Ze gingen ook zonder headliners de deadline van de geldteruggave in dus het hoeft niet perse dat alle headliners bekend zijn als de voorverkoop start….
ik kom hier toch even op terug.
Dat verhaal rond die deadline was ook voornamelijk gestuurd door Ticketmaster/Mojo, Pinkpop had daar qua kaartverkoop weinig invloed op. Eigenlijk had alles vanaf moment van cancel 4 weken de tijd van Ticketmaster, Pinkpop dus ook.
Het verhaal rond de nieuwe verkoop, die licht imo toch heel anders. Pinkpop is volgens mij nog geen verkoop gestart zonder dat minstens de headliners bekend zijn of zelfs na de perspresentaties met grootst deel affiche bekend.
Aangezien Rob Trommelen het in een interview laatst ook over had pas met de verkoop van Pinkpop te starten als er meer bekend is en dat dat ook pas in november kon zijn. Denk ik vanuit Mojo al veel duidelijk is over de hoofdmoot van het affiche, anders zouden ze niet zo stellig in september al met de verkoop beginnen. Als zij nog niet zo zeker waren, dan zou er naar mijn idee nog lang geen verkoop beginnen.
Vandaar dat ik er van uit ga, dat als er een datum is voor start verkoop, dat dat ook een uitgangspunt is dat minstens de headliners alle 3 bekend zijn.
Overigens heb ik wel sterk de neiging te denken dat het een headliner betreft die al enigszins besproken was voor Pinkpop 2021, uitgaande van de redelijk vroeg vallende verkoop. Als ik dan uit ga van namen die ik daarvan verwacht, Metallica, Springsteen of bijvoorbeeld AC/DC. Heb ik heel sterk de neiging te denken dat het affiche van Pinkpop 2021 wel eens aangevoerd kan worden door :
Red Hot Chili Peppers / Metallica / Pearl Jam
tenminste, dat is momenteel mijn lichte vermoeden...