Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Timmetje wrote:
Kendrick mag de veters nog niet eens strikken van Eminem? Ga toch weg. Totaal niet mee eens.

Sjoerd: Dat klopt ook wel hoor. Het is meer wens (de mijne) dan wijsheid. Denk wel dat Lamar dat veld op z’n kop zet, maar PP is waarschijnlijk zoals Rick ook al zei niet de juiste plek voor Lamar. Wel jammer.

Blijft wel de vraag: Waarom Eminem wel, maar Lamar niet?

Omdat je nu zeg maar Muse (Kendrick) met Queen (Eminem) vergelijkt. Beide geweldig, en kwalitatief gezien wil ik Kendrick echt niet ‘downgraden’, zoals ik zei is hij echt goed. Net als dat Muse echte grootheden zijn, maarja… Queen. Dan ben je toch gewoon uitgeluld. En bij Eminem net zo. Zijn legacy is te groot om te vergelijken met een hedendaagse rapper als Kendrick. Eminem is met Tupac zo’n beetje DE rapgod en DE vertegenwoordiger van zijn hele genre. Als Kendrick over 15 jaar nog steeds zulke goeie, en meer mainstream muziek maakt, kunnen we hem zeker bij dat rijtje voegen. Kortom, niks afdoen aan Kendrick, maar het is Eminem, en dat is gewoon one of a kind.
Ik snap je punt en vergelijking. Ben het ermee eens dat Eminem een hele grote legacy heeft. Ik heb het vroeger ook kapotgedraaid. Maar ik denk dat op dit moment Kendrick gewoon relevanter is. Daarbij hoor ik vaker dat - en hey, dit is niet gebaseerd op mijn eigen ervaring - dat Eminem live gewoon niet zo sterk is. Maargoed let's end this.

Ohja, tuurlijk is hij one of a kind. Geen enkele blanke rapper zal hem dit ooit na gaan doen :p
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.417
3.389
Voor mij klinkt dat vooral als: Oud is fantastisch en nieuw zal nooit beter worden (vroeger was alles beter) dus ik denk dat we het ook in deze discussie niet eens kunnen en zullen worden.

Ik denk wel dat Sjoerd de spijker op zijn kop slaat. Wel jammer.
Als je leest, zeg ik letterlijk "kan hij over 15 jaar bij dat rijtje gevoegd worden", maar als je dat niet wil lezen heeft een discussie weinig zin ja.
En trouwens, liever "de vaste zure Pinkpopbezoeker" dan "de vaste ticketswapper". Als je altijd zoveel commentaar op Pinkpop(publiek) hebt, waarom ga je dan niet naar Lowlands of Pukkelpop ofzo, dat sluit toch beter aan bij jouw wensen? Of mis je dan de grote namen daar? Niet eens lullig bedoeld dit, gewoon pure interesse.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.564
6.243
Wanneer past MUSE in het rijtje Legacy naast Queen dan in jou ogen? Want uitgeluld klinkt aardig definitief. Net als meer mainstream. Maakt meer mainstream muziek maken iemand eerder een legend?

Ik ga ook vrijwel ieder jaar naar Lowlands. Ben daarnaast Pinkpop fan van het oude uur. Ga al jaren. Maar heb het zo langzamerhand wel een beetje gezien met steeds weer dezelfde headliners. Vandaar het commentaar.

Wat Ticketswap ermee te maken heeft snap ik trouwens nog steeds niet. Je blijft het in elke discussie aanhalen maar imo is het weinig relevant. ;-)
Vaste zure bezoeker was wellicht wat te kort door de bocht. Wat gewoon opvalt is dat er (met name op social media) een hoop moord en brand wordt geschreeuwd als Pinkpop eens wat nieuws probeert, zoals Armin of Bieber. Opvallend.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.417
3.389
Wanneer past MUSE in het rijtje Legacy naast Queen dan in jou ogen? Want uitgeluld klinkt aardig definitief. Net als meer mainstream. Maakt meer mainstream muziek maken iemand eerder een legend?

Ik ga ook vrijwel ieder jaar naar Lowlands. Ben daarnaast Pinkpop fan van het oude uur. Ga al jaren. Maar heb het zo langzamerhand wel een beetje gezien met steeds weer dezelfde headliners. Vandaar het commentaar.

Wat Ticketswap ermee te maken heeft snap ik trouwens nog steeds niet. Je blijft het in elke discussie aanhalen maar imo is het weinig relevant.
1f609.svg

Vaste zure bezoeker was wellicht wat te kort door de bocht. Wat gewoon opvalt is dat er (met name op social media) een hoop moord en brand wordt geschreeuwd als Pinkpop eens wat nieuws probeert, zoals Armin of Bieber. Opvallend.
Ik denk, helaas, nooit. Tenminste, Muse zal de geschiedenis ingaan als één van de grootste rockbands ooit, zeker één van de grootste van deze tijd, maar zullen altijd onder Queen, The Beatles, The Stones, Led Zeppelin blijven. En dat is met Eminem en Kendrick voorlopig hetzelfde. Kendrick is fenomenaal, maar geen Tupac of Eminem...
En wat betreft mainstream muziek, ja een beetje wel. Als alleen een (in verhouding) kleine schare fans je kent, zul je nooit "de Grootste" worden. TOOL zal nooit de boeken ingaan als de grootste metalband ooit, of je dat nou terecht of niet vind. Want Metallica heeft die muziek naar het mainstream publiek gebracht, iedereen kent daar muziek van.
Nou dat ik als organisator eerder mijn acts zou boeken voor "zure vaste pinkpopgangers publiek" dan voor "ticketswap publiek". Dat vaste Pinkpop publiek wil je houden en tevrede maken, die mensen die als het hun uit komt voor een zo laag mogelijke prijs naar Pinkpop (een dag) gaan, zouden niet mijn priorieit zijn.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.972
1.760
Voor mij klinkt dat vooral als: Oud is fantastisch en nieuw zal nooit beter worden (vroeger was alles beter) dus ik denk dat we het ook in deze discussie niet eens kunnen en zullen worden. Kendrick is mijn inziens Eminem muzikaal gezien al lang en breed voorbij gestreefd.

Ik denk wel dat Sjoerd de spijker op zijn kop slaat. Wel jammer.

Ik denk dat Spinvis Marco Borsato muzikaal gezien al lang en breed voorbij gestreefd is. Maar wie speelt er in de Kuip, en wie in 013?

Ik probeer hier een heel pijnlijke soort van NL-pop brug te leggen, die de kenners waarschijnlijk laat proesten, maar het gaat even om het idee...
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.417
3.389
RubenFrusciante wrote:

Timmetje wrote:
Kendrick mag de veters nog niet eens strikken van Eminem? Ga toch weg. Totaal niet mee eens.

Sjoerd: Dat klopt ook wel hoor. Het is meer wens (de mijne) dan wijsheid. Denk wel dat Lamar dat veld op z’n kop zet, maar PP is waarschijnlijk zoals Rick ook al zei niet de juiste plek voor Lamar. Wel jammer.

Blijft wel de vraag: Waarom Eminem wel, maar Lamar niet?


Omdat je nu zeg maar Muse (Kendrick) met Queen (Eminem) vergelijkt. Beide geweldig, en kwalitatief gezien wil ik Kendrick echt niet ‘downgraden’, zoals ik zei is hij echt goed. Net als dat Muse echte grootheden zijn, maarja… Queen. Dan ben je toch gewoon uitgeluld. En bij Eminem net zo. Zijn legacy is te groot om te vergelijken met een hedendaagse rapper als Kendrick. Eminem is met Tupac zo’n beetje DE rapgod en DE vertegenwoordiger van zijn hele genre. Als Kendrick over 15 jaar nog steeds zulke goeie, en meer mainstream muziek maakt, kunnen we hem zeker bij dat rijtje voegen. Kortom, niks afdoen aan Kendrick, maar het is Eminem, en dat is gewoon one of a kind.

Ik snap je punt en vergelijking. Ben het ermee eens dat Eminem een hele grote legacy heeft. Ik heb het vroeger ook kapotgedraaid. Maar ik denk dat op dit moment Kendrick gewoon relevanter is. Daarbij hoor ik vaker dat – en hey, dit is niet gebaseerd op mijn eigen ervaring – dat Eminem live gewoon niet zo sterk is. Maargoed let’s end this.

Ohja, tuurlijk is hij one of a kind. Geen enkele blanke rapper zal hem dit ooit na gaan doen
1f61b.svg
Denk inderdaad dat je het snapt. Kendrick is inderdaad relevanter dan Eminem op dit moment, maarja The 1975 is ook relevanter dan The Stones op dit moment. Ik zeg ook niet dat Kendrick Pinkpop niet kan headlinen, maar dat hij niet gelijkgesteld kan worden aan Eminem.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.260
4.536
Timmetje wrote:
Wanneer past MUSE in het rijtje Legacy naast Queen dan in jou ogen? Want uitgeluld klinkt aardig definitief. Net als meer mainstream. Maakt meer mainstream muziek maken iemand eerder een legend?

Ik ga ook vrijwel ieder jaar naar Lowlands. Ben daarnaast Pinkpop fan van het oude uur. Ga al jaren. Maar heb het zo langzamerhand wel een beetje gezien met steeds weer dezelfde headliners. Vandaar het commentaar.

Wat Ticketswap ermee te maken heeft snap ik trouwens nog steeds niet. Je blijft het in elke discussie aanhalen maar imo is het weinig relevant.
1f609.svg

Vaste zure bezoeker was wellicht wat te kort door de bocht. Wat gewoon opvalt is dat er (met name op social media) een hoop moord en brand wordt geschreeuwd als Pinkpop eens wat nieuws probeert, zoals Armin of Bieber. Opvallend.

Ik denk, helaas, nooit. Tenminste, Muse zal de geschiedenis ingaan als één van de grootste rockbands ooit, zeker één van de grootste van deze tijd, maar zullen altijd onder Queen, The Beatles, The Stones, Led Zeppelin blijven. En dat is met Eminem en Kendrick voorlopig hetzelfde. Kendrick is fenomenaal, maar geen Tupac of Eminem…
En wat betreft mainstream muziek, ja een beetje wel. Als alleen een (in verhouding) kleine schare fans je kent, zul je nooit “de Grootste” worden. TOOL zal nooit de boeken ingaan als de grootste metalband ooit, of je dat nou terecht of niet vind. Want Metallica heeft die muziek naar het mainstream publiek gebracht, iedereen kent daar muziek van.
Nou dat ik als organisator eerder mijn acts zou boeken voor “zure vaste pinkpopgangers publiek” dan voor “ticketswap publiek”. Dat vaste Pinkpop publiek wil je houden en tevrede maken, die mensen die als het hun uit komt voor een zo laag mogelijke prijs naar Pinkpop (een dag) gaan, zouden niet mijn priorieit zijn.

De afgelopen editie toont qua kaartverkoop aan dat ook die vaste Pinkpopgangers niet altijd toereikend is en kennelijk dus niet zo vast/groot. Daarnaast moet je denk ik ook ervoor zorgen dat als de stadionacts even niet touren of anderszins niet beschikbaar zijn, dat je genoeg te bieden hebt en dan is m.i. een iets progressievere houding nodig.

Overigens vind ik het helemaal niet gek dat er mensen zijn die 230,00 te veel vinden, maar 170,00 wel over hebben voor wat Pinkpop te bieden heeft, dus ik snap die sneer richting Tim die hier vaker voorbij komt - al dan niet gekscherend - eigenlijk ook niet zo. Als ik schoenen leuk vind, maar er geen 150,00 euro voor over heb, kan het best zo zijn dat ik ze wel koop als ze zijn afgeprijsd voor 100,00 euro. Daarnaast zullen er dan ook ongetwijfeld schoenen zijn die ik wel 150,00 euro waard vind.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.260
4.536
Timmetje wrote:
Voor mij klinkt dat vooral als: Oud is fantastisch en nieuw zal nooit beter worden (vroeger was alles beter) dus ik denk dat we het ook in deze discussie niet eens kunnen en zullen worden. Kendrick is mijn inziens Eminem muzikaal gezien al lang en breed voorbij gestreefd.

Ik denk wel dat Sjoerd de spijker op zijn kop slaat. Wel jammer.

Ik denk dat Spinvis Marco Borsato muzikaal gezien al lang en breed voorbij gestreefd is. Maar wie speelt er in de Kuip, en wie in 013?

Ik probeer hier een heel pijnlijke soort van NL-pop brug te leggen, die de kenners waarschijnlijk laat proesten, maar het gaat even om het idee…

Denk niet dat Marco ooit voor heeft gelegen, maar je punt is natuurlijk duidelijk (en treffend).

Ik zie mijzelf overigens helemaal niet als kenner.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.088
6.170
Guns ’n Roses, AC/DC, Coldplay, Metallica, The Who, Iron Maiden, Neil Young. Wat wordt er toch weer hoog ingezet hier.
vertel, zijn deze ongeloofwaardig voor Champions League festivals ? ;)

Coldplay en Metallica stonden al eens op Pinkpop.
Guns N Roses, The Who, Iron Maiden en Neil Young hebben al op vergelijkbare festivals geheadlined.
AC/DC, zou ik niet uitvlakken als kandidaat festival headliner in 2020? Zoals ik zei, Download wil het wel en er zijn vast events in Werchter / Dessel rond de Pinkpop periode die het zouden kunnen aandurven.

Hoog inzetten, lijkt me niet.
Voor Pinkpop zijn dit realistische headliners. Waar Pinkpop best mee kan met headliners van andere grote Europese festivals, Roskilde, Glasto, Mad Cool, RaR/RiP, Rock Werchter, Graspop of wat eendags events als Boutique en TW of op Dessel. Een act die op (bijvoorbeeld) Goffertpark kan staan, kan Mojo ook voor Pinkpop overwegen.
Wat is dan hoog inzetten. Waar Pinkpop toch vaak wel kiest voor een headliner die als artiest voor >60k-events kiest.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.417
3.389
RubenFrusciante wrote:

Timmetje wrote:
Wanneer past MUSE in het rijtje Legacy naast Queen dan in jou ogen? Want uitgeluld klinkt aardig definitief. Net als meer mainstream. Maakt meer mainstream muziek maken iemand eerder een legend?

Ik ga ook vrijwel ieder jaar naar Lowlands. Ben daarnaast Pinkpop fan van het oude uur. Ga al jaren. Maar heb het zo langzamerhand wel een beetje gezien met steeds weer dezelfde headliners. Vandaar het commentaar.

Wat Ticketswap ermee te maken heeft snap ik trouwens nog steeds niet. Je blijft het in elke discussie aanhalen maar imo is het weinig relevant.
1f609.svg

Vaste zure bezoeker was wellicht wat te kort door de bocht. Wat gewoon opvalt is dat er (met name op social media) een hoop moord en brand wordt geschreeuwd als Pinkpop eens wat nieuws probeert, zoals Armin of Bieber. Opvallend.


Ik denk, helaas, nooit. Tenminste, Muse zal de geschiedenis ingaan als één van de grootste rockbands ooit, zeker één van de grootste van deze tijd, maar zullen altijd onder Queen, The Beatles, The Stones, Led Zeppelin blijven. En dat is met Eminem en Kendrick voorlopig hetzelfde. Kendrick is fenomenaal, maar geen Tupac of Eminem…
En wat betreft mainstream muziek, ja een beetje wel. Als alleen een (in verhouding) kleine schare fans je kent, zul je nooit “de Grootste” worden. TOOL zal nooit de boeken ingaan als de grootste metalband ooit, of je dat nou terecht of niet vind. Want Metallica heeft die muziek naar het mainstream publiek gebracht, iedereen kent daar muziek van.
Nou dat ik als organisator eerder mijn acts zou boeken voor “zure vaste pinkpopgangers publiek” dan voor “ticketswap publiek”. Dat vaste Pinkpop publiek wil je houden en tevrede maken, die mensen die als het hun uit komt voor een zo laag mogelijke prijs naar Pinkpop (een dag) gaan, zouden niet mijn priorieit zijn.

De afgelopen editie toont qua kaartverkoop aan dat ook die vaste Pinkpopgangers niet altijd toereikend is en kennelijk dus niet zo vast/groot. Daarnaast moet je denk ik ook ervoor zorgen dat als de stadionacts even niet touren of anderszins niet beschikbaar zijn, dat je genoeg te bieden hebt en dan is m.i. een iets progressievere houding nodig.

Overigens vind ik het helemaal niet gek dat er mensen zijn die 230,00 te veel vinden, maar 170,00 wel over hebben voor wat Pinkpop te bieden heeft, dus ik snap die sneer richting Tim die hier vaker voorbij komt – al dan niet gekscherend – eigenlijk ook niet zo. Als ik schoenen leuk vind, maar er geen 150,00 euro voor over heb, kan het best zo zijn dat ik ze wel koop als ze zijn afgeprijsd voor 100,00 euro. Daarnaast zullen er dan ook ongetwijfeld schoenen zijn die ik wel 150,00 euro waard vind.
Ja maar dan is overal commentaar op hebben wel wat raar. "De schoenen zijn niet echt mooi, en ze lopen niet zo fijn, en ze zijn 150 euro.. ooh nu 100, ja dan zijn ze wel leuk". Die schoenenfabrikant past de schoenen niet aan als de "100 euro klanten" niet tevreden zijn, maar wel als de "150 euro klanten" niet tevreden zijn. Je maakt immers schoenen voor mensen die van jouw soort schoenen houden. En zo is dat ook bij Pinkpop. Het is prima als je ticketswap gebruikt, om als de prijs lager is toch wel te gaan. Maar dat zou niet mijn doelgroep zijn, de mensen die nu zo'n early bird ticket gaan kopen, daar zou ik de line up op proberen af te stellen.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.972
1.760
Ja maar dan is overal commentaar op hebben wel wat raar. “De schoenen zijn niet echt mooi, en ze lopen niet zo fijn, en ze zijn 150 euro.. ooh nu 100, ja dan zijn ze wel leuk”. Die schoenenfabrikant past de schoenen niet aan als de “100 euro klanten” niet tevreden zijn, maar wel als de “150 euro klanten” niet tevreden zijn. Je maakt immers schoenen voor mensen die van jouw soort schoenen houden. En zo is dat ook bij Pinkpop. Het is prima als je ticketswap gebruikt, om als de prijs lager is toch wel te gaan. Maar dat zou niet mijn doelgroep zijn, de mensen die nu zo’n early bird ticket gaan kopen, daar zou ik de line up op proberen af te stellen.

Wauw. Nailed it...
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.972
1.760
rickhuissen wrote:

Timmetje wrote:
Voor mij klinkt dat vooral als: Oud is fantastisch en nieuw zal nooit beter worden (vroeger was alles beter) dus ik denk dat we het ook in deze discussie niet eens kunnen en zullen worden. Kendrick is mijn inziens Eminem muzikaal gezien al lang en breed voorbij gestreefd.

Ik denk wel dat Sjoerd de spijker op zijn kop slaat. Wel jammer.


Ik denk dat Spinvis Marco Borsato muzikaal gezien al lang en breed voorbij gestreefd is. Maar wie speelt er in de Kuip, en wie in 013?

Ik probeer hier een heel pijnlijke soort van NL-pop brug te leggen, die de kenners waarschijnlijk laat proesten, maar het gaat even om het idee…

Denk niet dat Marco ooit voor heeft gelegen, maar je punt is natuurlijk duidelijk (en treffend).

Ik zie mijzelf overigens helemaal niet als kenner.

Ik dacht, ik zet het er even bij, want het is natuurlijk een bezopen vergelijking.

En je draagt Oasis uit, dus je hebt er wel degelijk kijk op :wink:
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.485
4.659
Sjoerd wrote:
Guns ’n Roses, AC/DC, Coldplay, Metallica, The Who, Iron Maiden, Neil Young. Wat wordt er toch weer hoog ingezet hier.

vertel, zijn deze ongeloofwaardig voor Champions League festivals ?
1f609.svg


Coldplay en Metallica stonden al eens op Pinkpop.
Guns N Roses, The Who, Iron Maiden en Neil Young hebben al op vergelijkbare festivals geheadlined.
AC/DC, zou ik niet uitvlakken als kandidaat festival headliner in 2020? Zoals ik zei, Download wil het wel en er zijn vast events in Werchter / Dessel rond de Pinkpop periode die het zouden kunnen aandurven.

Hoog inzetten, lijkt me niet.
Voor Pinkpop zijn dit realistische headliners. Waar Pinkpop best mee kan met headliners van andere grote Europese festivals, Roskilde, Glasto, Mad Cool, RaR/RiP, Rock Werchter, Graspop of wat eendags events als Boutique en TW of op Dessel. Een act die op (bijvoorbeeld) Goffertpark kan staan, kan Mojo ook voor Pinkpop overwegen.
Wat is dan hoog inzetten. Waar Pinkpop toch vaak wel kiest voor een headliner die als artiest voor >60k-events kiest.

Ik denk dat 2019 bewezen heeft dat zelfs met matige headliners een pinkpop goed kan verkopen. Ik denk dat we des te meer grote namen op aparte shows/weide gaan zien en wat mindere headliners op een toch goed verkopend pinkpop. Lijkt me financieel de beste zet voor mojo.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.564
6.243
Als je alleen schoenen maakt voor mensen die van jouw soort schoenen houden dan blijft je bedrijf niet lang winstgevend of relevant. Volgens mij is de bedoeling juist dat je niet alleen schoenen maakt voor mensen die van jouw soort schoenen houden maar er ook voor zorgt dat er andere mensen van jouw schoenen gaan houden. En dan heb je daarnaast mensen die wel van je schoenenmerk houden maar daarin ook wel weer eens iets vernieuwends zouden zien, omdat je altijd anders maar op diezelfde schoenen loopt. Helemaal als er steeds meer alternatieve (en goedkopere!) merken schoenen ontstaan.

Of klink ik nu als een halve zool? ;-)
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.972
1.760
Als je alleen schoenen maakt voor mensen die van jouw soort schoenen houden dan blijft je bedrijf niet lang winstgevend of relevant. Volgens mij is de bedoeling juist dat je niet alleen schoenen maakt voor mensen die van jouw soort schoenen houden maar er ook voor zorgt dat er andere mensen van jouw schoenen gaan houden. Je wil als bedrijf wel blijven bestaan natuurlijk….
1f609.svg

Dus Converse zou er goed aan doen om ook laarzen, naaldhakken, kisten, slippers en skischoenen op de markt te brengen, want anders gaan ze op den duur failliet?

Haha heerlijk dit!
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.417
3.389
Nouja als je bijvoorbeeld Metallica én Muse zou boeken, als gitaarheadliners, verkoop je denk ik ook uit. En je wil als bedrijf wel jezelf blijven, zoals ik al eerder heb gezegd, verandering en acts als Billie of Kendrick neerzetten is helemaal prima. Maar een programma met alleen dat soort en verder poppy namen is geen Pinkpop. Er zijn ook jongere rock/gitaar bands die prima geboekt kunnen worden. En er wordt gedaan alsof de hele nieuwe generatie Pinkpopbezoekers niks aan die oude en herhaalbare namen vindt. Wat natuurlijk onzin is, want als ze allemaal van Billie en Kendrick houden, zouden WooHah en Lowlands wel doorgroeien tot dezelfde orde als Pinkpop. Daarbij komt ook nog dat die nieuwr generatie die herhalende acts nog niet heeft gezien. Dan kan het wel zijn dat Green Day 3 jaar terug al kwam, maar waren ze toen 15 en nu 18 en gaan wel zelfstandig naar het festival. Ik ben niet tegen verandering, maar het moet wel Pinkpop blijven.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.564
6.243
Converse gaat wel met de laatste trends mee als het gaat om prints bijvoorbeeld. Stel dat Converse alleen strakke rode sneakers verkocht dan hadden ze nu wellicht niet meer bestaan.

Natuurlijk moet je voor de gewone sneakerfans de gewone sneakers in het assortiment houden, maar ze moeten toch een beetje meegaan met de laatste trends om ook mensen die normaal gesproken een ander merk sneakers kopen over te halen bij hun te komen shoppen.

@Rubenfrusciante: Natuurlijk verkopen ze met Metallica en MUSE een hoop kaarten. Maar ik zou het persoonlijk twee bijzonder saaie veilige boekingen vinden. Vorig jaar had je als headliners Pearl Jam, Foo Fighters en Bruno Mars en was die laatste als ''vreemde eend in de bijt'' vervolgens de beste headliner.

Wel jammer dat mijn mening voor jou minder meetelt wanneer ik minder betaal. (heb tot 2015 overigens altijd de volle mik betaald maar vind de prijzen persoonlijk met het jaar gekker worden). Zie niet in waarom dat verschil zou moeten maken.
 

bootje76

Randprogramma
17 feb 2019
187
154
Ik ben het wel met Dennis eens dat AC/DC of Iron Maiden een dag zou kunnen gaan headlinen. Daarnaast Springsteen, Coldplay, Volbeat of Muse en de 3e headliner in het pop of hiphopgenre in de vorm van Lady Gaga, Imagine Dragons, Eminem of iets anders in die richting, zijn er genoeg van. De kans op Ed Sheeran (zie die naam best vaak voorbij komen) lijkt mij bijzonder klein, ik heb hem een paar weken geleden in Hockenheim gezien en daar zei hij dat zijn (op dat moment) al 2.5 jaar durende Divide tour nog maar 2 maanden zou duren. Dat zou betekenen dat hij opnieuw moet gaan touren of een exclusief optreden moet doen, zie ik niet gebeuren. Hij had daar trouwens als supports James Bay en Zara Larsson, erg leuk voor de dagprogrammering, Bay zou wat mij betreft zelfs kunnen subben.
Coldplay heb ik ook mijn twijfels bij, zou zomaar een Goffert of Malieveld kunnen worden, als het in ieder gevel maar niet die gemuteerde frietpan in Amsterdam Zuid-Oost wordt...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.952
6.212
Dude, waar gaat deze thread over? Schoenen? :lol:

Overigens, Kendrick > Eminem.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.260
4.536
Oasiss wrote:

RubenFrusciante wrote:

Timmetje wrote:
Wanneer past MUSE in het rijtje Legacy naast Queen dan in jou ogen? Want uitgeluld klinkt aardig definitief. Net als meer mainstream. Maakt meer mainstream muziek maken iemand eerder een legend?

Ik ga ook vrijwel ieder jaar naar Lowlands. Ben daarnaast Pinkpop fan van het oude uur. Ga al jaren. Maar heb het zo langzamerhand wel een beetje gezien met steeds weer dezelfde headliners. Vandaar het commentaar.

Wat Ticketswap ermee te maken heeft snap ik trouwens nog steeds niet. Je blijft het in elke discussie aanhalen maar imo is het weinig relevant.
1f609.svg

Vaste zure bezoeker was wellicht wat te kort door de bocht. Wat gewoon opvalt is dat er (met name op social media) een hoop moord en brand wordt geschreeuwd als Pinkpop eens wat nieuws probeert, zoals Armin of Bieber. Opvallend.


Ik denk, helaas, nooit. Tenminste, Muse zal de geschiedenis ingaan als één van de grootste rockbands ooit, zeker één van de grootste van deze tijd, maar zullen altijd onder Queen, The Beatles, The Stones, Led Zeppelin blijven. En dat is met Eminem en Kendrick voorlopig hetzelfde. Kendrick is fenomenaal, maar geen Tupac of Eminem…
En wat betreft mainstream muziek, ja een beetje wel. Als alleen een (in verhouding) kleine schare fans je kent, zul je nooit “de Grootste” worden. TOOL zal nooit de boeken ingaan als de grootste metalband ooit, of je dat nou terecht of niet vind. Want Metallica heeft die muziek naar het mainstream publiek gebracht, iedereen kent daar muziek van.
Nou dat ik als organisator eerder mijn acts zou boeken voor “zure vaste pinkpopgangers publiek” dan voor “ticketswap publiek”. Dat vaste Pinkpop publiek wil je houden en tevrede maken, die mensen die als het hun uit komt voor een zo laag mogelijke prijs naar Pinkpop (een dag) gaan, zouden niet mijn priorieit zijn.


De afgelopen editie toont qua kaartverkoop aan dat ook die vaste Pinkpopgangers niet altijd toereikend is en kennelijk dus niet zo vast/groot. Daarnaast moet je denk ik ook ervoor zorgen dat als de stadionacts even niet touren of anderszins niet beschikbaar zijn, dat je genoeg te bieden hebt en dan is m.i. een iets progressievere houding nodig.

Overigens vind ik het helemaal niet gek dat er mensen zijn die 230,00 te veel vinden, maar 170,00 wel over hebben voor wat Pinkpop te bieden heeft, dus ik snap die sneer richting Tim die hier vaker voorbij komt – al dan niet gekscherend – eigenlijk ook niet zo. Als ik schoenen leuk vind, maar er geen 150,00 euro voor over heb, kan het best zo zijn dat ik ze wel koop als ze zijn afgeprijsd voor 100,00 euro. Daarnaast zullen er dan ook ongetwijfeld schoenen zijn die ik wel 150,00 euro waard vind.

Ja maar dan is overal commentaar op hebben wel wat raar. “De schoenen zijn niet echt mooi, en ze lopen niet zo fijn, en ze zijn 150 euro.. ooh nu 100, ja dan zijn ze wel leuk”. Die schoenenfabrikant past de schoenen niet aan als de “100 euro klanten” niet tevreden zijn, maar wel als de “150 euro klanten” niet tevreden zijn. Je maakt immers schoenen voor mensen die van jouw soort schoenen houden. En zo is dat ook bij Pinkpop. Het is prima als je ticketswap gebruikt, om als de prijs lager is toch wel te gaan. Maar dat zou niet mijn doelgroep zijn, de mensen die nu zo’n early bird ticket gaan kopen, daar zou ik de line up op proberen af te stellen.

Maar als je te weinig schoenen van 150,00 verkoopt, moet je gaan kijken hoe je de schoenen zodanig maakt dat de groep van 100,00 wél 150,00 wil betalen.
Als je "slechts" diegenen tevreden houdt die vorig jaar wel 230 wilden uitgeven, gaat het denk ik een keer mis. Juist omdat de Dennissen toch wel komen. Dat is denk ik wat Tim ook bedoelt te zeggen.

Tegelijkertijd is dat natuurlijk ook een flow, als je dit jaar wél stadionacts hebt die kunnen en willen headlinen, ga je gewoon weer (minstens) tegen uitverkopen aan zitten en dan hoeft Pinkpop ook niet te vernieuwen. De vraag is wat er gebeurt als deze acts uitsterven of minder geïnteresseerd raken in festivals. In dat geval hebben andere festivals natuurlijk gewoon veel meer te bieden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken