Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.520
6.190
Ik zeg nergens in mijn post dat ik Metallica raar zou vinden.... ik vroeg Dennis waarom hij de derde headliner al ''zo snel'' verwacht.

Metallica zou voor Pinkpop en de verkoop een fantastische headliner zijn natuurlijk.

Zoals ik al een paar keer aangaf. Omdat ik absoluut niet verwacht dat ze die zonder de 3 headliners bekend de voucher verkoop starten.
Ze kondigen met volle overtuiging aan de verkoop 14 a 18 september te starten. Dan hebben ze al iets op de korrel.
Anders hadden ze nog lang geen verkoop datum aangekondigd of pas begin november begonnen als in 2019, of hadden ze het zelfs kunnen rekken tot pas in 2021.

Volgens mij starten ze die verkoop puur in september omdat ze in deze situatie de kaartverkoop gewoon beter vroeger dan later kunnen beginnen....'
Zou mooi zijn als die derde headliner er dan al is maar dat staat er denk ik los van. Zijn veel meer festivals die zonder volledige line-up en/of de alle headliners bekend al hun verkoop starten.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
Ik zeg nergens in mijn post dat ik Metallica raar zou vinden…. ik vroeg Dennis waarom hij die headliner al ”zo snel” verwacht.

Metallica zou voor Pinkpop en de verkoop een fantastische headliner zijn natuurlijk.
Oh dan las ik verkeerd, excuus.
Maar voor de datum van de ticketverkoop lijkt me redelijk logisch om die headliner bekend te maken toch?
Zullen vast niet veel mensen zijn die voor Joost of Deftones alleen een ticket kopen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.520
6.190
Zijn wel meer festivals die zonder alle headliners bekend gemaakt te hebben de voorverkoop al starten toch? Het zou mooi zijn als Pinkpop ze allemaal bekend heeft maar de datum van de voorverkoop is imo geen indicatie dat dat betekent dat er dan nu binnen twee weken nieuws komt. Al zit ik er graag naast! :)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.242
4.520
Arctic Monkeys zou het affiche voor mij wel ineens een heel stuk interessanter maken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Volgens mij starten ze die verkoop puur in september omdat ze in deze situatie de kaartverkoop gewoon beter vroeger dan later kunnen beginnen….’
Zou mooi zijn als die derde headliner er dan al is maar dat staat er denk ik los van. Zijn veel meer festivals die zonder volledige line-up en/of de alle headliners bekend al hun verkoop starten.
Pinkpop hield zich in verleden nooit op aan start verkoop van andere evenementen.
Enkel afgelopen jaar starte de verkoop voordat GnR bekend was. Maar volgens mij was dat een bewuste keuze, om die verkoop voor die aankodiging te starten, als imo een soort presale.
Daarbij is voor mij de start verkoop van een "geheel nieuwe editie" heel anders dan de situatie nu. De situatie nu is dat het in principe de al gekochte tickets voor de 2020 editie is en de keuze gegeven wordt om deze voor de reguliere verkoop om te zetten naar 2021. Dan moet er wel keuze mogelijkheid zijn.
Maar wat ook meespeelt is dat in een recent interview rond Pinkpop 2020 met Rob Trommelen met Vera Claessen en Wieneke Wennekes, Rob aangaf dat de verkoop in november los moet of eventueel rekken tot januari.
Er is dus een ontwikkeling in tussentijd die er voor heeft gezorgd dat de verkoop al begin september start, 2 maanden eerder. Daar moet iets achter zitten, dat denk ik...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.520
6.190
Pinkpop hield zich in verleden nooit op aan start verkoop van andere evenementen.

Ze hebben in het verleden ook nooit te maken gehad met een gecancelde editie (door een pandemie) en voucher-aanvragen.
Ik denk dat dit de grootste reden is dat ze eerder beginnen met de voorverkoop.

Ze hadden ook niet al eerder al twee headliners staan in september toch?

Maar wat ook meespeelt is dat in een recent interview rond Pinkpop 2020 met Rob Trommelen met Vera Claessen en Wieneke Wennekes, Rob aangaf dat de verkoop in november los moet of eventueel rekken tot januari.
Er is dus een ontwikkeling in tussentijd die er voor heeft gezorgd dat de verkoop al begin september start, 2 maanden eerder. Daar moet iets achter zitten, dat denk ik…

Dat is dan wel weer interessant! Kan je voorgevoel nu ook beter volgen.

ik wil je reactie wel weer eens zien als de dagindeling komt

Wat wil je daarmee zeggen? :?: :p
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.734
1.897
Zomaar een gedachte.....De sector heeft het heel zwaar gehad en nog steeds zijn de vooruitzichten gewoon slecht.
Zou het niet zo kunnen zijn dat de vvk gewoon vroeger begint omdat ze nu denken, alles wat we binnen hebben aan inkomsten is meegenomen dus starten met die vvk. Het programma wordt ondertussen aan gewerkt en als er iets te melden is gooien we het naar buiten om de lopende verkoop weer een boost te geven.....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
uiteraard kan dat PJ, dat is wat Timmetje ook bedoeld...

die datum 14 / 18 september is imo zo ongewoon random gekozen, dat kan imo niet zomaar random zijn.
en waarom ook zo vroeg aankondigen wanneer de verkoop begint, dat had ook nog gerekt kunnen worden.
daar zit meer achter, dat denk ik.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.520
6.190
en waarom ook zo vroeg aankondigen wanneer de verkoop begint

Puur vanwege de vouchers toch? Zodat mensen met vouchers weten waar ze aan toe zijn. Die kun je niet te lang in ongewisse laten. :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
en waarom ook zo vroeg aankondigen wanneer de verkoop begint

Puur vanwege de vouchers toch? Zodat mensen met vouchers weten waar ze aan toe zijn. Die kun je niet te lang in ongewisse laten.
1f642.svg
met de aankondiging van RHCP in 2019 was het ook de eerste naam 13 november en de verkoop voor PP2020 starte 23 november.
Ze hadden nu ook kunnen wachten tot 2 weken voor 14/18 september met dat berichtje over de start van de verkoop, ongeveer nu dus.
Dan hadden de voucher aanvragers ook 2 weken de tijd gehad om zich voor te bereiden en was er nog een extra publiciteit moment geweest.
Zodat mensen met vouchers weten waar ze aan toe zijn, moeten ze wel even meer nieuws over die zaterdag geven. Dat is mijn mening.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.520
6.190
2019 en nu kun je niet met elkaar vergelijken. Ze hebben er nu, zoals PJ ook zegt, waarschijnlijk baat bij om zo snel mogelijk de kaartverkoop te starten.

Wel eens dat wat meer info voor de mensen met zaterdagtickets netjes zou zijn.... maar dat had imo voor alle dagen voor die rare deadline in mei al gemoeten.

Aan de andere kant: Ze kunnen niet wachten met start kaartverkoop tot alle headliners rond zijn. Dat kan nog wel even duren.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
ja, blijft wel dat die rare deadline in mei een ticketmaster ding is, dat was die 4 weken na de cancel van het ticketmaster-evenement.
de start verkoop van Pinkpop staat daar weer los van.

we zullen zien, of er komende twee weken nog wel of niet nieuws komt?

Wat mij betreft MOETEN ze voor de herstart van de verkoop WEL duidelijk maken of Post Malone wel of niet terugkomt, of dat met nieuwe headliner is voor zaterdag daar valt over te twisten... Maar voor de voucher aanvraagperiode was er geen duidelijkheid, er moet nu voor de verkoopstart en al helemaal voor de voucher-verkoopstart daar duideljkheid over zijn. Anders slaan ze volledig de plank mis ten opzichte van de mensen die ter goeder trouw de vouchers aangevraagd hebben.

Ik zou eigenlijk wel eens willen weten hoe de verhoudingen zitten, hoeveel kaarten zijn behouden, hoeveel vouchers zijn aangevraagd en hoeveel tickets zijn retourgegeven? Misschien dat daaraan ook een keuze van de organisatie afhankelijk is? Als er veel kaarten behouden zijn en er slechts enkele vouchers aangevraagd zijn, kan dat zo relatief weinig zijn om nieuws te overhaasten. Maar blijft het imo niet netjes tov de mensen die nog enige loyaliteit hebben en een voucher aanvragen, om die mensen wel iets van duidelijkheid te verschaffen. Voor vrijdag is er grotendeels duidelijkheid, voor zondag is er duidelijkheid over de headliner, maar voor zaterdag kan toch niemand (op een enkele Deftones/Vera/Joos/Nona fan na) tevreden zijn...

Afwachten dan maar.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.520
6.190
Wat mij betreft MOETEN ze voor de herstart van de verkoop WEL duidelijk maken of Post Malone wel of niet terugkomt, of dat met nieuwe headliner is voor zaterdag daar valt over te twisten… Maar voor de voucher aanvraagperiode was er geen duidelijkheid, er moet nu voor de verkoopstart en al helemaal voor de voucher-verkoopstart daar duideljkheid over zijn. Anders slaan ze volledig de plank mis ten opzichte van de mensen die ter goeder trouw de vouchers aangevraagd hebben.

Helemaal mee eens!

Als één van de geruchten Muse, Metallica of dan toch de Artic Monkeys klopt gaat Pinkpop iig een meer dan goede voorverkoop tegemoet. :)
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Leuke headliners voor Reading / Leeds imo.
Hoop dat Post malone gewoon naar Pinkpop gaat I.p.v Lowlands.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Leuke headliners voor Reading / Leeds imo.
Hoop dat Post malone gewoon naar Pinkpop gaat I.p.v Lowlands.
Ik heb dit dus precies tegenovergesteld...

QOTSA wel oké...btw...
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
rhcp wrote:
Leuke headliners voor Reading / Leeds imo.
Hoop dat Post malone gewoon naar Pinkpop gaat I.p.v Lowlands.

Ik heb dit dus precies tegenovergesteld…

QOTSA wel oké…btw…

Ik zou bijv. Stormzy, catfish, post malone, liam heel graag op pinkpop willen zien, niet allemaal als headliner natuurlijk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken