Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
We kunnen nog even een slag om de arm houden natuurlijk, voor die zaterdag headliner.

Qua geruchten, leg ik het even bij de volgende kanshebbers :
- Muse , album en tour in 2021 via eerder interview met NME en recent aangekondigd voor NovaRock 2 weken voor Pinkpop
- Metallica , gerucht voor Frankrijk 2021 via Zegut
- Coldplay , op Belgische radio eind 2019 aangegeven dat het 18 maanden duurt voordat ze weer gaan touren
- Eminem , wellicht is de (nog aan te kondigen) albumtour van 2020 wederom een jaar verschoven
- Arctic Monkeys , geruchten over 2021 concerten in Sheffield en mogelijk Glastonbury

en dan laat ik de kleine kans dat Black Eyed Peas de headline spot pakken naast oa Rock in Rio, of het doorschuiven van Volbeat, of het missen van een NL show van System of A Down en dat Tame Impala en Billie Eilish imo tijdens Pinkpop in VS touren, uit dit lijstje....

via https://festileaks.com/2020/05/pinkpop-2021-an-overview-of-the-biggest-rumours/
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.520
6.190
Kom op Dennis. Coldplay is geen kanshebber. Eind 2019 was er nog geen wereldwijde pandemie. Dat interview is geen aanleiding om aan te nemen dat ze festivals gaan spelen.
Er zijn geen aanwijzingen om aan te nemen dat ze überhaupt gaan touren en of ze zo wel festivals doen.

Black Eyed Peas zijn geen headliner voor Pinkpop.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Het is vandaag exact 5 weken na aankondiging Pearl Jam.
3 weken voor start (reguliere) verkoop / ca. 2 weken voor verkoop voor vouchers.

Zou vandaag een goed moment zijn voor iets van nieuws?
Ik kan me echt totaal niet voorstellen, dat de voucheraanvragers de verkoop in gaan 14 september, zonder dat de headliner van PP-zaterdag bekend is?
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
866
349
Zou het niet eerder op een dinsdag omdat ze over het algemeen op een dinsdag het vaakst iets aankondigen

Welke bands/artiesten is de kans wel redelijk dat ze komen die niet aangekondigd waren voor 2020?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.520
6.190
Ik kan me echt totaal niet voorstellen, dat de voucheraanvragers de verkoop in zonder dat de headliner van PP-zaterdag bekend is?

Waarom niet?
 

TafkaP

Playlistbediener
8 apr 2016
49
4
Ik weet niet of het al bekend was.

Maar ik bleef even hangen bij een interview van metellica bij boulevard.

Waar werd gevraagd of ze weer gaan optreden voor grote groepen.
Waarop de gitarist aangaf dat als alles weer kan en goed gaat ze hopen volgend jaar op festivals te staan.

Lijkt me wel echt een perfecte 3e headliner voor pinkpop
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
Ik weet niet of het al bekend was.

Maar ik bleef even hangen bij een interview van metellica bij boulevard.

Waar werd gevraagd of ze weer gaan optreden voor grote groepen.
Waarop de gitarist aangaf dat als alles weer kan en goed gaat ze hopen volgend jaar op festivals te staan.

Lijkt me wel echt een perfecte 3e headliner voor pinkpop
Net vlug teruggekeken, dat klinkt wel hoopgevend ja.
Pff, RHCP, Metallica en Pearl Jam, het zou wat zijn..
Twee van de drie gelukkig al binnen :cool:
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.004
2.055
Dan ga ik eens serieus vloeken dat Pinkpop tijdens Graspop valt.
Droom trio headliners.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.617
11.295
Dan ga ik eens serieus vloeken dat Pinkpop tijdens Graspop valt.
Droom trio headliners.
Met een goed dagprogramma ga ik dan toch wel twijfelen, hoor. Maar ja, goed dagprogramma en Pinkpop blijft een beetje een ding.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
als ze >75% van de 2020 lineup mee kunnen nemen naar 2021, dan zit dat wat mij betreft met het dagprogramma helemaal goed.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Dan ga ik eens serieus vloeken dat Pinkpop tijdens Graspop valt.
Droom trio headliners.
Ik vraag me wel af waar Metallica dan in België staat.
Punt daarvan is, dat ik namelijk niet verwacht dat Pinkpop 3 headliners met RW gaat delen. Daar zit doorgaans minstens 1 andere bij voor Pinkpop. Aangezien ze Pearl Jam al delen. Is het de vraag of ze RHCP nog aankondigen of de 3de Pinkpop headliner...
Ik heb de neiging om RHCP nog op Rock Werchter te verwachten en dat de derde Pinkpop headliner elders in België staat of niet in 2021 elders in Benelux.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.617
11.295
als ze >75% van de 2020 lineup mee kunnen nemen naar 2021, dan zit dat wat mij betreft met het dagprogramma helemaal goed.
Blijft natuurlijk altijd persoonlijke smaak, maar ik vond zelf alleen Crowded House, Deftones, Disturbed, Gojira,The Marcus King Band, The Pretty Reckless en Volbeat wel aardig. Voor de rest deed het me allemaal niet zo gek veel. Als je dan ook nog hoort dat Disturbed en The Marcus King Band waarschijnlijk gaan afvallen, dan wordt het wel een karig rijtje, dus hopelijk komen ze binnenkort met goed nieuws.
Headliners zijn top, maar dat vond ik met RHCP en GNR ook al.

Zou me ook niet verbazen als Muse opeens als headliner bij Pinkpop opduikt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Nou, dan... vandaag 2 weken voor de voucher-verkoop.

Het gaat langzaam krap aan worden, maar ik heb goede hoop dat komende dagen wel ietsjes van nieuws komt.
Over de zaterdag headlinespot verwacht ik ook binnen komende 2 weken wel uitsluitsel.

even resumeren...
Bevestigd voor Pinkpop 2021 :
Pearl Jam headliner zondag 20 juni 2021,
Red Hot Chili Peppers headliner vrijdag 18 juni 2021,
Twenty One Pilots, Kensington, Deftones, Frenna Deluxe, Joost, The KIK, Danny Vera, JC Stewart, NONA, Ten Times A Million, Ares, Elle Hollis

Waarschijnlijk wel vanaf affiche 2020 :
Anderson .Paak, Volbeat, Marshmello, Rag N Bone Man, Crowded House, Keane, Nothing But Thieves, Ellie Goulding, Supergrass, Of Monsters and Men, Frank Carter & The Rattlesnakes, Gojira, Dermot Kennedy, Inhaler, Sea Girls, Saint PHNX, The Last Internationale, The Pretty Reckless, Mabel, Querbeat, James Arthur, Maisie Peters,

Waarschijnlijk afvallers tov affiche 2020 :
NL-acts : Floor Jansen, Chef’Special (ivm niet bij de aangekondigde NL-acts 9 juni)

Nog onzeker tov affiche 2020 :
Post Malone, Lost Frequencies, Bishop Briggs, Liam Payne, The Big Moon, Disturbed, Zara Larson, The Marcus King Band, Velvet Volume.

Afvallers tov affiche 2020 :
5 Seconds of Summer (ivm tour VS tijdens Pinkpop)
Guns N’ Roses (vervangen door Pearl Jam / staan in Londen tijdens Pinkpop)


ik hoop zelf op snel nieuws rondom: Volbeat, Rag N Bone Man, Crowded House, Keane, Nothing But Thieves, Supergrass, Frank Carter, Gojira, Dermot Kennedy, Inhaler, The Last Internationale, The Pretty Reckless, Querbeat en hopelijk Disturbed terug op 2021 affiche.
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Denk dat Arctic Monkeys wel eens de headliner op de zaterdag kan zijn.

Vandaag waarschijnlijk nieuws van Reading en Leeds (ookal is dat in augustus)
Mad Cool heeft ook nog 3 headliners in petto.
Ben heel erg benieuwd waar hun mee komen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Denk dat Arctic Monkeys wel eens de headliner op de zaterdag kan zijn.

Vandaag waarschijnlijk nieuws van Reading en Leeds (ookal is dat in augustus)
Mad Cool heeft ook nog 3 headliners in petto.
Ben heel erg benieuwd waar hun mee komen.
Mad Cool nog 3, echt? Ik dacht werkelijk 1 nog, op de 9e juli? Ik weet niet of dat voor Pinkpop relevant hoeft te zijn, kan ook een act zijn die eind juni in VS zit en pas juli in EU?
Reading Leeds, verwacht ik niet dat daar een Pinkpop headliner in zit.
Misschien headliners die pas juli/augustus door europa gaan en waarvoor Pinkpop net te vroeg zit, of van die UK-acts die een headline spot pakken in UK maar voor Pinkpop ergens 's middags op IBA staan?

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.520
6.190
Nou, dan… vandaag 2 weken voor de voucher-verkoop.

Het gaat langzaam krap aan worden, maar ik heb goede hoop dat komende dagen wel ietsjes van nieuws komt.
Over de zaterdag headlinespot verwacht ik ook binnen komende 2 weken wel uitsluitsel.

Ik heb het je eerder gevraagd en ben nog steeds benieuwd:

Waarom verwacht je voor die de datum de laatste headlinerspot?

Ik denk dat dat ook nog wel een tijdje op zich kan laten wachten.

Artic Monkeys zou trpuwens een fijne derde headliner zijn.... al hoop ik nog steeds dat ze Post Malone weer kunnen boeken.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.407
631
Joe wrote:
Dan ga ik eens serieus vloeken dat Pinkpop tijdens Graspop valt.
Droom trio headliners.

Ik vraag me wel af waar Metallica dan in België staat.
Punt daarvan is, dat ik namelijk niet verwacht dat Pinkpop 3 headliners met RW gaat delen. Daar zit doorgaans minstens 1 andere bij voor Pinkpop. Aangezien ze Pearl Jam al delen. Is het de vraag of ze RHCP nog aankondigen of de 3de Pinkpop headliner…
Ik heb de neiging om RHCP nog op Rock Werchter te verwachten en dat de derde Pinkpop headliner elders in België staat of niet in 2021 elders in Benelux.

De doorgaans goed ingelichte personen hebben in het RW topic wel al eens aangegeven dat Metallica eerder op TW/Boutique zou staan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
De doorgaans goed ingelichte personen hebben in het RW topic wel al eens aangegeven dat Metallica eerder op TW/Boutique zou staan.
kan?

In dat geval zijn ze wat mij betreft wel weer een groter kanshebber Pinkpop, als het niet RW zal zijn.

Arctic Monkeys zou imo een belabberde headliner zijn. Maar ik vond het in 2014 al behoorlijk slecht en naar mijn idee heb ik in tussen tijd verder geen sympathie opgebouwd voor die band. Zou een avondje optijd terrein af worden, maar goed, dat was het met Malone ook...

Kijk als Metallica niet op RW zal staan dan zijn ze imo best kanshebber. Maar Muse geef ik momenteel voor Pinkpop de grootste kans en de meeste persoonlijke hoop.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
Nou, dan… vandaag 2 weken voor de voucher-verkoop.

Het gaat langzaam krap aan worden, maar ik heb goede hoop dat komende dagen wel ietsjes van nieuws komt.
Over de zaterdag headlinespot verwacht ik ook binnen komende 2 weken wel uitsluitsel.

Ik heb het je eerder gevraagd en ben nog steeds benieuwd:

Waarom verwacht je voor die de datum de laatste headlinerspot?

Ik denk dat dat ook nog wel een tijdje op zich kan laten wachten.

Artic Monkeys zou trpuwens een fijne derde headliner zijn…. al hoop ik nog steeds dat ze Post Malone weer kunnen boeken.
Waarom vind je Metallica zo raar als laatste headliner? Ze hebben zelf in dat interview aangegeven dat ze festivals doen als alles meezit toch?
Ik vind het een goeie shout, ze staan graag op Pinkpop, ze verkopen dagkaarten als een gek.
Arctic Monkeys zou ik trouwens ook te gek vinden, past ook 'beter' (voor zover dat kan) als vervanger van Post Malone dan bijvoorbeeld Metallica en Muse denk ik.
Wel mooie kanshebbers zo met Muse, Arctic Monkeys en Metallica.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Ik heb het je eerder gevraagd en ben nog steeds benieuwd:

Waarom verwacht je voor die de datum de laatste headlinerspot?

Zoals ik al een paar keer aangaf. Omdat ik absoluut niet verwacht dat ze die zonder de 3 headliners bekend de voucher verkoop starten.
Ze kondigen met volle overtuiging aan de verkoop 14 a 18 september te starten. Dan hebben ze al iets op de korrel.
Anders hadden ze nog lang geen verkoop datum aangekondigd of pas begin november begonnen als in 2019, of hadden ze het zelfs kunnen rekken tot pas in 2021.
Nu, hebben ze al 2 headliners aangekondigd en geven ze aan wanneer de verkoop start.
En voordat je daarover begint, dat staat imo los van de ticketmaster tijdlimiet van de voucher aanvragen, dat ging net als bij de andere ticketmaster events volgens dezelfde tijdlimiet, ongeacht evenement.
Bij de verkoop hebben Mojo en Pinkpop nog zelf in de hand wanneer verkoop start, als ze dan de voucher aanvragers voorrang geven in verkoop, moet er ook voordeel in die voorrang zitten en dat is er voor de zaterdag enkel en alleen als er iets over de headliner bekend is. Voor zaterdag hebben ze nu enkel Deftones, Vera, Joost en Nona, dat gaat hem met verkoop niet worden en al helemaal niet in de voucher-voorverkoop.
Vandaar dat ik mij niet kan voorstellen dat er met deze overtuiging een start verkoop genoemd word, zonder dat er 3 headliners tzt bekend zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken