Pinkpop 2016

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.778
DennisvdBr wrote:
BMTH valt volgens voor Pinkpop in de categorie als Rise Against dit jaar of A7X vorig jaar. Als het niet Pinkpop is is het volgens mij idd ook Jera. Zelfde denk ik ook over Bullet for my Valentine btw…


Mwah, niet helemaal mee eensch. Rise Against, Avenged Sevenfold en Bullet for my Valentine hebben nooit écht succes gehad bij het grote poppubliek. BMTH lijkt dat nu wel te hebben met de softe troep van hun nieuwe album. Als Pinkpop toch nog een wat hardere band wil hebben is BMTH natuurlijk de perfecte oplossing. Hiermee trek je én de metalfans van het eerste uur aan, én de One Erection fangirls die ineens BMTH in hun hart gesloten hebben en graag kinderen van die oh zo knappe zanger willen. 1+1=2 lijkt me dus.
Daarnaast zal BMTH niet in goede aarde vallen bij veel Jera-bezoekers. Alhoewel, All Time Low stond er afgelopen jaar natuurlijk ook.
Oké... Moet ik mijn gedachten gang herzien.
Is het misschien zo dat Bring Me The Horizon meer in de categorie Linkin Park geschoten als ik uit ga van 3FM-airplay.
Als ik het zo bekijk, is het idd een toevoeging voor Pinkpop.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ok, ik heb de nieuwe BMTH nog niet gehoord. Bands als All Time Low en All That Remains hebben echter ook die route bewandeld en waren
niet interessant voor Pinkpop. Rise Against zat in een package deal met Foo Fighters. Maar inderdaad kan het mogelijk de interesse van Pinkpop
wekken zeker met airplay al heb ik Beelen nog geen BMTH horen draaien in zijn ochtendshow die ik zo'n beetje noodgedwongen iedere ochtend op het werk hoor.
En dat is de afgelopen jaren vaak een leidraad gebleken.

Mijn conclusie blijft dat ik BMTH een grote kanshebber vindt om Jera af te sluiten maar inderdaad
is de kans op PP zeer aanwezig en dus blijkbaar ook groter geworden.

 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
BMTH is echt perfect als headliner voor Jera, vrienden van mij gaan elk jaar en juichen het zwaar toe. Ze vonden idd All Time Low minder als hoofdact (Had beter met enter shikari gewisseld moeten worden aldus hun).

BMTH wordt denk ik eerder Jera en Lowlands of alleen Pinkpop. Combi Jera en Lowlands bleek dit jaar al 2x te werken (All time low en enter shikari)


Overgens hier een leuk stukje van de welbekende regenboogshirtmeneer:
http://noisey.vice.com/nl/blog/een-openhartig-gesprek-met-de-crazy-festivaldude-die-dit-weekend-zijn-eigen-festival-houdt?utm_source=noiseyfbned
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.778
http://noisey.vice.com/nl/blog/een-openhartig-gesprek-met-de-crazy-festivaldude-die-dit-weekend-zijn-eigen-festival-houdt?utm_source=noiseyfbned[/URL]

:lol: heeeee... Roger de bandjesman, leuk !!
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.088
2.093
http://www.theguardian.com/music/2015/oct/02/coldplay-favourites-headline-glastonbury-2016-tickets-bookies

Goeie kans voor Coldplay
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.778

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Stoffer wrote:

1f606.png
heeeee… Roger de bandjesman, leuk !!

Ik vind hem maar een irrante flapdrol. Op Pukkelpop heeft ie zo'n 5 minuten lang aan m'n haar zitten voelen, en weigerde ook om op te hoepelen ('dit festival is van iedereen!'). Geen problemen met mensen die nooit een hanenkam gezien hebben, maar het is ook een keer klaar. Dat ie zichzelf ook als entertainer ziet, niks meer dan een nare aandachtszoeker. Op Werchter beukte hij twee meiden die voor me stonden bij Patti Smith nog omver om vooraan te komen, om vervolgens daar de mongool uit te gaan hangen. Heel leuk hoor, die bandjes, maar Roger is een vervelende vent.

Geloof hierdoor ook niet dat hij echt zo onschuldig is als hij zegt dat hij is wat betreft Pinkpop.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Wat doen jullie eigenlijk? Houden jullie festivalbandjes om of niet?

Ik heb er nog 4 omhangen van afgelopen zomer. Maar tijdens stage vindt ik het niet zo netjes dus doe ik ze misschien tegen die tijd weer af...
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Gloeilamp wrote:
DennisvdBr wrote:
Stoffer wrote:

1f606.png
heeeee… Roger de bandjesman, leuk !!


Ik vind hem maar een irrante flapdrol. Op Pukkelpop heeft ie zo’n 5 minuten lang aan m’n haar zitten voelen, en weigerde ook om op te hoepelen (‘dit festival is van iedereen!’). Geen problemen met mensen die nooit een hanenkam gezien hebben, maar het is ook een keer klaar. Dat ie zichzelf ook als entertainer ziet, niks meer dan een nare aandachtszoeker. Op Werchter beukte hij twee meiden die voor me stonden bij Patti Smith nog omver om vooraan te komen, om vervolgens daar de mongool uit te gaan hangen. Heel leuk hoor, die bandjes, maar Roger is een vervelende vent.

Geloof hierdoor ook niet dat hij echt zo onschuldig is als hij zegt dat hij is wat betreft Pinkpop.


Op mij komt hij ook niet heel sympathiek over.
Wat doen jullie eigenlijk? Houden jullie festivalbandjes om of niet?

Ik vond hem persoonlijk ook heel kut op best kept secret. Met zijn rug naar de band toe en alle aandacht vragen. Entertainen prima, maar lekker op een grasveldje waar niemand last van je heeft.

Ik had al mijn bandjes van 2013 en 2014 omgehouden, maar uiteindelijk werden het er zoveel (7) dat ik ze maar heb afgeknipt, daarnaast vond ik het ook een beetje pretentieus worden. Dus nu heb ik gewoon een lege pols, ook wel prettig.
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
Thomas wrote:
Gloeilamp wrote:
DennisvdBr wrote:
Stoffer wrote:

1f606.png
heeeee… Roger de bandjesman, leuk !!


Ik vind hem maar een irrante flapdrol. Op Pukkelpop heeft ie zo’n 5 minuten lang aan m’n haar zitten voelen, en weigerde ook om op te hoepelen (‘dit festival is van iedereen!’). Geen problemen met mensen die nooit een hanenkam gezien hebben, maar het is ook een keer klaar. Dat ie zichzelf ook als entertainer ziet, niks meer dan een nare aandachtszoeker. Op Werchter beukte hij twee meiden die voor me stonden bij Patti Smith nog omver om vooraan te komen, om vervolgens daar de mongool uit te gaan hangen. Heel leuk hoor, die bandjes, maar Roger is een vervelende vent.

Geloof hierdoor ook niet dat hij echt zo onschuldig is als hij zegt dat hij is wat betreft Pinkpop.


Op mij komt hij ook niet heel sympathiek over.
Wat doen jullie eigenlijk? Houden jullie festivalbandjes om of niet?


Ik vond hem persoonlijk ook heel kut op best kept secret. Met zijn rug naar de band toe en alle aandacht vragen. Entertainen prima, maar lekker op een grasveldje waar niemand last van je heeft.

Ik had al mijn bandjes van 2013 en 2014 omgehouden, maar uiteindelijk werden het er zoveel (7) dat ik ze maar heb afgeknipt, daarnaast vond ik het ook een beetje pretentieus worden. Dus nu heb ik gewoon een lege pols, ook wel prettig.



ik hou ze meestal een tijdje om en daarna komen ze bij de rest maar de echte festival bandjes doe ik bij concerten en festivals weer om
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Ik houd ze ook om, is vaak ook de aanleiding voor een leuk gesprek als je iemand tegenkomt die ook wat bandjes omheeft :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.778
Wat doen jullie eigenlijk? Houden jullie festivalbandjes om of niet?
Nooit lang, meestal een weekje nadien gaat hij af maar bewaar ze wel.
Meeste situaties zit het bandje me in de weg.
Wel leuk als iemand zo'n verzameling heeft, maar ik begrijp persoonlijk niet zo waarom je jaren bandjes zou moeten omhouden.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.535
835
Ik ruk ze er altijd gelijk op de terugweg af. Irritant gevoel zo'n bandje om je arm ^^
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.524
4.854
Vriend van mij zegt altijd : "ik ben geen koe." Hij rukt hem eraf, zo snel mogelijk. Soms nog op het terrein zelf. Ikzelf meestal zodra ik thuis ben.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Van 2011 tot 2014 heb ik m'n bandjes omgehouden, toch wel zo'n 25 bandjes uiteindelijk. Toen ik in de zorg ging werken heb ik ze eraf moeten knippen. Toen vond ik dat wel jammer, maar ik trek die dingen er nu direct na het festival vanaf. Eigenlijk zit het gewoon heel kut, en dat weet Roger ook heus wel.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.601
4.710
Wat zou jullie ideale headliner-trio zijn? Wel een beetje kijkend naar de realistische mogelijkheden natuurlijk. (Geen

1. Foo Fighters: lijkt mij eigenlijk wel een zekerheidje, zelf zou ik ook een andere headliner willen zien zoals Editors of Florence + Machine met een sterke sub ervoor.
2. Coldplay gaan touren, dat is zeker. De vraag is of ze ook festivals gaan doen, of dat het blijft bij bijvoorbeeld arenashows en glasto exclusive/Snow Patrol: of ze gaan touren weet ik niet, maar zou het wel passend vinden zou Coldplay niet kunnen.
3. Rammstein, verkoopt goed en zou ook weer wat gitaren toevoegen aan de line-up, hoe het zit met de touring in 2016 weet ik niet.

Als pinkpop op de vrijdag Coldplay of Rammstein neerzet, verkoopt die dag niet slechter dan dit jaar heb ik het idee. Wil je op zo'n dag uitverkopen moet je er ook zo een act neerzetten. 2e dag vullen met een nieuwe headliner als Florence+The Machine of nog eens Snow Patrol lijkt me ook prima. Laatste dag Foo's en je hebt wat mij betreft 3 headliners die geschikt zijn en tevens budget overlaten voor een sterk programma in de breedte. Echter heb ik wel mijn twijfels bij de lijn van programmeren, waar al zovaak over is gesproken, ik zie namelijk de lijn doorgetrokken worden voor wat betreft ''minder rock, meer pop''
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
489
36
Ideaal headlinertrio? Dan weet ik wel wat. Het zou wel kunnen qua nieuwe albums en bevestigde tours, maar lijkt me wel heel veel van het goede uiteindelijk, mijn trio is namelijk:
Vrijdag; Foo Fighters, lijkt mij een zekerheidje en een act die zeker de vrijdag kan doen uitverkopen.
Zaterdag; Editors, als kleinere headliner (ik vind het nieuwe album overigens heel goed) in combinatie met een sterke sub. In het beste geval zou die sub voor mij The National zijn.
Zondag; Bruce Springsteen & The E Street Band, The Boss heeft gezegd te gaan touren, en als hij festivals gaat doen laat Pinkpop hem zeker niet gaan hoor.

Maar zoals ik al zei lijkt me dit toch een beetje onrealistisch.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.398
596
Ik hou m'n bandjes ook altijd wel even om. Toch leuk om aan het begin van het festivalseizoen te beginnen met die mooie festivals en gedurende drie maanden lekker bandjes te sparen. Dan begint school weer en gaat alles eraf. Om er altijd mee rond te blijven lopen is toch een beetje vies.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik houd ze ook om, is vaak ook de aanleiding voor een leuk gesprek als je iemand tegenkomt die ook wat bandjes omheeft

Yep, dat heb ik dus ook.

Ik laat ze als het mogelijk is lekker hangen tot volgend jaar. 4 bandjes vindt ik nog niet teveel maar ik moet er niet aan denken dat mijn arm vol hangt met die bandjes.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.088
2.093
Ideaal headlinertrio? Dan weet ik wel wat. Het zou wel kunnen qua nieuwe albums en bevestigde tours, maar lijkt me wel heel veel van het goede uiteindelijk, mijn trio is namelijk:
Vrijdag; Foo Fighters, lijkt mij een zekerheidje en een act die zeker de vrijdag kan doen uitverkopen.
Zaterdag; Editors, als kleinere headliner (ik vind het nieuwe album overigens heel goed) in combinatie met een sterke sub. In het beste geval zou die sub voor mij The National zijn.
Zondag; Bruce Springsteen & The E Street Band, The Boss heeft gezegd te gaan touren, en als hij festivals gaat doen laat Pinkpop hem zeker niet gaan hoor.

Maar zoals ik al zei lijkt me dit toch een beetje onrealistisch.

Ik zou dan ook gaan voor Springsteen en FF. Om het voor mij helemaal compleet te maken zou Coldplay of Pearl jam dan nog moeten komen. Ik zie het ook niet gebeuren en eerlijk gezegd denk ik dat van de vier alleen FF komt...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken