Pinkpop 2016

elo

Headliner
3 dec 2013
5.599
4.708
Ik vraag me trouwens dan ook af wat mensen naast foo fighters wel zouden willen zien als (realistische opties graag) headliners?
Met Rammstein heb je in ieder geval niet een headliner de om de 2 jaar weer op komt dagen..
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Tijdje geleden gingen er geruchten rond over queens of the stone age, weet niet of we die intussen al weg kunnen strepen en of ze een dag kunnen dragen maar die zou ik wel graag willen zien. Red hot chili peppers zou ik heel gaaf vinden, blijft alleen een beetje vaag wat betreft een nieuw album etc. Coldplay zou ook niet verkeerd zijn btw.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.524
4.854
DennisvdBr wrote:
Rammstein is met de Download Festivals geruchten wel onwaarschijnlijk voor Pinkpop, eerder wel FortaRock imo.
Niet komen van Foo’s zal imo een fikse tegenvaller zijn, komen ze dan zelfs Glasto niet goedmaken, zou de band zeer onsympathiek laten overkomen.


Vorige keer op Fortarock was 2013. Het lijkt me dat je niet 3 jaar daarna alweer dezelfde headliner wilt hebben. Daarom vermoed ik juist dat ze niet op Fortarock staan maar op Pinkpop; daar was de vorige keer 2010 dus dat is al wat langer geleden.

Dat maakt voor Fortarock echt niet uit. De echte grote headliners in de metalscene zijn er maar een paar. Als Rammstein wil komen, boekt Fortarock ze meteen. Verkoopt garandeert uit. Is het niet met Nedrlandse fans, dan is het wel met Duitse fans.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
WeckoJ wrote:
DennisvdBr wrote:
Rammstein is met de Download Festivals geruchten wel onwaarschijnlijk voor Pinkpop, eerder wel FortaRock imo.
Niet komen van Foo’s zal imo een fikse tegenvaller zijn, komen ze dan zelfs Glasto niet goedmaken, zou de band zeer onsympathiek laten overkomen.


Vorige keer op Fortarock was 2013. Het lijkt me dat je niet 3 jaar daarna alweer dezelfde headliner wilt hebben. Daarom vermoed ik juist dat ze niet op Fortarock staan maar op Pinkpop; daar was de vorige keer 2010 dus dat is al wat langer geleden.


Als er aan die headliner gegarandeerd een volle weide vasthangt en die een nieuwe plaat meebrengt, dan zal het Fortarock worst wezen. Het is niet dat metalfestivals de namen voor het grijpen hebben. Kijk maar naar Graspop: 5 van de 6 headliners bekend, 2 ervan stonden er in 2014 al, de 3 anderen in 2013.

Klopt inderdaad maar voor FortaRock zal het een voordeel telkens maar één headliner te hoeven zoeken. Net iets minder herhaling. Ik denk dat MOJO Rammstein of op Pinkpop of op FortaRock wil zien. Hopelijk niet in de Gelredome.
Van mij mogen ze naar Pinkpop en dan op FortaRock een 'nieuwe headliner' die er nog niet stond. Staan ze echter op FortaRock vind ik het ook prima.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Ik vraag me trouwens dan ook af wat mensen naast foo fighters wel zouden willen zien als (realistische opties graag) headliners?
Als je mij vraagt, op dat moment zo halverwege oktober, denk ik naast Foo Fighters aan Pearl Jam en Bon Jovi.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Aangaande Foo Fighters, ik vraag me altijd af hoe 'hard' die belofte is geweest. Al eerder een keer geopperd dat het best kan dat zij iets roepen a la 'we maken het goed', en Jan cs. is nogal eens onhandig in de media, dus die kan dat best uitgelegd hebben als 'ze komen in 2016 terug'. Bij een band van dit formaat speelt er echter meer dan alleen even een vage toezegging, met een productie als die vd Foo's op pad is aardig wat plannen en passen en meten qua agenda's. Nog los van het feit dat het waarschijnlijk niet erg lucratief is als ze alleen voor Pinkpop, Werchter en Glasto terugkomen, dus daar zal dan liever een grotere tour van gemaakt worden, wat het dus agendatechnisch nog een tandje lastiger maakt.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik gok dat er nog wel een hoop andere festivals zijn die ze ook wel graag willen hebben. Dus een grote tour zou in principe niet echt een probleem moeten zijn maar ze moeten dat ook zelf willen. Wie weet maken ze het pas volgend jaar goed. Persoonlijk denk ik nog steeds dat ze het dit jaar goed maken maar het word door dit soort geluiden wel steeds minder zeker.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Ik gok dat er nog wel een hoop andere festivals zijn die ze ook wel graag willen hebben. Dus een grote tour zou in principe niet echt een probleem moeten zijn maar ze moeten dat ook zelf willen. Wie weet maken ze het pas volgend jaar goed. Persoonlijk denk ik nog steeds dat ze het dit jaar goed maken maar het word door dit soort geluiden wel steeds minder zeker.

Nee eens hoor, de 'vraag' zal het probleem niet zijn, maar de wil vd band om weer 2 maanden in Europa op pad te zijn en andere verplichtingen zie ik eerder roet in het eten gooien. Ik ben nooit zo overtuigd geweest van het feit dat ze maar meteen in 2016 goed zouden komen maken. Dát ze weer komen staat vast, en de afgezegde festivals zullen dan ongetwijfeld linksom of rechtsom 'gematst' worden, maar dat kan net zo goed 2017 zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Aangaande Foo Fighters, ik vraag me altijd af hoe ‘hard’ die belofte is geweest. Al eerder een keer geopperd dat het best kan dat zij iets roepen a la ‘we maken het goed’, en Jan cs. is nogal eens onhandig in de media, dus die kan dat best uitgelegd hebben als ‘ze komen in 2016 terug’. Bij een band van dit formaat speelt er echter meer dan alleen even een vage toezegging, met een productie als die vd Foo’s op pad is aardig wat plannen en passen en meten qua agenda’s. Nog los van het feit dat het waarschijnlijk niet erg lucratief is als ze alleen voor Pinkpop, Werchter en Glasto terugkomen, dus daar zal dan liever een grotere tour van gemaakt worden, wat het dus agendatechnisch nog een tandje lastiger maakt.
Pinkpop, Werchter en Glasto en ook nog Open Air St. Gallen. Dat zijn 4 goedmaakshows.
Waarvan Glastonbury niet een festival is waaraan je een belofte moet verbreken.
(als we die belofte uit UK moeten geloven http://www.nme.com/news/foo-fighters/86441 )
Inmiddels Foo's ook gerucht voor NovaRock, Greenfield, Hurricane en Southside.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:
Aangaande Foo Fighters, ik vraag me altijd af hoe ‘hard’ die belofte is geweest. Al eerder een keer geopperd dat het best kan dat zij iets roepen a la ‘we maken het goed’, en Jan cs. is nogal eens onhandig in de media, dus die kan dat best uitgelegd hebben als ‘ze komen in 2016 terug’. Bij een band van dit formaat speelt er echter meer dan alleen even een vage toezegging, met een productie als die vd Foo’s op pad is aardig wat plannen en passen en meten qua agenda’s. Nog los van het feit dat het waarschijnlijk niet erg lucratief is als ze alleen voor Pinkpop, Werchter en Glasto terugkomen, dus daar zal dan liever een grotere tour van gemaakt worden, wat het dus agendatechnisch nog een tandje lastiger maakt.


Pinkpop, Werchter en Glasto en ook nog Open Air St. Gallen. Dat zijn 4 goedmaakshows.
Waarvan Glastonbury niet een festival is waaraan je een belofte moet verbreken.
(als we die belofte uit UK moeten geloven http://www.nme.com/news/foo-fighters/86441 )
Inmiddels Foo’s ook gerucht voor NovaRock, Greenfield, Hurricane en Southside.

Nog steeds nogal een hele exercitie om voor 4 shows een productie op te tuigen en naar EU te komen. En natuurlijk kunnen ze meer doen, maar dan is dus de vraag of dat agendatechnisch kan en de 'zin' er is.

Oh en in de eerste twee zinnen van het NME artikel staat al 'reportedly' en 'allegedly'. Kortom; geruchten en 'van horen zeggen'.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.079
2.089
En ik zou @Tjoptjop niet zo serieus nemen, die voorspelde een paar weken geleden Pink Floyd.
(Zou overigens wel briljant zijn als dat waar zou zijn)

Pink Floyd, dat is de beste die ik vandaag heb gelezen hahahahahahah.
Doe dan Dire Straits en Led Zeppelin als de andere headliners en de grap is compleet.
Om te gieren dit........
Nog even vers van de pers met betrekking tot Coldplay. Die zouden touren tussen maart en mei 2016 in Zuid Amerika te weten in Chili Argentinië Brazilië en Colombia. (sterk gerucht vandaag te lezen op internet coldplayzone, bevestiging zou zeer snel volgen!)
Hier zou ook hun tour starten en ze zouden ook al geboekt als de zondagafsluiter voor Glastonbury al is dat natuurlijk nog niet officieel bevestigd.
http://www.dnaindia.com/entertainment/report-are-glastonbury-veterans-coldplay-headlining-the-festival-next-year-2136317
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Nog steeds nogal een hele exercitie om voor 4 shows een productie op te tuigen en naar EU te komen. En natuurlijk kunnen ze meer doen, maar dan is dus de vraag of dat agendatechnisch kan en de ‘zin’ er is.

Oh en in de eerste twee zinnen van het NME artikel staat al ‘reportedly’ en ‘allegedly’. Kortom; geruchten en ‘van horen zeggen’.


Mochten de Foo's niet komen (wat echt kan, zie gevalletje we hebben de headliners al vast liggen wat PP toen aangaf na PP2015 en de logistieke moeilijkheden met zo een tour) dan ben ik echt benieuwd wat ze al vast hadden liggen. Ik geloof niet dat dat Editors al waren. Rammstein zou kunnen, Coldplay, FATM. Er zitten in ieder geval wel veel vissen in de vijver.

Vanavond om 20.00 eerst eens kijken waar Download mee komt. Vandaag en morgen en overmorgen worden de headliners bekendgemaakt.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Nog steeds nogal een hele exercitie om voor 4 shows een productie op te tuigen en naar EU te komen. En natuurlijk kunnen ze meer doen, maar dan is dus de vraag of dat agendatechnisch kan en de ‘zin’ er is.

Oh en in de eerste twee zinnen van het NME artikel staat al ‘reportedly’ en ‘allegedly’. Kortom; geruchten en ‘van horen zeggen’.


Mochten de Foo’s niet komen (wat echt kan, zie gevalletje we hebben de headliners al vast liggen wat PP toen aangaf na PP2015 en de logistieke moeilijkheden met zo een tour) dan ben ik echt benieuwd wat ze al vast hadden liggen. Ik geloof niet dat dat Editors al waren. Rammstein zou kunnen, Coldplay, FATM. Er zitten in ieder geval wel veel vissen in de vijver.

Vanavond om 20.00 eerst eens kijken waar Download mee komt. Vandaag en morgen en overmorgen worden de headliners bekendgemaakt.

Verwacht dan Coldplay en/of F+TM. Rammstein krijg ik heel erg het idee van dat dat vrij 'adhoc' is, zeker gezien het feit dat Till eerst met z'n soloproject zou gaan touren.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Nog steeds nogal een hele exercitie om voor 4 shows een productie op te tuigen en naar EU te komen. En natuurlijk kunnen ze meer doen, maar dan is dus de vraag of dat agendatechnisch kan en de ‘zin’ er is.

Oh en in de eerste twee zinnen van het NME artikel staat al ‘reportedly’ en ‘allegedly’. Kortom; geruchten en ‘van horen zeggen’.


Mochten de Foo’s niet komen (wat echt kan, zie gevalletje we hebben de headliners al vast liggen wat PP toen aangaf na PP2015 en de logistieke moeilijkheden met zo een tour) dan ben ik echt benieuwd wat ze al vast hadden liggen. Ik geloof niet dat dat Editors al waren. Rammstein zou kunnen, Coldplay, FATM. Er zitten in ieder geval wel veel vissen in de vijver.

Vanavond om 20.00 eerst eens kijken waar Download mee komt. Vandaag en morgen en overmorgen worden de headliners bekendgemaakt.
Rammstein kan alleen als ze niet beide Download Festivals spelen.
Stel AC/DC speelt Download UK volgens http://blog.concerts-metal.com/acdc-european-tour-2016/
Dan is er wel ruimte voor Rammstein op Pinkpop.
Of dit de geruchten van AC/DC op Pinkpop aan wakkert weet ik zo niet (of zal FortaRock blij zijn met AC/DC?)
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
bcmrmaybe wrote:
Nog steeds nogal een hele exercitie om voor 4 shows een productie op te tuigen en naar EU te komen. En natuurlijk kunnen ze meer doen, maar dan is dus de vraag of dat agendatechnisch kan en de ‘zin’ er is.

Oh en in de eerste twee zinnen van het NME artikel staat al ‘reportedly’ en ‘allegedly’. Kortom; geruchten en ‘van horen zeggen’.


Mochten de Foo’s niet komen (wat echt kan, zie gevalletje we hebben de headliners al vast liggen wat PP toen aangaf na PP2015 en de logistieke moeilijkheden met zo een tour) dan ben ik echt benieuwd wat ze al vast hadden liggen. Ik geloof niet dat dat Editors al waren. Rammstein zou kunnen, Coldplay, FATM. Er zitten in ieder geval wel veel vissen in de vijver.

Vanavond om 20.00 eerst eens kijken waar Download mee komt. Vandaag en morgen en overmorgen worden de headliners bekendgemaakt.


Rammstein kan alleen als ze niet beide Download Festivals spelen.
Stel AC/DC speelt Download UK volgens http://blog.concerts-metal.com/acdc-european-tour-2016/
Dan is er wel ruimte voor Rammstein op Pinkpop.
Of dit de geruchten van AC/DC op Pinkpop aan wakkert weet ik zo niet (of zal FortaRock blij zijn met AC/DC?)

Ik heb het nieuws omtrent de Franse Download niet echt gevolgd maar als ik je goed begrijp is er geen sprake van een identieke programmering voor beide Downloads?
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
DennisvdBr wrote:
bcmrmaybe wrote:
Nog steeds nogal een hele exercitie om voor 4 shows een productie op te tuigen en naar EU te komen. En natuurlijk kunnen ze meer doen, maar dan is dus de vraag of dat agendatechnisch kan en de ‘zin’ er is.

Oh en in de eerste twee zinnen van het NME artikel staat al ‘reportedly’ en ‘allegedly’. Kortom; geruchten en ‘van horen zeggen’.


Mochten de Foo’s niet komen (wat echt kan, zie gevalletje we hebben de headliners al vast liggen wat PP toen aangaf na PP2015 en de logistieke moeilijkheden met zo een tour) dan ben ik echt benieuwd wat ze al vast hadden liggen. Ik geloof niet dat dat Editors al waren. Rammstein zou kunnen, Coldplay, FATM. Er zitten in ieder geval wel veel vissen in de vijver.

Vanavond om 20.00 eerst eens kijken waar Download mee komt. Vandaag en morgen en overmorgen worden de headliners bekendgemaakt.


Rammstein kan alleen als ze niet beide Download Festivals spelen.
Stel AC/DC speelt Download UK volgens http://blog.concerts-metal.com/acdc-european-tour-2016/
Dan is er wel ruimte voor Rammstein op Pinkpop.
Of dit de geruchten van AC/DC op Pinkpop aan wakkert weet ik zo niet (of zal FortaRock blij zijn met AC/DC?)


Ik heb het nieuws omtrent de Franse Download niet echt gevolgd maar als ik je goed begrijp is er geen sprake van een identieke programmering voor beide Downloads?

Ze delen veel, niet alles, aldus de programmeur van Download
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Land Graaf wrote:
DennisvdBr wrote:
bcmrmaybe wrote:
Nog steeds nogal een hele exercitie om voor 4 shows een productie op te tuigen en naar EU te komen. En natuurlijk kunnen ze meer doen, maar dan is dus de vraag of dat agendatechnisch kan en de ‘zin’ er is.

Oh en in de eerste twee zinnen van het NME artikel staat al ‘reportedly’ en ‘allegedly’. Kortom; geruchten en ‘van horen zeggen’.


Mochten de Foo’s niet komen (wat echt kan, zie gevalletje we hebben de headliners al vast liggen wat PP toen aangaf na PP2015 en de logistieke moeilijkheden met zo een tour) dan ben ik echt benieuwd wat ze al vast hadden liggen. Ik geloof niet dat dat Editors al waren. Rammstein zou kunnen, Coldplay, FATM. Er zitten in ieder geval wel veel vissen in de vijver.

Vanavond om 20.00 eerst eens kijken waar Download mee komt. Vandaag en morgen en overmorgen worden de headliners bekendgemaakt.


Rammstein kan alleen als ze niet beide Download Festivals spelen.
Stel AC/DC speelt Download UK volgens http://blog.concerts-metal.com/acdc-european-tour-2016/
Dan is er wel ruimte voor Rammstein op Pinkpop.
Of dit de geruchten van AC/DC op Pinkpop aan wakkert weet ik zo niet (of zal FortaRock blij zijn met AC/DC?)


Ik heb het nieuws omtrent de Franse Download niet echt gevolgd maar als ik je goed begrijp is er geen sprake van een identieke programmering voor beide Downloads?


Ze delen veel, niet alles, aldus de programmeur van Download

Right! Thanks!
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Geruchten op het Forum van Download zijn vooral Maiden, Black Sabbath, Bring Me The Horizon, Rammstein. Coldplay zie ik niet op Download. Outsider zou FF kunnen zijn maar Download is toch meer het hardere werk. Als Download UK en FR Rammstein niet als headliner delen dan kan het nog wel maar idd de kans wordt wel klein voor PP. Vooralsnog zie ik Rammstein Download niet doen. Hellfest daarentegen wel. Gezien de berichten op Rammsteinworld.com
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.524
4.854
Aangaande Foo Fighters, ik vraag me altijd af hoe ‘hard’ die belofte is geweest. Al eerder een keer geopperd dat het best kan dat zij iets roepen a la ‘we maken het goed’, en Jan cs. is nogal eens onhandig in de media, dus die kan dat best uitgelegd hebben als ‘ze komen in 2016 terug’. Bij een band van dit formaat speelt er echter meer dan alleen even een vage toezegging, met een productie als die vd Foo’s op pad is aardig wat plannen en passen en meten qua agenda’s. Nog los van het feit dat het waarschijnlijk niet erg lucratief is als ze alleen voor Pinkpop, Werchter en Glasto terugkomen, dus daar zal dan liever een grotere tour van gemaakt worden, wat het dus agendatechnisch nog een tandje lastiger maakt.

Als het nou alleen Jan zou zijn. Ook bij Glastonbury en Werchter is toch sterk de indruk gewekt dat ze in 2016 alsnog zouden komen. Een paar extra concerten / festivals is natuurlijk vrij gemakkelijk in te plannen, om een Europese tocht wat rendabeler maken. Als de Foo's niet komen, dan zou het vanuit de festivals wel slim zijn om snel met deze boodschap te komen, aangezien vrijwel iedereen hier vanuit gaat.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken