Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.238
4.512
Ik vond het wel grappig toen Lewis Capaldi 'botste' met Noel (en die strijd ook wel won), maar jullie zijn wel wat harder als het op de eigen helden aankomt ;-).
Maar goed, muziek maakt veel los dus ik vind dit soort discussies wel mooi, mits het een beetje inhoudelijk blijft.

Kan me er verder niet echt in mengen, omdat ik het simpelweg niet weet.
Geheel ter zijde, Stormzy heeft (als vergelijkbare act?) wel bewezen een festival te kunnen headlinen, maar denk dat de drempel op Glastonbury wat lager ligt (daar stond bijvoorbeeld gewoon Tame Impala tegenover en een geheel ander publiek en andere vibe)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.078
Maar wellicht ook een zinloze discussie.

Eminem gaat niet touren en Lamar staat 'gewoon' op Woo Hah...

zo, opgelost
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.103
325
Wat maakt het uit wie beter is? Fleetwood Mac wordt toch ook niet vergeleken met The Cure (of Mumford & Sons).

Eminem en Kendrick zijn overal waar ze staan headliner, en terecht als je op status, populariteit en oeuvre af gaat. Die komen niet voor minder, en dat maakt het gelijk dat de een op Pinkpop veel waarschijnlijker is dan de ander. Voornamelijk omdat zijn carriere al twee decennia omvat en iedereen wel een of meerdere nummers kent.

 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
Ieder z'n eigen voorkeur, ik kan van beide genieten. En Eminem staat voor mij nog op een voetstuk, maar ik wil best geloven dat over 10 kaar Kendrick ernaast staat als hij een beetje wat meer repertoir heeft opgebouwd. Discussies voeren over de lyrics heeft weinig zin, allebei goed, persoonlijke voorkeur voor Eminem, maar dat is smaak.
Timmetje, jouw mening is evenveel waard als die van mij en van ieder ander, ik vind discussies met jou eigenlijk de allerleukste, dus voel je vooral niet persoonlijk aangevallen. Wij verschillen op veel punten van mening, en dat is prima. Ik zeg alleen dat als ik de acts zou boeken, zou ik kijken wat het vaste Pinkpoppubliek wil hebben, en natuurlijk zitten daar ook een Billie, Imagine Dragons, P!nk en Kendrick bij, maar ik pleit er voor dat acts als Pearl Jam, Muse, Metallica, Foo Fighters gewoon hun plek behouden en zo blijft het voor iedereen leuk.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.238
4.512
Maar wellicht ook een zinloze discussie.

Eminem gaat niet touren en Lamar staat ‘gewoon’ op Woo Hah…

zo, opgelost

543 berichten over een festival dat over 12 maanden plaatsvindt, is natuurlijk ook niet echt het toppunt van zinvol ;).
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Misschien een goed idee om eerst eens wat nummers van Lamar beter te beluisteren en misschien zelfs eens wat lyrics erbij te pakken en mee te lezen voordat je roept dat anderen weinig verstand van hip hop hebben. Want zeggen dat Kendrick op het niveau de lucht is blauw rapt is echt totaal en volslagen onzin. Pak DAMN er nog maar eens bij.
Check daar Duckworth maar weer eens. Of Fear.

Wat een onzin.
Ik ken al het werk van Kendrick, en ik kan al het werk van Eminem. En het is geen volslagen onzin. Lamar stopt altijd op het einde van de zin halverwege de zin met zijn te rijmen woord, en die komt altijd 1 of 2 zinnen later weer terug. Dat is bij Eminem dus heel anders, dat bedoel ik met de lucht is blauw, ik hou van jouw. Je moet het niet te letterlijk te nemen. Eminem gebruikt veel meer accenten in zijn songwriting dan Kendrick, dat is gewoon feitelijk terug te lezen als je de songteksten er bij pakt.

main-qimg-c85790065a9702e4d81bb2572dd18d08


 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Daarnaast lijkt het nu of ik Kendrick probeer te downlplayen, ik vind hem ook geweldig goed daar niet van. Al vond ik zijn laatste show op Lowlands ook een klein beetje tegenvallen. Toen kwam hij een beetje vermoeid over ook.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.182
Timmetje wrote:
Misschien een goed idee om eerst eens wat nummers van Lamar beter te beluisteren en misschien zelfs eens wat lyrics erbij te pakken en mee te lezen voordat je roept dat anderen weinig verstand van hip hop hebben. Want zeggen dat Kendrick op het niveau de lucht is blauw rapt is echt totaal en volslagen onzin. Pak DAMN er nog maar eens bij.
Check daar Duckworth maar weer eens. Of Fear.

Wat een onzin.

Ik ken al het werk van Kendrick, en ik kan al het werk van Eminem. En het is geen volslagen onzin. Lamar stopt altijd op het einde van de zin halverwege de zin met zijn te rijmen woord, en die komt altijd 1 of 2 zinnen later weer terug. Dat is bij Eminem dus heel anders, dat bedoel ik met de lucht is blauw, ik hou van jouw. Je moet het niet te letterlijk te nemen. Eminem gebruikt veel meer accenten in zijn songwriting dan Kendrick, dat is gewoon feitelijk terug te lezen als je de songteksten er bij pakt.

main-qimg-c85790065a9702e4d81bb2572dd18d08

Ik denk dat we beiden gewoon naar hele andere dingen kijken als het gaat om lyrics. Sure, Eminem gebruikt meer accenten. Het zal technisch allemaal vast beter in elkaar zitten. Maar voor mij is Lamar gewoon de betere schrijver. Zijn raps zijn over het algemeen echt verhalen, en je wordt er helemaal in meegezogen. Vind ook zijn onderwerpen pakkender. Eminem heeft dat (iig tegenwoordig) niet echt meer.

Maar kunnen het eens zijn dat beide meesters zijn in hun vak. En vermoedelijk inderdaad beiden niet op Pinkpop staan.

Fijne discussie trouwens Indiaantje.

Grappig artikel trouwens nav deze discussie: https://www.thefader.com/2017/01/09/eminem-kendrick-lamar-ghostwriter-ed-sheeran

Maar wellicht ook een zinloze discussie.

Eminem gaat niet touren en Lamar staat ‘gewoon’ op Woo Hah…

zo, opgelost

Helemaal gelijk.
Zullen we in hetzelfde kader ook maar over Neil Young op Pinkpop ophouden? :p
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Eminem is een genie, zeker, maar Kendrick wordt hier écht onderschat. Good Kid, M.A.A.D. City is een meesterwerk.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Het is ook nu en het verleden. Eminem heeft natuurlijk niet de commercieele successen meer die hij in het verladen had (geen verhaal vertellen, ben je godver Stan vergeten :D ;)). Maar Kendrick is iets meer van het hier en nu inderdaad, maar Em in zijn primetime oef... Kendrick houd zich ook niet bezig met battles, freestyle en beefs met ander rappers op dit moment, Eminem was daar wat gevarieerde in, want oef die heeft wat rappers begraven met zijn teksten :D. Maar goed, Eminem was altijd helemaal mijn ding vroeger, en ik kan nog alles blind meerappen. Zijn nieuwer werk is niet altijd even goed als vroeger, eens (al hoewel hij nog best goede pop platen heeft gemaakt met Rihanna en Ed Sheeran om maar wat te noemen). En zijn concert vorig jaar in Goffert was een grote nostalgie trip voor mij en vele vele anderen die daar bij waren. En ik wil er absoluut geen huidskleur ding van maken, maar hij heeft wel voor een ontzetttend grote opening gezorgd dat blank publiek ook Hip Hop is gaan waarderen (ja daarvoor hadden we de Beastie Boys, I know). Maar de man heeft impact gemaakt, en Kamikaze bevatte ook genoeg goede puns naar de mumble rappers.

Sorry mijn fanboyship liet me even gaan misschien, :oops:
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Indiaantje89 wrote:
Kendrick rapt op het niveau van de “lucht is blauw en ik hou van jou”.

Net wanneer je denkt dat het Pinkpop-forum niet verder kan zinken.
Het had meer te maken met de manier van rijmen, je moet dit nogmaals niet te letterlijk nemen. Kendrick is prima verder, nogmaals.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.078
DennisvdBr wrote:
Maar wellicht ook een zinloze discussie.

Eminem gaat niet touren en Lamar staat ‘gewoon’ op Woo Hah…

zo, opgelost

Helemaal gelijk.
Zullen we in hetzelfde kader ook maar over Neil Young op Pinkpop ophouden?
1f61b.svg
prima...

zien we wel wie van ons gelijk krijgt qua inschatting
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.167
Cold take; Eminem is zo populair omdat z'n flow zo snel is.

Kendrick (section .80, GKMC, TPAB) > Eminem (Slim Shady, MM) en over de eerste van beide kan best nog getwijfeld worden. Bovendien is Eminem helemaal niet de 'GOAT', het is onmogelijk om één rapper in de geschiedenis van hiphop aan te duiden als "de beste" gezien er zoveel aspecten zijn waar een andere beter in is (flow, spelling, storytelling, productie etc.) dan iemand anders.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.078
Die sicussie komt mij over als een
Volbeat < Metallica
discussie

Die ik overigens niet ga starten, want Volbeat is daar nog niet, maar wel klaar voor de headliner spots
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.167
Die sicussie komt mij over als een
Volbeat &lt; Metallica
discussie

Die ik overigens niet ga starten, want Volbeat is daar nog niet, maar wel klaar voor de headliner spots
Met het verschil dat Volbeat nog geen enkele goede plaat heeft gemaakt en Metallica in die zelfde tijdsperiode al aan 5 stuks zat ofzo.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.182
Volbeat zal dan ook nooit headliner worden op festivals als Pinkpop.

Daarnaast ook niet mainstream genoeg.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.459
4.624
Volbeat zal dan ook nooit headliner worden op festivals als Pinkpop.

Daarnaast ook niet mainstream genoeg.

Ik weet niet hoe het in Nederland zit maar volbeat krijgt op studio brussel wel een flink stuk airtime, en die nieuwe plaat ziet er wel naar uit dat die extreem commercieel zal worden.

@yannick dat is persoonlijke smaak, mijn insziens heeft volbeat al een aantal zeer goeie albums gemaakt
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.590
11.202
Die sicussie komt mij over als een
Volbeat &lt; Metallica
discussie

Die ik overigens niet ga starten, want Volbeat is daar nog niet, maar wel klaar voor de headliner spots

"Die ik overigens niet ga starten..." Dat is altijd het startsignaal van een discussie. Het opbrengen van dit onderwerp, zorgt natuurlijk al voor reacties.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Cold take; Eminem is zo populair omdat z’n flow zo snel is.

Kendrick (section .80, GKMC, TPAB) &gt; Eminem (Slim Shady, MM) en over de eerste van beide kan best nog getwijfeld worden. Bovendien is Eminem helemaal niet de ‘GOAT’, het is onmogelijk om één rapper in de geschiedenis van hiphop aan te duiden als “de beste” gezien er zoveel aspecten zijn waar een andere beter in is (flow, spelling, storytelling, productie etc.) dan iemand anders.
Klopt, maar dat Eminem populair is enkel door zijn snelle flow is ook kul
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken