Pinkpop 2016

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Want met het laatste albumpje zijn ze wel wat meer van poppunk > ‘alternatieve’ pop gegaan, dus die zie ik best een keer de 3FM afsluiten of sub-headliner op main. Headliner is wat te hoog gegrepen denk ik.

Paramore is idd niet op pad, wachten wss tot Parahoy met een nieuw album dus zal in 2017 kanshebber zijn imo. als dat album enkele hits voortbrengt denk ik inderdaad dat ze 3FM afsluiter worden/hoofdact. In Engeland zijn ze dit al lang en breed en als Pinkpop meer de popkant op gaat zie ik Paramore als goede kanshebber (net als All Time Low maar die zullen never headlner worden :p )
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.398
596
Dennis1808 wrote:
All Time Low mag van mij dan weer elk jaar thuis blijven :p

Jeugdsentimentjes he
1f61b.png
Eerste bandjes waar ik nou echt naar luisterde en fan van werd XD

Dan klinkt dat waar je nu naar luistert (Paramore) niet zo heel anders eigenlijk.
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Dan klinkt dat waar je nu naar luistert (Paramore) niet zo heel anders eigenlijk.

Doelde meer op beiden (Paramore daarna All Time Low), in de loop der jaren is mn muzieksmaak wel flink verbreed haha
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.086
2.089
Erwin wrote:
Zojuist gelezen in het AD dat David Bowie nooit meer op tournee zal gaan dus die kunnen we afschrijven. Al lag hij ook niet echt in de lijn der verwachtingen, tijdens zijn laatste Tour was hij wel afsluiter op Werchter maar dat is al weer tien jaar geleden…


Toen ‘ie afzegde bedoel je?
1f609.png

Ja toen ja en daar baalde ik wel van. Moest ik het doen met 2 many dj's als ik me niet vergis en die had ik 20 min wel gezien......
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.086
2.089
Even een vraagje voor de kenners hier: Zou Fall out Boy geen optie zijn voor PP 2016?? Ze hebben aangekondigd in 2016 weer door te gaan met touren. Ze stoppen eigenlijk niet. Maar het is toch al een hele tijd geleden dat ze in de zomer op festivals in Europa hebben gestaan. Ze staan wel volgende week nog in de HMH en in Vorst.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.577
6.774
INTERVIEW 70 JAAR JAN SMEETS
Op donderdag 22 oktober organiseert Studium Generale een speciale avond in het teken van Jan Smeets. Jan wordt geïnterviewd door Leon Verdonschot en er is ruimte voor vragen uit het publiek. Leon Verdonschot, popjournalist en Pinkpop-kenner, gaat in gesprek met Jan Smeets, Pinkpop-baas Jan Smeets is de belangrijkste man achter Pinkpop, het oudste nog bestaande openlucht popfestival ter wereld.

“Ik was lid van de katholieke arbeidersjeugd en richtte al snel tot ergernis van de pastoor de eerste ‘instuiven’ op, gevolgd door de jeugdsociëteit, het beathonk ‘Carna’. Dat was midden in de tijd van de flower power. Een te gekke tijd. Ik viel op in Maastricht, waar je het eerste echte jongerencentrum had, de Berchmans, een sociëteit van de Jezuïeten. De directeur, pater Van der Ven, vroeg me of ik daar niet wilde komen. Dat heb ik gedaan. […] Ik bleef totdat er van me gevraagd werd ook beatmissen te organiseren. Dat heb ik geweigerd. Indirect is toen de kiem voor Pinkpop gelegd.”

Kijk voor meer info op de website van Studium Generale ( https://www.facebook.com/StudiumGenerale ) of meld je aan bij het Facebook-event ( https://www.facebook.com/events/296099987227274/ )van deze avond.
http://www.spl.nl/page/nieuws.dot?node=fda51829-25be-4fb2-92cb-124076e1a839
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.577
6.774
Tournieuws Volbeat!!
Lang niet op Pinkpop gezien en dat zal eens tijd worden (dwz mocht FortaRock ze niet hebben dan).
http://stubru.be/popnieuws/31versenamenvoorgraspop
Kijkend in dit lijstje voor Graspop waar niet alles van naar over andere festivals in Nederland verdeeld kan worden kan / gaat zit er iets voor Pinkpop in??
Volbeat lijkt mij een kanshebber, Bullet for my Valentine misschien?

 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
Tournieuws Volbeat!!
Lang niet op Pinkpop gezien en dat zal eens tijd worden (dwz mocht FortaRock ze niet hebben dan).
http://stubru.be/popnieuws/31versenamenvoorgraspop
Kijkend in dit lijstje voor Graspop waar niet alles van naar over andere festivals in Nederland verdeeld kan worden kan / gaat zit er iets voor Pinkpop in??
Volbeat lijkt mij een kanshebber, Bullet for my Valentine misschien?

bullet for my valentine zou inderdaad kunnen.

volbeat zou geweldig zijn.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Tournieuws Volbeat!!
Lang niet op Pinkpop gezien en dat zal eens tijd worden (dwz mocht FortaRock ze niet hebben dan).
http://stubru.be/popnieuws/31versenamenvoorgraspop
Kijkend in dit lijstje voor Graspop waar niet alles van naar over andere festivals in Nederland verdeeld kan worden kan / gaat zit er iets voor Pinkpop in??
Volbeat lijkt mij een kanshebber, Bullet for my Valentine misschien?

Volbeat en BFMV zijn zeker kanshebbers voor PP en Forta. Hangt er van af hoe er op PP geprogrammeerd gaat worden. Overigens Delain zou ik ook nog wel op PP spelen.

Off topic. Graspop heeft een mooi affiche tot nu toe.. :-D
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.599
4.708
Ben bang dat je ze beide niet op pinkpop gaat vinden, zou er ook niet direct rouwig om zijn. Volbeat krijgt dan sowieso een sub plek, wat imo ten koste gaat van een andere band die op die plek een mooie invulling kan geven. (tenzij het natuurlijk iets zoals the script is)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.577
6.774
Ben bang dat je ze beide niet op pinkpop gaat vinden, zou er ook niet direct rouwig om zijn. Volbeat krijgt dan sowieso een sub plek, wat imo ten koste gaat van een andere band die op die plek een mooie invulling kan geven. (tenzij het natuurlijk iets zoals the script is)
imo is Volbeat een mooie invulling, ook al zouden ze sub staan.
Zie ze niet als headliner FortaRock (om maar wat te noemen), daar staan ze waarschijnlijk ook sub.
Zie ze overigens wel als headliner in Duitsland, HU/SO bijvoorbeeld?
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
eloelo wrote:
Ben bang dat je ze beide niet op pinkpop gaat vinden, zou er ook niet direct rouwig om zijn. Volbeat krijgt dan sowieso een sub plek, wat imo ten koste gaat van een andere band die op die plek een mooie invulling kan geven. (tenzij het natuurlijk iets zoals the script is)


imo is Volbeat een mooie invulling, ook al zouden ze sub staan.
Zie ze niet als headliner FortaRock (om maar wat te noemen), daar staan ze waarschijnlijk ook sub.
Zie ze overigens wel als headliner in Duitsland, HU/SO bijvoorbeeld?

Volbeat op Pinkpop of FortaRock ligt voor de hand. Ik hoop het! Echter, en dan begin ik weer over MOJO, acht ik de kans groot dat ze Ziggo Dome doen in plaats van een festival
onder het motto "Volbeat wil een grote zaal uitverkopen". Excuseer mijn cynisme.

Bullet For My Valentine kan ook op Pinkpop of FortaRock. Delain zal niet op FortaRock staan (kleine naam die er ook al in 2013 stond) maar is wel een optie voor Pinkpop. Alle overige namen zie ik meer als kanshebber voor FortaRock dan voor Pinkpop.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Volbeat is echt een enorme overschatte band in mijn ogen. Hopelijk blijven ze ver weg van Pinkpop tenzij ze ergens overdag spelen dan maakt het mij niets uit. Ik snap echt de hype van die band niet.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.577
6.774
Excuseer mijn cynisme.
:lol:


Volbeat is echt een enorme overschatte band in mijn ogen. Hopelijk blijven ze ver weg van Pinkpop tenzij ze ergens overdag spelen dan maakt het mij niets uit. Ik snap echt de hype van die band niet.
Overschat?? ik vind ze juist onderschat...
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Volbeat is echt een enorme overschatte band in mijn ogen. Hopelijk blijven ze ver weg van Pinkpop tenzij ze ergens overdag spelen dan maakt het mij niets uit. Ik snap echt de hype van die band niet.

Kan me voorstellen dat mensen deze band niet mogen maar of je het begrijpt of niet de band is groot (en groter) en hot.
Voor mij nooit een maatstaf maar ik mag deze band en zijn muziek wel.
Ze krijgen erkenning op grond van wat ze brengen. In België is dat niveau headliner (Graspop) maar op Pinkpop is dat een trede lager denk ik...
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
WeckoJ wrote:
Volbeat is echt een enorme overschatte band in mijn ogen. Hopelijk blijven ze ver weg van Pinkpop tenzij ze ergens overdag spelen dan maakt het mij niets uit. Ik snap echt de hype van die band niet.


Kan me voorstellen dat mensen deze band niet mogen maar of je het begrijpt of niet de band is groot (en groter) en hot.
Voor mij nooit een maatstaf maar ik mag deze band en zijn muziek wel.
Ze krijgen erkenning op grond van wat ze brengen. In België is dat niveau headliner (Graspop) maar op Pinkpop is dat een trede lager denk ik…

Eens met WeckoJ, ik heb dus ook niks met Volbeat en begrijp de populariteit ook niet.
Wel met je eens dat Volbeat echt geen headliner gaat zijn op Pinkpop, ik zie ze zelfs niet als headliner voor Fortarock. Zeker nu die aangegeven hebben om groter uit te pakken in 2016. Als ik een gokje mag wagen zie ik ze subben op Fortarock en gaat Pinkpop met meer popbands/artiesten aan de haal. Daarom zie ik Bullet for My Valentine ook niet gebeuren voor Pinkpop.
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Even een vraagje voor de kenners hier: Zou Fall out Boy geen optie zijn voor PP 2016??

Zou zeker geen gekke naam zijn als PP de poprock kant op gaat, HMH uitverkocht. Laatste keer dat ze NL festival deden was Lowlands 2013 alleen ik denk dat ze daar dit jaar wel eens weer zouden kunnen staan, typische Lowlands naam.

Waarom? Over afgelopen 2 jaar was er telkens zo'n Poprock/poppunk naam in de Grolsch/heiniken rond een uurtje of 7 in de avond.

2013: Fall out boy
2014 You me at six en Bring me the horizon
2015 All Time Low

Hoop overigens wel op Fall Out Boy op Pinkpop, leuk bandje (zeker het oude materiaal)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Ben bang dat je ze beide niet op pinkpop gaat vinden, zou er ook niet direct rouwig om zijn. Volbeat krijgt dan sowieso een sub plek, wat imo ten koste gaat van een andere band die op die plek een mooie invulling kan geven. (tenzij het natuurlijk iets zoals the script is)

The Script vind ik ook erg kut maar Volbeat is toch wel erg anders. Ontzettend strak live en het verdiend gewoon een sub plek. Volbeat kan dat.

Wat voor band zou jij dan als sub zien? Arcade Fire? Editors?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken