Pinkpop 2016

elo

Headliner
3 dec 2013
5.599
4.708
Ben bang dat je ze beide niet op pinkpop gaat vinden, zou er ook niet direct rouwig om zijn. Volbeat krijgt dan sowieso een sub plek, wat imo ten koste gaat van een andere band die op die plek een mooie invulling kan geven. (tenzij het natuurlijk iets zoals the script is)

The Script vind ik ook erg kut maar Volbeat is toch wel erg anders. Ontzettend strak live en het verdiend gewoon een sub plek. Volbeat kan dat.

Wat voor band zou jij dan als sub zien? Arcade Fire? Editors?

Arcade Fire zou geweldig zijn. Foals zou ook mooi zijn, al denk ik niet dat die al een sub plek krijgen,
Voor de rest wat ik als sub zou willen zien: Wolfmother, Florence (kan ook als headliner), Queens of the Stone Age, Tame Impala, enz.
Helaas denk ik dat we het bij pinkpop de komende jaren toch op het niveau van: Kensington, Imagine Dragons, Maroon5 moeten zoeken
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Vind het wel heel voorbarig om na een ramp jaar het meteen enkel in namen als Imagine Dragons en Maroon 5 te moeten gaan zoeken. 2014 hebben we nog een geweldige editie gehad met ook veel hardere gitaren. Er kan zomaar een editie komen waar dit weer het geval gaat zijn.

Vorig jaar sprak Smeets van headliners waar het festival meteen mee zou uitverkopen, met Coldplay heb je wel zo'n naam. Het zou dus goed kunnen. In combinatie met FF en Editors heb je opzich qua headliners geen zwakke line up, objectief gezien.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
FF Coldplay en Rammstein als headliners...Dat is toch wel een natte droom voor me. Maar ik denk dat Rammstein Fortarock gaat headlinen.

FF en Coldplay zie ik PP wel headlinen met een iets zwakkere headliner er tussen in zoals in 2014 Stones-Artic Monkeys -Metallica......ipv AM dan FATM of Editors of Volbeat
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Kanshebbers:
Foo Fighters, Coldplay, Bruce Springsteen, Editors (??), Pearl Jam (?), Rammstein

Vaag:
ACDC(?!), Paul McCartney, U2, Gorillaz, Radiohead, RHCP.
mooi lijstje, heb er wel mijn mening over...
Springsteen hoop ik omwille van meer originaliteit in headliners qua Pinkpop niet op.
The Cure ;(edit, had je zelf al gezien)
Editors mag persoonlijk van mij best, maar 2014 is wel kort geleden dat ze er stonden, dus daarom hoop ik van niet.
Rammstein kan idd FortaRock worden, Pinkpop is wel al een hele tijd terug, maar zonder nieuwe plaat zie ik het voor Pinkpop niet als kanshebber.
AC/DC gaat als gerucht voor stadionshows in mei/juni/juli, kans was vorig jaar denk ik groter.
Coldplay idd Glasto? Pinkpop deelt zelden headliners met Glasto, met Foo Fighters al uit die vijver zijn imo die kansen kleiner voor Coldplay, maar dat kan ik totaal verkeerd zien uiteraard.
Rest, plausible. Pearl Jam moeten we nog altijd afwachten. Gorillaz en Radiohead lijken imo geen headliner voor Pinkpop anno 2016?
Ik zou Bon Jovi en Linkin Park nog toevoegen als vage kanshebbers.
Linkin Park is wel vrij kort geleden geweest, Bon Jovi daarentegen nooit waardoor ik BJ een kanshebber in de rol van Robbie Williams vind eerlijk gezegd.
Maar, dat is alles mijn mening hè...
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.599
4.708
Vind het wel heel voorbarig om na een ramp jaar het meteen enkel in namen als Imagine Dragons en Maroon 5 te moeten gaan zoeken. 2014 hebben we nog een geweldige editie gehad met ook veel hardere gitaren. Er kan zomaar een editie komen waar dit weer het geval gaat zijn.

Vorig jaar sprak Smeets van headliners waar het festival meteen mee zou uitverkopen, met Coldplay heb je wel zo’n naam. Het zou dus goed kunnen. In combinatie met FF en Editors heb je opzich qua headliners geen zwakke line up, objectief gezien.

Volgensmij hadden we in 2013 wel: Ben Howard (toen nog met alleen t eerste album op zak), The Script en 30STM (word omschreven als rock maar is natuurlijk geen echte rockband, 2014 ook John Mayer. Het is dus niet ondenkbaar dat 2 subheadliners in die categorie gaan vallen. Tuurlijk heb je gelijk als je zegt dat er wel veel gitaren waten in 2014 met a7x etc. Tevens is het bijna ondenkbaar dat een band als The National of Tame Impala op Pinkpop mag spelen.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Luud wrote:
Vind het wel heel voorbarig om na een ramp jaar het meteen enkel in namen als Imagine Dragons en Maroon 5 te moeten gaan zoeken. 2014 hebben we nog een geweldige editie gehad met ook veel hardere gitaren. Er kan zomaar een editie komen waar dit weer het geval gaat zijn.

Vorig jaar sprak Smeets van headliners waar het festival meteen mee zou uitverkopen, met Coldplay heb je wel zo’n naam. Het zou dus goed kunnen. In combinatie met FF en Editors heb je opzich qua headliners geen zwakke line up, objectief gezien.


Volgensmij hadden we in 2013 wel: Ben Howard (toen nog met alleen t eerste album op zak), The Script en 30STM (word omschreven als rock maar is natuurlijk geen echte rockband, 2014 ook John Mayer. Het is dus niet ondenkbaar dat 2 subheadliners in die categorie gaan vallen. Tuurlijk heb je gelijk als je zegt dat er wel veel gitaren waten in 2014 met a7x etc. Tevens is het bijna ondenkbaar dat een band als The National of Tame Impala op Pinkpop mag spelen.

Daar heb je zeker gelijk in, ik verwacht ook zeker dat er meerdere grote acts in die categorie gaan vallen. Maar soms lijkt het alsof na dit 'drama jaar' Pinkpop is afgeschreven namen buiten de pop/3fm bandjes. Die laatste heb je ook zeker gelijk in, daarom ben ik ook zo blij met een festival als BKS.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
http://www.guitcast.com/the-latest/2015/10/12/steve-morse-talks-about-new-deep-purple-album-news-flying-colors-dvd-and-more
Deep Purple? Met een nieuw album, is dat een kanshebber voor een spot op Pinkpop, of meer voor classic/retro festivals of zaaltjes.
Origineel voor Pinkpop, dat zeker.
Roept u maar...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
http://www.guitcast.com/the-latest/2015/10/12/steve-morse-talks-about-new-deep-purple-album-news-flying-colors-dvd-and-more
Deep Purple? Met een nieuw album, is dat een kanshebber voor een spot op Pinkpop, of meer voor classic/retro festivals of zaaltjes.
Origineel voor Pinkpop, dat zeker.
Roept u maar…

Denk het niet, vergane glorie en niet een band die een festival uitverkoopt. In ieder geval niet PP. Deep Purple zou ik zien in Ziggo maar ik zou echt niet weten wat de fanbase is. Misschien HMH? Of Bospop?

 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.524
4.854
Vind het wel heel voorbarig om na een ramp jaar het meteen enkel in namen als Imagine Dragons en Maroon 5 te moeten gaan zoeken. 2014 hebben we nog een geweldige editie gehad met ook veel hardere gitaren. Er kan zomaar een editie komen waar dit weer het geval gaat zijn.

Vorig jaar sprak Smeets van headliners waar het festival meteen mee zou uitverkopen, met Coldplay heb je wel zo’n naam. Het zou dus goed kunnen. In combinatie met FF en Editors heb je opzich qua headliners geen zwakke line up, objectief gezien.

En niet te vergeten dat er in 2015 er ook nog wel wat gitaren stonden: slash, bodycount, Faith no more, John Coffey, Rise against.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
WeckoJ wrote:
Volbeat is echt een enorme overschatte band in mijn ogen. Hopelijk blijven ze ver weg van Pinkpop tenzij ze ergens overdag spelen dan maakt het mij niets uit. Ik snap echt de hype van die band niet.


Kan me voorstellen dat mensen deze band niet mogen maar of je het begrijpt of niet de band is groot (en groter) en hot.
Voor mij nooit een maatstaf maar ik mag deze band en zijn muziek wel.
Ze krijgen erkenning op grond van wat ze brengen. In België is dat niveau headliner (Graspop) maar op Pinkpop is dat een trede lager denk ik…
Ik heb hier wel over nagedacht.
Laatste keer was 2011, dat is wel een tijd terug eigenlijk.
( btw, Met Coldplay en Foo Fighters in de geruchten gaat dat wel richting namen uit 2011? Stel, het worden Coldplay en Foo Fighters als headliners. Vroeg me af of dat na 5 jaar orgineel genoeg is, 2 dezelfde headliners, maar dat is een persoonlijk standpunt...)
Volbeat stond op Pinkpop 2009 en 2011, ik persoonlijk zou het een vorm van lef vinden om ze naar een headlinespot op Pinkpop te schuiven.
Het is dan wel de 3de opkomst van de band, maar als headliner met nieuw album als zodanig nieuw voor Pinkpop.
Anders zou ik zeggen, Volbeat nog toevoegen aan het headliner-optie-lijstje van Thomas.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
DennisvdBr wrote:
http://www.guitcast.com/the-latest/2015/10/12/steve-morse-talks-about-new-deep-purple-album-news-flying-colors-dvd-and-more
Deep Purple? Met een nieuw album, is dat een kanshebber voor een spot op Pinkpop, of meer voor classic/retro festivals of zaaltjes.
Origineel voor Pinkpop, dat zeker.
Roept u maar…


Bospop

Denk ook eerder aan Bospop. Toch een typische classic rock act.
Is ook (met alle respect) niet meer de band van weleer. Denk dat ze niet eens de Ziggo uitverkopen. Stonden in 2008 en 2011 op Suikerrock in België en trokken toen ook geen massa's volk richting Tienen.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.599
4.708
Deel Purple gaat inderdaad niet op Pinkpop spelen, net als Bon Jovi dat niet gaat doen. In die trend hadden ze vorig jaar ook voor KISS kunnen gaan als classic rock act.

Qua kleinere namen hoop ik op wat vernieuwing, net zoals The last internationale dat vorig jaar was.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.535
835
Deep Purple slaat Nl wel conpleet over met hun europese tour nu. Dus zou inderdaad een festival hier kunnen doen. Maar dan doen ze sowieso geen Pinkpop. Past niet meer. Hebben al een tijdje niet meer zo geprogrammeerd. Robert Plant is een uitzondering door:
- het weekend met rolling stones was sowieso al wat ouder gefocust
- Robert Plant (led zeppelin) is veel groter en bekender dan Deep Purple. Bij zowel de jongeren als de ouderen.
Ik denk dat deze twee dingen er mee te maken hebben. Ik sluit het niet uit. Maar bospop of geen festivals is logischer.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Robert Plant veel groter en bekender? Dan betwijfel ik. Als het nu Led Zeppelin zelf was ja dan wel maar Robert Plant niet hoor denk ik. Zeker alle ouderen kennen Smoke on the Water en Child in Time wel. Dat er onder de jongeren veel mensen zitten die ze niet kennen geloof ik wel, maar of die Robert Plant wel kennen weet ik zo net nog niet.

Hoe dan ook, het lijkt me een leuke toevoeging voor Pinkpop voor ergens begin van de avond op de main.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Deel Purple gaat inderdaad niet op Pinkpop spelen, net als Bon Jovi dat niet gaat doen. In die trend hadden ze vorig jaar ook voor KISS kunnen gaan als classic rock act.

Qua kleinere namen hoop ik op wat vernieuwing, net zoals The last internationale dat vorig jaar was.
Bon Jovi is toch wel iets anders dan KISS of Deep Purple in mijn ogen.
Ik denk dat de gemiddelde Pinkpop-bezoeker al meer nummers van Bon Jovi uit zijn hoofd kan meezingen dan alle 'radio-bekende' en 'minder-radio-bekende' nummers van KISS en Deep Purple bij elkaar.
btw bedoelde ik idd Deep Purple niet als headliner, maar idd als 3FM-afsluiter als bijvoorbeeld Robert Plant in 2014.
Maar de meeste hier zijn het wel er over eens dat Bospop dan meer in aanmerking zal komen, lijkt mij btw ook zeer geschikt.
Ik zie qua mogelijke headliners Bon Jovi wel als 'underdog' of een verrassende headliner in 2016...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken