Pinkpop 2016

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
495
204
Niet vergelijken met the killers aub! Dat was toch 1 van mijn betere headliners met name door het plezier/enthousiasme wat de band uitstraalde! Vind editors een heerlijke band hoor daar niet van maar is wat te saai voor headliner zelfde met artic monkeys! Ik hoop toch echt volbeat als headliner. Lucas hamming mag openen op 3fm! De staat openen mainstage, mister and missisppi de tent openen dan hebben we zat ned acts
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Niet vergelijken met the killers aub! Dat was toch 1 van mijn betere headliners met name door het plezier/enthousiasme wat de band uitstraalde! Vind editors een heerlijke band hoor daar niet van maar is wat te saai voor headliner zelfde met artic monkeys! Ik hoop toch echt volbeat als headliner. Lucas hamming mag openen op 3fm! De staat openen mainstage, mister and missisppi de tent openen dan hebben we zat ned acts
Hier het zelfde, zie ook liever Volbeat als headliner ipv Editors voor aankomend jaar. Dat is meer ivm de overkill aan Editors, verder zou ik er niet teleurgesteld om zijn als headliner maar meer teleurgesteld als gebrek aan originele headliner.
Ik bedoel, er tourt genoeg dat voor Pinkpop als orgineel gezien kan worden, misschien zelfs orgineel tegenover andere festivals.
Zoals Black Sabbath exclusief op Graspop staat, moet er toch nog iets exclusief Benelux te regelen zijn voor Nederland, maar daar spreekt meer hoop dan verwachting...
Misschien volgt komende weken wel nog een potentiele headliner, bij de Pop-feestivals, ik dacht aan een naam als P!nk of zo iets dergelijks.
Ik denk dat we dan bij Rock in Rio Lissabon of Roskilde moeten kijken, 2 headliners deelt Pinkpop ook wel met Werchter.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Niet vergelijken met the killers aub! Dat was toch 1 van mijn betere headliners met name door het plezier/enthousiasme wat de band uitstraalde! Vind editors een heerlijke band hoor daar niet van maar is wat te saai voor headliner zelfde met artic monkeys! Ik hoop toch echt volbeat als headliner. Lucas hamming mag openen op 3fm! De staat openen mainstage, mister and missisppi de tent openen dan hebben we zat ned acts

Ok,
Ten eerste, Editors zou inderdaad als je kijkt naar overkill een jaartje over moeten slaan. Maar als je kijkt naar hoeveel kaarten ze kunnen verkopen/nieuw album/niet te duur voor Pinkpop. Dan is Editors gewoon een ideale boeking. Ook een stuk populairder dan The Killers momenteel(Niet dat die er toe doen komend jaar). Daarnaast Volbeat weer eens noemen als Headliner, kom op jongens. Eventjes reëel blijven, die gaan echt niet headlinen. Een leuke naam voor het Pinkpop publiek dat zeker, maar dan lekker als sub of op de 3fm stage. Daarnaast zullen Mister & Missisippi er echt niet staan. Met het vorige album stonden ze er niet, en zo ver ik weet komt er geen nieuw werk van hun. De Nederlandse acts die er elk jaar staan hebben bijna altijd een nieuw album uit of ze zijn gewoon populair maar M&M zul je er echt niet zien komend jaar.

 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
Niet vergelijken met the killers aub! Dat was toch 1 van mijn betere headliners met name door het plezier/enthousiasme wat de band uitstraalde! Vind editors een heerlijke band hoor daar niet van maar is wat te saai voor headliner zelfde met artic monkeys! Ik hoop toch echt volbeat als headliner. Lucas hamming mag openen op 3fm! De staat openen mainstage, mister and missisppi de tent openen dan hebben we zat ned acts

Ben een fan van Editors (reuze fan) zowel als The Killers; vond hun headline show een van de beste die ik heb gezien. Was ook de eerste festival headliner die ik ooit zag :)

Mister & Mississippi en Lucas Hamming zie ik beide wel komen, misschien ook eindelijk Ronde. Mysterons op Stage 4 misschien? Verdienen het wel.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Arctic Monkeys: 6,7 miljoen likes op fb; 1,66 miljoen volgers op twitter
Editors: 0,5 miljoen likes op fb; 0,03 miljoen volgers op twitter
The Killers: 9,7 miljoen likes op fb; 2,75 miljoen volgers op twitter
Volbeat: 1,6 miljoen likes op fb; 0,1 miljoen volgers op twitter

Ter vergelijking ook nog de headliners van vorig jaar en het jaar daarvoor:
Muse: 17,3 m fb; 1,97 m twitter
Robbie Williams: 4,7 m fb; 2,45 m twitter
Foo Fighters: 11,9 m fb; 2,23 m twitter
The Rolling Stones: 19,7 m fb; 1,65 m twitter
Metallica: 37,3 m fb; 3,01 m twitter

Als je naar die cijfers kijkt is het dus logisch dat The Killers en Arctic Monkeys wel headliner zijn geweest op PP en Editors en Volbeat niet. Sterker nog ik zou ze beide ook niet als headliner verwachten gebaseerd op deze cijfers. Uiteraard is dit wereldwijd en zegt het niet zoveel over de populariteit van die bands in Nederland maar ik zou zo 1,2,3 niet weten hoe dat in cijfers uit te drukken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Guns n Roses 29,8
Linkin Park 63,2
Bon Jovi 26,1
Coldplay 37,9
Pearl Jam 10,2
Rammstein 8,7
AC/DC 30,1
U2 17,5
Gorillaz 9,6
Radiohead 11,8
ik geloof niet als je naar Facebook likes (per miljoen likes) kijkt je niet echt een populariteit lijn kan trekken. Maar, wel leuke statistieken...
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Luud wrote:
Vind het wel heel voorbarig om na een ramp jaar het meteen enkel in namen als Imagine Dragons en Maroon 5 te moeten gaan zoeken. 2014 hebben we nog een geweldige editie gehad met ook veel hardere gitaren. Er kan zomaar een editie komen waar dit weer het geval gaat zijn.

Vorig jaar sprak Smeets van headliners waar het festival meteen mee zou uitverkopen, met Coldplay heb je wel zo’n naam. Het zou dus goed kunnen. In combinatie met FF en Editors heb je opzich qua headliners geen zwakke line up, objectief gezien.


Ik denk dat Editors subheadiner is als ze komen.
In 2014 verkochten ze samen met Arctic Monkeys op de dag zelf pas uit, zelf gaan ze dat echt niet halen.
Bruce Springsteen wordt trouwens veel genoemd in het Rock Werchter-topic om eventueel een Boutique-show te doen, zal het dan de derde keer Bruce Springsteen worden op Pinkpop?

Kanshebbers:
Foo Fighters, Coldplay, Bruce Springsteen, Editors (??), Pearl Jam (?), Rammstein

Vaag:
ACDC(?!), Paul McCartney, U2, The Cure, Gorillaz, Radiohead, RHCP, Florence and the Machine.

Afvallers:
Iron Maiden

UPDATE: Besef me net dat The Cure ook een afvaller is!

Als je het mij vraagt:

Hele grote kans:
Foo Fighters

Grote kans:
Rammstein

Redeijke kans:
Coldplay, Pearl Jam, Snow Patrol

Andere kanshebbers:
Bruce Springsteen, AC/DC, Paul McCartney, Radiohead, Red Hot Chili Peppers, Florence and the Machine

Kleine kans:
U2, Gorillaz, Editors

Waarom?
Foo Fighters: lijkt me bijna een zekerheidje, de meeste hier weten wel waarom
Rammstein: Laatste keer was 2010 op PP; Lijkt me een dag die zeker uitverkocht zal raken, daarnaast is Pinkpop nog wel van de Duitse acts om ook Duitsers naar Landgraaf af te laten reizen. Enige nadeel is dat ze natuurlijk ook Fortarock zouden kunnen doen, maar die hadden ze in 2013 nog, dus is wel redelijk snelle herhaling.
Coldplay: Een band die je dag zeker doet uitverkopen, maar gaan ze wel festivals doen? En als PP al Rammstein en FF heeft is het dan niet wat te duur? Als het geen Rammstein wordt is de kans op Coldplay groter imo.
Pearl Jam: Het is natuurlijk geen geheim dat Jan ze graag zou willen hebben. Is natuurlijk ook een band die een dag kan dragen. Nadelen zijn dat het lijkt alsof er een vloek rust op PJ op PP. Daarnaast zou FF, Rammstein, PJ ook wel behoorlijk prijzig zijn. Ook voor PJ is de kans groter als Rammstein niet komt imo.
Snow Patrol: Wordt hier nog niet genoemd als mogelijke headliner maar ik vind het absoluut wel een mogelijkheid. Komen met een nieuw album en waren in 2009 voor het laatst op PP als headliner. Zijn (of waren?) behoorlijk populair in Nederland en zijn niet zo duur en zou dus goed de 3 headliner kunnen zijn na FF en Rammstein, zeker met Editors als sub die dag.
Bruce Springsteen: Verkoopt de dag zeker met gemak uit. Zou alleen al de derde keer zijn in vrij korte tijd en dus lijkt me dat erg twijfelachtig. Daarnaast zie ik het zeker niet FF-Rammstein-Springsteen worden, dat lijkt me veel te gortig.
AC/DC: Zou natuurlijk een erg mooie naam zijn. Ze stonden nog nooit op PP dus zou mooi zijn als het er toch eens van zou komen. Maar ja, ik heb wel zo mijn twijfels of PP anno 2016 zit te wachten op AC/DC.
Paul McCartney: Tja, Jan Smeets lijkt hem graag een keer binnen te halen ondanks dat hij de laatste keer dat het er bijna van kwam voor het geld in de VS koos. Het zou denk ik wel een mooie naam zijn voor PP al vind ik het zelf drie keer niks en hoop ik dat hij ver weg blijft.
Radiohead: Er zou een tour aan gaan komen inclusief nieuw album. Laatste keer was 2001 dus herhaling is het niet echt. Wellicht dat er bij PP twijfels zijn of ze nog wel groot genoeg zijn om een dag te dragen. Goedkoop zullen ze vermoedelijk niet zijn.
Red Hot Chili Peppers: Eigenlijk geen idee waar dat gerucht vandaan komt. Ook weet ik niet hoe populair deze band nog is. Mochten ze niet al te duur zijn kan het wellicht wel de wat goedkopere headliner zijn.
Florence and the Machine: Als je inderdaad FF en Rammstein hebt dan is de kans aanwezig dat er een wat kleinere/goedkopere derde headliner komt. Dan denk ik naast Snow Patrol wel aan FatM. Maar dan zal er ook wel een wat grotere subheadliner moeten komen om samen de dag mee te dragen, dus wellicht in combinatie met Editors of Snow Patrol of wie weet beide waarvan er dan eentje 3fm afsluit.
U2: Lijken geen festivals te doen. Zou natuurlijk een grote stunt zijn, net als the Rolling Stones. Als ze ze kunnen krijgen zullen ze er wel vol voor gaan. Ik hoop het niet.
Gorillaz: Lijkt mij niet groot genoeg om te headlinen, maar wellicht ligt dat aan mij.
Editors: Die zie ik wel komen maar niet als headliner. Wellicht in combinatie met Snow Patrol en/of FatM.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Guns n Roses 29,8
Linkin Park 63,2
Bon Jovi 26,1
Coldplay 37,9
Pearl Jam 10,2
Rammstein 8,7
AC/DC 30,1
U2 17,5
Gorillaz 9,6
Radiohead 11,8
ik geloof niet als je naar Facebook likes (per miljoen likes) kijkt je niet echt een populariteit lijn kan trekken. Maar, wel leuke statistieken…

Ja, het blijft natuurlijk een internationale populariteit en niet voor Nederland. Daarnaast zie je dat de wat oudere grote bands wat achter blijven met fb-likes (Stones, U2 bv) maar dat zal te maken hebben met het feit dat hun fans bij lange na niet allemaal op fb zitten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Zanger Nu of Nooit-band Sungrazer overleden

Gitarist Rutger Smeets van de voormalige rockband Sungrazer is overleden.
De psychedelische rockband uit Maastricht bestond van 2009 tot 2013, toen zanger en gitarist Smeets besloot uit de band te stappen omdat hij er 'geen toekomst meer in zag.' Later speelde hij nog in de band Cigale.

Pinkpop
In het korte bestaan bracht Sungrazer twee platen uit, en vulde het samen met de band The Machine een derde album. Ook toerde de band door Europa. Bij het grotere publiek kreeg het driemanschap bekendheid toen het in 2010 de openingsact was van Pinkpop als winnaar van muziekwedstrijd Nu of Nooit.
Rutger Smeets is 38 jaar geworden.
http://www.1limburg.nl/zanger-nu-nooit-band-sungrazer-overleden?context=default
http://3voor12.vpro.nl/lokaal/limburg/nieuws/2015/oktober/Rutger-Smeets.html
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.524
4.854
@WeckoJ, met AC/DC verkoopt PP meteen uit. Maar is ook niet 1 vd goedkoopste acts.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.682
2.013
Editors heeft alleen in België en Nederland de status van (potentieel) headliner, in hun eigen land komen ze niet verder dan een middagspot op de grote festivals.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.689
846
Mijjn duit in het zakje aangaande headliners:
Springsteen gaat niet touren imo, te druk met zijn dochter end e aanstaande O.S., en verkiezingen, en daarbij geen nieuw materiaal
Sterk gerucht op het Ringrocker forum voor die 3 Duitse festivals is nu RHC, ok er gaan daar ook geruchten over G`nR maar dat lijkt me kolder.

Maar het misschien wel belangrijkste nieuws dook gisteren op op een van de fan FB pagina`s van Pearl Jam, er zouden data gelekt zijn van de Amerikaanse tour, deze zou eindigen eind mei, wat mijns inziens gevolgd zou kunnen worden door een Europese tour en dus misschien Pinkpop eindelijk.
Overigens heeft ook de Ten club gehint op het tijd verversen van het lidmaatschap, en dat duid meestal op een aanstaande tour
 

Yakkslapper

Playlistbediener
17 okt 2015
20
0
Hehe, fijn dat er een forum is waar er logisch geredeneerd wordt in plaats van random wat namen schreeuwen die men graag wilt. Zelf speculeer ik ook graag wat er elk jaar op pinkpop zou kunnen verschijnen. Hier mijn ideetjes over de headliners (met de onderbouwing waarom) Het zijn geen persoonlijke voorkeuren, maar objectieve redeneringen.

Waarschijnlijk:
Foo Fighters (Zullen sowieso de afzegging van afgelopen jaar willen goed maken)
Editors (Komen met een nieuw album, zijn uitermate populair op 3fm en wellicht in navolging van Werchter een mogelijke headliner. Zou alsnog een sub kunnen zijn)

Mindere kans:
Pearl Jam (Er wordt al jaren gevraagd voor PJ. er gaan geruchten over een europese tour)
Paul McCartney (pinkpop wil meestal een headliner die niet op werchter staat. Deze act is al eerder afgeketst, maar werd wel gecontacteerd na de afzegging van de Foo's, wat kan duiden op contact)

Vaag:
Blur (Heeft al een tijdje een nieuw album en is op het moment bezig met een succesvolle amerikaanse tour. Wellicht niet mogelijk doordat Albarn met de Gorillaz bezig zal zijn)
RHCP (Hebben aangekondigd een nieuw album te willen maken, maar dusver niets concreets)
Radiohead (Hebben een nieuw album en een nieuwe tour aangekondigd. Vraag is of het nog matcht met pinkpop, of dat ze een ander optreden een voorkeur zullen geven)
Guns N Roses (Dit is heel, heel vaag. Geruchten gaan dat er een reünie is van de klassieke line-up, met Slash dus, en dat ze al voor Rock in Lisboa geboekt zouden zijn)

Verwacht ik niet:
Iron Maiden (sowieso niet in lijn met wat pinkpop de laatste jaren programmeert en heeft een eigen stadion show)
Rammstein (verwacht ik weer als headliner voor Fortarock)
AC/DC (Heeft vorig jaar een tour gehad en geeft liever losse optredens)
U2 (Altijd een populair gerucht, maar geen geplande tour bekend)
Bon Jovi (Laatste keer dat ze een festival op nederlandse bodem hebben gespeeld was concert at sea. Ik zie ze daar eerder terug keren)

Florence + the Machine en Volbeat verwacht ik niet als headliners op pinkpop; het zal gewoon niet passen qua trend. Ik zie ze wel als subs.
Bruce Springsteen en Coldplay lees ik nu voor het eerst over en een schatting over hoe waarschijnlijk zij zijn als headliner kan ik niet maken op het moment
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Welkom Yakkslapper. Kijk gerust ook rond op de overige topics in ons Festileaks Forum. Vaak zijn in andere festival of muziek topics mogelijk relevante dingetjes voor Pinkpop te vinden. Geef ook daar gerust je mening.
(wilde ik even meedelen, dat verdiende jouw uitgebreide 1e post wel)
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Wat denken jullie van the Common Linnets? Net een nieuw album uit en toch een van de betere pop-acts van Nederland..

Ik vind het zelf helemaal niks en ook niet een van de betere pop acts van NL maar zou inderdaad zo maar kunnen dat ze in de tent staan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Common Linnets? Ilse is voor Pinkpop geen onbekende, 3x waarvan laatste 2007. Aankomende maand Rodahal, afgelopen zomer o.a. ParkCity Live. Kan zomaar, voor dit soort NL acts is het nog afwachten wat na de jaarwisseling de plannen worden. Ik kijk er eigenlijk niet gek van op als ze komen.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Bon Jovi (Laatste keer dat ze een festival op nederlandse bodem hebben gespeeld was concert at sea. Ik zie ze daar eerder terug keren

Dat was niet CAS...Dat was een apart concert in Scheveningen. Zou ze wel graag op CAS zien.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.083
2.089
Mijjn duit in het zakje aangaande headliners:
Springsteen gaat niet touren imo, te druk met zijn dochter end e aanstaande O.S., en verkiezingen, en daarbij geen nieuw materiaal
Sterk gerucht op het Ringrocker forum voor die 3 Duitse festivals is nu RHC, ok er gaan daar ook geruchten over G`nR maar dat lijkt me kolder.

Maar het misschien wel belangrijkste nieuws dook gisteren op op een van de fan FB pagina`s van Pearl Jam, er zouden data gelekt zijn van de Amerikaanse tour, deze zou eindigen eind mei, wat mijns inziens gevolgd zou kunnen worden door een Europese tour en dus misschien Pinkpop eindelijk.
Overigens heeft ook de Ten club gehint op het tijd verversen van het lidmaatschap, en dat duid meestal op een aanstaande tour

Springsteen gaat wel degelijk touren volgens het over het algemeen goed geïnformeerde blogitallnight.com al staat deze info nog wel vermeld onder de geruchten rubriek. Maar zoals eerder al gezegd zitten ze er niet vaak naast met hun info. Daarbij moet wel opgemerkt worden dat E street bandlid Nils Lofgren solo data heeft bekend gemaakt tot half mei 2016.
Dat van pearl jam wist ik nog niet maar is natuurlijk fantastisch nieuws als het waar is!
 

Amber

Randprogramma
8 dec 2014
128
2
Zou Disclosure kunnen? Nieuw album uit, worden wel regelmatig bij 3fm gedraaid... Ze staan in februari wel in de HMH maar nog geen data bekend voor na februari.

Verder... qua headliners denk ik een combinatie van bijvoorbeeld Foo Fighters - Editors - Coldplay met Florence + The Machine en nog twee anderen als subs. Overig: Foals, Chris Cornell, James Bay, Ellie Goulding, Halsey, Fall Out Boy, Imagine Dragons, Everything Everything, Lianne la Havas, Rhodes, CHVRCHES, Macklemore & Ryan Lewis (?), Years & Years, Jacco Gardner, The Common Linnets (hoop van niet maar ben bang van wel), Lucas Hamming.... Aantal van deze namen (Chris Cornell en Imagine Dragons) zouden wellicht zelfs sub kunnen zijn in mijn ogen, maar dat kan ik ook totaal mis hebben. :p

Overigens heb ik deze namen voornamelijk gebaseerd op nieuwe albums en 3fm-airplay, ik heb geen idee in hoeverre deze namen reëel zijn overigens.. (vind het vrij moeilijk om in te schatten)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken