Pinkpop 2016

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.078
2.087
@Tjoptjop Pink Floyd is toch niet serieus te nemen. Heel erg leuk voor of Ziggo of Bospop maar kom op PP kan niet met zoiets aankomen. Oudere bezoekers geven meer uit maar dat zijn geen mensen die op de camping zitten. En met Pink Floyd verkoop je die dag niet uit en het heeft ook een negatieve invloed op de weekend kaarten. 2 man en een paardekop die de headliner bekijken. Onrealistisch.

Ik wil hier verder niemand kwaad maken of zo maar dat PF komt is wat mij betreft ook niet realistisch, zeg maar totaal niet. Maar om nou te zeggen dat je met PF de dag niet uitverkoopt. Kom op zeg. Die lui hebben 20 jaar geleden voor het laatst opgetreden en toen waren dat megaconcerten die uitverkocht waren. Als ze weer zouden optreden dan wordt dat een run op kaarten zoals je dat zag met het eenmalige optreden van Led Zeppelin een jaar of 8 geleden. 2 man en een paardekop hahahaha, ik zou bijna zeggen verdiep je eens in de band voordat je een reactie geeft... Zoals jij het schetst verkopen ze Paradiso nog niet uit......
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.524
4.854
Eens met Erwin. Pink Floyd is een van de meest legendarische bands die er zijn geweest. Reken er maar op dat PP die zou willen hebben op het affiche. Niet realistisch imo: David Gilmour is in 2016 solo aan het touren. Best kans dat die op PP staat (maar dan niet als headliner).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
als het Pink Floyd niet is, doe dan maar AC/DC! (zie AC/DC topic)
geruchten, geruchten…. AC/DC op festivals in 2016??

Les rumeurs nous laissent donc déjà penser clairement à ces dates :
France 15/05/2016 Paris (Saint-Denis)
20/05/2016 Rock in Rio Lisboa 2016 (20&21/05 + 27&28/05)
10/06/2016 Download Festival 2016
Autriche 01/07/2016 Wien / Vienna
16/07/2016 Lyon
http://blog.concerts-metal.com/acdc-european-tour-2016/
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Mag ik vragen waarom we nog ingaan op Tjoptjop? Die heeft toch bij de geruchten voor de 2015 editie al bewezen dat we hem niet zo serieus moeten nemen.
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
AC/DC, Pearl Jam, Rammstein is ook aan de dure kant lijkt me? Vooralsnog hoop ik in ieder geval op AC/DC, Rammstein en Foo Fighters.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Dat is net zo duur Romy ;)
De gage's zijn niet het probleem voor Pinkpop imo...
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Dat is net zo duur Romy
1f609.png

De gage’s zijn niet het probleem voor Pinkpop imo…

Hopen mag altijd toch? :wink:
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Mwoah. Ik denk dat PF wel paradiso uitverkoopt lol. En nee ik wordt niet snel kwaad. Het is meer een reactie van ongeloof op dat bericht van Tjop"PinkFloyd"Tjop. ALS PF in originele bezetting zou headlinen dan gaan ze echt niet op PP staan. Laat staan dat PP ze zou kunnen betalen. Die zouden stadions doen. Een CashinTour lol.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.524
4.854
AC/DC is het duurst denk ik, maar PJ en Rammstein zitten ook beiden (ruim) boven de 1 miljoen. Budget was vorig jaar 8 miljoen dacht ik? Dus als het deze drie namen worden, dan niet klagen als de rest Nederlandse bandjes zijn die door 3FM worden gepushed.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.078
2.087
Met alle beschikbare info denk ik aan Rammstein FF en Editors of Bon Jovi. Ik weet natuurlijk niet wat het budget is voor PP, misschien is Rammstein FF en Coldplay teveel van het goede???
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.078
2.087
Mwoah. Ik denk dat PF wel paradiso uitverkoopt lol. En nee ik wordt niet snel kwaad. Het is meer een reactie van ongeloof op dat bericht van Tjop”PinkFloyd”Tjop. ALS PF in originele bezetting zou headlinen dan gaan ze echt niet op PP staan. Laat staan dat PP ze zou kunnen betalen. Die zouden stadions doen. Een CashinTour lol.

Ja precies die zouden dan stadions doen zoals ze dat in het verleden hebben gedaan..
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Met alle beschikbare info denk ik aan Rammstein FF en Editors of Bon Jovi. Ik weet natuurlijk niet wat het budget is voor PP, misschien is Rammstein FF en Coldplay teveel van het goede

Dat zou echt een natte droom zijn. Dan lig ik de dag voor echt bij mijn voorverkoopadres in een tentje.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.078
2.087
Maar ik zou er aan de andere kant ook niet van staan te kijken dat de popact van dit jaar Robbie Williams de organisatie zo goed is bevallen dat ze dit jaar weer op die tour gaan met Kathy Perry of Taylor Swift om maar even wat te noemen. Lekker om te zien maar qua muziek sla ik over.......
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Dat zou echt lachen zijn. Mocht Taylor Swift er staan zal @Black-Lies dus tóch een keer naar Pinkpop moeten.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.599
4.708
Grappig. Black Lies was er in 2014 nog hoor, en wel om o.a. de helden van de geweldig afgegleden White Lies te zien (niet dat ik wat tegen de band heb, eerste album was prima).
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Er wordt nogal wat 'rock' verwacht zie ik. Ik hoop het. Afgaande op de laatste ontwikkelingen hou ik het op Rammstein voor dag 1. Een dag gevuld met vooral metal en rock bands Dag 2 wordt denk ik een goedkopere act vanwege budget. Ook denk ik dat dit een 3fm en NL bands dag wordt. Ik hou het (toch) op Editors. Ik zie ze op 6 november of zo in de HMH wel roepen 'see you at Pinkpop'. Snow Patrol vind ik ook een optie. Echter geen idee wat hun plannen zijn. Dag 3 twijfel ik tussen Foo Fighters en Pearl Jam. Verder denk ik dat dit de meest breed georiënteerde dag wordt.
 

Amber

Randprogramma
8 dec 2014
128
2
Ik sluit me aan bij de voorspelling van Land Graaf, ik denk nu idd een combinatie van Rammstein - Editors (of eventueel een andere goedkopere headliner) - Foo Fighters.

Nog wat toevoegingen aan mijn voorspellingen buiten de headliners om:
- Guy Garvey (frontman Elbow): Solo-album uit binnenkort. Weet niet zeker of het vaak voorkomt dat iemand het ene jaar met z'n band op een festival staat, en het jaar daarop solo op hetzelfde festival. Lijkt me overigens niet helemaal uitgesloten.
- James Bay: Ik zie hem nog wel een jaartje Europa doen, als Pinkpop hem kán boeken lijkt het me wel dat ze dat doen omdat het dit jaar niet lukte.
- De Staat: Geen idee of iemand ze al genoemd had, maar anders bij deze. In januari komt hun derde album uit en daarom denk ik dat de kans zeker wel aanwezig is dat ze naar Pinkpop komen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken