Pinkpop 2016

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Luud wrote:
Een ding is zeker: geen Maiden. Gelredome voor hen.


8 juni !!!, hadden ze niet 2 dagen later op Megaland gepast, zoveelste keer niet. Ik blijf dat toch jammer vinden. Vrijdag Ticketmaster induiken…

Gewoon echt geen Pinkpop naam. Metal kan best, maar dan moet je echt de grootste in het genre hebben zo'n beetje. Iron Maiden is een legende, maar niet mainstream genoeg voor Pinkpop. Plus veel beter op z'n plek op een metalfestival óf een eigen show, zoals nu.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.583
6.774
Gewoon echt geen Pinkpop naam. Metal kan best, maar dan moet je echt de grootste in het genre hebben zo’n beetje. Iron Maiden is een legende, maar niet mainstream genoeg voor Pinkpop. Plus veel beter op z’n plek op een metalfestival óf een eigen show, zoals nu.
WAT?!?!??
Iron Maiden is een van de grootste in haar genre, waar slaat dat op!
Het is geen Pinkpop naam is geen argument voor een Pinkpop-lineup, zo'n vergelijking gaat niet op, dat valt mij onder de noemer "zeg nooit nooit" bij Pinkpop.
Volgende tour gun ik ze de komst naar Pinkpop, alleen al om jullie de oren te wassen (gitaartechnisch dan)...

btw, voor mij is de kans op de komst van Bon Jovi naar Pinkpop hiermee gestegen.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Dus Maiden valt af voor PP, had ze eigenlijk ook niet verwacht, anders wel voor Forta. ook erg benieuwd waar die nu mee gaan komen
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Wat Loveless wil zeggen is groot in de zin van aantrekkingskracht en ticketverkoop bij een groter publiek. Als je Rammstein of Metallica boekt krijg je er een heel legioen bij dat de dag instant doet uitverkopen. Bij Maiden valt dat nog af te wachten.
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
jmr iron maiden had me wel leuk geleken merja. vrijdag loon binnen dus misschien kijke voor die kaartjes in arnhem
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:
Gewoon echt geen Pinkpop naam. Metal kan best, maar dan moet je echt de grootste in het genre hebben zo’n beetje. Iron Maiden is een legende, maar niet mainstream genoeg voor Pinkpop. Plus veel beter op z’n plek op een metalfestival óf een eigen show, zoals nu.


WAT?!?!??
Iron Maiden is een van de grootste in haar genre, waar slaat dat op!
Het is geen Pinkpop naam is geen argument voor een Pinkpop-lineup, zo’n vergelijking gaat niet op, dat valt mij onder de noemer “zeg nooit nooit” bij Pinkpop.
Volgende tour gun ik ze de komst naar Pinkpop, alleen al om jullie de oren te wassen (gitaartechnisch dan)…

btw, voor mij is de kans op de komst van Bon Jovi naar Pinkpop hiermee gestegen.

Wat Kereltje zegt. Judas Priest is ook een van de grotere in het genre, die hebben ook gewoon niet genoeg aantrekkingskracht op 'de massa' die Pinkpop bezoekt. Vraag eens aan de gemiddelde Pinkpop-bezoeker wie Metallica, Iron Maiden en Judas Priest zijn. Die eerste kennen ze nog wel, de tweede al een stuk minder, en de derde kent misschien een enkeling.

Oh, en doe eens rustig. Je kan (zeker als moderator) gewoon normaal reageren als je het niet eens bent met mijn mening.

En mijn oren hoeven niet door Iron Maiden gewassen te worden, aangezien ik sinds 2004 al iedere tour minstens één keer heb gezien.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Let wel even hé, vorige keer dat Maiden in de GelreDome stond was het niet uitverkocht. Het is een grote 'naam' en persoonlijk een van mijn favo bands, maar werkelijk... bij het grote publiek echt niet zo'n 'instant buy' als een Metallica of Rammstein, die zo'n GelreDome met 2 vingers in hun neus strak uitverkopen.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Zoals ik al zei, Maiden doet liever geen pop/rock festivals meer na de halve debacles in 2010-2011.

En ik zou toch vraagtekens gaan zetten bij Zégut zijn voorspellingen. Gewoonlijk zijn de Main Stage 2 headliners op Hellfest van het kaliber Slayer, Korn en Danzig. Met de namen die hij nu voorspelt komen de headliners samen 3 keer zo duur uit dan gewoonlijk.

Precies, daarom had ik ze al 0 kans gegeven eigenlijk.

En dat van Zegut, tja. Linkin Park, Rammstein, Bon Jovi, Black Sabbath en ook nog Maiden is echt veel te veel van het goede. Heb hier ook sterk mijn twijfels bij.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.583
6.774
Oh, en doe eens rustig. Je kan (zeker als moderator) gewoon normaal reageren als je het niet eens bent met mijn mening.
Ik doe rustig. Het wil niet zeggen dat ik niet mijn mening onder stoelen of banken moet schuiven. Tevens vond ik dat ik op jouw reactie moest reageren, dus doe ik dat ook.
Verder geen kwaad in de zin hoor...

 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
The Cure is ook sowieso tot 18 juni in de VS, mogelijk nog langer (pas 3 dates bekend vd 25). Dus daar kan ook wel een streep door, of ome Jan moet héél diep in de buidel tasten en ze over laten vliegen. Maar daar staat Pinkpop denk ik net een treetje te laag voor op de wereldwijde festivalladder.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Zoals ik al zei, Maiden doet liever geen pop/rock festivals meer na de halve debacles in 2010-2011.

Iron Maiden is een stuk 'hotter' de afgelopen jaren dan een jaar of 5 geleden. De Maiden England tour was een groot succes.
In 2014 hebben ze niet alleen op metal festivals gespeeld maar ook op rockfestivals als Rock Am Ring, Bergen Calling, Novarock.
Iron Maiden zou dus prima op een hardrock/metal dag kunnen staan op Pinkpop net zoals Metallica in 2014.

Volgens MOJO wil Iron Maiden in een stadion spelen. Dat lijkt me echter weer eens een MOJO smoes, zeker als blijkt
dat Maiden zometeen op de diverse Europese festivals speelt. Terecht dat ze niet op FortaRock staan want 2 keer op 3 jaar
op een 1 dags festival vind ik persoonlijk wat veel.
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Mojo probeert zo weer meer geld in het laadje te brengen om iron maiden niet op een festival te laten spelen en ze losse show te laten doen.
Neem van mij aan dat ze gewoon festivals gaan doen.
Ben alleen wel benieuwd wat fortarock voor een headliner heeft en wat dat voor pinkpop betekend.
Het kan zomaar zijn dat Rammstein ofzo voor Fortarock gestrikt is en dan ben ik benieuwd wat pinkpop dan voor headliners heeft.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Kereltje wrote:
Zoals ik al zei, Maiden doet liever geen pop/rock festivals meer na de halve debacles in 2010-2011.


Iron Maiden is een stuk ‘hotter’ de afgelopen jaren dan een jaar of 5 geleden. De Maiden England tour was een groot succes.
In 2014 hebben ze niet alleen op metal festivals gespeeld maar ook op rockfestivals als Rock Am Ring, Bergen Calling, Novarock.
Iron Maiden zou dus prima op een hardrock/metal dag kunnen staan op Pinkpop net zoals Metallica in 2014.

Volgens MOJO wil Iron Maiden in een stadion spelen. Dat lijkt me echter weer eens een MOJO smoes, zeker als blijkt
dat Maiden zometeen op de diverse Europese festivals speelt. Terecht dat ze niet op FortaRock staan want 2 keer op 3 jaar
op een 1 dags festival vind ik persoonlijk wat veel.

Dat zijn toch festivals met zeer duidelijk een veel hardere programmering dan een gemiddelde Pinkpop-editie.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Let wel even hé, vorige keer dat Maiden in de GelreDome stond was het niet uitverkocht. Het is een grote ‘naam’ en persoonlijk een van mijn favo bands, maar werkelijk… bij het grote publiek echt niet zo’n ‘instant buy’ als een Metallica of Rammstein, die zo’n GelreDome met 2 vingers in hun neus strak uitverkopen.

Ik ben het niet met je eens. De Maiden England tour was zeer geslaagd. Op FortaRock in 2014 stonden ongeveer 30.000 mensen naar Maiden
als slotact te kijken. Het nieuwe album Book Of Souls kwam op 1 binnen in de album top 100. Deze band is groter dan een jaar of 5 geleden.
Zeker geen AC/DC want dat zijn de grootsten. Ook geen Rammstein of Metallica maar wel meteen daaronder en dan behoor je wel degelijk
tot de wereld top.

Ik verwacht een (nagenoeg) volle Gelredome.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Land Graaf wrote:
Kereltje wrote:
Zoals ik al zei, Maiden doet liever geen pop/rock festivals meer na de halve debacles in 2010-2011.


Iron Maiden is een stuk ‘hotter’ de afgelopen jaren dan een jaar of 5 geleden. De Maiden England tour was een groot succes.
In 2014 hebben ze niet alleen op metal festivals gespeeld maar ook op rockfestivals als Rock Am Ring, Bergen Calling, Novarock.
Iron Maiden zou dus prima op een hardrock/metal dag kunnen staan op Pinkpop net zoals Metallica in 2014.

Volgens MOJO wil Iron Maiden in een stadion spelen. Dat lijkt me echter weer eens een MOJO smoes, zeker als blijkt
dat Maiden zometeen op de diverse Europese festivals speelt. Terecht dat ze niet op FortaRock staan want 2 keer op 3 jaar
op een 1 dags festival vind ik persoonlijk wat veel.


Dat zijn toch festivals met zeer duidelijk een veel hardere programmering dan een gemiddelde Pinkpop-editie.

Vandaar ook dat ik zeg op een soort "metal Monday" zoals in 2014.
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Land Graaf wrote:
Kereltje wrote:
Zoals ik al zei, Maiden doet liever geen pop/rock festivals meer na de halve debacles in 2010-2011.


Iron Maiden is een stuk ‘hotter’ de afgelopen jaren dan een jaar of 5 geleden. De Maiden England tour was een groot succes.
In 2014 hebben ze niet alleen op metal festivals gespeeld maar ook op rockfestivals als Rock Am Ring, Bergen Calling, Novarock.
Iron Maiden zou dus prima op een hardrock/metal dag kunnen staan op Pinkpop net zoals Metallica in 2014.

Volgens MOJO wil Iron Maiden in een stadion spelen. Dat lijkt me echter weer eens een MOJO smoes, zeker als blijkt
dat Maiden zometeen op de diverse Europese festivals speelt. Terecht dat ze niet op FortaRock staan want 2 keer op 3 jaar
op een 1 dags festival vind ik persoonlijk wat veel.


Dat zijn toch festivals met zeer duidelijk een veel hardere programmering dan een gemiddelde Pinkpop-editie.

Inderdaad.. De vraag is sowieso of er nog wel een hardrock/metal dag komt op Pinkpop. Afgelopen jaar waren de wat "hardere" acts namelijk nogal verdeeld.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:
Let wel even hé, vorige keer dat Maiden in de GelreDome stond was het niet uitverkocht. Het is een grote ‘naam’ en persoonlijk een van mijn favo bands, maar werkelijk… bij het grote publiek echt niet zo’n ‘instant buy’ als een Metallica of Rammstein, die zo’n GelreDome met 2 vingers in hun neus strak uitverkopen.


Ik ben het niet met je eens. De Maiden England tour was zeer geslaagd. Op FortaRock in 2014 stonden ongeveer 30.000 mensen naar Maiden
als slotact te kijken. Het nieuwe album Book Of Souls kwam op 1 binnen in de album top 100. Deze band is groter dan een jaar of 5 geleden.
Zeker geen AC/DC want dat zijn de grootsten. Ook geen Rammstein of Metallica maar wel meteen daaronder en dan behoor je wel degelijk
tot de wereld top.

Ik verwacht een (nagenoeg) volle Gelredome.

Wat ben je precies niet eens dan? want 30k op een festival hoeft dus echt geen volle Gelredome te betekenen, aangezien die een capaciteit van 41.000 heeft. Het is gewoon niet zo'n (bij het grote publiek) bekende band als Rammstein of Metallica. Dus ik zie ze daarom niet snel op Pinkpop staan, alleen al om de doodeenvoudige reden dat het voor hun minder interessant is een hele dag aan Maiden te wijden dan aan Metallica of Rammstein. Ze hebben in 2011 wel wat meer mainstream festivals gedaan (waaronder Werchter) en dat was ook gewoon van zowel de band als de festivals uit geen succes, dus ik snap niet hoe dit uberhaupt een discussie is.

Je kan het nl. ook omdraaien, ze zijn de laatste jaren veel op bv. Rock am Ring geweest, én 2x met de Maiden England tour in NL te zien geweest. Dus echt 'exclusief' is het ook niet.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Loveless wrote:
Land Graaf wrote:
Kereltje wrote:
Zoals ik al zei, Maiden doet liever geen pop/rock festivals meer na de halve debacles in 2010-2011.


Iron Maiden is een stuk ‘hotter’ de afgelopen jaren dan een jaar of 5 geleden. De Maiden England tour was een groot succes.
In 2014 hebben ze niet alleen op metal festivals gespeeld maar ook op rockfestivals als Rock Am Ring, Bergen Calling, Novarock.
Iron Maiden zou dus prima op een hardrock/metal dag kunnen staan op Pinkpop net zoals Metallica in 2014.

Volgens MOJO wil Iron Maiden in een stadion spelen. Dat lijkt me echter weer eens een MOJO smoes, zeker als blijkt
dat Maiden zometeen op de diverse Europese festivals speelt. Terecht dat ze niet op FortaRock staan want 2 keer op 3 jaar
op een 1 dags festival vind ik persoonlijk wat veel.


Dat zijn toch festivals met zeer duidelijk een veel hardere programmering dan een gemiddelde Pinkpop-editie.


Inderdaad.. De vraag is sowieso of er nog wel een hardrock/metal dag komt op Pinkpop. Afgelopen jaar waren de wat “hardere” acts namelijk nogal verdeeld.

Klopt en ik denk het ook niet dat die dag er komt maar in 2014 was er wel zo'n dag en dat is wat ik duidelijk wil maken als reactie op de stelling dat een band als Iron Maiden niet op Pinkpop zou passen. Daar ben ik het namelijk totaal niet mee eens! Als ik hier eind 2013 had gezegd dat GHOST op Pinkpop zou staan in 2014 of Rob Zombie dan was ik voor gek verklaard. En toch stonden ze er...
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Ben het ook met je eens hoor, Iron Maiden en Pinkpop is zo'n gekke combinatie nog niet. En zoals je eerder al zei, ze behoren echt tot de top maar of ze het Gelredome uitverkopen is nog even afwachten. Denk dat veel mensen, waaronder ik, eerder naar een festival met Iron Maiden zouden gaan dan naar een aparte show. Dan nog zou het me niks verbazen als het (nagenoeg) uit zal verkopen. Je weet het maar nooit.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken