Pinkpop 2016

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Als Bon Jovi een festival gaat doen in NL dan kan het eigenlijk alleen maar Pinkpop zijn aangezien Bospop daar denk ik te klein voor is. Ziggo Dome lijkt me eigenlijk logischer voor Bon Jovi maar ik sluit het ook niet uit nee.
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
Erwin wrote:
Even een vraagje voor de kenners hier: Zou Fall out Boy geen optie zijn voor PP 2016??

Zou zeker geen gekke naam zijn als PP de poprock kant op gaat, HMH uitverkocht. Laatste keer dat ze NL festival deden was Lowlands 2013 alleen ik denk dat ze daar dit jaar wel eens weer zouden kunnen staan, typische Lowlands naam.

Waarom? Over afgelopen 2 jaar was er telkens zo’n Poprock/poppunk naam in de Grolsch/heiniken rond een uurtje of 7 in de avond.

2013: Fall out boy
2014 You me at six en Bring me the horizon
2015 All Time Low

Hoop overigens wel op Fall Out Boy op Pinkpop, leuk bandje (zeker het oude materiaal)

Van wat ik me kan herinerren stond BMTH echt rond 2u/3u in de middag, is ook niet echt pop rock/punk.

Maar ik zie Fall Out Boy wel als afsluiter van 3fm staan.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ik heb Deep Purple in de Ijselhallen gezien maar dat was maar de halve hal en die stond vervolgens ook nog eens half leeg. Child in Time spelen ze niet meer omdat ze dat kwa zang niet meer kunnen. Stelt kwa zang sowieso niet veel meer voor. Die zullen dus niet op PP staan, is ook niet echt vergelijkbaar met een Robbert Plant.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Ik heb Deep Purple in de Ijselhallen gezien maar dat was maar de halve hal en die stond vervolgens ook nog eens half leeg. Child in Time spelen ze niet meer omdat ze dat kwa zang niet meer kunnen. Stelt kwa zang sowieso niet veel meer voor. Die zullen dus niet op PP staan, is ook niet echt vergelijkbaar met een Robbert Plant.
In dat geval, totaal afstrepen dan maar...
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
Shaverion wrote:
Ik heb Deep Purple in de Ijselhallen gezien maar dat was maar de halve hal en die stond vervolgens ook nog eens half leeg. Child in Time spelen ze niet meer omdat ze dat kwa zang niet meer kunnen. Stelt kwa zang sowieso niet veel meer voor. Die zullen dus niet op PP staan, is ook niet echt vergelijkbaar met een Robbert Plant.


In dat geval, totaal afstrepen dan maar…

inderdaad lijkt me dan beter om deep purple te afschrijven.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Stoffer wrote:
Erwin wrote:
Even een vraagje voor de kenners hier: Zou Fall out Boy geen optie zijn voor PP 2016??


Zou zeker geen gekke naam zijn als PP de poprock kant op gaat, HMH uitverkocht. Laatste keer dat ze NL festival deden was Lowlands 2013 alleen ik denk dat ze daar dit jaar wel eens weer zouden kunnen staan, typische Lowlands naam.

Waarom? Over afgelopen 2 jaar was er telkens zo’n Poprock/poppunk naam in de Grolsch/heiniken rond een uurtje of 7 in de avond.

2013: Fall out boy
2014 You me at six en Bring me the horizon
2015 All Time Low

Hoop overigens wel op Fall Out Boy op Pinkpop, leuk bandje (zeker het oude materiaal)


Van wat ik me kan herinerren stond BMTH echt rond 2u/3u in de middag, is ook niet echt pop rock/punk.

Maar ik zie Fall Out Boy wel als afsluiter van 3fm staan.

Dat denk ik ook wel ja, die zijn ondertussen wel wat groter dan halverwege de middag op Lowlands in een achteraftent.
Zijn ze nog steeds op pad dan? in 2014 op RaR gezien. Was verder niet veel aan ofzo, dus past prima bij de huidige 'rock' programmering van Pinkpop.
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Dat denk ik ook wel ja, die zijn ondertussen wel wat groter dan halverwege de middag op Lowlands in een achteraftent.
Zijn ze nog steeds op pad dan? in 2014 op RaR gezien. Was verder niet veel aan ofzo, dus past prima bij de huidige ‘rock’ programmering van Pinkpop.

Werd gesuggereerd dat ze aankomende zomer weer eens europese festivals doen, volgende week een optreden in de uitverkochte HMH, sinds 2013 geen festivals in europa gedaan, denk dat het zomaar kan, FOB op Pinkpop, zeker omdat ze ook een nieuwe plaat hebben. Ze hebben overigens nog nooit op Pinkpop gestaan.

Denk dat subhead/headliner 3fm hoogste is wat ik kan bedenken voor ze, of 5uur in de middag op mainstage.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.599
4.708
Subhead op 3fm zou inderdaad kunnen, ben er geen fan van maar trekt volgensmij wel voldoende mensen.
Qua nederlandse inbreng zou Lucas Hamming van mij wel rond een uur of 4 in de tent mogen staan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Subhead op 3fm zou inderdaad kunnen, ben er geen fan van maar trekt volgensmij wel voldoende mensen.
Qua nederlandse inbreng zou Lucas Hamming van mij wel rond een uur of 4 in de tent mogen staan.
DIe Lucas Hamming is momenteel zo'n 3FM en DWDD hype dat ik hem op 3FM-sage verwacht...
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.599
4.708
Dat heb ik inderdaad gezien bij dwdd ja, zag hem in het voorprogramma van Stereophonics, en vond t goed klinken dus
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.085
2.089
Misschien niet echt een naam voor PP maar Bryan Adams gaat volgend jaar op tour met zijn nieuwe album. Staat wel al in de Ziggo Dome in mei dus ik verwacht niet dat hij nog ergens opduikt in festival komende zomer maar je weet het nooit. Misschien iets voor Bospop of Pinkpop classic als dat weer georganiseerd wordt......
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Lucas Hamming is een van de weinige Nederlandse namen die van mij mag komen, best een lekkere plaat heeft die uitgebracht! Verder hoop ik qua Nederlandse inbreng op De Staat. Komen in januari met een nieuw album. Daarbij is het toch al wat jaartjes geleden dat ze er stonden, lijkt mij wel tof! Qua headliners denk ik Foo Fighters - Editors - Coldplay. Zoiets.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Lucas Hamming is een van de weinige Nederlandse namen die van mij mag komen, best een lekkere plaat heeft die uitgebracht! Verder hoop ik qua Nederlandse inbreng op De Staat. Komen in januari met een nieuw album. Daarbij is het toch al wat jaartjes geleden dat ze er stonden, lijkt mij wel tof! Qua headliners denk ik Foo Fighters – Editors – Coldplay. Zoiets.

Ik denk dat dat iets teveel in dezelfde 'hoek' is... Ze missen dan wel duidelijk de pop, of de ouwe lullen. Editors hoop ik toch dat die niet hoger staan dan 3FM-afsluiter. Prima bandje, maar die waren de afgelopen jaren écht overal te zien.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Sjoerd wrote:
Lucas Hamming is een van de weinige Nederlandse namen die van mij mag komen, best een lekkere plaat heeft die uitgebracht! Verder hoop ik qua Nederlandse inbreng op De Staat. Komen in januari met een nieuw album. Daarbij is het toch al wat jaartjes geleden dat ze er stonden, lijkt mij wel tof! Qua headliners denk ik Foo Fighters – Editors – Coldplay. Zoiets.


Ik denk dat dat iets teveel in dezelfde ‘hoek’ is… Ze missen dan wel duidelijk de pop, of de ouwe lullen. Editors hoop ik toch dat die niet hoger staan dan 3FM-afsluiter. Prima bandje, maar die waren de afgelopen jaren écht overal te zien.
Ja, snap ik, maar ik denk als je 'objectief' kijkt dat het wel het meest voor de hand ligt. In 2014 vond het gros van de mensen dat zij een betere headliner zouden zijn geweest dan Arctic Monkeys (ben ik het niet mee eens), dus het zou een logische stap zijn. Zeker nu met een nieuw album op zak. Daarbij verkopen ze ook even drie keer de HMH uit. Ik zie het wel gebeuren, mits er dan ook een sterke subheadliner bijkomt op die dag. Dit zijn vooral headliners die mij het meest logisch lijken, het is nou niet per se wat ik zelf echt zou willen.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.682
2.013
Editors - Florence + the Machine met op de 3FM Stage een meer poppy afsluiter lijkt me niet onwaarschijnlijk als er weer sprake is van een duidelijke 3FM dag.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Editors – Florence + the Machine met op de 3FM Stage een meer poppy afsluiter lijkt me niet onwaarschijnlijk als er weer sprake is van een duidelijke 3FM dag.
en nog Sam Smith die afgelopen jaar komt inhalen als 3FM-stage-afsluiter?
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Editors – Florence + the Machine met op de 3FM Stage een meer poppy afsluiter lijkt me niet onwaarschijnlijk als er weer sprake is van een duidelijke 3FM dag.

In die volgorde dan ja, want denk dat F+TM eerder headlined dan Editors :p Alhoewel zij ook de Ziggo Dome niet vol lijkt te krijgen.
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
Editors kreeg wel 2 jaar terug de hele Ziggo Dome vol, was echt geniaal goed. En die 3 HMH shows komen dan op 16.500 tickets verkocht. #1 album daarbij = Pinkpop heeft wel een duidelijke kanshebber voor de goedkope headliner. Zelfs The Killers (die er wel als headliner stonden) konden de Ziggo niet uitverkopen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken