Pinkpop 2016

pack

Playlistbediener
25 feb 2015
42
0
Wel echt vet als Rammstein komt.
QOTSA wordt ik al helemaal blij van.
Stiekem blijf ik hopen op de Foo Fighters maar dat is nu wat onzeker helaas.
Komende 2 dagen wordt het vast duidelijk.
 

Stephan

Playlistbediener
15 jun 2015
40
0
Afwachten, al zou ik de line up Coldplay-Rammstein- QOTSA/FOTM liever wijzigen in PJ-Rammstein-QOTSA/FOTM.
Over early bird of wat dan ook: Rammstein speelde eind 2009 een stadion concert in Arnhem, daar werd de festivaltour 2010 bekend gemaakt waarop pinkpop stond. Eis van Rammstein was alle concerten tegelijk in de verkoop, dus ook pinkpop en zo geschiedde. Nov 2009 konden we de kaarten al kopen voor Pinkpop 2010. Mogelijk zit deze constructie er weer in en kopen we dus volgende week onze kaarten redelijk blind.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Afwachten, al zou ik de line up Coldplay-Rammstein- QOTSA/FOTM liever wijzigen in PJ-Rammstein-QOTSA/FOTM.
Over early bird of wat dan ook: Rammstein speelde eind 2009 een stadion concert in Arnhem, daar werd de festivaltour 2010 bekend gemaakt waarop pinkpop stond. Eis van Rammstein was alle concerten tegelijk in de verkoop, dus ook pinkpop en zo geschiedde. Nov 2009 konden we de kaarten al kopen voor Pinkpop 2010. Mogelijk zit deze constructie er weer in en kopen we dus volgende week onze kaarten redelijk blind.

Dat zou ik erg cool vinden.......alleen Rammstein bekend.
 

Stephan

Playlistbediener
15 jun 2015
40
0
Compleet weekend verkoop je met alleen Rammstein niet uit, de die hard pinkpop gangers gaan toch wel en lopen niet de kans naast kaarten te grijpen.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Nouja als dat allemaal zo is zou er zomaar al meer bekend kunnen worden gemaakt. Niet te hard van stapel lopen allemaal.
 

Stephan

Playlistbediener
15 jun 2015
40
0
Zo hard loop ik niet van stapel WeckoJ. Noem alleen feiten die bij de vorige headlinerspot van Rammstein aan de orde waren. Zie ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/Pinkpop_2010.
7 dec 09 rammstein bekend maken, 8 dec pink/kasabian/john mayer en 12 dec start voorverkoop. Is toch een aardig blanco voorverkoop :D
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Bij het forum van DLUK hebben ze een tweet van Download met Rammstein op de vrijdag. Lijkt me een erg leuke fake
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Morgen eerste namen Hurricane/Southside, die al sinds het begin voorkomen in de Rammstein-verhalen. Morgen eveneens laatste headliner Download. Jan Smeets die min of meer Rammstein al bevestigt. Morgen meteen de hele tour?
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Ziet er inderdaad wel naar uit. Hopen dat we dan ook wat eerder de andere namen voor PP zullen krijgen :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Ziet er inderdaad wel naar uit. Hopen dat we dan ook wat eerder de andere namen voor PP zullen krijgen
simple-smile.png
De headliner van vrijdag Download UK kan de "zondag" headliner van Pinkpop zijn imo.
We hebben nu van Download 2 namen die we al afgeschreven hadden voor Pinkpop.
Voor zover is Rammstein nog niet aangekondigd officieel, ook niet in Frankrijk.
Wat Kereltje zegt kan zomaar, morgen een groot deel of de gehele tour van Rammstein.
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Zou ac/dc dan alsnog kans maken voor Pinkpop aangezien zoveel mensen verwachten dat die morgen voor Download bevestigd worden?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Ik denk het ook. Download maakt de derde headliner morgen al om 9 uur in de ochtend bekend. Denk dat de Rammstein Tour ook wordt aangekondigd
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
489
36
@dennisvdbr wil je daarmee zeggen dat Rammstein niet de zaterdag maar de zondag headlined?
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
@baas als we van de Zegut voorspellingen uitgaan zal Rammstein helemaal niet op Download UK staan, alleen in Frankrijk. De headliner van morgen zal dus (als zijn voorspellingen inderdaad kloppen) geen Rammstein zijn. Ik denk dat Dennis bedoelt dat die headliner eventueel op zondag ol Pinkpop kan staan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
@dennisvdbr wil je daarmee zeggen dat Rammstein niet de zaterdag maar de zondag headlined?
Niet zo zeer, omdat Rammstein niet verwacht zal worden op Download UK maar Download FR. Rammstein is een band die wel 2 dagen achter elkaar kan/wil spelen denk ik.
Er van uitgaande dat het gerucht dat ze de zaterdag headliner zijn correct is, want dan MOETEN ze dus de zondag headliner van Download FR zijn, aangezien Maiden op vrijdag staat in Frankrijk. Stel AC/DC speelt vrijdag op Download, met 1 dag pauze is Pinkpop zondag festivalafsluiter in de mogelijkheid als optie imo...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
@baas als we van de Zegut voorspellingen uitgaan zal Rammstein helemaal niet op Download UK staan, alleen in Frankrijk. De headliner van morgen zal dus (als zijn voorspellingen inderdaad kloppen) geen Rammstein zijn. Ik denk dat Dennis bedoelt dat die headliner eventueel op zondag ol Pinkpop kan staan.
Correct!
Er van uitgaande dat Rammstein op Hurricane/Southside aangekondigd kan worden, is se mogelijkheid open dat Pinkpop nog 1 headliner deelt met Rock am Ring. Dat is dan de vrijdag headliner van Pinkpop, gezien de wens van beide festivals en het mislopen in 2014 gok ik op Pearl Jam.
Maar dat moeten we nog afwachten???
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Dan zou het dus Pearl Jam - Rammstein - AC/DC worden? Dat zou wat zijn zeg. En wij een paar weken geleden maar zeuren dat 2016 een pop/top40 jaar zou gaan worden :p
 

Stephan

Playlistbediener
15 jun 2015
40
0
Romy leuke gedachten maar budgettair echt niet realistisch. Dan verwacht ik eerder PJ op de vrijdag om de werkdag te kunnen dragen, Rammstein op de zaterdag en een combi van Editors/FOTM op de zondag. Ja misschien niet de gewenste eind act alleen budgettair en planningtechnisch beter
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
@dennisvdbr Beetje wishfull thinking lijkt me dat. Download is als hardrock en metal festival nooit echt een grote graadmeter geweest voor Pinkpop dus ik zou geen concludies trekken. Ook Rock Am Ring programmeert een stuk harder.
Voor Pinkpop zou het kiezen zijn tussen twee hardrock/metal acts zoals Rammstein en AC/DC. Niet beiden.....Hoewel ik Pinkpop al veel onlogische dingen heb zien doen gaan ze niet zo programmeren dat de 3FM jeugd thuis blijft.
Daarnaast: MOJO programmeert en als beide bands beschikbaar zijn dan zullen ze AC/DC op FortaRock zetten als Rammstein op Pinkpop staat.

Voor Rammstein zie ik trouwens wel Disturbed spelen op mainstage.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
489
36
@dennisvdbr ik denk dat als Pinkpop een headliner deelt met Rock am Ring/Rock im Park, en als de geruchten kloppen, dat dat RHCP zou zijn. Dat is iets logischer voor Pinkpop dan twee hardrock/rock/metal acts. Is namelijk ook iets toegankelijker dan Pearl Jam, en AC/DC zie ik gewoon op Forta staan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken