Oasiss wrote:
RubenFrusciante wrote:
Timmetje wrote:
Wanneer past MUSE in het rijtje Legacy naast Queen dan in jou ogen? Want uitgeluld klinkt aardig definitief. Net als meer mainstream. Maakt meer mainstream muziek maken iemand eerder een legend?
Ik ga ook vrijwel ieder jaar naar Lowlands. Ben daarnaast Pinkpop fan van het oude uur. Ga al jaren. Maar heb het zo langzamerhand wel een beetje gezien met steeds weer dezelfde headliners. Vandaar het commentaar.
Wat Ticketswap ermee te maken heeft snap ik trouwens nog steeds niet. Je blijft het in elke discussie aanhalen maar imo is het weinig relevant.
Vaste zure bezoeker was wellicht wat te kort door de bocht. Wat gewoon opvalt is dat er (met name op social media) een hoop moord en brand wordt geschreeuwd als Pinkpop eens wat nieuws probeert, zoals Armin of Bieber. Opvallend.
Ik denk, helaas, nooit. Tenminste, Muse zal de geschiedenis ingaan als één van de grootste rockbands ooit, zeker één van de grootste van deze tijd, maar zullen altijd onder Queen, The Beatles, The Stones, Led Zeppelin blijven. En dat is met Eminem en Kendrick voorlopig hetzelfde. Kendrick is fenomenaal, maar geen Tupac of Eminem…
En wat betreft mainstream muziek, ja een beetje wel. Als alleen een (in verhouding) kleine schare fans je kent, zul je nooit “de Grootste” worden. TOOL zal nooit de boeken ingaan als de grootste metalband ooit, of je dat nou terecht of niet vind. Want Metallica heeft die muziek naar het mainstream publiek gebracht, iedereen kent daar muziek van.
Nou dat ik als organisator eerder mijn acts zou boeken voor “zure vaste pinkpopgangers publiek” dan voor “ticketswap publiek”. Dat vaste Pinkpop publiek wil je houden en tevrede maken, die mensen die als het hun uit komt voor een zo laag mogelijke prijs naar Pinkpop (een dag) gaan, zouden niet mijn priorieit zijn.
De afgelopen editie toont qua kaartverkoop aan dat ook die vaste Pinkpopgangers niet altijd toereikend is en kennelijk dus niet zo vast/groot. Daarnaast moet je denk ik ook ervoor zorgen dat als de stadionacts even niet touren of anderszins niet beschikbaar zijn, dat je genoeg te bieden hebt en dan is m.i. een iets progressievere houding nodig.
Overigens vind ik het helemaal niet gek dat er mensen zijn die 230,00 te veel vinden, maar 170,00 wel over hebben voor wat Pinkpop te bieden heeft, dus ik snap die sneer richting Tim die hier vaker voorbij komt – al dan niet gekscherend – eigenlijk ook niet zo. Als ik schoenen leuk vind, maar er geen 150,00 euro voor over heb, kan het best zo zijn dat ik ze wel koop als ze zijn afgeprijsd voor 100,00 euro. Daarnaast zullen er dan ook ongetwijfeld schoenen zijn die ik wel 150,00 euro waard vind.
Ja maar dan is overal commentaar op hebben wel wat raar. “De schoenen zijn niet echt mooi, en ze lopen niet zo fijn, en ze zijn 150 euro.. ooh nu 100, ja dan zijn ze wel leuk”. Die schoenenfabrikant past de schoenen niet aan als de “100 euro klanten” niet tevreden zijn, maar wel als de “150 euro klanten” niet tevreden zijn. Je maakt immers schoenen voor mensen die van jouw soort schoenen houden. En zo is dat ook bij Pinkpop. Het is prima als je ticketswap gebruikt, om als de prijs lager is toch wel te gaan. Maar dat zou niet mijn doelgroep zijn, de mensen die nu zo’n early bird ticket gaan kopen, daar zou ik de line up op proberen af te stellen.