DennisvdBr wrote:
De eerste afschrijvers kunnnen we binnenkort verwachten, want Sweden Rock heeft aangegeven binnenkort met de datum voor de eerste aankondiging te komen.
Hoezo Dennis? Zweden ligt naast de deur. Wat op zaterdag in Zweden staat kan gemakkelijk zondag op Pinkpop staan.
Kereltje heeft gelijk denk ik. Black Sabbath gaat het pensioen veilig stellen en zullen daar optreden waar het meest verdiend wordt
hoewel het een prima band is om Bospop af te sluiten. Ik gok ook op de Ziggo Dome….
Zweden is idd relatief dicht bij ja. Maar doordat er een flink aantal Rock festivals in de buurt zitten en vorig jaar (uit mijn hoofd) alleen Slash op beide affiches stond, ga ik uit van afschrijvers.
Dat bedoelde ik eigenlijk, want ook Download, NovaRock en Greenfield gaan de meeste Rock wegkapen met Sweden Rock.
Pinkpop kan geluk hebben en onder één hoedje boeken met een flink aantal namen van Download, niet veel want Pinkpop zal ook veel Pop / Top 40 krijgen.
Ik zie Sweden Rock wel onder één noemer met NovaRock en Greenfield daar waar rock de hoofdmoot is.
Dat zijn dan enkel nog de festivals in dat weekend.
Ik zou niet weten hoe de ontwikkelingen rond festivals eerder, als Rock am Ring en Rock im Revier, zich gaan verhouden ten opzichte van Pinkpop en die andere festivals.
Want die twee concurrenten gaan de strijd aan met exclusiviteit, wat dan weer van invloed is op de boeking van de acts over de weekenden van eind mei en begin juni en de verdeling over de festivals voor met namen Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Grootste speler in dat verhaal
Sonisphere (en DEAG Music GmbH). Afgelopen jaar konden ze allemaal prijken met Metallica, maar ook Muse stond btw boven aan de affiches van die festivals.
Vooral Rock am Ring en Rock im Revier zullen wel weer vroeg zijn met de eerste namen, eind oktober of begin november.
Ik wacht juist die geruchten met spanning af...
Het varieert met o.a. Iron Maiden, Black Sabbath, Guns'n'Roses, Green Day, Foo Fighters en zelfs AC/DC??