Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Ik vind het wel mooi om te zien hoe hier Ken in twijfel wordt getrokken. Zijn hints vorig seizoen waren toch echt wel overduidelijk. Hij wist telkens precies hoeveel bands er zouden worden aangekondigd, gaf eerste letters die allemaal bleken te kloppen etc. etc. Dat er dan een keer iets tussen zit wat door onvoorziene omstandigheden wordt uitgesteld neem ik graag voor lief. Die 9 keer dat hij het wel juist heeft, weten wij toch maar eerder dan de rest van de wereld wat er op ons afkomt.
Ik vind het wel mooi om te zien hoe sommigen hier alles wat Ken zegt meteen voor waar aannemen, omdat hij soms over juiste informatie beschikt.

Het is duidelijk dat Ken soms inderdaad kort voor een bekendmaking over info beschikt, over welke acts (en op welk tijdstip) er door een bepaald festival bekendgemaakt gaan worden. Daarvoor hoef je echter niet hoog in de top bij Live Nation te werken. Zelf ben ik ook actief bij een muziekwebsite en beschik ik regelmatig over persberichten en dergelijke over aankondigingen die binnenkort plaats gaan vinden. Telkens wanneer Ken bijvoorbeeld afgelopen jaar over Dour postte, beschikte ik zelf ook altijd al over die informatie. (Ik zal zulke info echter nooit voortijdig met anderen delen, zoals Ken wel doet, omdat ik het vertrouwen van degenen die zulke info met me delen niet wil beschamen. Maar dat is een andere discussie).

Ken doet daarnaast echter regelmatig uitspraken die gewoon niet gecheckt kunnen worden, zoals over al of niet stukgelopen onderhandelingen. Als Ken beweert dat band X in 2015 al rond was, maar uiteindelijk de tournee afzegde, en daarom band Y tot headliner is gebombardeerd, hoe kunnen we dan in hemelsnaam weten of dat echt klopt of niet?

Neem nu vorige week donderdag. Ken zei blijkbaar dat Graspop met een aankondiging zou komen, maar die op het laatste moment heeft afgeblazen. Nou beschik ik persoonlijk zelden over inside info over Graspop, dus ik heb geen idee of wat hij zegt waar is. Het komt echter niet erg geloofwaardig op mij over, aangezien er geen enkele indicatie is dat Graspop die dag daadwerkelijk op het punt stond om met een aankondiging te komen (zoals een nieuw logo of andere wijzigingen op de website). De verklaring die Ken achteraf geeft, dat er nog twijfels zijn over 'grote' bands of ze op Graspop of een Werchter-festival worden gezet en dat er daarom een last-minute uitstel was, is echt zo'n uitspraak die niet te controleren is en gemakkelijk verzonnen kan worden.

Persoonlijk ben ik er daarom nog niet van overtuigd dat Ken qua bronnen daadwerkelijk dicht bij de de Belgische festivalafdeling van Live Nation zit. Als hij daar wel zou werken en een loyale werknemer zou zijn, dan zou ik juist verwachten dat hij zijn mond houdt over dergelijke vertrouwelijke informatie.

Ik zal zulke info echter nooit voortijdig met anderen delen, zoals Ken wel doet, omdat ik het vertrouwen van degenen die zulke info met me delen niet wil beschamen. Maar dat is een andere discussie

Dat vind ik nu net een interessantere discussie dan de zoveelste keer 'weet Ken écht meer of enkel persberichten'. Het punt is, hij weet meer dan de gemiddelde persoon op een forum. Ikzelf ben net heel blij dat niet iedereen denkt zoals jij. Dan zouden we hier op de fora echt niet verder komen dan 'is volbeat headliner waardig en is Kensington dat ook'. Om dan na de bekendmakingen te zeggen 'die had ik voorspeld' of 'oh verrassing'.

Die 'leaks' komen steeds minder van technische fouten want daar leren ze stilaan wel om alles goed af te schermen. Het zijn net mensen, zoals oa. Ken en Martin, die teasen dat er iets gaat aankomen en met hints iedereen hier wakker maken zodat we, ocharme ocharme, een aantal namen een uurtje voor de officiële bekendmaking reeds kunnen ontdekken. Het percentage hier op de fora is zooooo klein dat het geen potten breekt voor de officiële aankondigingen. Het pleziert gewoon dat groepje muziekliefhebbers die er wat harder mee bezig zijn dan de rest van de festivalgangers.

Het Coldplay nieuws was afkomstig van het social media account van Coldplay fans, niet van E-festivals/Ken. Die hadden deze info tijdstechnisch eerder online staan.

Binnenkort komt Hurricane en Southside (waarschijnlijk) met Kings of Leon en 21 Pilots...

afvallers voor Pinkpop daarmee?

Doe mij maar Coldplay Springsteen en GnR :wink:
Of zou dat net iets te veel gevraagd zijn :-P

Doe mij maar Coldplay Springsteen en GnR ?
Of zou dat net iets te veel gevraagd zijn ?

Zou zelf persoonlijk liever twee van de drie (doe dan Bruce en Coldplay maar) én een ''nieuwe'' headliner zien.

Coldplay - Springsteen - Nightwish
of
Coldplay - Springsteen - Lamar

Al hoop ik persoonlijk het meest op

Lamar (of Eminem) - Nightwish - Nick Cave & the Bad Seeds
21 Pilots - Within Temptation - ....

Lach me wel suf als we straks uiteindelijk na maanden discusseren 21 Pilots - Volbeat - Guns n Roses krijgen. :)

Het Hurricane/Southside Festival heeft een cryptische email verstuurd waarin ze duidelijk hinten op Kings of Leon en Twenty One Pilots.

Beide festivals vinden in hetzelfde weekend als Pinkpop plaats. Vandaar dat ik het hier even post. Geen idee of beide bands van deze grootte ook naar Pinkpop komen (3 shows in 3 dagen), maar zijn beide wel relevant

PJ wrote:
Doe mij maar Coldplay Springsteen en GnR
1f609.svg

Of zou dat net iets te veel gevraagd zijn
1f61b.svg

Zou zelf persoonlijk liever twee van de drie (doe dan Bruce en Coldplay maar) én een ”nieuwe” headliner zien.
Het was een grapje natuurlijk. We mogen blij zijn als 1 van deze 3 er al staat.

Hoe zat het ook alweer met Twenty One Pilots, sub of headliner?
het is Hu/So in Duitsland...
afwachten welke spot ze krijgen (als ze er echt staan)
Maar aangezien de gelijke dagen met Pinkpop, zal een doorgang lastig zijn.

Kings Of Leon is ook weer lang geleden natuurlijk ?

Het kan mij niet lang genoeg duren whehehehe

Doe mij maar Coldplay Springsteen en GnR ?
Of zou dat net iets te veel gevraagd zijn ?

@PJ Je gaat niet met mijn voorspelling aan de haal ! Das ja kats plagiaat. :-)

Dit zegt Ken op het Pinkpop topic van e festivals:

What’s the case...

during festivalsummer 2018 it was already the case that Coldplay want to come back for a festivaltour in 2019. A lot of promotors were interested. But not every festival was happy to get Coldplay, they are too big for a festival. Other acts are not really happy to play the same day (you know that a lot of the ticket sales are for Coldplay not for the other acts). Pinkpop was interested, their profile is a big headliner and the other acts are not that important. Werchter wanted to put them on their field for a concert with the same logistics of their festival.
But the tour was not profitable enough and plans were cancelled. The interested promotors stayed in touch with the agent of Coldplay for next summer.

Now this friday, the first single will be released. Another single and the album are coming in november. Typical Coldplay we will get a lot of promo in advance of the release.

There will be a tour next summer. But Coldplay and festivals... I expect a combination some festivals, stadiums, fields... In Belgium, it is really clear what it will be.

About the talk of I am legit. You can do what you want. The only thing that i want is to give some insights. The majority of the people don’t know a lot of what is going on. Off course I can not say, that band is coming, or that, or this. It is not more than logic that I can tell something when it is almost the moment.
Never forget, this world is easy and complicated at the same time. A band will cancel a show because they have to go a wedding, postpone their tour because they have troubles with their wife, children are graduating... announcement are postponed because of the festival poster, time difference, a problem with one show in the tour. Sometimes you are negotiating months with a band, you finalise a deal, the next day you get a call that they will postpone their plans.

Most of the time a year before Werchter can organise 8 events if they want. And then the bands cancel their plans, and the search for headliners is starting again.

Don’t forget the information of Zegut. He said something very important. That band is not coming to Europe for 1 show.

Op basis van dit vermoed ik nog steeds:

Coldplay naar Werchter TW
Coldplay naar Goffertpark

But not every festival was happy to get Coldplay, they are too big for a festival. Other acts are not really happy to play the same day (you know that a lot of the ticket sales are for Coldplay not for the other acts). Pinkpop was interested, their profile is a big headliner and the other acts are not that important. Werchter wanted to put them on their field for a concert with the same logistics of their festival.

Dit is precies wat ik bedoel. Coldplay is ongeschikt voor een festival dat in de breedte sterk wil zijn. Wel perfect voor eendaage dingen waar je een hoofdact hebt (Coldplay) en een (veredeld) voorprogramma.

PJ wrote:
Doe mij maar Coldplay Springsteen en GnR
1f609.svg

Of zou dat net iets te veel gevraagd zijn
1f61b.svg

Zou zelf persoonlijk liever twee van de drie (doe dan Bruce en Coldplay maar) én een ”nieuwe” headliner zien.

Coldplay – Springsteen – Nightwish
of
Coldplay – Springsteen – Lamar

Al hoop ik persoonlijk het meest op

Lamar (of Eminem) – Nightwish – Nick Cave & the Bad Seeds
21 Pilots – Within Temptation – ….

Lach me wel suf als we straks uiteindelijk na maanden discusseren 21 Pilots – Volbeat – Guns n Roses krijgen.
1f642.svg

Nightwish kan je wel vergeten, 3 metalfestivals in hetzelfde weekend waar ze ook gewoon headliner of subheadliner zijn

Users who are viewing this thread