Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.721
1.885
Hintte Green Day ook niet naar een nieuw album binnenkort. In dat geval zeker kanshebber denk ik zelf.
Al is de kans ook groot dat ze eerst Amerika aandoen en Europa later aan de beurt is........
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Hintte Green Day ook niet naar een nieuw album binnenkort. In dat geval zeker kanshebber denk ik zelf.
Al is de kans ook groot dat ze eerst Amerika aandoen en Europa later aan de beurt is……..
Klopt, maar omdat ze in 2017 al op Pinkpop stonden héél bewust niet in mijn verwachtingen voor Pinkpop.
Staan wel in de algemene Festileaks Geruchtenkeuken Headliners 2020
Ik geloof niet dat Green Day in 2020 optie is op Pinkpop.

btw Imagine Dragons stond er 2017 ook ;) :p
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.586
11.170
The Who liep in Engeland voor geen meter. Zelfs niet met dat fantastische voorprogramma. Neil Young krijgt de Ziggo niet eens uitverkocht. Muse dit jaar al 2x in Nederland geweestt. Guns n Roses is vergane glorie. Dus die allen liever niet op Pinkpop.

Ik hoop op Coldplay – Ed Sheeran – Kendrick Lamar (of Eminem) met Volbeat, Billie Eilish en 21 Pilots op sub. Topeditie imo!

Ik rijd linea recta door naar België.
Coldplay is ook niet meer wat het geweest is. Heb niks met Lamar of Eminem, al begrijp ik wel dat ze volk trekken (zeker Eminem). Volbeat kan ik dan mee leven, al is dat aankomende album voorlopig niet echt om aan te horen, naar mijn mening.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
Ik hoop op Coldplay – Ed Sheeran – Kendrick Lamar (of Eminem) met Volbeat, Billie Eilish en 21 Pilots op sub. Topeditie imo!

Coldplay, Ed Sheeran en Eminem zijn absolute wereldheadliners! Wel enigszins afwijkend/vernieuwend is dan dat er niet één rock act bij zit. Het zou kunnen, maar als ik moest gokken zou ik op safe spelen en zeker één gitaaract erbij verwachten. Kendrick Lamar is geen headliner voor een major all-round festival, ik denk dat (in tegenstelling tot Eminem) mensen die doorgaans niet naar dat genre luisteren er nagenoeg niets van (her)kennen.

Volbeat en 21 Pilots zijn geweldige subs! Komen wat mij betreft net als Lamar tekort voor headliner (niet op een iets kleinschaliger of thematisch festival, maar wel op een major als Pinkpop). Billie Eilish gaat heel groot worden, maar het lijkt me nu nog te vroeg om sub te zijn. Die teert pas op één album (nou vooruit, plus één EP) en heeft de brug naar NL alleen pas geslagen via 13 reasons why. Eerst nog een beetje groeien, maar dat gaat haar wel lukken...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.164
Het rijtje mist idd een gitaarheadliner.

Wellicht is
Coldplay - Eminem - Greenday
Borsato - 21 Pilots - Volbeat

Dan realistischer.

Denk zelf wel dat Lamar een perfecte headliner zou zijn en Eilish een goede sub maar misschien heb je wel gelijk en past Lamar beter op Woohah.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Eilish een goede sub maar misschien heb je wel gelijk en past Lamar beter op Woohah.
dit

ik heb gevoelsmatig Eilish voor Pinkpop te snel als sub, het is te vroeg.
Ik denk wel mainstage of later op de dag op Noord, dat zie ik wel voor me hoor.
Lamar dat is perfect voor Woohah, eens

Volbeat, die komen echt niet meer voor minder dan headliner.
En zoals ik zei, Green Day is eigenlij onrealistisch ivm de passage in 2017, dan moet het aanbod echt zeer belabberd zijn komen die al zo snel terug.
21 Pilots is wel een perfecte afsluiter Noord. Helemaal als er een voor mij leuke headliner staat, dan hoef ik op Noord niet te zijn. ;)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.164
21 Pilots horen gewoon op main. Misschien zelfs als headliner.

Volbeat is imo niet meer dan sub. 0,0 mainstream hits.
Voor mij is Volbeat als headliner wat Lamar als headliner voor jou is. Totaal onbegrijpelijk.

Eilish is ook niet minder dan sub. Goede afsluiter Noord.

Green Day zie ik met nieuw album op zak gewoon komen.

Lamar zou overigens wel een perfecte headliner zijn als het publiek er open voor zou staan en als PP wat meer zou durven vernieuwen. Geweldige muziek en dito shows. Waarom kan Eminem wel en Kendrick niet? Makes no sense.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.175
10.512
Timmetje en Dennis zijn net als Federer en Nadal. Eeuwige rivalen en ze kunnen nooit allebei winnen.

Keep up the good work! #teamDennis
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Timmetje en Dennis zijn net als Federer en Nadal. Eeuwige rivalen en ze kunnen nooit allebei winnen.

Haha mooie vergelijking. Maar hetgene wat ze roepen is allemaal op gevoel gebaseerd.
Ik moet toch elke dag even kijken wat er nu weer geroepen word, dus ergens is het ook wel leuk.

Ik zou bijvoorbeeld zowel Kendrick als Volbeat twee prachtige headliners vinden voor Pinkpop.
Het zou voor mij een reden kunnen zijn om na jaren weer een keer naar Landgraaf af te reizen, mits de rest van de dag ook bovengemiddeld is.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
Volbeat is imo niet meer dan sub. 0,0 mainstream hits.
Voor mij is Volbeat als headliner wat Lamar als headliner voor jou is. Totaal onbegrijpelijk.

Haha echt prachtig dit! Dit zie ik namelijk echt 180 graden andersom: Lamar is hooguit sub (dat baseer ik dan even op de naam). Dat Volbeat 0,0 mainstream hits heeft, is volgens mij absoluut onwaar. Of Lamar ze heeft zou ik niet weten, ik ken die gast totaal niet, en wat ik van hem heb gehoord, naast dat ik het niet (her)ken, vind ik helemaal niks...

Maar vooruit: Pinkpop is mainstream, dus laat ze BEIDEN maar als sub aankomen. Op Noord. Dan kun je uit je bol gaan bij je favoriet, en wegblijven bij de ander, om vervolgens op main naar de ECHTE headliners te gaan kijken...
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Guns 'n Roses, AC/DC, Coldplay, Metallica, The Who, Iron Maiden, Neil Young. Wat wordt er toch weer hoog ingezet hier. En Jan Smeets kan wel zoveel willen, maar die heeft qua programmering toch helemaal geen vinger meer in de pap..
Zie ook eerder iets als Muse - Imagine Dragons en weet ik het wat voor me. Ligt er natuurlijk ook dikwijls aan wat er allemaal tourt in die periode, maar ik heb mijn verwachtingspatroon de laatste jaren toch echt maar wat bijgesteld voor Pinkpop.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.164
Lamar is op elk festival waar die speelt gewoon absoluut headliner hoor. Grote naam in de hiphop wereld, soundtrack Black Panther gedaan, verkoopt Ziggo zo uit.

Van Volbeat ken ik dan weer amper wat, de nummers met de grootste views zeggen me niets en het klinkt allemaal als vrij generieke rock. Maar voor mij klinken veel van die gitaarbands allemaal hetzelfde. Voor mij veelal saaie muziek.

Misschien is het bij ons beiden en Dennis dan een beetje wat de boer niet kent vreet ie niet....
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Lamar is op elk festival waar die speelt gewoon absoluut headliner hoor. Grote naam in de hiphop wereld, soundtrack Black Panther gedaan, verkoopt Ziggo zo uit.

Van Volbeat ken ik dan weer amper wat, de nummers met de grootste views zeggen me niets en het klinkt allemaal als vrij generieke rock. Maar voor mij klinken veel van die gitaarbands allemaal hetzelfde.

Misschien is het bij ons beiden en Dennis dan een beetje wat de boer niet kent vreet ie niet….
En hier ben ik het wel mee eens, ik ben eveneens meer bekend met Kendrick dan met Volbeat, maar ik durf er mijn geld op te zetten dat hij in deze tijd toch echt een stuk populairder is. Als je de streams - oké, zegt niet alles, weet ik - naast elkaar legt, legt Volbeat het af tegen Kendrick: en niet zo'n beetje. Alleen Humble is op Spotify al meer dan een miljard keer beluisterd. Anyway: Kendrick is dus geheid overal headliner. Die komt niet voor minder. Vind het zelf btw echt helemaal niet passen op Pinkpop, maargoed.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.411
3.380
21 Pilots horen gewoon op main. Misschien zelfs als headliner.

Volbeat is imo niet meer dan sub. 0,0 mainstream hits.
Voor mij is Volbeat als headliner wat Lamar als headliner voor jou is. Totaal onbegrijpelijk.

Eilish is ook niet minder dan sub. Goede afsluiter Noord.

Green Day zie ik met nieuw album op zak gewoon komen.

Lamar zou overigens wel een perfecte headliner zijn als het publiek er open voor zou staan en als PP wat meer zou durven vernieuwen. Geweldige muziek en dito shows. Waarom kan Eminem wel en Kendrick niet? Makes no sense.
Kendrick en Eminem op 1 hoop gooien :roll:
Vind Kendrick echt gaaf en goed en zou hem graag een keer zien, maar hij mag de veters natuurlijk nog niet strikken van Eminem. Zo'n beetje iedereen onder de 40 (her)kent wel iets van Eminem, als is het door de plattere zooi met bijvoorbeeld Rihanna, en bij Kendrick zit dat wel degelijk anders. Denk dat een dag met Kendrick als headliner zonder sterk én enigzins passend dagprogramma een deceptie wordt.
Billie is ook geen sub, gaat ze ooit denk ik wel worden, maar haar nu op sub zetten is wat vroeg.
Ben het wat betreft 21 Pilots wel met je eens, die zijn of sub of de kleinere nieuwe headliner.
Zou Green Day wel leuk vinden, maar is inderdaad eigenlijk net te snel op herhaling.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.164
Kendrick mag de veters nog niet eens strikken van Eminem? Ga toch weg. Totaal niet mee eens. Zet er een 21 Pilots onder als sub en die kaarten gaan als zoete broodjes weg.

Sjoerd: Dat klopt ook wel hoor. Het is meer wens (de mijne) dan wijsheid. Denk wel dat Lamar dat veld op z'n kop zet, maar PP is waarschijnlijk zoals Rick ook al zei niet de juiste plek voor Lamar. Dan heb je allemaal van die zure vaste Pinkpopgangers die met handen in de zakken staan te balen dat er geen rockband staat. Wel jammer.

Blijft bij mij nog wel de vraag: Waarom Eminem wel, maar Lamar niet?
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Denk omdat Eminem ergens toch wat iconischer is dan Kendrick. Maar dat Kendrick de veters niet mag strikken van Eminem vind ik echt een grote grap. Dan heb je er weinig kaas van gegeten. Discussie maakt ook niet uit, want Kendrick op Pinkpop gaat toch niet gebeuren komend jaar ;)
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.411
3.380
Kendrick mag de veters nog niet eens strikken van Eminem? Ga toch weg. Totaal niet mee eens.

Sjoerd: Dat klopt ook wel hoor. Het is meer wens (de mijne) dan wijsheid. Denk wel dat Lamar dat veld op z’n kop zet, maar PP is waarschijnlijk zoals Rick ook al zei niet de juiste plek voor Lamar. Wel jammer.

Blijft wel de vraag: Waarom Eminem wel, maar Lamar niet?
Omdat je nu zeg maar Muse (Kendrick) met Queen (Eminem) vergelijkt. Beide geweldig, en kwalitatief gezien wil ik Kendrick echt niet 'downgraden', zoals ik zei is hij echt goed. Net als dat Muse echte grootheden zijn, maarja... Queen. Dan ben je toch gewoon uitgeluld. En bij Eminem net zo. Zijn legacy is te groot om te vergelijken met een hedendaagse rapper als Kendrick. Eminem is met Tupac zo'n beetje DE rapgod en DE vertegenwoordiger van zijn hele genre. Als Kendrick over 15 jaar nog steeds zulke goeie, en meer mainstream muziek maakt, kunnen we hem zeker bij dat rijtje voegen. Kortom, niks afdoen aan Kendrick, maar het is Eminem, en dat is gewoon one of a kind.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.164
Voor mij klinkt dat vooral als: Oud is fantastisch en nieuw zal nooit beter worden (vroeger was alles beter) dus ik denk dat we het ook in deze discussie niet eens kunnen en zullen worden. Kendrick is mijn inziens Eminem muzikaal gezien al lang en breed voorbij gestreefd.

Ik denk wel dat Sjoerd de spijker op zijn kop slaat. Wel jammer.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.505
Timmetje en Dennis zijn net als Federer en Nadal. Eeuwige rivalen en ze kunnen nooit allebei winnen.

Keep up the good work! #teamDennis

Het scheelt dat ze niet telkens hetzelfde bandje afdraaien ;).

Inhoudelijk; ik denk dat Kendrick Lamar - in tegenstelling tot Volbeat - te groot is om te subben en enkel als headliner zou komen. Echter, ik zie Pinkpop Kendrick Lamar niet als headliner boeken. Pinkpop speelt graag op safe en Kendrick is dan toch een keuze die meer gewaagd is.

Wat Neill Young betreft, daar reageer ik nu voor het laatst op, dat gaat niet gebeuren. Het zou ook van de zotte zijn om 1 van je 3 headliners op basis van de persoonlijke voorkeur van Jan te boeken. Neill Young zal bedanken voor een sub-positie, Mojo zal hem nooit als headliner op Pinkpop boeken, dus gaat gewoon niet gebeuren.

Billie Eilish zou overigens een prima afsluiter voor 3fm-stage zijn (weet even niet meer hoe deze tegenwoordig heet). Heb haar op Glastonbury gezien en die speelt makkelijk een dergelijk veld plat. Daarnaast is zij onwijs populair, onder meerdere doelgroepen, dus als zij beschikbaar is, zou ik een dergelijke spot zeker begrijpen.

Een voorspelling headliners (die constant aan wijziging onderhavig is): Green Day - Muse - Coldplay.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken