DennisvdBr wrote:
UB40 in 7 mei 2016 naar HMH, da’s jammer.
Had ze graag begin juni (weer) op Pinkpop gezien, was een mooie classic reggae- en pop toevoeging geweest imo.
Niet meer iets voor Pinkpop Classic? Of is dat definitief ter ziele?
Ook dat was mooi geweest idd. Mijn gedachtegang was dat er elk jaar wel een "classic" act tussen zit op "het grote" Pinkpop.
Ik heb niets meer gelezen of gezien over Pinkpop Classic, zelfs de site en facebook zijn niet geupdate, triest eigenlijk...
Naar mijn idee was het concept van "Pinkpop Classic" niet eens zo slecht bedacht, dus dat het niet terug keert is eigenlijk zeer jammer.
Misschien is de kaartverkoop van 2013 zodanig als klap ervaren, dat ze de eer aan andere festivals laten.
Ze zitten toch in het "vaarwater" met Bospop of Bluesrock, ik weet niet of dat dan mee speelt.
In ieder geval in de periode rond grote festivals als Pukkelpop en Lowlands.
MLK lukte het in Duitsland begin september het nieuwe Rock im Sektor met o.a. Linkin Park neer te zetten.
Naar mijn mening moet het nog altijd mogelijk zijn om een 1 daags festival met dat beetje potentie in de periode neer te zetten, beter nog zelfs door van het concept af te stappen dat de act op Pinkpop gestaan moet hebben.
Vooral dat laatste was in 2012 met TOTO goed uitgepakt.
Ik denk als MOJO betrokken zal worden met boekings, dat zal lukken een headliner te strikken die op zich al 15 a 20 duizend bezoekers richting Landgraaf kan trekken.
Vooral dat laatste zal denk ik voor 2014 en 2015 het probleem zijn, als ze überhaupt geprobeerd hebben...
Wie weet, komen ze in 2016 wel terug, dan is zelfs terugkeer naar 1 dagje Pinksteren mogelijk. (ik opper dan alvast Bon Jovi, ha ha..)