Pinkpop 2016

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.525
4.854
DennisvdBr wrote:
De eerste afschrijvers kunnnen we binnenkort verwachten, want Sweden Rock heeft aangegeven binnenkort met de datum voor de eerste aankondiging te komen.


Hoezo Dennis? Zweden ligt naast de deur. Wat op zaterdag in Zweden staat kan gemakkelijk zondag op Pinkpop staan.

...

Afgelopen editie stond hatebreed bijvoorbeeld op de vrijdag in Zweden en op de zaterdag op Fortarock...
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.692
675
Hatebreed is naar mijn mening ook totaal geen kanshebber voor Pinkpop.. veel te hard.

Edit: Ok heeft is slechts een voorbeeld van mogelijk timemanagement, excuses
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.778
DennisvdBr wrote:
De eerste afschrijvers kunnnen we binnenkort verwachten, want Sweden Rock heeft aangegeven binnenkort met de datum voor de eerste aankondiging te komen.


Hoezo Dennis? Zweden ligt naast de deur. Wat op zaterdag in Zweden staat kan gemakkelijk zondag op Pinkpop staan.

Kereltje heeft gelijk denk ik. Black Sabbath gaat het pensioen veilig stellen en zullen daar optreden waar het meest verdiend wordt
hoewel het een prima band is om Bospop af te sluiten. Ik gok ook op de Ziggo Dome….

Zweden is idd relatief dicht bij ja. Maar doordat er een flink aantal Rock festivals in de buurt zitten en vorig jaar (uit mijn hoofd) alleen Slash op beide affiches stond, ga ik uit van afschrijvers.
Dat bedoelde ik eigenlijk, want ook Download, NovaRock en Greenfield gaan de meeste Rock wegkapen met Sweden Rock.
Pinkpop kan geluk hebben en onder één hoedje boeken met een flink aantal namen van Download, niet veel want Pinkpop zal ook veel Pop / Top 40 krijgen.
Ik zie Sweden Rock wel onder één noemer met NovaRock en Greenfield daar waar rock de hoofdmoot is.
Dat zijn dan enkel nog de festivals in dat weekend.

Ik zou niet weten hoe de ontwikkelingen rond festivals eerder, als Rock am Ring en Rock im Revier, zich gaan verhouden ten opzichte van Pinkpop en die andere festivals.
Want die twee concurrenten gaan de strijd aan met exclusiviteit, wat dan weer van invloed is op de boeking van de acts over de weekenden van eind mei en begin juni en de verdeling over de festivals voor met namen Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Grootste speler in dat verhaal Sonisphere (en DEAG Music GmbH). Afgelopen jaar konden ze allemaal prijken met Metallica, maar ook Muse stond btw boven aan de affiches van die festivals.
Vooral Rock am Ring en Rock im Revier zullen wel weer vroeg zijn met de eerste namen, eind oktober of begin november.
Ik wacht juist die geruchten met spanning af...
Het varieert met o.a. Iron Maiden, Black Sabbath, Guns'n'Roses, Green Day, Foo Fighters en zelfs AC/DC??
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
Ik weet niet of dit heel veel zegt, maar Dave Grohl blijkt nu al aantal keer na de concerten te zeggen ''we are going to disappear for awhile'' en ook recentelijk nog in een interview geloof ik. wat dit bekend weet ik niet of het veel zegt ook niet, maar je weet nooit... misschien toch andere plannen?
misschien is Foo Fighters dan toch niet zo zeker op PP? ik hoop van wel, maar als ik dit hoor twijfel toch beetje.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Foo Fighters houden volgens mij te veel van hun fans om een volledige maand aan afgezegde data niet goed te maken. Kijk maar naar de geannuleerde Pukkelpopshow, daar hebben ze het jaar erop speciaal een Europees luik voor ingepland om Pukkelpop alsnog te doen.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Foo Fighters houden volgens mij te veel van hun fans om een volledige maand aan afgezegde data niet goed te maken. Kijk maar naar de geannuleerde Pukkelpopshow, daar hebben ze het jaar erop speciaal een Europees luik voor ingepland om Pukkelpop alsnog te doen.

Lijkt me inderdaad sterk dat FF dat niet gaat inhalen. Ik zie ze toch als de eerste headliner.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.903
9.864
Ben ik de enige die hoop dat de Foo Fighters niet terugkeren? Gewoon om die hele opgeklopte hype niet nog een keertje te hoeven meemaken... Drie verse headliners voor mij graag ?
 

Stephan

Playlistbediener
15 jun 2015
40
0
Van de namen die nu rond zingen ben ik het meest benieuwd naar PJ. Dit vooral omdat ik ze nog nooit gezien heb en het id een haat liefde verhouding lijkt met PP.
Wat er dan wel bij komt is hoe gaan ze 2 bands betalen die beide een gage van rond de 1 miljoen willen hebben. Natuurlijk vorig jaar is al een deel betaald aan FF, maar dat zal nooit het hele bedrag vormen. Verder is er weinig bekend over wat Rammstein de komende periode gaat doen. Na 5 jaar weer terug komen op PP is imo een mooi tijdsbrecket. Al is wel te vinden dat Lindemann met zn eigen project in het eerste half jaar van 2016 gaat touren. Dat zal goedkoper zijn dan de complete band, al heb ik liever rammstein compleet dan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.778
Van de namen die nu rond zingen ben ik het meest benieuwd naar PJ. Dit vooral omdat ik ze nog nooit gezien heb en het id een haat liefde verhouding lijkt met PP.
Wat er dan wel bij komt is hoe gaan ze 2 bands betalen die beide een gage van rond de 1 miljoen willen hebben. Natuurlijk vorig jaar is al een deel betaald aan FF, maar dat zal nooit het hele bedrag vormen. Verder is er weinig bekend over wat Rammstein de komende periode gaat doen. Na 5 jaar weer terug komen op PP is imo een mooi tijdsbrecket. Al is wel te vinden dat Lindemann met zn eigen project in het eerste half jaar van 2016 gaat touren. Dat zal goedkoper zijn dan de complete band, al heb ik liever rammstein compleet dan.

Lindemann komt volgens Zégut naar Hellfest in juni, misschien zitten er meer festivals in al verwacht ik Pinkpop daar niet bij.
Ik denk niet dat de gage's van de 3 headliners zo hoog liggen komend jaar. Volgens mij komen ze weer rond de 8 a 9 miljoen onkosten uit.
Ik verwacht geen act die enkel voor een enorme gage langs komt, wat ik bij Coldplay of U2 wel had verwacht.

Wat beterft een "pauze" van Foo Fighters. Daar is 1 belangrijke factor in dat verhaal : Glastonbury! Als het enkel voor Pinkpop of enkel Werchter was zou de twijfel toeslaan. Maar Glastonbury EN Pinkpop EN Werchter toezeggen in 2016 terug te komen is een optelsom en voor mij een 99% duidelijke headliner. Dat ze na de tour in november een pauze nemen, dat geloof ik zeker met herstel van een beenbreuk er bij. Dan zijn ze over een half jaar weer in Europa hoor. En ik blijf er bij, dat gaan ze lucratief invullen met nog wat festivals imo...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.778
Oke... probleempje in mijn gedachtengang over de gitaren bands voor Pinkpop...
Download kan Pinkpop toch gaan tegenwerken ipv mee werken, wat betreft beschikbare bands dat weekend.
Zelfde weekend ook in frankrijk Download Festival gelijktijdig met UK.
...celui-ci a confirmée que le Download Festival viendra en France le weekend du 10 au 12 Juin 2016 et qu’il devrait normalement avoir lieu à l’Hippodrome de Longchamp...
Het betreft een paardensportterrein van 57 hectare (ter vergelijking Megaland ca 27 hectare) in het Bois de Boulogne in Parijs.
Het is zo'n 400 km vanaf Clisson waar Hellfest Frankrijk plaats zal vinden, een samenwerking van Download met dit festival dat een week later plaats vind, is niet uitgesloten.
Mogelijk kunnen we dan toezeggingen voor Download en Hellfest, direct afschrijven voor PInkpop waar eerder een paar namen waarbij 1 headliner wel overeenkomstig was.
( ik ga dit nieuwtje ook even bij GMM delen, daar is dit dan weer goed nieuws voor...)

Wat wil ik hiermee aangeven... Let op mensen, minder gitaren en meer Pop / Top 40, ik reken ook weer makkelijk 10 a 11 NL-acts mee voor volgend jaar.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.689
846
Nog meer concurrentie dus, persoonlijk vind ik dit erg slecht nieuws voor Pinkpop
Op zo`n 4 uur rijden van Landgraaf, een rock/metal festival in datzelfde weekend
Dan zal Pinkpop denk ik een andere groep bezoekers moeten gaan trekken, en dus pop/top 40 publiek

Concurrentie begint nu wel moordend ter worden met al die festivals, ben dan ook benieuwd of we de "nieuwe" Duitse festivals nog terug gaan zien komed jaar
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.778
Nog meer concurrentie dus, persoonlijk vind ik dit erg slecht nieuws voor Pinkpop
Op zo`n 4 uur rijden van Landgraaf, een rock/metal festival in datzelfde weekend
Dan zal Pinkpop denk ik een andere groep bezoekers moeten gaan trekken, en dus pop/top 40 publiek

Concurrentie begint nu wel moordend ter worden met al die festivals, ben dan ook benieuwd of we de “nieuwe” Duitse festivals nog terug gaan zien komed jaar
Die "nieuwe" Duitse festivals varen hier wel bij, ik verwacht daar de voordelen van deze ontwikkeling. Die zitten in de weekenden ervoor. Waarschijnlijk 27 - 29 mei en 3 - 5 juni, verdeeld over Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.
De winst voor Pinkpop zit nu enkel nog bij Rock-am-Ring / Rock-im-Park lijkt mij qua rock invloeden...
Ik vraag me af wat dit soort groei aan festivals tot gevolg gaat hebben voor Pinkpop.
Bijvoorbeeld, stel Download Frankrijk was er dit jaar al geweest. Met Muse op het programma, hadden we ze toen al kunnen afstrepen voor Pinkpop dit jaar denk ik dan...
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Oke… probleempje in mijn gedachtengang over de gitaren bands voor Pinkpop…
Download kan Pinkpop toch gaan tegenwerken ipv mee werken, wat betreft beschikbare bands dat weekend.
Zelfde weekend ook in frankrijk Download Festival gelijktijdig met UK.

…celui-ci a confirmée que le Download Festival viendra en France le weekend du 10 au 12 Juin 2016 et qu’il devrait normalement avoir lieu à l’Hippodrome de Longchamp…

Het betreft een paardensportterrein van 57 hectare (ter vergelijking Megaland ca 27 hectare) in het Bois de Boulogne in Parijs.
Het is zo’n 400 km vanaf Clisson waar Hellfest Frankrijk plaats zal vinden, een samenwerking van Download met dit festival dat een week later plaats vind, is niet uitgesloten.
Mogelijk kunnen we dan toezeggingen voor Download en Hellfest, direct afschrijven voor PInkpop waar eerder een paar namen waarbij 1 headliner wel overeenkomstig was.
( ik ga dit nieuwtje ook even bij GMM delen, daar is dit dan weer goed nieuws voor…)

Wat wil ik hiermee aangeven… Let op mensen, minder gitaren en meer Pop / Top 40, ik reken ook weer makkelijk 10 a 11 NL-acts mee voor volgend jaar.

Inderdaad minder gitaren en meer top 40. In mijn eerste post in dit topic gaf ik al aan dat het dikke headliners worden aangevuld met 3 FM bands.
Luister naar Beelen en de megahits en je hebt een indicatie.

Dat ligt echter lijkt me niet aan de concurrentie van Download e.d. maar aan de keuze van programmeren van MOJO voor Pinkpop.
Als eerder gezegd heeft FortaRock een flinke opkikker nodig na de vorige editie en worden de mainstream (grotere) rock acts door MOJO doorgeschoven naar FortaRock.
Dat gebeurde ook met name in 2013 en gaat nu weer gebeuren lijkt me. Pinkpop 2016 is naar mijn verwachting een popfestival met zo ongeveer 75% pop, 15% rock en 10%.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.778
Foo fighters Pink Floyd Pearljam
terug van weg geweest :wink:


Dat ligt echter lijkt me niet aan de concurrentie van Download e.d. maar aan de keuze van programmeren van MOJO voor Pinkpop.
Als eerder gezegd heeft FortaRock een flinke opkikker nodig na de vorige editie en worden de mainstream (grotere) rock acts door MOJO doorgeschoven naar FortaRock.
Dat gebeurde ook met name in 2013 en gaat nu weer gebeuren lijkt me. Pinkpop 2016 is naar mijn verwachting een popfestival met zo ongeveer 75% pop, 15% rock en 10%.
Ik had eerst nog wel wat hoop. Maar dat lijkt nu ver te zoeken. Of er moeten wat acts zijn die dat weekend 3 dagen achter elkaar spelen, dan is een optie doorreis van Parijs via Landgraaf naar Donington Park of vice versa.
Dat zijn misschien maar een handje vol acts, dan heb je denk ik die 15% rock wel, rest is idd FortaRock weekje eerder of losse shows/concerten.
Normaal kijkt MOJO ook mee in de keuken bij Download en RaR, dus een sprankje hoop voor Pinkpop heb ik dan wel voor wat gitaarwerk.
Wat de ontwikkeling van Download Parijs op Pinkpop heeft moet nog blijken, misschien is de keuze om dat weekend te gaan zitten ook niet helemaal ondoordacht gedaan...
Dit word wel een leuke ontwikkeling om in de gaten te houden imo.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.778
UB40 in 7 mei 2016 naar HMH, da's jammer.
Had ze graag begin juni (weer) op Pinkpop gezien, was een mooie classic reggae- en pop toevoeging geweest imo.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
UB40 in 7 mei 2016 naar HMH, da’s jammer.
Had ze graag begin juni (weer) op Pinkpop gezien, was een mooie classic reggae- en pop toevoeging geweest imo.

Niet meer iets voor Pinkpop Classic? Of is dat definitief ter ziele?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken