Pinkpop 2016

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ik verwacht naast Foo Fighters nog steeds Editors als headliner.
Foo Fighters zal de wat hardere rock band zijn de volgende editie dus daar komt geen hardrock of metal bij uit het rijtje Iron Maiden, Rammstein.

Daarnaast: Rammstein heeft zojuist een DVD uitgebracht als zoethoudertje voor de fans. Die gaan in 2016 niet op tournee
maar zullen misschien eens gaan denken aan een nieuwe langspeler. De laatste (behalve nog een best of) is toch alweer 6 jaar oud.

Ik verwacht als derde headliner een wat oudere band of zanger. Bruce Springsteen juich ik niet bepaald toe maar zou zo maar weer kunnen.

Overigens hoorde ik deze week het nieuwe album van Trivium en ook die gaan met cleane zang ook de softe (commerciëlere) kant op. Zou zomaar op Pinkpop kunnen staan op een
Foo Fighters dag.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.088
2.093
Vorig jaar werden half november de eerste 2 namen FF en Muse kort achter elkaar bekend gemaakt. Ik mag hopen dat ze ook nu snel weer met namen komen. Ben eigenlijk best wel benieuwd.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.778
Aankondiging in november van Foo Fighters kan goed hé, rondom de ZiggoDome show aankondigen voor volgend jaar sluit ik zeker niet uit.
tja, ik wacht nog even wat verdere reacties / aankondigingen van andere festivals af...
Onder andere eind deze week Roskilde, misschien zit daar al een headliner in.
Vooral benieuwd naar het nieuws van Rock im Revier, ze hebben aangegeven een dikke vis aan de haak te hebben.
Van Rock am Ring verwacht ik daar wel iets tegenover, minstens een net zo'n dikke vis.
Tevens benieuwd of de naam Bon Jovi meer gaat opduiken, nog nooit op Pinkpop gestaan maar wel op Megaland, ik blijf er over twijfelen.
Als ik de meest recente setlist van Bon Jovi bekijk, denk ik dat de Pinkpop-bezoekers hiervan kunnen smullen hoor...
http://www.setlist.fm/setlist/bon-jovi/2015/park-hayarkon-tel-aviv-israel-6bf436ce.html
Zelfs mijn favoriet Raise Your Hands staat er in.

Voorlopig blijf ik hangen op Foo Fighters, Editors, Pearl Jam, Bon Jovi of Iron Maiden
Wel heb ik nog een oor te luisteren bij Coldplay, U2, AC/DC, Volbeat en sinds kort ook nog Linkin Park
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.525
4.854
Ik verwacht Foo's en Editors. Waarschijnlijk ook de namen die PP deelt met RW.


U2, PJ, Iron Maiden en AC/DC geef ik een lage tot zeer lage kans.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Ik verwacht naast Foo Fighters nog steeds Editors als headliner.
Foo Fighters zal de wat hardere rock band zijn de volgende editie dus daar komt geen hardrock of metal bij uit het rijtje Iron Maiden, Rammstein.

Daarnaast: Rammstein heeft zojuist een DVD uitgebracht als zoethoudertje voor de fans. Die gaan in 2016 niet op tournee
maar zullen misschien eens gaan denken aan een nieuwe langspeler. De laatste (behalve nog een best of) is toch alweer 6 jaar oud.

Ik verwacht als derde headliner een wat oudere band of zanger. Bruce Springsteen juich ik niet bepaald toe maar zou zo maar weer kunnen.

Overigens hoorde ik deze week het nieuwe album van Trivium en ook die gaan met cleane zang ook de softe (commerciëlere) kant op. Zou zomaar op Pinkpop kunnen staan op een
Foo Fighters dag.


Volgens zeer sterke geruchten gaat Rammstein een aantal festivals doen in 2016. Dit is afkomstig van een van de admins die Rammstein in dienst heeft. Zal even kijken of ik de link nog kan vinden
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Link https://m.facebook.com/permalink.php?story_fbid=951092238283055&id=565232316869051
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Ik heb zelf niks met de Editors, heb ze in 2014 gezien en het trekt me echt niet. Moest me door zo een gezapige setlist heensleuren. Ik zie het ook niet als headliner......Ik gok en hoop op FF, Rammstein en Coldplay
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.778
Dit had ik ook al eens zien langskomen ergens idd...
Ik heb (voorlopig) nog weinig vertrouwen in verwachting van een (grote) (festival) tour.
Mogelijk dat ze maar een paar dingetjes doen, oke dat kan.
Maar ik denk dat ze eigen landsgrens dan niet uit gaan komen dan.
Voor Pinkpop lijkt Rammstein naar mijn idee niet in aanmerking te komen, geen recent werk is één van mijn argumenten.
Laatste keer FortaRock was 2013, misschien dat ze daar meer kunnen passen.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Fortarock moet inderdaad met iets groots komen na de deceptie van vorig jaar. Met Rammstein weet je dat je gaat uitverkopen. Het randprogramma is dan niet van belang. Het zou best een herhaling kunnen worden van 2013 met Volbeat als sub en Rammstein als headliner. Ik blijf toch nog wel hoop houden voor Pinkpop. Laat de eerste bevestigingen maar komen en misschien kunnen we wat met de eerste bands voor Roskilde.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.525
4.854
Ik heb zelf niks met de Editors, heb ze in 2014 gezien en het trekt me echt niet. Moest me door zo een gezapige setlist heensleuren. Ik zie het ook niet als headliner……Ik gok en hoop op FF, Rammstein en Coldplay

Tja, smaken verschillen. Er zijn ook mensen hier die hopen op kol of snow patrol. Die vind ik dan weer onnoemelijk saai. Editors verschillende keren op Werchter gezien en daar zijn het prima headliners.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Tja, smaken verschillen. Er zijn ook mensen hier die hopen op kol of snow patrol. Die vind ik dan weer onnoemelijk saai. Editors verschillende keren op Werchter gezien en daar zijn het prima headliners.

Je kunt het als organisatie toch nooit voor iedereen goed doen....zolang de 3fm meuk niet komt, er een quota is voor nederlandse meuk en er voldoende rock staat vind ik het goed :)
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.778
The Cure kondigt een tour aan, wellicht net als in 2012 headliner?
Ik denk niet dat The Cure voor Pinkpop tijdig in Europa is. Zie ze ook meer als headliner voor Bospop eerlijk gezegd.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
The Cure staan 10 en 18 Juni in de VS te spelen dus lijkt mij niet dat die voor Pinkpop hier heen komen. Zal wel Bonnaroo worden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.778
bcmrmaybe wrote:
Link https://m.facebook.com/permalink.php?story_fbid=951092238283055&id=565232316869051


Bedankt voor de link! Verbaast me enigszins maar goed; bij Rammstein kan dat.
Als Foo Fighters vast ligt dan lijkt het me sterk dat Rammstein daarbij komt hoewel je het ook met Pinkpop nooit weet.
Als je veel verwacht is er veel meuk (2013) en als je niets verwacht is er (in 2014) veel goeds (naar mijn smaak).
Voor 2016 verwacht ik niet veel na dit jaar dus wie weet….
heren, blijkbaar moet ik mijn verwachting bijstellen!
misschien dan toch Rammstein op tour buiten de eigen landsgrenzen.
Ik heb dit ook al in het FortaRock topic gepost, mij lijkt Rammstein daar prima te passen (meer dan bij Pinkpop aankomend jaar)
http://www.byzegut.fr/2015/10/hellfest-2016-rammstein.html
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
heren, blijkbaar moet ik mijn verwachting bijstellen!
misschien dan toch Rammstein op tour buiten de eigen landsgrenzen.
Ik heb dit ook al in het FortaRock topic gepost, mij lijkt Rammstein daar prima te passen (meer dan bij Pinkpop aankomend jaar)
http://www.byzegut.fr/2015/10/hellfest-2016-rammstein.html

Wat betreft inside information ben ik niet zo op de hoogte, byzegut, is dat betrouwbaar? @dennisvdbr
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.778
heren, blijkbaar moet ik mijn verwachting bijstellen!
misschien dan toch Rammstein op tour buiten de eigen landsgrenzen.
Ik heb dit ook al in het FortaRock topic gepost, mij lijkt Rammstein daar prima te passen (meer dan bij Pinkpop aankomend jaar)
http://www.byzegut.fr/2015/10/hellfest-2016-rammstein.html

Wat betreft inside information ben ik niet zo op de hoogte, byzegut, is dat betrouwbaar?
France radiopresentator Francis Zégut heeft het bijna altijd bij het juiste eind, wat betreft Hellfest is hij heel accuraat.
Volgens mij heeft hij nu alle headliners van de 3 dagen Mainstage 1 en Mainstage 2 met Black Sabbath (met zekerheid), Iron Maiden, Bon Jovi, Linkin Park, Rammstein en eventueel Def Leppard.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.778
Een ding is zeker: geen Maiden. Gelredome voor hen.
8 juni !!!, hadden ze niet 2 dagen later op Megaland gepast, zoveelste keer niet. Ik blijf dat toch jammer vinden. Vrijdag Ticketmaster induiken...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Zoals ik al zei, Maiden doet liever geen pop/rock festivals meer na de halve debacles in 2010-2011.

En ik zou toch vraagtekens gaan zetten bij Zégut zijn voorspellingen. Gewoonlijk zijn de Main Stage 2 headliners op Hellfest van het kaliber Slayer, Korn en Danzig. Met de namen die hij nu voorspelt komen de headliners samen 3 keer zo duur uit dan gewoonlijk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken