Best Kept Secret 2026

Nou ja, ik kan het filmpje nu even niet terugkijken, maar het ging specifiek om witte mannen toch? Dat geeft al een hele andere connotatie dan mannen in het algemeen. Heb er verder geen problemen mee dat ze mannen voor een moshpit wegstuurt hoor, juist wel een leuk idee. Maar door specifiek witte mannen te zeggen maak je er een heel ander issue van, terwijl de witte mannen die bij Sophie Straat zullen staan over het algemeen ook niet degene zullen zijn tegen wie zij zich uitspreekt. Ik snap het wel, maar je schiet hier niet veel mee op imo.
Dank je, je weet het beter te verwoorden dan ikzelf. Gewoon jammer, ik sta helemaal achter Sophie Straat maar dit weerhoudt mij wel om een concert van haar in de toekomst bij te wonen.
 
Nou ja, ik kan het filmpje nu even niet terugkijken, maar het ging specifiek om witte mannen toch? Dat geeft al een hele andere connotatie dan mannen in het algemeen. Heb er verder geen problemen mee dat ze mannen voor een moshpit wegstuurt hoor, juist wel een leuk idee. Maar door specifiek witte mannen te zeggen maak je er een heel ander issue van, terwijl de witte mannen die bij Sophie Straat zullen staan over het algemeen ook niet degene zullen zijn tegen wie zij zich uitspreekt. Ik snap het wel, maar je schiet hier niet veel mee op imo.
Wie zegt dat ze er iets mee wil opschieten? Behalve dan dat ze voor HAAR publiek iets wil doen wat haar publiek kan waarderen?

Dikke kans dat ze dit elk optreden doet. Bereikt ze er ook niks mee, behalve waarschijnlijk een hoop lol voor de bezoekers van dat concert.

Los daarvan, als ze bij de zeer conservatieve Dagelijkse Standaard van Michael van der Galien er zulke rode vlekken van krijgen dat ze er een stukkie over schrijven, wat ze dus gedaan hebben, lijkt me de actie alsnog bijzonder geslaagd. Geen mooiere tenen om op te trappen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Mark's Kal
Dank je, je weet het beter te verwoorden dan ikzelf. Gewoon jammer, ik sta helemaal achter Sophie Straat maar dit weerhoudt mij wel om een concert van haar in de toekomst bij te wonen.
Ik snap dat niet zo goed waarom hier een heel ding van wordt gemaakt. Ze vraagt gewoon of de mannen die daar staan wat naar achteren willen gaan. Meer dan prima.
 
Het is vooral bedoeld om controverse te schoppen. En ja dat is haar gelukt. Maar er is niemand die je nu voor je gewonnen hebt met dit statement. In tegendeel, dit zorgt er wederom voor minder sympathie voor links en heb je rechts alleen maar groter gemaakt. Heel leuk voor de minimale achterban die je er mee kan pleasen, maar je hebt er in het algemeen echt alleen maar mee verloren en niets gewonnen imo.
 
Ik heb voor en na die show van Sophie nog ongeveer 87 andere moshpits gezien die helemaal waren overspoeld door witte mannen dus zo moeilijk hebben we het echt niet. (vond het moshen dit jaar ook wel echt lame en veels te veel maar ik ben ook wel een moshpit-zuurpuim als ik gewoon wil dansen en meezingen bij een show zoals Getdown Services maar constant word platgedrukt door veel grotere guys en voeten tegen mijn hoofd aan krijg van crowdsurfers)
 
Ik denk dat men het hier een beetje te makkelijk zien. Het gaat niet om “ff wat mensen naar achter sturen”. maar meer om hoe en waarom.

Als ze zegt “witte mannen naar achteren”, dan benoem je wel gewoon een specifieke groep, logisch dat mensen daar op reageren. Als ze gewoon had gezegd ''mannen'', dan was er niks aan de hand geweest.

Als een andere artiest had geroepen “kunnen alle donkere vrouwen naar achteren”, dan was de ophef net zo groot geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: DJ_Tjorre
Dat is het probleem een beetje, jij vind het gezeur (perceptie). Heel veel andere mensen hebben er toch wat moeite mee (realiteit). En ik denk dat we Fred Alweer en Fluxion echt geen rechtse rakkers zijn. Daarom is het gewoon een niet al te beste actie.
 
Mensen op basis van kleur uitsluiten is natuurlijk niet echt slim en helpt totaal niet mee om meer begrip te krijgen voor de (goede) statements waar Sophie Straat voor staat. Bijvoorbeeld een Sef (om die toch maar weer is te benoemen;)) doet dit vind ik een stuk fijner, door meer de verbinding/menselijkheid te zoeken en vanuit daar zijn statements uit te dragen. Krijg ik zelf een veel positiever gevoel van, dan dat filmpje van Sophie Straat.
 
Zoo, wat een gedoe zeg. Elke moshpit wordt standaard gedomineerd door witte mannen, die nu opeens op hun teentjes zijn getrapt omdat ze één keer moeten wijken. Ik vond het juist super dat mijn zusjes (met wie ik op BKS was) een keer zonder angst de moshpit in durfden en die euforie konden voelen die ik bij 90% van de concerten heb! En als er dan één nummer is waar je als man even je plek moet kennen, dan is het 'Mannenbaby' wel.
 
Was er maar een artiest die 'babbelende Nederlanders naar achteren' riep, dat is nog eens een statement waar we allemaal 'achter' kunnen staan. 😶
 

Users who are viewing this thread