Pinkpop 2016

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Volgens de heren van http://www.rockamring-blog.de/ is Rammstein in 2016 terug met een tour door Europa.

Ken het blog niet, dus geen idee hoe betrouwbaar...

https://twitter.com/rockamringblog/status/651733190567194628
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Volgens de heren van http://www.rockamring-blog.de/ is Rammstein in 2016 terug met een tour door Europa.

Ken het blog niet, dus geen idee hoe betrouwbaar…


RammsteinWorld.com heeft hetzelfde bericht en die zijn behoorlijk betrouwbaar.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Volgens de heren van http://www.rockamring-blog.de/ is Rammstein in 2016 terug met een tour door Europa.

Ken het blog niet, dus geen idee hoe betrouwbaar…


RammsteinWorld.com heeft hetzelfde bericht en die zijn behoorlijk betrouwbaar.

Dan gok ik dat die al wat nieuws hebben gehad, wat wellicht nog onder embargo moet blijven / had moeten blijven.
Morgen aankondiging Roskilde?
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
ik denk dat roskilde eerder iron maiden boekt...
aangezien ze vandaag al een datum hebben bekend gemaakt, zullen deze week nog wel meer data bekend worden gemaakt denk ik.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.583
6.774
Ik zit dit gewoon mee te lezen hoor...
Nog even mijn mening over het Iron Maiden issue...
Bij Pinkpop is de regel "zeg nooit nooit", die komen niet of dat gebeurt niet is géén argument.
Als je naar Pinkpop kijkt merk je dat dit soort acts het daar altijd goed doen, een headliner met een portie gitaren wordt doorgaans zeer goed ontvangen.
Dat hoeft niet eens een platgedraaide mainstream act te zijn, even outside of de box kan ook succesvol zijn.
Het is nu niet zo dat Iron Maiden voor het grote publiek onverstaanbare metal maakt, het is geen Slayer "geweld", toch niet veel harder dan Metallica met duidelijk verstaanbare zang en wat hoooo's en haaaa's waar publiek makkelijk aan mee doet.
Ik denk dat met dit nieuwe album de kans was om voor Pinkpop iets "orgineels" te programmeren, orgineel vanuit Pinkpop point of view omdat ze er nog nooit geweest zijn.
En het is precies wat Thomas en Romy zeggen, vele (Pinkpop)festival-gangers die Iron Maiden best zouden willen zien maar niet naar een losse show of eventueel metal-festival zouden gaan is dit een tegemoettreding naar een nieuw publiek.

Wat betreft Rammstein, ik verwacht het niet voor Pinkpop, dit zal de "grote" act kunnen zijn waar FortaRock mee bezig is. (maar ik zie ze graag op Pinkpop hoor, daar niet van..)

Komende weken komen de festival aankondigingen, dat worden de drukke puzzel-tijden.
Dat zegt vaak meer dan geruchten, het zal ze sterker maken of aftakelen.
als
- komen Foo Fighters echt e.e.a. goed maken?
- was Jan niet aan het raaskallen toen hij Pearl Jam noemde?


 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
oK3yqoC.png
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.524
4.854
Mwa, Dennis en Landgraaf, ben het toch niet met jullie eens. Iron Maiden en Pinkpop vind ik niet echt een logische combi. Het feit dat ze er nog nooit stonden, geeft dat al aan. En ja, op PP staan wel vaker harde gitaren.
Maar Ghost en Rob Zombie zijn geen headliners en Iron Maiden is dat wel. Dat maakt nog al een verschil.
Namen zoals RATM of Metallica vind ik toch echt een ander verhaal. Veel bekender bij de gemiddelde 3FM luisteraar.
Ik denk dat Iron Maiden ook niet meer op een mainstream festival, zoals PP, wil staan. Zo gelukkig was de combi Iron Maiden en Werchter bv ook niet.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Mwa, Dennis en Landgraaf, ben het toch niet met jullie eens. Iron Maiden en Pinkpop vind ik niet echt een logische combi. Het feit dat ze er nog nooit stonden, geeft dat al aan. En ja, op PP staan wel vaker harde gitaren.
Maar Ghost en Rob Zombie zijn geen headliners en Iron Maiden is dat wel. Dat maakt nog al een verschil.
Namen zoals RATM of Metallica vind ik toch echt een ander verhaal. Veel bekender bij de gemiddelde 3FM luisteraar.
Ik denk dat Iron Maiden ook niet meer op een mainstream festival, zoals PP, wil staan. Zo gelukkig was de combi Iron Maiden en Werchter bv ook niet.

Helemaal met je eens. Iron Maiden op Pinkpop is minder logisch dan een Metallica of Rammstein op Pinkpop, dat begrijpt Dennis denk ik ook wel. Iron Maiden is een naam die beter op Fortarock zou passen, daar krijgen ze de waardering die ze verdienen. Maiden heeft nou eenmaal niet de naamsbekendheid als Metallica en Rammstein bij het grote publiek. Wat betreft de vergelijking met Ghost en Zombie ook niks toe te voegen aan Paddy; headliner of dagprogramma is gewoon een immens verschil.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Action Bronson (US)
Mac Demarco (CA)
Courtney Barnett (AU)
Cattle Decapitation (US)
Colin Stetson & Sarah Neufeld (CA)
Ho99o9 (US)
Kuedo (DE)
Qwanqwa (ET)
Sleaford Mods (UK)
Sturgill Simpson (US)

Deze namen bevestigd voor Roskilde. Stuur Courtney Barnett en Mac Demarco maar door hoor!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.398
596
Van dat hele lijstje gaat niks op Pinkpop komen joh. Dit is trouwens nu al meer kwaliteit dan er in de hele Pinkpopline-up van volgend jaar uberhaupt aanwezig gaat zijn

Mac Demarco (CA)
Courtney Barnett (AU)
Colin Stetson & Sarah Neufeld (CA)
Ho99o9 (US)
Sleaford Mods (UK)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.583
6.774
Van dat hele lijstje gaat niks op Pinkpop komen joh. Dit is trouwens nu al meer kwaliteit dan er in de hele Pinkpopline-up van volgend jaar uberhaupt aanwezig gaat zijn
Dit zijn imo net 10 namen die van mij niet per se naar Pinkpop hoeven komen ( 1 a 2 mag wel).
Maar we wisten al dat jouw visie op "kwaliteit", niet mijn visie is van "kwaliteit" van de Pinkpop-lineup.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Wat nou kwaliteit is, is inderdaad een lastige discussie. Maar liever deze 10 namen dan 10 oninteressante 3FM bandjes, die je overal kan zien. Dat ben je toch wel met me eens Dennis? Courtney Barnett, Mac DeMarco en Ho99o9 zouden namen zijn uit dit lijstje die de grootste kans zouden hebben op Pinkpop te staan, al gaat dat niet meer gebeuren. In mijn ogen zouden zulke namen het festival interessanter maken dan namen als Kensington en Chef'Special.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ik zie een Courtney Barnett wel komen hoor, de rest lijkt me helaas ook sterk maargoed. We zullen het zien!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.583
6.774
Het zal ons bijna ontgaan...
http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2015/3voor12-Award/Hunee-wint-3voor12-Award-2015.html
Het album Hunch Music van Hunee heeft de 3voor12 Award 2015 gewonnen. De prijs voor het beste Nederlandse album van de afgelopen 12 maanden werd woensdagavond 7 oktober uitgereikt tijdens de Award Show in Paradiso Noord in de Tolhuistuin, Amsterdam. Het is de twaalfde keer dat deze muziekprijs is uitgereikt. Hunee ontving de 3voor12 Award en een geldbedrag van €1203,12 uit handen van 3voor12 journalist en juryvoorzitter Atze de Vrieze.
btw winnaar 2014 Typhoon...
Kunnen we nu Hunee al met potlood noteren voor Pinkpop 2016?
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Haha Hunee op Pinkpop? Zelden een meer misplaatste boeking gezien. Ik mag hopen dat hij zich niet laat verleiden tot een onbenullig stage 4 plekje ofzo. Op de andere podia zie ik hem sowieso niet staan.

Wel leuk overigens dat hij die prijs wint, weer eens wat anders en bovendien verdiend als je het mij vraagt.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Jaa! h09909 en sleaford mods op pinkpop! En dan wel hoofdpodium. Dan koop ik wel een kaartje, puur voor de reacties van het publiek.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Haha Hunee op Pinkpop? Zelden een meer misplaatste boeking gezien. Ik mag hopen dat hij zich niet laat verleiden tot een onbenullig stage 4 plekje ofzo. Op de andere podia zie ik hem sowieso niet staan.

Wel leuk overigens dat hij die prijs wint, weer eens wat anders en bovendien verdiend als je het mij vraagt.

Inderdaad, wel interessant dat ze hem die prijs geven. Kan namelijk niet zeggen dat ik zijn naam ooit heb voorbij zien komen tussen bij 3voor12. Moet maar eens iets checken van hem.

Action Bronson (US)
Mac Demarco (CA)
Courtney Barnett (AU)
Cattle Decapitation (US)
Colin Stetson & Sarah Neufeld (CA)
Ho99o9 (US)
Kuedo (DE)
Qwanqwa (ET)
Sleaford Mods (UK)
Sturgill Simpson (US)

Deze namen bevestigd voor Roskilde. Stuur Courtney Barnett en Mac Demarco maar door hoor!

Dit zijn natuurlijk gewoon kanshebbers voor BKS en DTRH.
Courtney zal wel naar Werchter gaan en ik zie Action Bronson (ook aangekondigd) wel naar Tilburg komen voor Woo-Hah!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken