Pinkpop 2016

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
@dennisvdbr Beetje wishfull thinking lijkt me dat.
Ja, is ook een beetje wishful thinking.
Maar wel met naar het schijnt realistische headliners. Als er die periode locaties zijn waar je dit kan realiseren is het op Pinkpop.
Daarbij is het wat ik op dit moment denk. De hoop is vader van de gedachten, toegegeven...
Vorig jaar zijn meerdere festivals bezig geweest met AC/DC, dus er kan nog een fractie kansje zijn voor aankomende editie.
Dat Pearl Jam verhaal ligt iets anders, Jan zei zelf "dat horen we al 8 jaar dat ze komen". Dat is nog even afwachten of die tour wel echt van de grond komt, maar dat weten we waarschijnlijk pas eind november...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
HOLD!!!!
Zojuist is AC/DC uit het gerucht Download UK verwijderd!!
Les rumeurs nous laissent donc déjà penser clairement à ces dates :
France 15/05/2016 Paris (Saint-Denis)
20/05/2016 Rock in Rio Lisboa 2016 (20&21/05 + 27&28/05)
Autriche 01/07/2016 Wien / Vienna
16/07/2016 Lyon
http://blog.concerts-metal.com/acdc-european-tour-2016/
Dus theorie naar de prullenbak?? :(
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Romy leuke gedachten maar budgettair echt niet realistisch. Dan verwacht ik eerder PJ op de vrijdag om de werkdag te kunnen dragen, Rammstein op de zaterdag en een combi van Editors/FOTM op de zondag. Ja misschien niet de gewenste eind act alleen budgettair en planningtechnisch beter

Klopt haha. Heb trouwens liever Coldplay op de zondag. Denk dat ik die mening met niet veel mensen deel though.. Zijn die wel realistisch genoeg voor je? :wink:
 

Stephan

Playlistbediener
15 jun 2015
40
0
Vraag me maar niet om Coldplay :p persoonlijk vind ik het zoetsappige kut muziek. En denk dat die stiekem ook wel de 1 miljoen overschrijden
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Romy wrote:
http://forum.festileaks.com/members/baas/@baas als we van de Zegut voorspellingen uitgaan zal Rammstein helemaal niet op Download UK staan, alleen in Frankrijk. De headliner van morgen zal dus (als zijn voorspellingen inderdaad kloppen) geen Rammstein zijn. Ik denk dat Dennis bedoelt dat die headliner eventueel op zondag ol Pinkpop kan staan.


Correct!
Er van uitgaande dat Rammstein op Hurricane/Southside aangekondigd kan worden, is se mogelijkheid open dat Pinkpop nog 1 headliner deelt met Rock am Ring. Dat is dan de vrijdag headliner van Pinkpop, gezien de wens van beide festivals en het mislopen in 2014 gok ik op Pearl Jam.
Maar dat moeten we nog afwachten???

Dat zou betekend dat die headliner vrijdag Download UK doet, zaterdag Download FR en zondag Pinkpop. Lijkt me sterk. Lijkt me ook sterk dat de naam die morgen aangekondigd wordt niet door beide Downloads gedeeld wordt, deze naam zal dus zeer waarschijnlijk een afvaller voor Pinkpop zijn. Als het een naam is die ook op Hurricane zal staan zal het wat meer mainstream zijn, dus hoop van niet want dat zal dan normaal waarschijnlijk een goede Pinkpop naam zijn. (Ik durf het bijna niet te zeggen maar Pearl Jam? misschien was het of Rammstein of Pearl Jam voor Pinkpop)
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Vraag me maar niet om Coldplay ? persoonlijk vind ik het zoetsappige kut muziek. En denk dat die stiekem ook wel de 1 miljoen overschrijden

Wist dat ik zo'n soort reactie ging krijgen haha. Red Hot Chili Peppers of Queens Of The Stone Age dan? Buiten die twee, Coldplay en Editors heb ik geen idee wat dan wel nog realistische opties zijn.
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Niet alle namen zouden zowel in de UK als in Frankrijk staan toch? Waarom zou de headliner van morgenvroeg niet op een van de twee kunnen staan ipv op beiden? Als die maar een van de twee doet zou pinkpop nog een kans hebben.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
84012Als het een naam is die ook op Hurricane zal staan zal het wat meer mainstream zijn zei:
Dat Hurricane gerucht kunnen we misschien ook in de prullenbak doen...
Morgenvroeg komt Rock in Vienna, net als Download om 9uur met nieuws. Verwachting is naast Iron Maiden ook Rammstein neer te zetten. Dat betekent dat ze eventueel op Rock in Revier en Rockavaria staan, dus Rammstein in dat geval niet Hurricane.
Kan zijn dat Rammstein morgenvroeg met tourdata komt om 9 uur???
Wie weet, roept u maar...
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Shaverion wrote:

Dat Hurricane gerucht kunnen we misschien ook in de prullenbak doen…
Morgenvroeg komt Rock in Vienna, net als Download om 9uur met nieuws. Verwachting is naast Iron Maiden ook Rammstein neer te zetten. Dat betekent dat ze eventueel op Rock in Revier en Rockavaria staan, dus Rammstein in dat geval niet Hurricane.
Kan zijn dat Rammstein morgenvroeg met tourdata komt om 9 uur???
Wie weet, roept u maar…

Het lijkt me heel sterk dat een dubbel festival maar 1 van de 3 headliners deelt dus ik ga er vanuit dat de naam die morgen aangekondigd op beide Downloads staat. Wie het ook is en waar ze nog meer staan, kans op Pinkpop lijkt me erg klein. Rammstein verwacht ik dus morgen niet omdat die niet voor Download UK en wel voor Pinkpop verwacht worden. Het ziet er inderdaad wel sterk naar uit dat een band morgen z'n hele tour gaat aankondigen waaronder Download en Hurricane en/of Rock in Vienna, welke band het ook gaat zijn. Ik verwacht ze niet op Pinkpop.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Hurricane komt blijkbaar om 12u, dan zal het eerder gedeeld zijn met Rockavaria.

Werchter en Pinkpop kondigen wel vaker een grote naam aan in het ochtendprogramma van de radio...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.524
4.854
Vraag me maar niet om Coldplay ? persoonlijk vind ik het zoetsappige kut muziek. En denk dat die stiekem ook wel de 1 miljoen overschrijden

Coldplay vroeg 5 jaar terug al 1,3 miljoen. Ze zijn vast niet goedkoper geworden. Zo'n scheiding is best duur.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Hurricane komt blijkbaar om 12u, dan zal het eerder gedeeld zijn met Rockavaria.

Werchter en Pinkpop kondigen wel vaker een grote naam aan in het ochtendprogramma van de radio…
Hurricane deelt zeker niet net met Rockavaria!!
Hurricane/Soutside onder FKP Scorpio en Rock in Revier/Rockavaria/Rock in Vienna onder DEAG. Lijkt mij dat Download samenspant met de DEAG's.
Pinkpop deelt dan 1 headliner met Download en Revier/Rockavaria/Rock in Vienna, ik verwacht morgen vroeg 9 uur hoervoor Rammstein.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Hurricane komt blijkbaar om 12u, dan zal het eerder gedeeld zijn met Rockavaria.

Werchter en Pinkpop kondigen wel vaker een grote naam aan in het ochtendprogramma van de radio…

Hurricane en Rockavaria zijn juist flinke concurrenten, lijkt me niet dat die namen gaan delen.

In Rock Werchter topic bedacht ik net iets wat wel plausibel klinkt: AC/DC. Zal niet de eerste keer zijn dat Download daar een smak geld voor tegenaan gooit en Rock im Viena, Rockavaria en Rock im Rivier hebben met alle concurrentie ook wel een grote naam nodig. Vorig jaar hadden ze bijv exclusief Metallica. Kondigen ze meteen Fortarock en TW Classic aan. Waar Hurricane dan mee komt zou ik niet weten.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Met 'eerder gedeeld met Rockavaria' bedoelde ik dat die gemeenschappelijke headliner eerder over Rockavaria dan Hurricane zal gaan.

En AC/DC past niet. Die doen geen 2 dagen na elkaar een show, waardoor dat Duitstalige festivaltrio afvalt.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.599
4.708
Vergeet niet: Arctic Monkeys + Jagger en Metallica en ook nog Arcade Fire was ook erg duur, dan kan Coldplay-Rammstein-Red hot Chilli Peppers ook wel.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.599
4.708
Vraag me maar niet om Coldplay ? persoonlijk vind ik het zoetsappige kut muziek. En denk dat die stiekem ook wel de 1 miljoen overschrijden

Wist dat ik zo’n soort reactie ging krijgen haha. Red Hot Chili Peppers of Queens Of The Stone Age dan? Buiten die twee, Coldplay en Editors heb ik geen idee wat dan wel nog realistische opties zijn.

Snow patrol
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.897
9.853
Vergeet niet: Arctic Monkeys + Jagger en Metallica en ook nog Arcade Fire was ook erg duur, dan kan Coldplay-Rammstein-Red hot Chilli Peppers ook wel.

Dat is inderdaad een plausibel trio vind ik. Vorig jaar moeten Muse + Robbie Williams + Foo Fighters (+Pharell) ook wel heel duur geweest zijn...
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ik zie trouwens niks dat erop wijst dat Rockavaria, Rock im Revier dezelfde headliners hebben als Rock in Vienna. Die laatste heeft nog geen Iron Maiden en een hele andere website met andere logo's. Ik zie voor Rock in Vienna nog niet eens een datum. Zou dus nog wel eens kunnen zijn dat Hurricane, Rock in Vienna en beide Downloads morgen allemaal met dezelfde naam komen. Hurricane is wel 20jarig bestaan maar of die AC/DC kunnen veroorloven betwijfel ik.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
eloelo wrote:
Vergeet niet: Arctic Monkeys + Jagger en Metallica en ook nog Arcade Fire was ook erg duur, dan kan Coldplay-Rammstein-Red hot Chilli Peppers ook wel.
Dat is inderdaad een plausibel trio vind ik. Vorig jaar moeten Muse + Robbie Williams + Foo Fighters (+Pharell) ook wel heel duur geweest zijn…

The Stones liet Pinkpop natuurlijk niet lopen puur omdat het kon.

Maar het is misschien wel vele malen aantrekkelijker om dit jaar op 2 grote namen, bijvoorbeeld Rammstein en Coldplay uit te verkopen en de 3e dag vullen met een goedkopere headliner als Editors.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.897
9.853
Ik zie Rammstein ook niet als een 'megagrote naam' van het kaliber Muse, Foo Fighters, Coldplay of Metallica. Zal wel wat kosten en is best een mooie headliner, maar daar mogen zeker twee andere grote namen naast staan...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken