Pinkpop 2016

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.778
DennisvdBr wrote:
UB40 in 7 mei 2016 naar HMH, da’s jammer.
Had ze graag begin juni (weer) op Pinkpop gezien, was een mooie classic reggae- en pop toevoeging geweest imo.


Niet meer iets voor Pinkpop Classic? Of is dat definitief ter ziele?

Ook dat was mooi geweest idd. Mijn gedachtegang was dat er elk jaar wel een "classic" act tussen zit op "het grote" Pinkpop.
Ik heb niets meer gelezen of gezien over Pinkpop Classic, zelfs de site en facebook zijn niet geupdate, triest eigenlijk...
Naar mijn idee was het concept van "Pinkpop Classic" niet eens zo slecht bedacht, dus dat het niet terug keert is eigenlijk zeer jammer.
Misschien is de kaartverkoop van 2013 zodanig als klap ervaren, dat ze de eer aan andere festivals laten.
Ze zitten toch in het "vaarwater" met Bospop of Bluesrock, ik weet niet of dat dan mee speelt.
In ieder geval in de periode rond grote festivals als Pukkelpop en Lowlands.
MLK lukte het in Duitsland begin september het nieuwe Rock im Sektor met o.a. Linkin Park neer te zetten.
Naar mijn mening moet het nog altijd mogelijk zijn om een 1 daags festival met dat beetje potentie in de periode neer te zetten, beter nog zelfs door van het concept af te stappen dat de act op Pinkpop gestaan moet hebben.
Vooral dat laatste was in 2012 met TOTO goed uitgepakt.
Ik denk als MOJO betrokken zal worden met boekings, dat zal lukken een headliner te strikken die op zich al 15 a 20 duizend bezoekers richting Landgraaf kan trekken.
Vooral dat laatste zal denk ik voor 2014 en 2015 het probleem zijn, als ze überhaupt geprobeerd hebben...
Wie weet, komen ze in 2016 wel terug, dan is zelfs terugkeer naar 1 dagje Pinksteren mogelijk. (ik opper dan alvast Bon Jovi, ha ha..)

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.778
Leuk initiatief, wisselende talentenjacht. Een jaar Nederlands en ander jaar Euregionaal "talent".
In de link zit btw een geluidsfragment met Paul Moerel van SPL.
Nu of Nooit krijgt mogelijk internationale variant

Stichting Popmuziek Limburg (SPL), organisator van de bandcontest Nu of Nooit, denkt aan een tweejaarlijkse internationale variant.
Tot nu toe konden Limburgse bands via de wedstrijd een plek op Pinkpop afdwingen, maar SPL wil op termijn ook Belgische en Duitse bands gaan toelaten.

Enthousiast
"We flirten met de gedachte om het ene jaar Nu of Nooit puur voor Limburgse bands te organiseren, het andere jaar zijn dan ook Belgische en Duitse inzendingen welkom", aldus consulent popmuziek Paul Moerel van SPL in een gesprek met L1 Radio. Pinkpopbaas Jan Smeets is volgens Moerel enthousiast over de plannen.
http://www.1limburg.nl/nu-nooit-krijgt-mogelijk-internationale-variant
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.778
Download festival komt morgen al met nieuws.
Als ze al de eerste act al aankondigen zijn ze wel héél vroeg.
Het zal denk ik over kaartverkoop gaan, tenminste zoals ik Andy Copping inschat.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.778
Thomas wrote:
Download festival komt morgen al met nieuws.
Als ze al de eerste act al aankondigen zijn ze wel héél vroeg.


Het zal denk ik over kaartverkoop gaan, tenminste zoals ik Andy Copping inschat.
btw, juist gedacht...
Early Bird verkoop voor download gaat vrijdag starten.
Deze ticketverkoop start aanstaande vrijdag om 9 uur ’s morgens en eindigt 30 oktober. De prijzen zijn als volgt (exclusief servicekosten):
– Weekend arena: 160 pond.
– Weekend + drie nachten camping: 185 pond.
– Weekend + vijf nachten camping: 195 pond.
helaas geen info over een editie in Parijs, dat is dan wel vreemd want ik zou verwachten dat ze dat 1 op 1 laten mee stromen...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Vanuit welke bron komt dat bericht over Download FR eigenlijk? Ik vind het bizar dat ze er op eFestivals met geen woord over reppen (zelfs niet over een eventueel gerucht), terwijl daar net mensen zitten met inside connecties.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Er komt een nieuwe speler op het veld....eentje die in vroegere geruchten nog voorbij is gekomen maar van wie ik dacht dat ze nog even bezig zouden zijn met een nieuw album en dat er helemaal geen festivals gedaan zouden worden in 2016.

Rammstein..... https://m.facebook.com/permalink.php?story_fbid=951092238283055&id=565232316869051


Hoe betrouwbaar het is weet ik niet maar degene is dikke maatjes met de band.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.778
Vanuit welke bron komt dat bericht over Download FR eigenlijk? Ik vind het bizar dat ze er op eFestivals met geen woord over reppen (zelfs niet over een eventueel gerucht), terwijl daar net mensen zitten met inside connecties.

21/10/2014 : Les Echos : Angelo Gopee parle d'un possible festival sur l'hippodrome de Longchamp "De manière générale, il manque à Paris des scènes de 8.000 à 14.000 places. La capitale est, pour cette raison, le parent pauvre en matière gros festivals, avec seulement Rock en Seine et Solidays. Nous discutons avec la municipalité à ce sujet, ainsi qu'avec France Galop pour investir Longchamp, mais l'hippodrome va également être en travaux." (pour information, Angelo Gopee travaille pour Live Nation, qui est derrière le Download Festival)
13/08/2015 : Andy Copping, l'organisateur du Download Festival (celui au Royaume Unis), vient de confirmer sur Twitter qu'il travaillait sur Download Festival Paris 2016. Il nous apprend aussi que les 2 festivals n'auront pas forcément les mêmes affiches. Ce ne seront donc pas deux festivals jumeaux comme le Rock am Ring et le Rock im Park, mais ils partageront tout une même une partie des groupes.
17/08/2015 : By Zegut : "Download Festival Hippodrome de Longchamp 10 - 12 juin 2016"
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Jep, my bad! Blijkbaar weten ze het ginds al zo lang dat er sinds juli niet meer over gediscussieerd werd...
 

Floating

Randprogramma
6 mrt 2014
134
0
Als er een DJ komt zet er dan hardwell of martin garrix neer.
Verder komt Linkin Park in 2016 met een nieuw album ( ook in juni/juli)
Bring Me The Horzion lijkt mij bijna een zekerheid, want een album en wat een concert op Leeds/Reading
Verder een band als Hollywood Undead,Halestorm of Simple Plan zie ik ook nog wel komen
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
Als er een DJ komt zet er dan hardwell of martin garrix neer.
Verder komt Linkin Park in 2016 met een nieuw album ( ook in juni/juli)
Bring Me The Horzion lijkt mij bijna een zekerheid, want een album en wat een concert op Leeds/Reading
Verder een band als Hollywood Undead,Halestorm of Simple Plan zie ik ook nog wel komen

zou wel vet zijn alleen zonder die dj's die mogen van mij wegblijven bij de volgende editie
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Black Sabbath gaat ook festivals doen gedurende hun laatste tour. Ik last zojuist op Metalfan dat ze op Tons Of Rock in Noorwegen staan op 23 juni en op Copenhell in Denemarken op 24 of 25 juni.
Graspop komt zometeen met een grote aankondiging dus dat zou ook wel eens over Black Sabbath kunnen gaan. Op FortaRock staan ze zeker niet dus misschien toch Pinkpop?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.778
Black Sabbath gaat ook festivals doen gedurende hun laatste tour. Ik last zojuist op Metalfan dat ze op Tons Of Rock in Noorwegen staan op 23 juni en op Copenhell in Denemarken op 24 of 25 juni.
Graspop heeft zojuist Black Sabbath bevestigd als exclusief voor Benelux.

http://forum.festileaks.com/forums/topic/graspop-2016/#post-82577
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Als er een DJ komt zet er dan hardwell of martin garrix neer.
Verder komt Linkin Park in 2016 met een nieuw album ( ook in juni/juli)
Bring Me The Horzion lijkt mij bijna een zekerheid, want een album en wat een concert op Leeds/Reading
Verder een band als Hollywood Undead,Halestorm of Simple Plan zie ik ook nog wel komen

Shit. Dat zou nog erger zijn dan een hele dag aan 3FM meuk.
Bring Me The Horizon op Pinkpop zou me inderdaad niet verbazen. Het nieuwe album is een combinatie tussen Linkin Park en One Direction, en dat werkt natuurlijk als een trein op Pinkpop.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.778
Black Sabbath:

08.06.2016 Berlin – Waldbühne
28.06.2016 Wien – Stadthalle
Yep. Ook exclusief in Duitsland en Oostenrijk.
Dat wil dus zeggen dat ze niet op o.a. Rock am Ring / Rock im Park en ook niet op de concurenten Rock im Revier en Rockavaria staan.
Binnen de headliner speculaties voor Pinkpop is dit interessante info.
Dit betekend dat er 6 andere headliners in de buurt zijn, waarvan 1 op FortaRock en 2 op Pinkpop kunnen staan.
En we hebben eigenlijk nog weinig ideeën welke...
Het is al zowat oktober, dus komende maand komen die festivals wel met nieuws verwacht ik.
btw, Er zal dan ook nieuws uit Duitsland moeten komen, vooral Rock im Revier is interessant.
Ook bekendmaking van de datum, want het weekend dat ik verwachte voor Rock im Revier staat Herbert Grönemeyer in de VELTINS-Arena op 27 mei.
Of gaan die weer naar een andere locatie?
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ja, Rock Im Revier inderdaad. Zou me niets verbazen als dat ten onder gaat.

Wat Bring Me The Horizon betreft lijkt Pinkpop dat soort bands een beetje te mijden. A Day To Remember, We Are Harlot, Asking Alexandria, Yellowcard, Three Days Grace en nog meer waren allemaal hot en veel gevraagd dit jaar. Geen enkele band naar Pinkpop maar wel veel op festivals als Download en RaR rond die tijd. In NL wel programmeert wel Jera On Air graag dergelijke bands. Ik verwacht dus dat BMTH daar gaat afsluiten in 2016.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Wat Bring Me The Horizon betreft lijkt Pinkpop dat soort bands een beetje te mijden. A Day To Remember, We Are Harlot, Asking Alexandria, Yellowcard, Three Days Grace en nog meer waren allemaal hot en veel gevraagd dit jaar. Geen enkele band naar Pinkpop maar wel veel op festivals als Download en RaR rond die tijd. In NL wel programmeert wel Jera On Air graag dergelijke bands. Ik verwacht dus dat BMTH daar gaat afsluiten in 2016.

Behalve dat BMTH, zoals Gloeilamp als zei, de hardcore (of wat het ook was) achter zich gelaten heeft en nu als een Linkin Park light klinkt, met redelijk wat airplay in het dagprogramma van 3FM en Stubru. Dat is gewoon Pinkpop hoor.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.778
BMTH valt volgens voor Pinkpop in de categorie als Rise Against dit jaar of A7X vorig jaar. Als het niet Pinkpop is is het volgens mij idd ook Jera. Zelfde denk ik ook over Bullet for my Valentine btw...
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
BMTH valt volgens voor Pinkpop in de categorie als Rise Against dit jaar of A7X vorig jaar. Als het niet Pinkpop is is het volgens mij idd ook Jera. Zelfde denk ik ook over Bullet for my Valentine btw…

Mwah, niet helemaal mee eensch. Rise Against, Avenged Sevenfold en Bullet for my Valentine hebben nooit écht succes gehad bij het grote poppubliek. BMTH lijkt dat nu wel te hebben met de softe troep van hun nieuwe album. Als Pinkpop toch nog een wat hardere band wil hebben is BMTH natuurlijk de perfecte oplossing. Hiermee trek je én de metalfans van het eerste uur aan, én de One Erection fangirls die ineens BMTH in hun hart gesloten hebben en graag kinderen van die oh zo knappe zanger willen. 1+1=2 lijkt me dus.
Daarnaast zal BMTH niet in goede aarde vallen bij veel Jera-bezoekers. Alhoewel, All Time Low stond er afgelopen jaar natuurlijk ook.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken