Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.238
4.512
Dude, waar gaat deze thread over? Schoenen?
1f606.svg


Overigens, Kendrick > Eminem.

Wie 'm past ..
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
Veel geld is het wel, maar festivals zijn zeker niet duur. Als je voor alle acts die je wil zien een kaartje moet kopen, ben je altijd meer kwijt. En anders moet je niet gaan. Snap nog steeds niet hoe mensen het duur (verhouding wat je krijgt/prijs) vinden. Als ik voor 200 euro Kings of Leon - Ed Sheeran - Green Day kan zien of voor 230 euro Metallica - Coldplay - Kendrick, zou ik het wel weten. Ervan uitgaande dat je die laatste 3 met een enigzins respectabele line up overdag niet kan zien voor 200 euro, dan betaal ik met alle liefde daar 30 euro voor. En als het dus wel een kutjaar is en je 230 betaalt voor een Kings of leon of Mumford and sons als headliner, dan ga je niet of naar een ander festtival. Als je 230 euro te duur vind, dan ga je niet. Ze hoeven die prijs niet aan te passen omdat sommige mensen 230 te duur vinden.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.183
Je ziet de boel behoorlijk zwartwit.

Wat je niet moet vergeten is dat je er met die €230,- voor je festivalticket nog niet bent.

Neem ik even mezelf als voorbeeld. Ik kan helaas niet meer op een camping slapen dus er moet een hotel of AirBNB bij. Ik kom vanuit Groningen dus er komen ook reiskosten en parkeerkosten bij. Neem daarbij ook de kosten voor drank en eten en het wordt al snel een steeds duurder grapje. Als het dan iets goedkoper kan via de Swap is dat alleen maar mooi meegenomen.

Stel dat ze die campingtickets nou los verkopen en de algemene festivalprijs lager, dan heb je hier al een blij man. Als ik dat een beetje kan besparen vind ik dat erg prettig.

Ik snap niet zo goed waarom iemand die dan iets minder betaalt meteen een minder waardevolle mening heeft.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Sjoerd wrote:
Guns ’n Roses, AC/DC, Coldplay, Metallica, The Who, Iron Maiden, Neil Young. Wat wordt er toch weer hoog ingezet hier.

vertel, zijn deze ongeloofwaardig voor Champions League festivals ?
1f609.svg


Coldplay en Metallica stonden al eens op Pinkpop.
Guns N Roses, The Who, Iron Maiden en Neil Young hebben al op vergelijkbare festivals geheadlined.
AC/DC, zou ik niet uitvlakken als kandidaat festival headliner in 2020? Zoals ik zei, Download wil het wel en er zijn vast events in Werchter / Dessel rond de Pinkpop periode die het zouden kunnen aandurven.

Hoog inzetten, lijkt me niet.
Voor Pinkpop zijn dit realistische headliners. Waar Pinkpop best mee kan met headliners van andere grote Europese festivals, Roskilde, Glasto, Mad Cool, RaR/RiP, Rock Werchter, Graspop of wat eendags events als Boutique en TW of op Dessel. Een act die op (bijvoorbeeld) Goffertpark kan staan, kan Mojo ook voor Pinkpop overwegen.
Wat is dan hoog inzetten. Waar Pinkpop toch vaak wel kiest voor een headliner die als artiest voor >60k-events kiest.
Ik denk gewoon dat de wens vader van de gedachte wat dit betreft ;) Geloof mij, dit gaat allemaal niet komen. Op een Coldplay na misschien. Maar de meeste van deze bands gaan toch vaker voor een eigen show. Het gaat uiteindelijk allemaal om de centen he.

Neil Young vlak ik sowieso uit. Zou het zelf prachtig vinden, ook voor Jan Smeets, maar dat gaat gewoon echt niet gebeuren ben ik bang. Laten we het allemaal maar even afwachten. Verwacht eerder Ed Sheeran.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
Ja maar daar hoeft het festival geen rekening mee te houden. Dat is erg vervelend dat jij in een AirBNB moet, maar ze kunnen daardoor niet de ticketprijs verlagen. En je leest niet goed want ik leg net het verschil uit tussen duur en veel geld. Veel geld is relatief, duur is afhankelijk van smaak. Al vind ik 60 acts in het weekend, laten we zeggen dat je als je je best doet minimaal 16 acts verspreid over het weekend kan zien, houdt in 230 : 16 = nog geen 15 euro per act. Ja dat is gewoon niet duur. En die kosten voor eten en zo, ja dat heb je deels zelf in de hand. Je kunt ook een flesje zonder dop meenemen en blijven vullen. En dan 3x iets te eten halen op een dag. Een festival bezoeken is ook luxe, maar ik blijf erbij dat het veel geld is, maar zeker niet duur. Je betaalt minder dan dat het waard is voor alles wat je gaat zien.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.021
8.664
Kendrick > Eminem all the way eigenlijk.

Begrijp ook niet goed waar Ed Sheeran en Coldplay hier vandaan komen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.183
Ja maar daar hoeft het festival geen rekening mee te houden. Dat is erg vervelend dat jij in een AirBNB moet, maar ze kunnen daardoor niet de ticketprijs verlagen. En je leest niet goed want ik leg net het verschil uit tussen duur en veel geld. Veel geld is relatief, duur is afhankelijk van smaak. Al vind ik 60 acts in het weekend, laten we zeggen dat je als je je best doet minimaal 16 acts verspreid over het weekend kan zien, houdt in 230 : 16 = nog geen 15 euro per act. Ja dat is gewoon niet duur. En die kosten voor eten en zo, ja dat heb je deels zelf in de hand. Je kunt ook een flesje zonder dop meenemen en blijven vullen. En dan 3x iets te eten halen op een dag. Een festival bezoeken is ook luxe, maar ik blijf erbij dat het veel geld is, maar zeker niet duur. Je betaalt minder dan dat het waard is voor alles wat je gaat zien.

Maar beste Ruben, waar heb je me in vredesnaam zien zeggen dat het festival daar rekening mee hoeft te houden? Waar heb je me zien zeggen dat de ticketprijs naar beneden moet?

Ik heb alleen gezegd dat ik het persoonlijk veel geld vind. Verder vind ik het prima dat dat festival €230,- kost maar ik ga dat er over het algemeen niet voor betalen. En gelukkig hoeft dat (thanks Ticketswap) tegenwoordig ook niet meer.

Snap niet waarom voor jou mijn mening er nav wat ik ervoor betaal meer of minder toe doet maar eerlijk gezegd interesseert me dat ook niet zoveel. ;-)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.080
Benieuwd waarom je Eminem beter vindt!
omdat ik die van Lamar niet aan te horen vind, persoonlijk.

daarnaast, overall heeft Eminem al heel wat jaren fans opgebouwd en afgebroken en opgebouwd.
Kendrick komt wat dat betreft net uit de luiers en vind vooral zichzelf fantastisch.
Zal Kendrick vast wereldwijd veel fans hebben, maar daarme nog ver verwijderd van wat Eminem is.
In mijn ogen!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.183
Timmetje wrote:
Benieuwd waarom je Eminem beter vindt!

Kendrick komt wat dat betreft net uit de luiers en vind vooral zichzelf fantastisch.

Hoe bedoel je die precies? Want volgens mij is juist het tegenovergestelde het geval. Die gast is (of lijkt iig) behoorlijk down to earth. Heeft ook behoorlijk veel prachtig poëtische teksten.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.238
4.512
Kendrick > Eminem all the way eigenlijk.

Begrijp ook niet goed waar Ed Sheeran en Coldplay hier vandaan komen.

Coldplay is vooral hoop van mijn kant. Niet op veel gebaseerd.
Het enige gerucht lijkt voort te komen uit het feit dat het vorige gerucht op vrij weinig was gebaseerd.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.021
8.664
Timmetje wrote:
Benieuwd waarom je Eminem beter vindt!

omdat ik die van Lamar niet aan te horen vind, persoonlijk.

daarnaast, overall heeft Eminem al heel wat jaren fans opgebouwd en afgebroken en opgebouwd.
Kendrick komt wat dat betreft net uit de luiers en vind vooral zichzelf fantastisch.
Zal Kendrick vast wereldwijd veel fans hebben, maar daarme nog ver verwijderd van wat Eminem is.
In mijn ogen!

Denk dat je een verkeerd beeld hebt bij Lamar. Is net helemaal niet zo’n arrogante zelfverheerlijker. Humble zelfs, eigenlijk. ? Al hoort rappen over status natuurlijk bij hiphop. Eninem maakt niet voor niets dat verschrikkelijke Rap God nummer, om aan te tonen dat hij nog steeds mee kan met de relevante rappers. In die zin is het een beetje de Madonna van de hiphop.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
DennisvdBr wrote:

Timmetje wrote:
Benieuwd waarom je Eminem beter vindt!


omdat ik die van Lamar niet aan te horen vind, persoonlijk.

daarnaast, overall heeft Eminem al heel wat jaren fans opgebouwd en afgebroken en opgebouwd.
Kendrick komt wat dat betreft net uit de luiers en vind vooral zichzelf fantastisch.
Zal Kendrick vast wereldwijd veel fans hebben, maar daarme nog ver verwijderd van wat Eminem is.
In mijn ogen!

Denk dat je een verkeerd beeld hebt bij Lamar. Is net helemaal niet zo’n arrogante zelfverheerlijker. Humble zelfs, eigenlijk.
1f609.svg
Al hoort rappen over status natuurlijk bij hiphop. Eninem maakt niet voor niets dat verschrikkelijke Rap God nummer, om aan te tonen dat hij nog steeds mee kan met de relevante rappers. In die zin is het een beetje de Madonna van de hiphop.
Eminem = god

Lyric technisch nog steeds een van de beste die op de aardbol rondlopen. Hij is wat ouder geworden en past enigszins zijn muziek er op aan (in tegenstelling tot Madonna). En op zijn laatste album heeft hij mening hedendaagse rapper weer totaal onder tafel weten te dissen. Rap God was een matig nummer, al hoewel het nog steeds knap is dat hij het ook gewoon live kan uitvoeren. Maar om nu hem alleen te pakken op alleen Rap God dan heb je de rest van zijn recente muziek niet geluisterd.

Maar goed hier spreekt een fanboy. Kendrick komt nog niet in de buurt van wat Eminem ooit bereikt heeft. Kendrick heeft ook altijd the Marshall Mathers LP als zijn voorbeeld album genoemd. EM was een pionier in het vak hoor, veel mensen vergeten dat.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.026
3.707
Kendrick is in alles beter dan Eminem ooit is geweest. Behalve blank zijn dan.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
Zou het zo kunnen zijn dat verreweg de meesten die into hiphop zijn, vinden dat Kendrick veel beter is dan Eminem, omdat zij bijvoorbeeld beter in staat zijn om de kwaliteit te onderscheiden?

En dat iedereen die niet zoveel heeft met dat genre Eminem juist ver boven Kendrick plaatst, omwille van herkenbaarheid, oeuvre, sentiment, maar ook gebrek aan accurate kennis?

En zou ik nogmaals dit kunnen flikken? ------> Borsato > Spinvis
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Kendrick is in alles beter dan Eminem ooit is geweest. Behalve blank zijn dan.
Echt complete onzin, Eminem maakt gehakt van Kendrick lyrical technisch gezien. Wat de huidskleur er mee te maken heeft snap ik dan weer niet? Heb je de teksten van Lose Yourself ooit eens gelezen hoe briljant dat geschreven lyrical technisch gezien?

En juist Eminem staat bij heel veel rappers bekend als top of the bill.

https://www.youtube.com/watch?v=wSL-rpp_SLU[video]https://www.youtube.com/watch?v=wSL-rpp_SLU[/video]

Mensen die zeggen dat Eminem geen goede rapper is, hebben er simpelweg geen verstand van en hooguit 2 nummers van hem geluisterd. Dat Kendrick ook goed is maakt niet uit, maar Eminem is another level.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.183
Lamar maakt echt gehakt van Eminem als het gaat om lyrics. Die van Lamar zijn mijlen beter.
Daarnaast is Eminem live tegenwoordig ook niet al te sterk meer. Om het over zijn laatste werk maar niet te hebben....

Grappig trouwens, dit was gister nog nieuws:
https://hypebeast.com/2019/7/kendrick-lamar-good-kid-maad-city-ties-eminem-billboard-record-news
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Lamar maakt echt gehakt van Eminem als het gaat om lyrics. Die van Lamar zijn mijlen beter.
Daarnaast is Eminem live tegenwoordig ook niet al te sterk meer. Om het over zijn laatste werk maar niet te hebben….

Grappig trouwens, dit was gister nog nieuws:
https://hypebeast.com/2019/7/kendrick-lamar-good-kid-maad-city-ties-eminem-billboard-record-news
haha Timmetje heeft erg weinig verstand dan van hip hop. Eminem is in alle factoren van de hip hop lyrical technisch veel verder dan Kendrick Lamar. Kendrick rapt op het niveau van de "lucht is blauw en ik hou van jou". Dat doet hij goed hoor, maar ieder einde van de zin rijmt op elkaar. Eminem zijn teksten zitten lyrical technisch echt veel complexer in elkaar en daarom dus op alle factoren beter.

En ik heb Kendrick nog nooit een freestyle horen doen, kan hij dat uberhaupt? Eminem maakt gehakt van Kendrick, maar die gaat daar zelf zijn vingers echt niet aan branden. Die weet zelf ook wel dat Em van hem gehakt maakt.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.183
Misschien een goed idee om eerst eens wat nummers van Lamar beter te beluisteren en misschien zelfs eens wat lyrics erbij te pakken en mee te lezen voordat je roept dat anderen weinig verstand van hip hop hebben. Want zeggen dat Kendrick op het niveau de lucht is blauw rapt is echt totaal en volslagen onzin. Pak om recent te beginnen DAMN er nog maar eens bij. Check daar Duckworth maar weer eens. Of Fear. Dan zie je hoe ver je ernaast zit.

Fantastisch vroeger, Eminem. Tegenwoordig zowel live vrij weinig meer waard als lyricaal totaal niet relevant meer. En dat zeg ik als iemand die groot fan is van zijn oude werk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken