Pinkpop 2016

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Rammstein will headline the Pinkpop festival on June 11, 2016, and the Download festival of Paris on June 12, 2016. #Rammstein2016
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
489
36
Is het zoiezo waar als Rammsteinworld.com het zegt? Ik zou dit persoonlijk jammer vinden, zeker gezien de rest van de namen die touren waar ik over het algemeen ook niet veel mee heb zie ik het voor mij persoonlijk slecht in.

- Radiohead; overschatte kutband
- Coldplay; te saai + al een keer gezien
- Iron Maiden; niet slecht, maar wel zonde van een headlinerplek
- Bon Jovi; vind ik gewoon net geen headliner

 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Is het zoiezo waar als Rammsteinworld.com het zegt? Ik zou dit persoonlijk jammer vinden, zeker gezien de rest van de namen die touren waar ik over het algemeen ook niet veel mee heb zie ik het voor mij persoonlijk slecht in.

– Radiohead; overschatte kutband
– Coldplay; te saai + al een keer gezien
– Iron Maiden; niet slecht, maar wel zonde van een headlinerplek
– Bon Jovi; vind ik gewoon net geen headliner

Ik denk dat je geluk hebt hoor.
- Radiohead; geen headliner voor PP, zal wel Ziggo Dome of BKS doen als ze het geld bij elkaar weten te krijgen (hebben naar eigen zeggen ook nog geen optredens vastliggen)
- Coldplay; kans dat ze voor goffertpark kiezen ofzo is best groot
- Iron Maiden; staat al in GelreDome
- Bon Jovi; speelt zelden festivals

Kan natuurlijk dat ze komen maar je noemt nu niet echt 4 van de grootste kanshebbers ofzo.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.524
4.854
@baas, ik denk dat er een redelijk grote kans is dat die namen nu niet komen.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
489
36
Mooi @shaverion maar wat zijn volgens jou dan de grootste mogelijkheden.

En hoe zit het nou met Rammstein?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.599
4.708
Mooi @shaverion maar wat zijn volgens jou dan de grootste mogelijkheden.

En hoe zit het nou met Rammstein?

Volgensmij kun je dat op de vorige pagina toch wel redelijk goed lezen imo. En trouwens, Radiohead een overschatte kutband? Waarom als ik vragen mag?
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Mooi @shaverion maar wat zijn volgens jou dan de grootste mogelijkheden.

En hoe zit het nou met Rammstein?

Ik zie Editors eerder komen en ik verwacht nog een wat meer mainstream band. PP heeft wel bewezen dat die het prima doen. Geen idee welke dat gaat zijn, de mogelijkheden daar zijn best groot. Als ik een gokje mag wagen zie ik Eminem nog wel een keer komen. Pearl Jam acht ik de kans ook nog wel redelijk, moet toch sowieso een naam komen die RW niet heeft dus dat zou PJ mooi kunnen zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.897
9.853
Radiohead is een natte droom. Damn wat een vette band. Baasje zal zich maar eens moeten verdiepen ofzo. Maar laten we nu niet discussiëren over wie welke band vet of kut vindt...
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
489
36
Ik vind dat semi-intelligente gelul over die 'briljante' teksten zo stom vervelend. En ik heb een hekel aan Thom Yorke die de hele tijd de rand tussen vals en niet vals opzoekt.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
489
36
@mattman dat vind ik prima, jij zal vast ook iets op te merken hebben over Queen
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.599
4.708
Radiohead is een natte droom. Damn wat een vette band. Baasje zal zich maar eens moeten verdiepen ofzo. Maar laten we nu niet discussiëren over wie welke band vet of kut vindt…

Is ook niet de intentie van mijn reactie, van mij mag iedereen lekker luisteren wat hij of zij wil, maar aan Radiohead kom je niet :twisted:
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.897
9.853
Ja Radiohead is ook zo ongeveer mijn heilige graal. Steengoede band.?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.897
9.853
En nog heel even dit: Yorke wou als tiener een band beginnen door het horen van Brian May's gitaarspel. Even een anekdootje. Maar nu zwijg ik. ;)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Ook maar even hier neerzetten: volgens Andy Copping komen Foo Fighters volgende zomer NIET terug naar Europa...
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ook maar even hier neerzetten: volgens Andy Copping komen Foo Fighters volgende zomer NIET terug naar Europa…

Bedankt! Geloofwaardig!

Wie wat goed vindt en wat een kut band of briljante band is, is nogal persoonlijk en leidt tot een discussie waar je niet uit komt
en beter elders gevoerd kan worden.
Feit is dat Radiohead een grote naam is maar ik zie ze niet op Pinkpop verschijnen.
 

pack

Playlistbediener
25 feb 2015
42
0
Ik ben benieuwd of Rammstein ook echt gaat komen. Daarbij geloof ik nog steeds dat de Foo Fighters terug komen en 3 uur lang gaan optreden totdat ze van het podium af worden gehaald.

Als derde headliner geven jullie nu wel mooie optie's.

Ik zie een AC/DC hier voorbij komen, Coldplay, Pinkfloyd, Iron Maiden, Pearl Jam (zoals elk jaar) en Queens of the stone age.

Maar ik denk nu toch even afwachten.

AC/DC komt niet is volgens Jan teveel gedoe jammer genoeg.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Kereltje wrote:
Ook maar even hier neerzetten: volgens Andy Copping komen Foo Fighters volgende zomer NIET terug naar Europa…


Bedankt! Geloofwaardig!
Lijkt idd die kant op te gaan, steeds meer van die berichten.
Terwijl in UK ze toch overtuigd zijn van Foo Fighters op Glasto?
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/showbiz/bizarre/6690360/Coldplay-headline-act-at-Glastonbury-for-fourth-time.html

Goed, ik heb hier toch wel mijn theorie over.
Vannacht toch eens goed over nagedacht.
Eerst dacht ik dat de doorgang van Download FR in combinatie met Download UK in nadeel zal zijn voor Pinkpop.
Nu denk ik dat er toch een voordeel aan zit door in het zelfde weekend te zitten met een kleine samenwerking wat dan gerealiseerd kan worden door niet exact dezelfde lineup in de FR en UK edities.
Uitgaande van ook een kleine samenwerking bij Rock am Ring en Rock im Revier, ik bedoel ook daar van beide 1 gedeelde headliner (maar dat kan ook vanuit Duitsland dezelfde zijn als van die Download edities).
Schuiven we dan Foo Fighters door naar 2017, wat eigenlijk ook niet ondenkbaar is omdat Eavis ook al aangaf voor Glasto ook voor 2017 de headliners te hebben, wat dan weer aansluit op al die geruchten.
De verwachting is dus dat Rammstein de 11e juni op Pinkpop zal staan, naar wij dachten ook 12e juni Download FR.
De verwachting begint er op te lijken dat AC/DC op festivals te zien gaat zijn.
Kijken we even naar Rock im Revier lijkt het er op dat Sonisphere als dikke vis wel eens AC/DC kan hebben, staan waarschijnlijk op Download UK (dat moeten we nog afwachten).
Kunnen we AC/DC eventueel de zondag headliner van Pinkpop zien, aangezien het gerucht Rammstein zaterdag en AC/DC het gerucht is voor de 10e juni op Download UK.
Verwacht alleen geen spektakel van AC/DC, verwacht gewoon een reeks van nummers achter elkaar, weinig show en korte minuut pauze tussen de nummers, kortom kan prima op festivals staan zo.
Dan hebben we nog de vrijdag headliner nodig op 10 juni, geruchten rond Pearl Jam houden aan, druppelen binnen en zijn nog niet geheel te ontkrachten.
Zoals de geruchten vanaf The Porch er uit zien is Pearl Jam in juni WEL in Europa ( uitgaan van geen examen of zo), dan kan dit wel eens de eindelijke terugkomst worden na 15 jaar van Pearl Jam.
Het is misschien nog wat ongeloofwaardig, een harde set headliners, maar het zal wel een fantastisch headliner trio zijn (mag ik natte droom zeggen?)...
Wat vinden jullie van deze theorie? ? ? ?

Volgende punt, als Downoad dus deze week met Rammstein en AC/DC zal komen zal 1 van deze 2 een reeks data bekend maken dan?
Daarnaast realiseer ik me dat hiermee met deze theorie FortaRock geen Iron Maiden, geen Rammstein en geen AC/DC heeft?
(edit, misschien haalt Tjoptjop 2 classic rock acts door elkaar, Pink Floyd en AC/DC? Misschien spraakverwarring aan de bron?)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Volgende punt, als Downoad dus deze week met Rammstein en AC/DC zal komen zal 1 van deze 2 een reeks data bekend maken dan?
Daarnaast realiseer ik me dat hiermee met deze theorie FortaRock geen Iron Maiden, geen Rammstein en geen AC/DC heeft?

Blijft Metallica over of een heel onverwachte naam. Bon Jovi, Aerosmith, Van Halen (nog niks gecheckt in die richting, gewoon losse namen die headlinerwaardig zijn)
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Volgende punt, als Downoad dus deze week met Rammstein en AC/DC zal komen zal 1 van deze 2 een reeks data bekend maken dan?
Daarnaast realiseer ik me dat hiermee met deze theorie FortaRock geen Iron Maiden, geen Rammstein en geen AC/DC heeft?

Blijft Metallica over of een heel onverwachte naam. Bon Jovi, Aerosmith, Van Halen (nog niks gecheckt in die richting, gewoon losse namen die headlinerwaardig zijn)

Er is gewoon een Fortarock topic, daar zijn het gros van die namen al langsgekomen...
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Foo Fighters en Green Day mag ook een streep door, volgens Andy Copping waren beiden niet beschikbaar, omdat ze niet touren in 2016, en toen iemand (over de Foo Fighters) zei 'pretty certain they are going to Glastonbury' was zijn reply:

https://twitter.com/Maverick_AC/status/656181945936793600
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken