Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Ben benieuwd of er binnenkort weer nieuws komt?
Lowlands weekend is achter de rug, daar is netjes aandacht naartoe gegaan vanuit media.
Het is nog 3 weken tot de start van de verkoop, maandag 14 september 10.00 voor de vouchers en vanaf de vrijdag er na de reguliere verkoop al.
Laatste nieuws is toch al dik 3 weken terug.
Kan me voorstellen dat er komende tijd weer wat namen bij komen, wellicht groot deel affiche de week voor de verkoop.
De gouden tip is ook weer eens ongemerkt voorbij geglipt (eindigde al een dikke maand terug), of daar nog iets over horen??
Zeker omdat ik verwacht dat vanaf affiche 2020 nog veel namen terug gaan komen, verwacht ik wel een aantal berichten komende tijd.
Ook verwacht ik de headliner wel voor zaterdag, ik vind het niet echt iets voor Pinkpop om zo vroeg met verkoop te beginnen zonder alle headliner bekend te hebben?
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
373
203
Ben benieuwd of er binnenkort weer nieuws komt?
Lowlands weekend is achter de rug, daar is netjes aandacht naartoe gegaan vanuit media.
Het is nog 3 weken tot de start van de verkoop, maandag 14 september 10.00 voor de vouchers en vanaf de vrijdag er na de reguliere verkoop al.
Laatste nieuws is toch al dik 3 weken terug.
Kan me voorstellen dat er komende tijd weer wat namen bij komen, wellicht groot deel affiche de week voor de verkoop.
De gouden tip is ook weer eens ongemerkt voorbij geglipt (eindigde al een dikke maand terug), of daar nog iets over horen??
Zeker omdat ik verwacht dat vanaf affiche 2020 nog veel namen terug gaan komen, verwacht ik wel een aantal berichten komende tijd.
Ook verwacht ik de headliner wel voor zaterdag, ik vind het niet echt iets voor Pinkpop om zo vroeg met verkoop te beginnen zonder alle headliner bekend te hebben?

De gouden tip vroeg ik me ook al af...
Vergeet overigens niet dat het in sommige delen van NL nog zomervakantie is. Denk dat Pinkpop wacht tot volgende week... dan is alles weer het nieuwe normaal :p
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Ik denk dat Muse nog wel eens een aantal headline spots gaat vullen in 2021.
Voor 19 juni 2021 kan het zijn Pinkpop of Firenze, Pinkpop mist nog nieuws over de zaterdagheadliner en voor Firenze is GnR die zaterdag weg gevallen. Bij beide past Muse wel in het plaatje.

Wel mooi dat er weer een andere naam rond gaat voor 2021.
Ben redelijk muse-fan, maar het zou wel 3x herhaalheadliner zijn voor Pinkpop (RHCP/Muse/PJ) en zou zelfs de 6de keer Pinkpop worden voor Muse (naast 2000, 2002, 2004, 2007, 2015). Al denk ik dat met de huidige omstandigheden weinig te klagen is als er 3 "Pinkpop-publiekslievelingen" de headline spot invullen.
Het is imo in ieder geval een hele mooie om in de geruchten mee te nemen!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
RCHP – Muse – Pearl Jam is geen slechte combi, maar cliché as fuck.

Precies dat! 3 grote stadion/arena namen dus dat doen ze goed. Als gitarenliefhebber word ik er wel blij van. Maar hiermee gooien ze ook direct hun ingezette lijn van vernieuwing over boord.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Indiaantje89 wrote:
RCHP – Muse – Pearl Jam is geen slechte combi, maar cliché as fuck.

Precies dat! 3 grote stadion/arena namen dus dat doen ze goed. Als gitarenliefhebber word ik er wel blij van. Maar hiermee gooien ze ook direct hun ingezette lijn van vernieuwing over boord.
Tsja, van zo'n rijtje zou ik een 6/7 jaar geleden helemaal wild van worden. 2 heel goede live acts (Muse en PJ), al hoewel ik PJ vrij beperkt materiaal vind hebben (sorry, puur personlijke mening). En Muse kan bij een goede setlist een zieke show neerzetten, doen ze teveel nieuwe tracks dan is het snel wat minder. RHCP met John erbij maakt het ook gelijk interessant. Zonder hem vond ik ze live maar erg matig, maar toch wel benieuwd hoe het is als hij er wel bij is. Blijft ook nostalgische band.

 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Weet niet of 'die lijn doorzetten' zó belangrijk is.
Ze kunnen altijd volgend jaar nog een Post Malone, Taylor Swift, Bruno Mars neerzetten. Als Pinkpop de kans heeft om dit jaar Pearl Jam (verkocht laatste keer 2x Ziggo en Pinkpop uit), Muse (1x Ziggo, 1x Goffertpark) en RHCP (laatste keer 2x Ziggo en Pinkpop uit) neer te zetten, dan zouden ze wel gek zijn om dat niet te doen.
Weinig spannend is het wel, maar ja Pinkpop is ook geen Primavera of Roskilde, dus waarom dat verwachten?
Mijn weekendticket zou meteen binnen zijn met, op Oasis na, al mijn favoriete bands.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Groot fan van MUSE maar het begint dan wel een aardige MUSE overkill te worden. Veel en vaak gespeeld in Nederland de afgelopen jaren. Mits ze in de tussentijd met een nieuw album zijn gekomen (en dat album een goed album is) zou ik wel een dagkaartje overwegen. Maar met weer een best of show geloof ik het wel. Vaak genoeg gezien de afgelopen jaar.

Het is weinig spannend en ze zouden het iig aardig op safe spelen. Maar zo gek is dat niet na dit verschrikkelijke jaar.
Zien we 2022 wel weer verder. :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Overkill, qua tours misschien, maar welke act tourt niet zowat om het jaar?
Voor Pinkpop zou het dan 6 jaar terug zijn voor Muse, dat valt nog mee.
Daarbij, volgend jaar nieuw album voor Muse, dus lijkt me prima relevante act.

Ik denk dat Muse naast Metallica voor mij wel de grootste kanshebbers zijn voor Pinkpop 2021 op die laatste headline spot.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Goed nieuws dat er een nieuw MUSE album komt. Hoop dat die qua stijl weer wat meer richting de oude albums gaat.

Waarom zou Metallica een kanshebber zijn?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Goed nieuws dat er een nieuw MUSE album komt. Hoop dat die qua stijl weer wat meer richting de oude albums gaat.

Waarom zou Metallica een kanshebber zijn?

Metallica is volgens mij meer hoop dan een sterk gerucht. Volgens mij is er geen enkele concrete aanwijzing dat zij komende zomer naar Europa komen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.066
7.209
Timmetje wrote:
Goed nieuws dat er een nieuw MUSE album komt. Hoop dat die qua stijl weer wat meer richting de oude albums gaat.

Waarom zou Metallica een kanshebber zijn?

Metallica is volgens mij meer hoop dan een sterk gerucht. Volgens mij is er geen enkele concrete aanwijzing dat zij komende zomer naar Europa komen.
Ik kan me ook haast niet voorstellen dat die nog een tour gaan aankondigen, de meeste grote Europese festivals hebben al hun headliners al.
Als Metallica naar Europa zou komen zouden festivals als Novarock, Download, Rock am Ring en dergelijke ook wel kanshebbers zijn zou je denken. Maar deze festivals hebben al hun headliners al vast staan. Ik zie het niet gebeuren dat Metallica nog Europese festivals doet in Juni 2021
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Nou, er zijn nog genoeg festivals die nog open headliner spots hebben. Waar Metallica prima in past. Firenze, Rock in Rio, Rock Werchter of in UK (Glasto of Reading/Leeds, bijvoorbeeld)... En een aankondiging van een tour kan nog prima nadat S&M2 uit is a.s. vrijdag.
Heb een sterk onderbuikgevoel dat we dat in 2021 wel gaan meemaken, sterker nog, ik denk dat dat in principe al een plan was voor 2021.
Ik twijfel alleen sterk voor Pinkpop. Ik denk niet dat Pinkpop 3 headliners gaat delen met Rock Werchter (PJ al en waarschijnlijk RHCP?) en als Metallica naar Europa komt volgende tour heb ik sterk het vermoeden dat we ze in Werchter gaan vinden, wellicht met Volbeat als Sub (?) er voor, verwacht ik. Muse stond 2019 nog op Rock Werchter, die verwachting heb ik dus totaal niet, misschien de zondag op TW Classic.
Wat voor mij eigenlijk nu Muse een sterk kanshebber maakt voor Pinkpop en Metallica een zeer goed alternatief voor Firenze Rocks zal kunnen zijn.
Ik verwacht geen Post Malone meer, sterk het idee dat dat een gepasseerd station is.
Muse zal ook niet een lange aanloop zijn geweest, zie ook bij NovaRock daar stond Seiler & Speer een maand geleden nog als headliner zaterdag en was er een open headline spot voor vrijdag. Nu ineens met de aankondiging van Muse voor de zaterdag, is Seiler & Speer gedegradeerd als co-headliner en Billy Talent is doorgeschoven als vijdag headliner. Dat is zo te zien een vrij recente wissel, Muse komt volgens mij pas recent in de boeken. Wat voor Pinkpop met het recent wegvallen van GnR (en eventueel Malone) nog best een goed moment kan zijn. In die periode is Pearl Jam ook al aangekondigd voor PInkpop. Stel dat is zo, dan verwacht ik nu NovaRock over de dam is, dat er meer volgt en dat er dus voor Benelux ook komende weken duidelijkheid zal komen voor Muse.

Althans, dat is mijn beredenering hierover...
 

degrotegeneraal

Playlistbediener
20 feb 2019
49
0
Indiaantje89 wrote:
RCHP – Muse – Pearl Jam is geen slechte combi, maar cliché as fuck.

Precies dat! 3 grote stadion/arena namen dus dat doen ze goed. Als gitarenliefhebber word ik er wel blij van. Maar hiermee gooien ze ook direct hun ingezette lijn van vernieuwing over boord.
Zou wel smullen zijn hoor, ik zeg bevestigen die hap
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Het zal ongetwijfeld wel wat kaarten doen verschuiven, zeker na een jaar geen festivals gaat waarschijnlijk al gauw iets best gevonden worden.
Laat ik het voor de verandering hier maar een keer bij houden, mijn mening over dit trio verder zal zich wel laten raden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Het zal ongetwijfeld wel wat kaarten doen verschuiven,
Ik ben bang dat dit een understatement is.
De dag met RHCP was al nagenoeg uitverkocht, 87% ( circa 26.000 dagkaarten)
Pearl Jam is vragen om verkoop van TE VEEL kaarten!?!
Muse is wel goed voor circa 55.000 bezoekers (afgaande van 2015, dwz 35.000 weekendkaarten (uitverkocht) en nog 20 duizend vrijdagkaarten dat jaar).
Ik neem aan dat PJ en Muse in de verkoop wel een flink aantal kaarten kunnen wegzetten.
Ik denk ook dat de vrijdagkaarten uiteindelijk uitverkopen, maar ook dat de weekend kaarten met Muse en Pearl Jam ook een flinke boost krijgen.
Met andere woorden, het wordt voor de bezoekers druk op het terrein en voor de organisatie 'kassa'.…

(Stiekem pleit ik voor terug naar max 60.000 bezoekers...)
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Zo, ik kom me weer melden op dit forum. Festileagues zit er ongeveer op, dus heb weer wat tijd :D

RHCP -Muse - Pearl Jam, dat is een heerlijk rocktrio. Van mij hoef je niet zonodig een andere kant op of te vernieuwen, die weg wordt de laatste 5-10 jaar prima bewandeld door BKS en DTRH. Pinkpop blijf bij je leest zou ik zeggen, maar goed, wie ben ik. Als dit hem zou worden, ben ik blij dat mijn ticket al binnen is, en het maakt het niet live zie van Guns n Roses ook behoorlijk goed. Maar ik ben er nog helemaal niet zeker van. Dit 'bovengemiddeld goede' rijtje staat normaal gesproken altijd bij de hoopvolle verwachtingen op pagina 1 of 2 van dit topic, waarna het 150 pagina's later vaak is gestrand onder de noemer 'te mooi om waar te zijn...'
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken