Pinkpop 2016

Pieperke

Randprogramma
21 okt 2015
154
45
Ik kan het niet laten om me toch even in de Macca discussie te mengen. Natuurlijk is dit een geweldige naam voor pinkpop, zoals ze zelf al aangeven is het niet nodig om uit te leggen wat de beste man heeft betekend voor de (pop)muziek. alleen maar mooi als je een naam uit deze categorie kunt boeken, ook in het licht van de afhakende andere headliner opties (stel je voor dat ze idd met kanye/taylor swift/rihanna aan waren komen zetten als vervangen PJ/FF....). dat de man op leeftijd is vind ik niet belangrijk, en natuurlijk is zijn stem niet meer zoals die was toen hij in zijn 20er jaren was, maar laten we eerlijk zijn, hoeveel van ons gaan er nog zo tegenaan op ons 73e(!)?

Hier een opname van een festival in 2014, snap niet waar iedereen moeilijk over doet? Tuurlijk, 2 jaar kan veel doen met iemand in zijn 70er jaren, maar laten we aub niet doen alsof hij minder zingt dan anthony kiedis op het moment (daar hoor ik namelijk niks/vrij weinig over). no offense richting RHCP trouwens, ben zelf groter fan van hen dan van Macca, maar is niet meer wat het geweest is (blood sugar sex magik tijd, live @ slane castle etc...)

https://youtu.be/uhMbe4M-KPY?t=1h7m30s
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.389
581
Wat een discussie hier allemaal, ik zal iedereen even uit zijn onzekerheid verlossen. Paul McCartney is objectief gezien gewoon een erg nette boeking. Voor een festival als Pinkpop is het prachtig om zo'n popicoon op het podium te hebben staan, net zoals in 2014 met de Stones het geval was. Persoonlijk vind ik The Beatles niet zo boeiend, dus mij doet het weinig, maar dat maakt niet zo veel uit, nog altijd een mooie naam als Pinkpop-afsluiter.

Wat me meer zorgen baart is de boeking van De Staat en Doe Maar. Op zich twee prima bands, maar het zijn wel weer Nederlandse namen die de hoge plekjes invullen. En dat op een festival waar al relatief heel weinig bands geprogrammeerd worden vergeleken bij andere festivals (Dour, Best Kept Secret, Pukkelpop, the list goes on....)
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
IK heb de laatste tijd wat meer recente filmpjes bekeken van RHCP en moet zeggen dat de stem van Kiedis mij positief heeft verrast. Geen idee hoe het gaat zijn als hij straks over de mega festivalpodiums springt, dat beïnvloedt z'n stem ook fors heb ik het idee. Het klinkt iig. weer beter dan een paar jaar terug.

Slechte kwaliteit filmpjes, maar geeft wel een indruk
https://www.youtube.com/watch?v=-hwp5Hzyr10 (o.a. Aeroplane, Under the Bridge en Californication klinken gewoon weer bijna als op oude opnames van +10 jaar terug)
https://www.youtube.com/watch?v=oGsY6_YqP1U
https://www.youtube.com/watch?v=dj6cGjQNgK4

De zang van Josh is wat te hoog bij sommige nummers, maar qua gitaar klinkt hij nu bij de oude nummers stukken beter dan een paar jaar terug.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Wat een discussie hier allemaal, ik zal iedereen even uit zijn onzekerheid verlossen. Paul McCartney is objectief gezien gewoon een erg nette boeking. Voor een festival als Pinkpop is het prachtig om zo’n popicoon op het podium te hebben staan, net zoals in 2014 met de Stones het geval was. Persoonlijk vind ik The Beatles niet zo boeiend, dus mij doet het weinig, maar dat maakt niet zo veel uit, nog altijd een mooie naam als Pinkpop-afsluiter.

Wat me meer zorgen baart is de boeking van De Staat en Doe Maar. Op zich twee prima bands, maar het zijn wel weer Nederlandse namen die de hoge plekjes invullen. En dat op een festival waar al relatief heel weinig bands geprogrammeerd worden vergeleken bij andere festivals (Dour, Best Kept Secret, Pukkelpop, the list goes on….)
Heb je wel gelijk in ja.
Ook worden op Pinkpop idd veel minder bands geprogrammeerd, ja correct.
Maar ik zie het altijd zo, waarom meer programmeren als je er op een dag (verdeeld over de diverse podiums) toch maar 8 a 10 kan zien.
Maar welk festival programmeerd nog 1 podium met 8 top-acts op 1 dag. Dat bestaat niet meer toch in deze commerciële wereld?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.651
703
Wat me meer zorgen baart is de boeking van De Staat en Doe Maar. Op zich twee prima bands, maar het zijn wel weer Nederlandse namen die de hoge plekjes invullen. En dat op een festival waar al relatief heel weinig bands geprogrammeerd worden vergeleken bij andere festivals (Dour, Best Kept Secret, Pukkelpop, the list goes on….)

Qua de Staat snap ik je wel...maar ja die zijn in en hip etc.

Doe Maar vind ik wel een ander geval...gezien wat ze zijn in de Nederlandse muziekgeschiedenis vind ik wel dat ze een hoge spot verdiend hebben.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Wat me meer zorgen baart is de boeking van De Staat en Doe Maar. Op zich twee prima bands, maar het zijn wel weer Nederlandse namen die de hoge plekjes invullen. En dat op een festival waar al relatief heel weinig bands geprogrammeerd worden vergeleken bij andere festivals (Dour, Best Kept Secret, Pukkelpop, the list goes on….)

Qua de Staat snap ik je wel…maar ja die zijn in en hip etc.

Doe Maar vind ik wel een andere geval…gezien wat ze zijn in de Nederlandse muziekgeschiedenis vind ik wel dat ze een hoge spot verdiend hebben.
O ja... Doe Maar is imo sub hoor. Hoop 12 juni (gezien ze 10 juni in België spelen en de 14e in ZiggoDome) op main voor McCartney. OP 3FM stage zal een ontzettende tegenvaller zijn, zal dat veld te klein voor zijn hoor.
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
472
178
Doe maar moet lekker in de middag spelen zoals madness in 2009 denk dat ze dan de boel ook los hebben inplaats van sub
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Doe maar moet lekker in de middag spelen zoals madness in 2009 denk dat ze dan de boel ook los hebben inplaats van sub
Nah...
Als voor de sub op main dan, kan ik nog in komen. Maar dan moet imo wel tussen Doe Maar en McCartney een flinke klapper komen met hooefdletters "POP"
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.421
653
Black Lies wrote:
Wat een discussie hier allemaal, ik zal iedereen even uit zijn onzekerheid verlossen. Paul McCartney is objectief gezien gewoon een erg nette boeking. Voor een festival als Pinkpop is het prachtig om zo’n popicoon op het podium te hebben staan, net zoals in 2014 met de Stones het geval was. Persoonlijk vind ik The Beatles niet zo boeiend, dus mij doet het weinig, maar dat maakt niet zo veel uit, nog altijd een mooie naam als Pinkpop-afsluiter.

Wat me meer zorgen baart is de boeking van De Staat en Doe Maar. Op zich twee prima bands, maar het zijn wel weer Nederlandse namen die de hoge plekjes invullen. En dat op een festival waar al relatief heel weinig bands geprogrammeerd worden vergeleken bij andere festivals (Dour, Best Kept Secret, Pukkelpop, the list goes on….)


Heb je wel gelijk in ja.
Ook worden op Pinkpop idd veel minder bands geprogrammeerd, ja correct.
Maar ik zie het altijd zo, waarom meer programmeren als je er op een dag (verdeeld over de diverse podiums) toch maar 8 a 10 kan zien.
Maar welk festival programmeerd nog 1 podium met 8 top-acts op 1 dag. Dat bestaat niet meer toch in deze commerciële wereld?

Op zich is er ook niets problematisch met het aantal acts dat Pinkpop aanbiedt. Als je het zou doortrekken naar 4 volledige dagen doen ze ook niet onder voor Rock Werchter. Maar voor een festival dat claimt in de Champions League der festivals mee te spelen is de verhouding Nederlands-internationaal toch wel erg scheef.

Ik trek daar graag de vergelijking met Werchter omdat ik vind dat zij het op dat vlak goed aanpakken: in totaal 80 à 85 acts, waarvan 7-9 acts Belgen zijn. Artiesten die op elk zomers dorpsfeest te vinden zijn worden op voorhand afgedankt, de keuze gaat bewust uit naar acts die net iets meer te bieden hebben. En hoge Belgische plaatsen zijn enkel voorbehouden aan de acts met een internationale uitstraling, aangezien je hiermee de spot van een relatief grote buitenlandse act inneemt.
 

Pieperke

Randprogramma
21 okt 2015
154
45
dit was in de categorie 'verassingen' wellicht een optie geweest, ware het niet dat hij in de HMH staat in juli: Brian Setzer Orchestra geeft aan dat de HMH de enigste Europese non-festivalshow is. geeft dus direct aan dat hij een festivaltour door Europa doet? momenteel alleen een Fins festival bevestigd op zijn eigen pagina. Jammer van de HMH, had ik erg tof gevonden op Pinkpop!
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.651
703
Ik moet zeggen dat ze de laatste tijd niet goed opgelet hebben met het maken van die poster....staan sowieso een behorlijk aantal bands op die echt niet (kunnen) komen Panic @ the disco bijvoorbeeld
 

Joeri147

Playlistbediener
28 feb 2014
49
0
Wat me meer zorgen baart is de boeking van De Staat en Doe Maar. Op zich twee prima bands, maar het zijn wel weer Nederlandse namen die de hoge plekjes invullen. En dat op een festival waar al relatief heel weinig bands geprogrammeerd worden vergeleken bij andere festivals (Dour, Best Kept Secret, Pukkelpop, the list goes on….)

Qua de Staat snap ik je wel…maar ja die zijn in en hip etc.

Doe Maar vind ik wel een ander geval…gezien wat ze zijn in de Nederlandse muziekgeschiedenis vind ik wel dat ze een hoge spot verdiend hebben.

Ik heb De Staat afgelopen zaterdag gezien. Tickets van iemand cadeau gehad, ik had er eigenlijk nooit naar geluisterd. Ik was bijzonder verrast door hoe goed die band is en hoe tof de liveshow was, naar mijn mening is het dan ook zeker wel een aanwinst. Of ze een hoge spot hebben kun je nu weinig over zeggen lijkt me? Ik ben het er wel mee eens dat een hoge spot niet helemaal gepast zou zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Ik moet zeggen dat ze de laatste tijd niet goed opgelet hebben met het maken van die poster….staan sowieso een behorlijk aantal bands op die echt niet (kunnen) komen Panic @ the disco bijvoorbeeld
Zat wel tussen de laatste voorpellingen in het voorspelspel, vandaar.
Daarbij het moet wel een ‘educated guess’ zijn en niet de officiële poster hé.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.318
9.045
bcmrmaybe wrote:
Wat me meer zorgen baart is de boeking van De Staat en Doe Maar. Op zich twee prima bands, maar het zijn wel weer Nederlandse namen die de hoge plekjes invullen. En dat op een festival waar al relatief heel weinig bands geprogrammeerd worden vergeleken bij andere festivals (Dour, Best Kept Secret, Pukkelpop, the list goes on….)


Qua de Staat snap ik je wel…maar ja die zijn in en hip etc.

Doe Maar vind ik wel een andere geval…gezien wat ze zijn in de Nederlandse muziekgeschiedenis vind ik wel dat ze een hoge spot verdiend hebben.


O ja… Doe Maar is imo sub hoor. Hoop 12 juni (gezien ze 10 juni in België spelen en de 14e in ZiggoDome) op main voor McCartney. OP 3FM stage zal een ontzettende tegenvaller zijn, zal dat veld te klein voor zijn hoor.

Is Doe Maar niet zowat vergelijkbaar met The Scene van vorig jaar? Dat was ook een legendarisch optreden van een bewierookte Nederlandse band. Iets specialer zelfs, door de ziekte van The uiteraard. En die stonden ook 'gewoon' in de tent.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Is Doe Maar niet zowat vergelijkbaar met The Scene van vorig jaar? Dat was ook een legendarisch optreden van een bewierookte Nederlandse band. Iets specialer zelfs, door de ziekte van The uiteraard. En die stonden ook ‘gewoon’ in de tent.
Nee. Doe Maar is een veel grotere band dan The Scene. Niet om The Scene nu volledig weg te schrijven (daarbij hadden ze nooit in de tent gezet moeten worden).
Doe Maar zet ik in vergelijking met Anouk op Main in 2015 of als sub als Kensington (maar hoop ten zeerste niet op 3FM-stage).
Gezien deze band echt enorm nog is, uitverkochte reunie shows, uitverkochte SIR-shows paar jaar terug en een flinke staat van dienst.

edit: setlist van een uurtje is eigenlijk te weinig hoor.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken