, Ed Sheeran, Coldplay, Taylor Swift etc.).
Dan hadden ze misschien beter RHCP kunnen skippen, met Metallica en Pearl Jam verkoop je die dagen (en ik denk weekendkaarten ook) gewoon uit.
Desalnietteplus, geloof ik niet dat dit gaat gebeuren. Zo wel? Dan ga ik m'n eerste Pinkpop weekend tegemoet.

Indiaantje89 wrote:
Nou die nieuwe Biffy Clyro is niet veel aan, kan Pinkpop prima skippen.

Biffy Clyro past wel in het rijtje met Kensington… Afgrijselijke muziek.
Ik vind ze vroeger echt wel tof hoor, met Many Of Horror, Bubbles, Gods & Satan, 57 maar nu is er weinig meer van over idd. Maar Kensington heeft nog nooit een leuk nummer gemaakt.

Hopelijk komt Faith No More door naar Pinkpop. Qua tourschema lijkt er ruimte te zijn en die show in AFAS Live is al uitverkocht.
Lijkt me een mooie sub of IBA afsluiter.

Hopelijk komt Faith No More door naar Pinkpop. Qua tourschema lijkt er ruimte te zijn en die show in AFAS Live is al uitverkocht.
Lijkt me een mooie sub of IBA afsluiter.
Staan de 19e juni op Hellfest.
Verwacht ze nog bij Graspop de vrijdag, maar de 20e nog Pinkpop als ze de 21e alweer een show hebben staan, lijkt me Faith No More met die AFAS show al geen optie meer voor Pinkpop.

Bonnaroo Festival (VS) zelfde weekend met Pinkpop in 2021, hoopt grootste deel affiche over te nemen naar 2021.
De meeste, zo niet alle, hebben al toegezegd te komen volgens de organisatie.
https://eu.knoxnews.com/story/news/2020/08/13/bonnaroo-hoping-2020-lineup-artists-can-perform-2021-festival/3335155001/

Hier zijn dus vanaf het affiche 2020 afvallers te zien, waaronder Marcus King Band.
Echter, aan andere kant, zien we Dermot Kennedy tijdens Pinkpop al in Duitsland bij Hu/So, zoals ook in 2020.

de 2020 lineup van Bonnaroo, vind je (hier)

Hier zijn dus vanaf het affiche 2020 afvallers te zien, waaronder Marcus King Band.
Echter, aan andere kant, zien we Dermot Kennedy tijdens Pinkpop al in Duitsland bij Hu/So, zoals ook in 2020.
Alweer Marcus King... Verdorie.

DennisvdBr wrote:

Alweer Marcus King… Verdorie.
tov van affiche 2020, Bonnaroo heeft nog niets aangekondigd voor 2021.
dus wellicht is er een kans nog?

Daarbij, Tones and I ook al op Hu/So. Tool zal ook afvaller zijn, aangezien Puscifer op Hellfest staat dat weekend. Dus er is nog wel eea aan te merken op de uitspraken van de organisatie van Bonnaroo....

wenteldave wrote:

DennisvdBr wrote:

Alweer Marcus King… Verdorie.

tov van affiche 2020, Bonnaroo heeft nog niets aangekondigd voor 2021.
dus wellicht is er een kans nog?
Dat weet ik wel, maar ik zou het zelf best apart als ze weer niet komen. Zeker omdat ze vorig jaar op het laatste moment hadden afgezegd, dat mogen ze wel goed komen maken.

ben trouwens ook wel benieuwd naar FireFly Festival (VS), zei hebben nog geen datum bekend gemaakt.
zei zijn waarschijnlijk RATM al kwijt van het affiche, maar als ze het grootste deel van het affiche handhaven, geeft dat wel duidelijkheid voor de mensen die Billie Eilish blijkbaar verwachten...
de lineup van FireFly Festival 2020 vind je ( hier )

Users who are viewing this thread