Pinkpop 2016

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.079
2.087
Geruchten op het Forum van Download zijn vooral Maiden, Black Sabbath, Bring Me The Horizon, Rammstein. Coldplay zie ik niet op Download. Outsider zou FF kunnen zijn maar Download is toch meer het hardere werk. Als Download UK en FR Rammstein niet als headliner delen dan kan het nog wel maar idd de kans wordt wel klein voor PP. Vooralsnog zie ik Rammstein Download niet doen. Hellfest daarentegen wel. Gezien de berichten op Rammsteinworld.com

We zullen het vanavond zien maar gezien alle geruchten hou ik het op Black Sabbat en/of Iron Maiden. Past allebei ook makkelijk in hun tourschema en mogelijk komen ze allebei, wie zal het zeggen?
Komen ze deze week met alle drie hun headliners?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
bcmrmaybe wrote:
Geruchten op het Forum van Download zijn vooral Maiden, Black Sabbath, Bring Me The Horizon, Rammstein. Coldplay zie ik niet op Download. Outsider zou FF kunnen zijn maar Download is toch meer het hardere werk. Als Download UK en FR Rammstein niet als headliner delen dan kan het nog wel maar idd de kans wordt wel klein voor PP. Vooralsnog zie ik Rammstein Download niet doen. Hellfest daarentegen wel. Gezien de berichten op Rammsteinworld.com


We zullen het vanavond zien maar gezien alle geruchten hou ik het op Black Sabbat en/of Iron Maiden. Past allebei ook makkelijk in hun tourschema en mogelijk komen ze allebei, wie zal het zeggen?
Komen ze deze week met alle drie hun headliners?
voor de laatste berichten over Download Festival(s) kunnen jullie beter naar dat topic: http://forum.festileaks.com/forums/topic/uk-download-2016/
Ik ben bang dat we anders hier te veel off-topic gaan.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.079
2.087
Ja, sorry, hier gaat het natuurlijk over PP maar dan heb ik toch nog even een serieuze vraag. Hebben in het verleden Download en PP headliners gedeeld of doet PP dat meestal met Werchter??
Met andere woorden is een headliner voor Download ook een serieuze kandidaat voor PP??
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Ja, sorry, hier gaat het natuurlijk over PP maar dan heb ik toch nog even een serieuze vraag. Hebben in het verleden Download en PP headliners gedeeld of doet PP dat meestal met Werchter??
Met andere woorden is een headliner voor Download ook een serieuze kandidaat voor PP??

In het verleden wel, nu not so much doordat er een tweede Download festival is in Frankrijk, en beide Downloads en Pinkpop PRECIES op dezelfde dagen vallen (dus niet de ene do - za, en de andere bv. vr - zo). Kortom; speelt een act op beide Download's dan is Pinkpop eigenlijk uitgesloten.
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Begrijp ik het dan goed als ik zeg dat de kans op een gedeelde headliner wel bestaat als een act wel in frankrijk staat maar niet in de uk of andersom?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Precies. Voorbeeld: stel Iron Maiden speelt op beide Download edities, dan kunnen ze niet op Pinkpop en moeten in dat geval uitwijken naar GelreDome bijvoorbeeld. ;)
Dus, wat dat betreft Download interessant. Vorig jaar deelde we Muse. Daar naast leuk om te volgen Rock am Ring en Rock in Revier omdat Pinkpop ook daar namen mee deelde. Aankomend festivalseizoen is Rock in Rio Lissabon interessant voor Pinkpop om te volgen.
Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee Romy :mrgreen:
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
pp heeft de laastje jaren ook wat goede folk /irish punk staan zoals: fiddlers green (2015) flogging molly (2014). heeft iemand ideeën voor bands die volgend jaar touren of die kans maken om op pp te staan.
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Precies. Voorbeeld: stel Iron Maiden speelt op beide Download edities, dan kunnen ze niet op Pinkpop en moeten in dat geval uitwijken naar GelreDome bijvoorbeeld.
1f609.png

Dus, wat dat betreft Download interessant. Vorig jaar deelde we Muse. Daar naast leuk om te volgen Rock am Ring en Rock in Revier omdat Pinkpop ook daar namen mee deelde. Aankomend festivalseizoen is Rock in Rio Lissabon interessant voor Pinkpop om te volgen.
Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee Romy
mrgreen.png

Nou, laat die eerste naam maar komen dan. Ik ben er klaar voor :p
Wordt er trouwens vanavond 1 naam voor beide festivals bekend gemaakt? Of 2 verschillende namen?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Dat is een goede vraag. Voor Pinkpop alleen interessant als er verschillende namen komen komende dagen. Misschien deze week ook wel een band die zelf ook met meerdere tourdata komt, wie weet.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.079
2.087
Rammstein zou dus de eerste headliner zijn voor PP valt hier net te lezen. Dat had ik niet verwacht ervan uit gaande dat de info juist is natuurlijk maar eerlijk gezegd twijfel ik er niet aan....
Mogelijk dat Jan snel iets kan bevestigen bij Giel deze week?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Dat las ik zojuist ook?
http://festileaks.com/2015/10/zegut-rammstein-op-pinkpop-2016/
 

Stephan

Playlistbediener
15 jun 2015
40
0
Zou een mooi gerucht zijn.
Wat er hier verteld wordt over het wel of niet komen van de FF lijkt mij niet echt reëel. Verwacht niet dat de FF 3 concerten skippe omdat ze geen zin hebben. Mocht het alleen pp of rw zijn geweest had dit me eerder reëel geleken, maar glasto negeren en niet 'goedmaken' lijkt me niet. Als we daar dan rammstein bij optellen zal het ook in 2016 geen PJ gaan worden. Denk dat we voor die 3de headliner in het goedkopere segment moeten gaan kijken en zoeken.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Zou een mooi gerucht zijn.
Wat er hier verteld wordt over het wel of niet komen van de FF lijkt mij niet echt reëel. Verwacht niet dat de FF 3 concerten skippe omdat ze geen zin hebben. Mocht het alleen pp of rw zijn geweest had dit me eerder reëel geleken, maar glasto negeren en niet ‘goedmaken’ lijkt me niet. Als we daar dan rammstein bij optellen zal het ook in 2016 geen PJ gaan worden. Denk dat we voor die 3de headliner in het goedkopere segment moeten gaan kijken en zoeken.

En binnen het meer poppy segment. Als ze 3 keer zware gitaren boeken als headliner wordt het moeilijker om de rest van de affiche met popacts op te vullen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.079
2.087
Ik ga iets heel geks zeggen maar zou die derde headliner David Gilmour kunnen zijn. Die fransman lekt namelijk ook dat Gilmour begin juli in frankrijk staat. Nu zal niet alles wat hij zegt helemaal kloppen maar feit is wel dat Gilmour nieuwe tourdata bekend gaat maken voor volgend jaar.. Hij is misschien meer iets voor Ziggo Dome wat hij wel met gemak zal uitverkopen aangezien hij voor het eerst in 10 jaar weer op tournee is...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Ik laat het voorlopig toch ook nog ff bij Pearl Jam... Naast Foo Fighters, en dus toch waarschijnlijk Rammstein. Nou, oké dan. Had gehoopt op anders, maar is natuurlijk fantastische live act!
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Met die headliners hoor je mij in ieder geval niet klagen hoor! Nog wat leuke subs en dagopvullertjes en ik ben er gewoon weer 3 dagen bij.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.682
2.013
Maakt mij toch vooral benieuwd wat Mojo voor Fortarock heeft bedacht, want die hebben een naam van de grootte Rammstein of Iron Maiden nodig om de weide vol te krijgen. Pearl Jam verwacht ik dan niet meer op Pinkpop als je al Foo Fighters en Rammstein als headliners hebt, zie daar dan eerder nog een Editors bijkomen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken