Ik vind het wel mooi om te zien hoe sommigen hier alles wat Ken zegt meteen voor waar aannemen, omdat hij soms over juiste informatie beschikt.Ik vind het wel mooi om te zien hoe hier Ken in twijfel wordt getrokken. Zijn hints vorig seizoen waren toch echt wel overduidelijk. Hij wist telkens precies hoeveel bands er zouden worden aangekondigd, gaf eerste letters die allemaal bleken te kloppen etc. etc. Dat er dan een keer iets tussen zit wat door onvoorziene omstandigheden wordt uitgesteld neem ik graag voor lief. Die 9 keer dat hij het wel juist heeft, weten wij toch maar eerder dan de rest van de wereld wat er op ons afkomt.
Het is duidelijk dat Ken soms inderdaad kort voor een bekendmaking over info beschikt, over welke acts (en op welk tijdstip) er door een bepaald festival bekendgemaakt gaan worden. Daarvoor hoef je echter niet hoog in de top bij Live Nation te werken. Zelf ben ik ook actief bij een muziekwebsite en beschik ik regelmatig over persberichten en dergelijke over aankondigingen die binnenkort plaats gaan vinden. Telkens wanneer Ken bijvoorbeeld afgelopen jaar over Dour postte, beschikte ik zelf ook altijd al over die informatie. (Ik zal zulke info echter nooit voortijdig met anderen delen, zoals Ken wel doet, omdat ik het vertrouwen van degenen die zulke info met me delen niet wil beschamen. Maar dat is een andere discussie).
Ken doet daarnaast echter regelmatig uitspraken die gewoon niet gecheckt kunnen worden, zoals over al of niet stukgelopen onderhandelingen. Als Ken beweert dat band X in 2015 al rond was, maar uiteindelijk de tournee afzegde, en daarom band Y tot headliner is gebombardeerd, hoe kunnen we dan in hemelsnaam weten of dat echt klopt of niet?
Neem nu vorige week donderdag. Ken zei blijkbaar dat Graspop met een aankondiging zou komen, maar die op het laatste moment heeft afgeblazen. Nou beschik ik persoonlijk zelden over inside info over Graspop, dus ik heb geen idee of wat hij zegt waar is. Het komt echter niet erg geloofwaardig op mij over, aangezien er geen enkele indicatie is dat Graspop die dag daadwerkelijk op het punt stond om met een aankondiging te komen (zoals een nieuw logo of andere wijzigingen op de website). De verklaring die Ken achteraf geeft, dat er nog twijfels zijn over 'grote' bands of ze op Graspop of een Werchter-festival worden gezet en dat er daarom een last-minute uitstel was, is echt zo'n uitspraak die niet te controleren is en gemakkelijk verzonnen kan worden.
Persoonlijk ben ik er daarom nog niet van overtuigd dat Ken qua bronnen daadwerkelijk dicht bij de de Belgische festivalafdeling van Live Nation zit. Als hij daar wel zou werken en een loyale werknemer zou zijn, dan zou ik juist verwachten dat hij zijn mond houdt over dergelijke vertrouwelijke informatie.