Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Of QOTSA als afsluiter op de 3fm stage op de dag van de popheadliner, om ook de rock fans tevreden te stellen.

Overigens schijnt Eminem binnenkort ook weer een nieuw album uit te brengen, zou dat niet als pop/hiphop headliner kunnen?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.897
6.117
[quote quote=ttp://forum.festileaks.com/forums/topic/pinkpop-2018-nieuws-en-geruchten/page/23/#136650](wanneer scoorde die nog eens een hit?).[/quote]
Check de Top40 is zou ik zeggen haha al ben ik het ermee eens dat ze niet sterk genoeg (zie arena uitverkopend ;) ) is om headliner te zijn. QOTSA gaat met die nieuwe plaat voor niet minder dan een headline plek en gaan dus zeker niet subben voor de Foo's, no way. Het is de ene of het andere, niet beide vrees ik.

edit: wat is er toch mis met dat quoten, ik heb al eens een opmerking erover gemaakt in het 'Nieuw Forum' topic maar geen reactie.
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
739
445
Ik heb Pink op Sziget gezien en vond het een goede show met alleen maar bekende nummers, iedereen was zeer tevreden over dat optreden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
DennisvdBr wrote:
Ik zie ook P!nk als mogelijke Pop-headliner.


Als headiner? Dat denk ik toch echt niet. Pink is verre van headlinermateriaal anno 2018. In het pop segment is die helemaal niet zo relevant meer (wanneer scoorde die nog eens een hit?). Zelfs 7 jaar geleden kwam die niet hoger dan sub (voor Rammstein) op Rock Werchter.
ja, ik ben serieus hoor.
Momenteel probeert ze een hit te scoren met Waht about Us. Ze heeft wel een pauze gahad ivm zwangerschap en zo.
Maar langzaam weer terug, oa headliner dit jaar op Sziget en V-festival. Dus ik zie niet in waarom Pinkpop niet kan, hits te over en leukere show (denk ik) dan Bieber gaf...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
DennisvdBr wrote:
Ik zie ook P!nk als mogelijke Pop-headliner.


Als headiner? Dat denk ik toch echt niet. Pink is verre van headlinermateriaal anno 2018. In het pop segment is die helemaal niet zo relevant meer (wanneer scoorde die nog eens een hit?). Zelfs 7 jaar geleden kwam die niet hoger dan sub (voor Rammstein) op Rock Werchter.

Als headliner op Sziget 2017, ze staat op dit moment weer in de top 40 en geeft een leuke show weg. Ik zie Pink wel hoog op het affiche verschijnen. Of het als sub of als (co)headliner zal ook van de rest afhangen.

Edit: ik denk dat Pink eerder sub zal zijn. Zou ook prima passen voor een Metallica bv. Heeft een rockrandje, maar voor de niet metal liefhebber ook veel bekende pop.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.585
585
mattman wrote:
DennisvdBr wrote:
Ik zie ook P!nk als mogelijke Pop-headliner.


Als headiner? Dat denk ik toch echt niet. Pink is verre van headlinermateriaal anno 2018. In het pop segment is die helemaal niet zo relevant meer (wanneer scoorde die nog eens een hit?). Zelfs 7 jaar geleden kwam die niet hoger dan sub (voor Rammstein) op Rock Werchter.


ja, ik ben serieus hoor.
Momenteel probeert ze een hit te scoren met Waht about Us. Ze heeft wel een pauze gahad ivm zwangerschap en zo.
Maar langzaam weer terug, oa headliner dit jaar op Sziget en V-festival. Dus ik zie niet in waarom Pinkpop niet kan, hits te over en leukere show (denk ik) dan Bieber gaf…

Als je voor een grote pop headliner gaat, kun je misschien een beetje gokken op Taylor Swift. Alleen haar ticketbeleid is niet echt geschikt voor festivals.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.941
8.585
Sziget is geen goede maatstaf wat headliners betreft. Daar staan meestal kleinere hoofdacts (want meer dagen). Zelfs The Chainsmokers of Kasabian mochten daar een dag headlinen.

 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.342
5.034
Ik zie in Pink nu ook geen headliner meer, dat hadden ze een paar jaar terug kunnen doen. Wel prima sub act wat mij betreft. Idem geld voor QOTSA, lijkt me ook nog steeds wat te klein voor een Pinkpop headliner status. Vond hun optreden een paar jaar terug wel tof, maar lichtelijk overhyped wel (The Killers was die dag naar mijn smaak vele malen beter). En dat was nu ook niet bepaalde beste verkochte dag ooit. Prima headliner voor BKS/Lowlands maar Pinkpop lijkt me net een stapje te hoog.

Maar goed, de eerste echte geruchten zijn er, mooi begin zo :) kan niet wachten op de rest.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Ik zie in Pink nu ook geen headliner meer, dat hadden ze een paar jaar terug kunnen doen. Wel prima sub act wat mij betreft. Idem geld voor QOTSA, lijkt me ook nog steeds wat te klein voor een Pinkpop headliner status. Vond hun optreden een paar jaar terug wel tof, maar lichtelijk overhyped wel (The Killers was die dag naar mijn smaak vele malen beter). En dat was nu ook niet bepaalde beste verkochte dag ooit. Prima headliner voor BKS/Lowlands maar Pinkpop lijkt me net een stapje te hoog.

Maar goed, de eerste echte geruchten zijn er, mooi begin zo
1f642.svg
kan niet wachten op de rest.

Ja, ik zie QOTSA eerlijk gezegd ook niet als headliner voor Pinkpop. Ik denk dat 'als' ze headliner staan, dat niet op Pinkpop zal zijn.

Idd ja... de komst van Queens werd gehyped toen, ik kan me nog een tafelmoment bij DWDD herinneren van Eric Corton. (dat was zelfs in 2013...)
Ja, ik juich wel bij de aankondiging van Queens hoor ;) (wat dacht je van een gezamelijk juich moment Eric \m/ ? )
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.342
5.034
O ik zou ze prima vinden, QOTSA voor Foo Fighters = garantie voor een uitverkocht dagje hoor.

Vandaag is Paramore voor de AFAS bekend gemaakt, die zie ik later in het jaar wel terug keren naar Landgraaf.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
O ik zou ze prima vinden, QOTSA voor Foo Fighters = garantie voor een uitverkocht dagje hoor.

Vandaag is Paramore voor de AFAS bekend gemaakt, die zie ik later in het jaar wel terug keren naar Landgraaf.
Paramore, ja idd, zie ik ook wel meer Europese festivals doen. Is wel een act die best een hoge spot kan krijgen, ik denk zelfs dat we niet gek moeten opkijken als ze tegen de headline positie aantikken op Download festivals bijvoorbeeld. Zelfde denk ik ook van 30 seconds to Mars. Ben er bang voor dat zij ook nog best een hoge plek kunnen krijgen.
Lana del Rey zie ik ook wel verschijnen, lijkt me ook wel een sub voor Pearl Jam.
Stel Metallica staat er, ben ik niet verbaasd als A7x op die dag staat.
Kijk dan kan je Royal Blood, Nothing But Thieves, The Script en Sam Smith nog kwijt op het affiche, maar dan denk ik dat de hoogste posities op 3FM-stage en Mainstage wel bezet zijn.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.897
6.117
Vr: Queens Of The Stoneage - P!nk - Armin Van Buuren x Hardwell - Royal Blood - Leon Bridges - Alessia Cara - Wolf Parade - The Strumbellas - Disciples - Boef - Jeremy Loops - Amenra ...

Za: Metallica - 30 Seconds To Mars - Sam Smith - Triggerfinger - Paramore - Nothing But Thieves - Zara Larsson - Jonas Blue - Tash Sultana - PVRIS - The Japanese House - Khalid ...

Zo: U2 - The Script - Lana Del Rey - Oscar & The Wolf - Rise Against - HAIM - Milky Chance - Stereophonics - Portugal. The Man - Lil Kleine - Kelela - Anna Of The North - Parcels ...

Ff een aantal dingetjes verandert ..;
 

Mike91

Campingartiest
4 okt 2016
80
5
O ik zou ze prima vinden, QOTSA voor Foo Fighters = garantie voor een uitverkocht dagje hoor.

Dan zie ik eerder QOTSA samen staan met AM op een dag. Denk dat FF met QOTSA te prijzig zal zijn.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Vr: Queens Of The Stoneage – P!nk – Armin Van Buuren x Hardwell – Royal Blood – Leon Bridges – Alessia Cara – Wolf Parade – The Strumbellas – Disciples – Boef – Jeremy Loops – Amenra …

Amenra en Wolf Parade zijn nu wel de allerlaatste namen die ik op Pinkpop zie verschijnen eigenlijk.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.424
629
Ik weet niet of we Nightwish op de geruchtenlijst hadden staan, maar deze strepen we gelijk af. Samen met Parkway Drive (niet dat deze echt op de lijst stonden voor kansen, helaas)

Maar allebei de bands komen voor een exclusieve show naar Fortarock
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Best aardig weer van FortaRock om Early Bird verkoop te doen.
Komt overigens ook veel voor tegenwoordig, een bepaalde vorm van pre-sale.
Is me toch steeds een doorn in het oog!
Waarom niet bij Pinkpop? Waarom hier niet?
Met vandaag nog 275 dagen tot Pinkpop 2018 btw...

Maar laat ik weer een 'zeur' opmerking maken...
Zoals ik eerder aangaf, het lijkt me niet verkeerd om met een gelimiteerd aantal combitickets (bijvoorbeeld circa 15 duizend Pinkpop Collector Ticket's) nog vóór één act bekend is al een pre-sale te starten.
Zelfs al is de kaartprijs gelijk aan de reguliere verkoop na de perspresentatie, zal daar niemand een probleem mee hebben toch?
Lijkt me ook een redelijke verdeling, 15k weekend in presale, en bij reguliere vvk in februari (mijn gok 24ste feb) 30k weekend en per dag 30k.

Vraag me wel af of het niet iets is dat Mojo/LN/Buro Pinkpop in overweging wil nemen?
Daarbij vraag ik me af waar de kaartprijs naar toe gaat, er is eerder aangegeven dat dat boven de 200 euro grens komt.
Er zijn vast genoeg Pinkpop-fans die niet de malle molen van de vvk in willen storten in februari. Die vaste schare kom je dan toch wel tegemoet hé.
Daarbij, na de afhaking van enkele Pinkpop-gangers door de boeking van Bieber, kan je op deze manier alvast wat mensen terug paaien...
Misschien ook wel een pluspunt, er komt alvast een deel van de kaartinkomsten in de kassa.
Ik denk dat er zonder 1 naam bekend wel ca 10k combikaarten verkocht worden, is misschien rondom ca 2mil aan inkomst vooraf hé...
Daarbij, zal het de belasting van het ticketmaster systeem op de beruchte zaterdag ochtend 10 uur ook behoorlijk inperken denk ik.

...ach...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Vraag me wel af of het niet iets is dat Mojo/LN/Buro Pinkpop in overweging wil nemen?
Daarbij vraag ik me af waar de kaartprijs naar toe gaat, er is eerder aangegeven dat dat boven de 200 euro grens komt.
Er zijn vast genoeg Pinkpop-fans die niet de malle molen van de vvk in willen storten in februari. Die vaste schare kom je dan toch wel tegemoet hé.
Daarbij, na de afhaking van enkele Pinkpop-gangers door de boeking van Bieber, kan je op deze manier alvast wat mensen terug paaien…
Misschien ook wel een pluspunt, er komt alvast een deel van de kaartinkomsten in de kassa.
Ik denk dat er zonder 1 naam bekend wel ca 10k combikaarten verkocht worden, is misschien rondom ca 2mil aan inkomst vooraf hé…
Daarbij, zal het de belasting van het ticketmaster systeem op de beruchte zaterdag ochtend 10 uur ook behoorlijk inperken denk ik.

…ach…


ik weet niet wie hier het meest in de melk te brokkelen heeft. Ik denk dat er heel veel zijn die blij zijn dat dat niet dit jaar was lol.

Ik snap niet wat de gedachtengang is, het is ouderwets dus ik denk dat Buro Pinkpop en Jan daar achter zit.

Ook mbt de camping en aankondiging. Ik zou liever de Werchter opbouw hebben.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.714
1.879
Ik erger me al jaren aan de manier hoe PP de kaartverkoop regelt om nog maar niet te spreken over hoe ze dat gedrocht van een persconferentie doen. Ook ik heb veel meer met hoe Werchter dit doet. PP is echt nog de enigste die met een persconferentie 80 procent van zijn line up bekend maakt. Buitenom dat komen ze ook rijkelijk laat met hun complete line up. Is gewoon niet meer van deze tijd. Die kaartverkoop kan ook anders. Gewoon early bird tickets of starten met de verkoop zodra de eerste naam bekend is....
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.897
6.117
Die persconferentie, kaartverkoop en bekendmaking kan best behouden blijven hoor, in de VS doen ze het ook zo (denk aan Coachella, Bonnaroo etc die in januari telkens met hun line ups afkomen). Het format is wel goed denk ik want zo blijft de line-up toch een grotere verrassing als hoe RW het aanpakt waar je misschien na een aantal weken teleurgesteld bent geweest met een aantal bekendmakingen. Ik denk dat het handiger en logischer zou zijn moesten ze die persconferentie wat eerder houden (januari/februari), zo is er ook meer tijd om uit te verkopen en maak je je line up ongeveer rond dezelfde tijd bekend als wanneer de meeste andere festivals in Europa al een dik aantal namen hebben bekend gemaakt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Die persconferentie, kaartverkoop en bekendmaking kan best behouden blijven hoor, in de VS doen ze het ook zo (denk aan Coachella, Bonnaroo etc die in januari telkens met hun line ups afkomen). Het format is wel goed denk ik want zo blijft de line-up toch een grotere verrassing als hoe RW het aanpakt waar je misschien na een aantal weken teleurgesteld bent geweest met een aantal bekendmakingen. Ik denk dat het handiger en logischer zou zijn moesten ze die persconferentie wat eerder houden (januari/februari), zo is er ook meer tijd om uit te verkopen en maak je je line up ongeveer rond dezelfde tijd bekend als wanneer de meeste andere festivals in Europa al een dik aantal namen hebben bekend gemaakt.
De tijd is nu zelfs langer, omdat Pinkpop ver na Pinksteren zit.

Klein weetje:
Normaal gezien is de persconferentie één week na carnaval ( het is Limburg hé ).
Dus de woensdag een week na aswoensdag is de perspresentatie, de ververkoop de zaterdag er na.
Pinkstermaandag is altijd 14 weken na de carnavalmaandag.
Reken maar uit, dan is Pinkpop in principe 12 weken na de start voorverkoop.
Dus wat die tijd betreft is dat al jaren hetzelfde, met uitzondering van de jaren dat Pinkpop na Pinksteren plaats vond/zal vinden.

Wat ik vervelend vind, is dat mensen (zoals ik) die zeker weten dat ze zullen gaan. Bij de voorverkoop in de ticketmaster-trechter terecht komen, een pre-sale zou voor de trouwe gangers ook een aardige geste zijn....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken