Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Haha het is natuurlijk een beetje een Messi > Ronaldo discussie die gaande is. Heeft voornamelijk met eigen voorkeur te maken. Ieder heeft zijn kwaliteiten.
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Een 2 pagina's lange discussie over welke rapper beter is, het Pinkpop forum blijft in ieder geval wel verassen ;)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Een 2 pagina’s lange discussie over welke rapper beter is, het Pinkpop forum blijft in ieder geval wel verassen
1f609.svg
Ik ben verrast hoe vaak mensen verrast zijn in het Pinkpop topic.
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
Het wordt gewoon Muse, Twenty One Pilots en Green Day. Met Muse heb je een publiekstrekker, 21P een nieuwe headliner die het héél goed doet en Green Day eentje die niet al te duur is maar altijd populair zal blijven.

Billie Eilish zet je als sub voor 21P omdat het op dezelfde doelgroep is gericht. Imagine Dragons als sub voor Muse, en Greta van Fleet als sub voor Green Day. Qua tickets verkoop je hier best goed mee.

Iron Maiden zal wel in een zaal staan, GnR en AC/DC in stadia/openlucht. Neil Young op Bospop of in een zaal. Coldplay - mochten ze touren - openlucht show. Volbeat zal MOJO weg zetten op FortaRock zoals in 2016. En The Who? Wie weet, maar niet op Pinkpop. Eminem verwacht ik niet, en Kendrick Lamar - mocht hij ook touren - of op Woo Hah, of Nederland overslaan. Woo Hah is dit jaar uitgegroeid tot 37.000 met zicht op 50 in de toekomst, dus de kans is groter dat hij daar zou kunnen staan.
 
1 mei 2017
289
0
Verder heeft Eminem's werk de tand des tijd echt niet goed doorstaan, terwijl ik durf te wedden dat Kendrick's laatste drie albums dat wel zullen doen.

Los van de discussie wie de betere rapper is.
 
1 mei 2017
289
0
Ja maar daar hoeft het festival geen rekening mee te houden. Dat is erg vervelend dat jij in een AirBNB moet, maar ze kunnen daardoor niet de ticketprijs verlagen. En je leest niet goed want ik leg net het verschil uit tussen duur en veel geld. Veel geld is relatief, duur is afhankelijk van smaak. Al vind ik 60 acts in het weekend, laten we zeggen dat je als je je best doet minimaal 16 acts verspreid over het weekend kan zien, houdt in 230 : 16 = nog geen 15 euro per act. Ja dat is gewoon niet duur. En die kosten voor eten en zo, ja dat heb je deels zelf in de hand. Je kunt ook een flesje zonder dop meenemen en blijven vullen. En dan 3x iets te eten halen op een dag. Een festival bezoeken is ook luxe, maar ik blijf erbij dat het veel geld is, maar zeker niet duur. Je betaalt minder dan dat het waard is voor alles wat je gaat zien.

Maar een festivalset is niet automatisch gelijk aan een losse show als we er een geldprijs op zetten (wegens kortere duur, mogelijk kutter publiek, gebrek aan lichtshow/productie, etc.)

Los van het feit dat je niet per se al die 16 acts die je op een festival ziet ook los zou zien, waardoor je zo'n geldvergelijking het beste kan doen gebaseerd op je echte must-sees/favoriete muziek.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Kendrick is in alles beter dan Eminem ooit is geweest. Behalve blank zijn dan.
Cringe
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Verder heeft Eminem’s werk de tand des tijd echt niet goed doorstaan, terwijl ik durf te wedden dat Kendrick’s laatste drie albums dat wel zullen doen.

Los van de discussie wie de betere rapper is.
Hahahha echt wat een bak met glijdmiddel ik bedoel onzin. Ga je nu echt beweren dat de albums van Eminem not aged well? Wat een lachertje dit soort posts. Zijn albums staan in ieder klassieke hip hop albums vermeld, is nog steeds dagelijks op de radio te horen (zelfs in NL, nog stukken meer dan Kendrick). Verkoopt binnen 5 minuten nog de Goffertpark uit....

Echt mensen, je hoeft zijn werk niet perse tof te vinden. Maar je kan er echt niet aan voorbij gaan hoe groot Eminem is geweest en wat hij heeft betekend voor de hip hop scene.

Nu ga ik kappen om op dit soort ontwetendheid te reageren. Want waarschijnlijk had je niet eens naar Kendrick geluisterd als Eminem nooit de portalen van de hip hop heeft geopend hier in Europa.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
emmers met glijmiddel wrote:
Verder heeft Eminem’s werk de tand des tijd echt niet goed doorstaan, terwijl ik durf te wedden dat Kendrick’s laatste drie albums dat wel zullen doen.

Los van de discussie wie de betere rapper is.

Want waarschijnlijk had je niet eens naar Kendrick geluisterd als Eminem nooit de portalen van de hip hop heeft geopend hier in Europa.

Grapje toch?

Kan me wel in zijn comments vinden hoor. Afgezien van de grote hits en een aantal uitzonderingen daargelaten heeft het merendeel van Eminem's nummers inderdaad de tand des tijds niet doorstaan.

En zo gek was het niet dat hij het Goffertpark uitverkocht. Een hoop mensen die hem na al die jaren (12 toch?) weer eens wilden zien, puur uit nostalgie, niet om zijn geweldige liveshows want dat zit er echt niet meer in. Was een feest van herkenning maar goed was het niet.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
Het wordt gewoon Muse, Twenty One Pilots en Green Day. Met Muse heb je een publiekstrekker, 21P een nieuwe headliner die het héél goed doet en Green Day eentje die niet al te duur is maar altijd populair zal blijven.

Billie Eilish zet je als sub voor 21P omdat het op dezelfde doelgroep is gericht. Imagine Dragons als sub voor Muse, en Greta van Fleet als sub voor Green Day. Qua tickets verkoop je hier best goed mee.

Iron Maiden zal wel in een zaal staan, GnR en AC/DC in stadia/openlucht. Neil Young op Bospop of in een zaal. Coldplay – mochten ze touren – openlucht show. Volbeat zal MOJO weg zetten op FortaRock zoals in 2016. En The Who? Wie weet, maar niet op Pinkpop. Eminem verwacht ik niet, en Kendrick Lamar – mocht hij ook touren – of op Woo Hah, of Nederland overslaan. Woo Hah is dit jaar uitgegroeid tot 37.000 met zicht op 50 in de toekomst, dus de kans is groter dat hij daar zou kunnen staan.

Kan me in het rijtje headliners wel vinden maar Imagine Dragons is te groot voor sub en Greta van Fleet comes nowhere near een sub positie. Dan is Muse - 21 Pilots - Imagine Dragons of Green Day - 21 Pilots - Imagine Dragons ietwat realistischer.

Als we echt Borsato, Kensington en Greta van Fleet als subs krijgen is het huilen met de pet op.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.442
Nu ga ik kappen om op dit soort ontwetendheid te reageren. Want waarschijnlijk had je niet eens naar Kendrick geluisterd als Eminem nooit de portalen van de hip hop heeft geopend hier in Europa.

Ik kan er niet tegen dat je hier volledig voorbij gaat aan The Sugarhill Gang. Zonder Rapper's Delight had Eminem nog steeds in een trailerpark gewoond!
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
rickhuissen wrote:
Lamar is hooguit sub (dat baseer ik dan even op de naam).

Huh?


rickhuissen wrote:
Of Lamar ze heeft zou ik niet weten, ik ken die gast totaal niet, en wat ik van hem heb gehoord, naast dat ik het niet (her)ken, vind ik helemaal niks…

Ah, zo.

Je zet hier twee quotes onder elkaar die over verschillende dingen gaan Jack. Dit voelt toch een klein een beetje als woorden in de mond leggen middels copy-paste uit twee verschillende teksten. Vind ik ook weer niet zo erg, maar ik licht het wel graag even toe daar het om mijn quotes gaat:

De eerste quote gaat er over dat ik denk dat Lamar vooralsnog geen headliner zal kunnen zijn op Pinkpop, een major all-round festival. Ik denk dat daar de positie van sub het hoogst haalbare is. Op Woo Hah of Lowlands of menig ander festival zal dit ongetwijfeld anders zijn, maar voor de headliner categorie die Pinkpop doorgaans nastreeft de laatste jaren denk ik zelf dat hij als naam niet groot genoeg is...

De tweede quote gaat over de vergelijking tussen Volbeat en Kendrick Lamar, en dan iets preciezer over wie de meeste hits heeft op de mainstream radiozenders en hitlijsten. Iemand gaf aan dat Volbeat 0,0 mainstream hits heeft. Mijn reactie was dat dit volgens mij niet waar is, en dat er wel degelijk noteringen van Volbeat te vinden zijn in de hitlijsten. Of Lamar ze ook heeft, dat zou ik dan niet weten (al zou het natuurlijk logisch zijn van wel, het is nou niet bepaald een artiestennaam waar je nog nooit an hebt gehoord). Er is dus best kans dat als ik iets van hem hoor, dat ik het dan herken van de radio, maar puur qua naam en titel zou IK niet weten of Lamar hits heeft. Het zal vast wel, maar ik ken hem niet, en heb er wel eens iets van beluisterd, maar dat (her)kende ik niet en ik vond het niks...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
Hij is absoluut groot genoeg om Pinkpop te headlinen.
Maar nav de discussies de afgelopen dagen denk ik ook dat hij niet bij het festival past.
Wellicht dat eerder een Post Malone dan Pinkpop kan headlinen.

Denk wel dat we nav deze discussie kunnen vaststellen dat Volbeat ook absoluut nog geen headlinerspot verdient. Want die zijn echt nog niet groot genoeg.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.442
Hij is absoluut groot genoeg om Pinkpop te headlinen.
Maar nav de discussies de afgelopen dagen denk ik ook dat hij niet bij het festival past.
Wellicht dat eerder een Post Malone dan Pinkpop kan headlinen.

Denk wel dat we nav deze discussie kunnen vaststellen dat Volbeat ook absoluut nog geen headlinerspot verdient. Want die zijn echt nog niet groot genoeg.

O god, Volbeat geen headliner en Post Malone wel? Nee, gewoon Nee.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Kan me in het rijtje headliners wel vinden maar Imagine Dragons is te groot voor sub en Greta van Fleet comes nowhere near een sub positie. Dan is Muse – 21 Pilots – Imagine Dragons of Green Day – 21 Pilots – Imagine Dragons ietwat realistischer.
Op Muse na, kan ik me hier echt geen headliners voor Pinkpop bij voorstellen.

Green Day, come on mensen... 2017 -> 2020 dat is toch geen terugkomst naar Pinkpop waard. Er tourt veel meer en Green Day kan vast ergens anders terecht dan Pinkpop hoor.

Daarom noem ik bewust Pearl Jam niet, 2018 -> 2020 is dusdanig onrealistisch om retour te komen naar Pinkpop. Dat wordt gewoon 2 a 3 Ziggo shows in 2020 in NL...

Dan vind ik persoonlijk Muse, 2015 -> 2020 echt op het randje om retour te komen hoor.
Pinkpop zal en kan volgend jaar veel creatiever uit de hoek komen dan dit.
Maar ook veel realistischer en grotere namen krijgen dan als headliner bombarderen van 21 Pilots of Imagine Dragons en dan heb ik het niet eens over Ilish. Een sub-spot, dat kan ik me voorstellen. Al stond Imagine Dragons 2017 al op Pinkpop en kunnen die makkelijk ergens anders gaan staan hoor. Wat betreft Greta van Fleet die stonden 2018 op Pinkpop maar dan in de Brightlands tent, als die terugkomen in 2020 dan is het op Noord of Main. Dat is een sprong die ik kan voorstellen. Maar Mainstage acts zullen zeer zelden zo snel retour komen, op slechts een enkele uitzondering na. En aangezien Pinkpop in een zeer gunstige periode zit, met er voor aansluiting RaR/RiP en Download bijvoorbeeld en er en Roskilde en Glastonbury bijvoorbeeld kan ik me voorstellen dat er best ongeveer 45 buitenlandse acts te regelen zijn voor een goed Pinkpop affiche, zonder al te veel in herhaling over te gaan.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
Timmetje wrote:
Kan me in het rijtje headliners wel vinden maar Imagine Dragons is te groot voor sub en Greta van Fleet comes nowhere near een sub positie. Dan is Muse – 21 Pilots – Imagine Dragons of Green Day – 21 Pilots – Imagine Dragons ietwat realistischer.

Pinkpop zal en kan volgend jaar veel creatiever uit de hoek komen dan dit.

Ik verwacht het niet. Green Day - Muse - 21 Pilots lijkt me zeer realistisch.
Sowieso realistischer dan Neil Young, The Who, Metallica, AC/DC of Iron Maiden. ;-)

Timmetje wrote:
Hij is absoluut groot genoeg om Pinkpop te headlinen.
Maar nav de discussies de afgelopen dagen denk ik ook dat hij niet bij het festival past.
Wellicht dat eerder een Post Malone dan Pinkpop kan headlinen.

Denk wel dat we nav deze discussie kunnen vaststellen dat Volbeat ook absoluut nog geen headlinerspot verdient. Want die zijn echt nog niet groot genoeg.

O god, Volbeat geen headliner en Post Malone wel? Nee, gewoon Nee.

Post Malone is mijn inziens zeker meer headlinewaardig dan Volbeat. Veel groter en populairder ook.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.442
Post Malone is mijn inziens zeker meer headlinewaardig dan Volbeat. Veel groter en populairder ook.

Hier kan ik me totaal niet in vinden. Ik concludeer liever dat beide acts in hun eigen genre enorm groot zijn maar te weinig mainstreamhits hebben om een breed publiek aan te spreken. Dit geldt voor Volbeat (al denk ik nog steeds dat ze kunnen headlinen) maar net zo goed voor Post Malone. Post Malone is echt niet bekend buiten pubers en hiphop liefhebbers.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken