Pinkpop 2016

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Paddy, Gloeilamp dit is even het laatste wat betreft dit onderwerp want anders val ik in herhaling. Ik zeg niet dat Maiden - PP een logische combi zou zijn. Ik zeg dat ze naar mijn bescheiden mening niet te 'klein' zijn en dat het wel mogelijk is als een programma erop wordt aangepast. Dat is waarin ik van jullie mening verschil. Onwaarschijnlijk maar niet onmogelijk en dan bedoel ik dan met name in de gedachtegang van de Pinkpop programmering waarin niets onmogelijk was.

Ik vrees echter wederom een 3fm invasie aangevuld met Hollandse festival hitjes.

Hunee zegt me niets. Even checken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.577
6.774
Haha Hunee op Pinkpop?... Ik mag hopen dat hij zich niet laat verleiden tot een onbenullig stage 4 plekje ofzo. ...
Dat is het volgens mij best afsluiter of opener Stage 4, een dj achtig dingtje is eesrte 2 jaar Stage 4 niet ongewoon. 3voor12 blij, 3FM blij, NPO3 blij en Pinkpop/MOJO voegen het beste album van 2015 (volgens 3voor12) toe... optelsom imo.

btw, Courtney Barnett uitstekend voor Brand stage of minstens Stage 4.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Je hebt Fresku, Kovacs en John Coffey… En dan wordt het Hunee, en ja ik heb het album beluisterd. Maarja, Weval is ook zo’n act waarbij ik de hype voor geen meter begrijp.
Achja, ik had het dan weer compleet belachelijk gevonden als John Coffey die prijs gewonnen had. Ik vind echt niks speciaals aan dat album. Maar oke ik vond het verder al belachelijk Rats on Rafts niet eens genomineerd was.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Achja, ik had het dan weer compleet belachelijk gevonden als John Coffey die prijs gewonnen had. Ik vind echt niks speciaals aan dat album. Maar oke ik vond het verder al belachelijk Rats on Rafts niet eens genomineerd was.

Het album van John Coffey is inderdaad niet echt speciaal ofzo. Kan moeilijk zeggen of de winst van Hunee verdient is want ik ken dat hele album niet. Maar ik heb er zeker respect voor dat een act van dat formaat er met die prijs vandoor gaat.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.535
835
Heerlijk album dat van John Coffey hoor. Niet het meest originele, dat klopt wel. Maar het is zeker niet overrated.
Voor de rest zou Courtney Barnett perfect in de tent passen. Stage 4 is ze veels te groot voor.
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Kleinere naam: Halsey misschien? Doet in februari melkweg kleine zaal, kan makkelijk grote aan. Of is dit meer een naam voor Lowlands? Krijgt op 3FM veel airplay met New Americana
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Rammstein doet 2 festivals in Frankrijk...Dat is het nieuws tot nu toe. Verdere data en welke festivals TBA Zie RammsteinWorld
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Kleinere naam: Halsey misschien? Doet in februari melkweg kleine zaal, kan makkelijk grote aan. Of is dit meer een naam voor Lowlands? Krijgt op 3FM veel airplay met New Americana

Zeker een optie voor beide festivals inderdaad. Een nieuwe popster die zichzelf net wat ´alternatiever´voordoet. Ik zie haar dit of komend jaar nog wel een stuk groeien, heeft een aantal aardige nummers.



Heerlijk album dat van John Coffey hoor. Niet het meest originele, dat klopt wel. Maar het is zeker niet overrated.

Zeker niet overrated gewoon niet echt bovengemiddeld ofzo. Aardig album voor een Nederlandse band. Relief, Broke Neck, Eagle Chasing Flies en Heart of a Traitor, allemaal nummers die echt geweldig zijn als je het mij vraagt.
 

Amber

Randprogramma
8 dec 2014
128
2
Laat ik ook eens beginnen met een aantal namen noemen.. voornamelijk gebaseerd op bands/artiesten die recent een nieuw album hebben uitgebracht:

- Nothing but Thieves: Nieuw album die volgende week uitkomt, stonden dit jaar op Lowlands
- Chris Cornell: Nieuw album uitgebracht in september, echter nog geen niks bekend of er een Europese tour komt
- Hozier: Ik blijf erop hopen, maar ik schat de kans klein in aangezien hij in november en januari naar Nederland komt + ik had iets gelezen over dat hij een pauze zou nemen na die tour.... maar je weet maar nooit
- Lucas Hamming: Nieuw album, krijgt wel 3FM airplay, DWDD-huisband
- James Bay: Heeft ergens in maart zijn album uitgebracht, stond op Lowlands en later dit jaar nog in de HMH, geen idee of hij volgend jaar nog steeds in Europa tourt. Ik denk dat als hij nog een jaar Europa gaan doen, dat hij nog wel een kans maakt.
- Florence + The Machine: Tourt sowieso nog in Europa volgend jaar, denk dat ze wel een kans maken.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Dat is het volgens mij best afsluiter of opener Stage 4, een dj achtig dingtje is eesrte 2 jaar Stage 4 niet ongewoon. 3voor12 blij, 3FM blij, NPO3 blij en Pinkpop/MOJO voegen het beste album van 2015 (volgens 3voor12) toe… optelsom imo.

De DJ's in de stage 4 van Pinkpop zijn gewoon partyacts. Dan valt Hunee toch wel even in een geheel andere categorie. Ik snap dat het logisch lijkt, en ik zie het ook best gebeuren, maar als hij een beetje verstandig is laat hij zich niet tot zo'n spot verleiden. Hunee vergelijken met The Flexican & MC Sef is een appels en peren verhaal.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.577
6.774
Binnenkort nieuws uit Duitsland.
antwoord Rock im Revier:
…für die Antwort darauf musst du dich noch ein paar Tage gedulden!
Vorig jaar deelde Pinkpop Muse ( http://festileaks.com/2015/10/festivalacts-top-100-muse-is-de-absolute-festivalkoning-van-2015/ ) met deze festivals.
Of er dit jaar weer een gedeelde headliner in zit moet nog blijken.
Rammstein en/of Iron Maiden kunnen hier waarschijnlijk verwacht worden. Maiden kunnen we afschrijven omdat ze in GelreDome staan.
Rammstein kunnen we ook doorstrepen, ook zij worden verwacht op beide Download edities, waardoor Pinkpop mogelijk niet zal passen.
FortaRock zal een lastige worden voor Rammstein, dit is afhankelijk van de speeldata van dit Duits/Oostenrijks 3-luik.
Mogelijk dienen we voor FortaRock en Pinkpop bij Rock am Ring en Rock im Park te kijken, daar zitten misschien komend jaar meer overeenkomsten.
FortaRock heeft het voordeel middenin Rock am Ring en Rock im Park te zitten met het hardere werk, overige namen maken een week later kans op Pinkpop te komen, eventueel deelt Pinkpop dit dan met de Oostenrijkse variant van MLK.
Dus nieuws uit Duitsland gaat veel laten zien.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Binnenkort nieuws uit Duitsland.

antwoord Rock im Revier:

…für die Antwort darauf musst du dich noch ein paar Tage gedulden!


Vorig jaar deelde Pinkpop Muse ( http://festileaks.com/2015/10/festivalacts-top-100-muse-is-de-absolute-festivalkoning-van-2015/ ) met deze festivals.
Of er dit jaar weer een gedeelde headliner in zit moet nog blijken.
Rammstein en/of Iron Maiden kunnen hier waarschijnlijk verwacht worden. Maiden kunnen we afschrijven omdat ze in GelreDome staan.
Rammstein kunnen we ook doorstrepen, ook zij worden verwacht op beide Download edities, waardoor Pinkpop mogelijk niet zal passen.
FortaRock zal een lastige worden voor Rammstein, dit is afhankelijk van de speeldata van dit Duits/Oostenrijks 3-luik.
Mogelijk dienen we voor FortaRock en Pinkpop bij Rock am Ring en Rock im Park te kijken, daar zitten misschien komend jaar meer overeenkomsten.
FortaRock heeft het voordeel middenin Rock am Ring en Rock im Park te zitten met het hardere werk, overige namen maken een week later kans op Pinkpop te komen, eventueel deelt Pinkpop dit dan met de Oostenrijkse variant van MLK.
Dus nieuws uit Duitsland gaat veel laten zien.

Overigens heeft FortaRock de datum van 4 juni 2016 nog steeds niet officieel bevestigd.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.086
2.089
Zojuist gelezen in het AD dat David Bowie nooit meer op tournee zal gaan dus die kunnen we afschrijven. Al lag hij ook niet echt in de lijn der verwachtingen, tijdens zijn laatste Tour was hij wel afsluiter op Werchter maar dat is al weer tien jaar geleden...
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Zojuist gelezen in het AD dat David Bowie nooit meer op tournee zal gaan dus die kunnen we afschrijven. Al lag hij ook niet echt in de lijn der verwachtingen, tijdens zijn laatste Tour was hij wel afsluiter op Werchter maar dat is al weer tien jaar geleden…

Toen 'ie afzegde bedoel je? ;)
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Bands die van mij elk jaar mogen komen zijn All Time Low en Paramore, waarbij de laatste totaal niet relevant is:p

All Time Low zou nog kunnen als ze van plan zijn nog een festivaltoer te doen met het nieuwe album, alhoewel ik denk dat een zaal eerder in de lijn der verwachting zit ivm. ze nog geen show deden met het nieuwe album.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Bands die van mij elk jaar mogen komen zijn All Time Low en Paramore, waarbij de laatste totaal niet relevant is:p

All Time Low zou nog kunnen als ze van plan zijn nog een festivaltoer te doen met het nieuwe album, alhoewel ik denk dat een zaal eerder in de lijn der verwachting zit ivm. ze nog geen show deden met het nieuwe album.

Niet relevant in de zin van; niet op pad?

Want met het laatste albumpje zijn ze wel wat meer van poppunk > 'alternatieve' pop gegaan, dus die zie ik best een keer de 3FM afsluiten of sub-headliner op main. Headliner is wat te hoog gegrepen denk ik.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken