Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

T. Roses wrote:
But not every festival was happy to get Coldplay, they are too big for a festival. Other acts are not really happy to play the same day (you know that a lot of the ticket sales are for Coldplay not for the other acts). Pinkpop was interested, their profile is a big headliner and the other acts are not that important. Werchter wanted to put them on their field for a concert with the same logistics of their festival.

Dit is precies wat ik bedoel. Coldplay is ongeschikt voor een festival dat in de breedte sterk wil zijn. Wel perfect voor eendaage dingen waar je een hoofdact hebt (Coldplay) en een (veredeld) voorprogramma.

Pinkpop was interested, their profile is a big headliner and the other acts are not that important.

Ben oprecht wel heel nieuwsgierig wat het dagprogramma van Pinkpop 2019 was geweest als ze ipv the Cure wel Coldplay op het programma hadden gehad....

Ben oprecht wel heel nieuwsgierig wat het dagprogramma van Pinkpop 2019 was geweest als ze ipv the Cure wel Coldplay op het programma hadden gehad….

Dan hadden we wellicht een vierde dag gehad. De headliners zouden Coldplay, Mumford & Sons, Eminem en Fleedwood Mac zijn geweest, en the Cure had in Hilvarenbeek/Beuningen (weet niet meer waar ze eigenlijk zouden staan) opgetreden...

Die zit hier ook te lezen onze Ken……

Ja geweldig zijn reactie. Even in de tegenaanval op ons Indiaantje.

Ik ben blij met mensen zoals Ken die extra, onderbouwde, voer voor discussie geven. Dus vooral blijven doorgaan!

There will be a tour next summer. But Coldplay and festivals… I expect a combination some festivals, stadiums, fields… In Belgium, it is really clear what it will be.

@Timmetje Als er al 1 festival is waar ze dan kunnen staan is het Pinkpop. Dan zou Kensington best nog wel sub kunnen zijn. Die maakt het toch niet uit. Dan een paar niemandalletjes er bij en klaar. RW wil in de breedte dus dat wordt een aparte dag. Ik denk gezien deze info dat Pinkpop 80% kans heeft.

Dit is precies wat ik bedoel. Coldplay is ongeschikt voor een festival dat in de breedte sterk wil zijn. Wel perfect voor eendaage dingen waar je een hoofdact hebt (Coldplay) en een (veredeld) voorprogramma.
Past dan toch juist perfect in het plaatje van Pinkpop en Rock Werchter? Pinkpop programmeert top-down en sinds P!nk is Rock Werchter daar ook niet meer vies van.

Maar dit neemt niet weg dat het voor alle partijen in mijn ogen beter zou zijn wanneer de band lekker losse concerten geeft.

mattman wrote:

Past dan toch juist perfect in het plaatje van Pinkpop en Rock Werchter? Pinkpop programmeert top-down en sinds P!nk is Rock Werchter daar ook niet meer vies van.

Maar dit neemt niet weg dat het voor alle partijen in mijn ogen beter zou zijn wanneer de band lekker losse concerten geeft.

Heb juist het idee dat na het Pink debacle met die halve dag Werchter er juist goed vies van is.

Ik denk dat dat Pink experiment geen geweldig hoofdstuk is in het RW-boek. ;-)

Welke band heeft Zegut genoemd? Is dat Metallica?

Dat dacht ik wel
daarvan zei Zegut 2021...

hij heeft een aantal andere bands genoemd
- Iron Maiden U Arena mei 2020
- AC/DC Parijs 2020
- SoaD Hellfest
- Foo Fighters Hellfest
- Aerosmith Queen Hellfest (maar post daarna gedelete)
- een band uit 90's voor Hellfest, maar dat kan ook op Foo Fighters slaan omdat hij een uur later Foo Fighters noemde.

edit, de verwijderde post was Queen, niet Aerosmith

Rockbeer wrote:

mattman wrote:

Heb juist het idee dat na het Pink debacle met die halve dag Werchter er juist goed vies van is.
Inderdaad, niet voor herhaling vatbaar zo'n farce.

Ben oprecht wel heel nieuwsgierig wat het dagprogramma van Pinkpop 2019 was geweest als ze ipv the Cure wel Coldplay op het programma hadden gehad….
wie zegt The Cure...

het was ipv Mumford en The Cure stapte in het gat van Eminem ;)

PJ wrote:
Die zit hier ook te lezen onze Ken……

Ja geweldig zijn reactie. Even in de tegenaanval op ons Indiaantje.

Ik ben blij met mensen zoals Ken die extra, onderbouwde, voer voor discussie geven. Dus vooral blijven doorgaan!
Hij mag best in de tegenaanval gaan. Ik heb de Ken situatie altijd in het midden gelaten, ik heb enkel vooral kritiek gehad op dat mensen hier blind volgen wat hij zegt, en zeker de manier waarop. En toen kwamen er steeds argumenten die vrij makkelijk te weerleggen waren vooralsnog, maar dat is nooit een aanval geweest richting Ken.

Verder heeft sledghammer vandaag hetzelfde gepost als ik eerdere deze week. Echter had ik weggehaald omdat ik niet per direct mensen wil aanvallen of wat dan ook. Maar de Dour namen Sziget namen die eerder zijn genoemd waren dus ook bij mij al eerder bekend. En ik weet dat iemand hier op het forum (zoals sledgehammer heeft aangegeven), zo onbeschaafd is geweest om daarmee "te koop" te lopen hier op het forum. En dat vind ik moreel gezien gewoon niet netjes, en daarom heb ik geen zin om dat soort mensen zomaar te aanbidden. Ik heb verder echt geen idee of dat Ken was of niet.

Dus Ken hoeft zich zeker niet aangevallen te voelen door mij. Ik ken Ken niet eens, al heb ik gehoord van iemand die ik ken, dat Ken geen Ken heet, dat is pas KENnis hebben, misschien is hij ook nog fan van KENsington. Dat vind ik wel een mooie afsluiter voor deze.

Leuk dat Ken wat onderbouwde info erbij geeft. Das toch de dikke jus op de stamppot boerenkool.
Tja, voorlopig staat er nog steeds niets in die post van Ken dat daadwerkelijk bewijst dat hij 'legit' is. Neem die verwijzing naar de door Zegut genoemde band. Aangezien Zegut een heel rijtje bands genoemd heeft, hoeft er daar maar 1 van (bv. Guns N' Roses, Foo Fighters of AC/DC) daadwerkelijk binnenkort een Europese tournee aan te kondigen, zodat jullie kunnen zeggen: "Zie je wel, Ken had gelijk". Zulke gewaagde voorspellingen durf ik ook nog wel te doen hoor, dat minstens 1 van de door Zegut genoemde concerten/festivalshows in Frankrijk klopt en dat de desbetreffende band niet voor slechts 1 show naar Europa komt...

Dat Coldplay vrijdag met een nieuwe single komt was al bekend voordat Ken dat op eFestivals postte, zoals iemand anders al opmerkte. Als Coldplay dan vervolgens in de zomer van 2020 met nieuw materiaal op zak gaat touren, is dat toch ook nauwelijks een verrassing te noemen. Dat Coldplay in 2019 al van plan was te touren, maar dat dit niet doorging omdat het financieel niet aantrekkelijk was, tja, wie zal zeggen of dat waar is? Het lijkt mij persoonlijk nogal raar als een van de meest populaire acts van dit moment een tour cancelt omdat ze niet genoeg boekingen kunnen krijgen, maar goed....

En ik weet dat iemand hier op het forum (zoals sledgehammer heeft aangegeven), zo onbeschaafd is geweest om daarmee “te koop” te lopen hier op het forum. En dat vind ik moreel gezien gewoon niet netjes, en daarom heb ik geen zin om dat soort mensen zomaar te aanbidden.

Er is naar mijn gevoel wel een verschil tussen leaken op een manier dat je hints geeft en wat info over wanneer en wat er ongeveer te verwachten mag zijn, of letterlijk zeggen 'ik heb bevestiging dat over 2 dagen om 16u naam A,B,C,... bekend worden gemaakt voor festival X.'
Wat Ken (en anderen zoals Martin) meedelen zijn hints naar wat je zou kunnen verwachten, wanneer en hoe laat. Exacte informatie altijd in een vorm van codetaal, en in Ken zijn geval ook nog heel veel achtergrondinformatie naar misgelopen deals of aanpassingen die alsnog zijn moeten gebeuren.

Kan hij die 'extra verhalen' allemaal verzinnen? in principe wel. Een goed leugenaar die zijn verhalen mooi in elkaar past, komt er misschien zelfs mee weg. In dat geval, chapeau! Je zou er veel energie in moeten steken om alles te doen passen en om andere informatie (die we hier allemaal wel via het ene en andere kanaal ontdekken) daar mee te doen instemmen.

Ik vind zijn 'leaks' over wat geprobeerd was en niet is gelukt of waarom een plan dat ene jaar niet doorgegaan is en is verschoven minstens zo interessant als de naamhints die gegeven worden. Dat is informatie waar je vaak niet veel over te horen krijgt en maakt een muziekforum extra boeiend. Dus ook van mij een dikke duim omhoog en doe zo verder!

Oasiss wrote:
Hoe zat het ook alweer met Twenty One Pilots, sub of headliner?

het is Hu/So in Duitsland…
afwachten welke spot ze krijgen (als ze er echt staan)
Maar aangezien de gelijke dagen met Pinkpop, zal een doorgang lastig zijn.

Twenty One Pilots heeft in deze tour een paar keer drie dagen op rij gespeeld. Zou dus wel kunnen.

Zitten we straks misschien toch met

21 Pilots – Kings of Leon – Volbeat

1f606.svg
Kensington - Kings Of Leon - Volbeat ;)

Users who are viewing this thread