Pinkpop 2016

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Aparte naam voor hellfest. Als ik de line up van afgelopen jaar bekijk, dan past bon jovi er niet echt tussen.

Zeker niet iets voor Fortarock. Ik denk dat ze dan heel veel van hun reguliere publiek kwijt raken. Wat ze er ook naast zetten. Wel weer iets voor PP (classic), Bospop of concert at Sea.


CAS denk ik niet dat ze dat kunnen betalen..Bon Jovi zou imo wel briljant zijn. Lenny was dit jaar wel erg cool en een verrassing. (jaja ik weet het ik ben op CAS geweest, moest van mijn vrouw ;-) ) Denk alleen dat Bon Jovi nog wel een stukkie duurder is dan Lenny.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.535
835
hmmmm, volgens Francis Zégut staat Bon Jovi op Hellfest in 2016….
Ik weet niet hoor. Lijkt mij dan toch een Pinkpop kanshebber, of niet?
Ik verwacht Bon Jovi niet zo snel op FortaRock of Graspop.
Ik zie zomaar Pinkpop en TW Classic in beeld komen.

Bon Jovi zou denk ik wel op Pinkpop passen. Voor CAS zijn ze net iets te groot denk ik. En Fortarock denkt hier niet eens over na. Toch blijft het een lastige band om te programmeren, want hoewel Bon Jovi genoeg hits heeft kan het geen weekend dragen. Naast FooFighters en een andere goede headliner zou prima zijn imo. Beetje zoals Robbie Williams dit jaar.
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
495
204
Denk toch dat je robbie niet met bon jovi kan vergelijken robbie draagt een grote aanhang met zich mee en is een fantastische performer. Bon Jovi daarin tegen de hele show is wat stijfjes althans wat ik gezien heb!!! Bon Jovi in ziggo dome of 3fm stage afsluiten waar ze eigelijk te groot voor zijn
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Bon Jovi kan best werken op Pinkpop denk ik hoor. Genoeg wereldhits, die ook bekend zijn bij het gros van het 3FM publiek. Ik vind het wel een behoorlijke schijtnaam, vraag me ook echt af wat dit op Hellfest te zoeken heeft. Die vallen echt totaal uit de toon daar.
Bon Jovi op Fortarock gaat gelukkig nooit gebeuren. Als ze naar Nederland komen zal het denk ik vooral tussen Ziggo Dome en een festival a la CAS zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
vraag me ook echt af wat dit op Hellfest te zoeken heeft.
Kijk! Dat vroeg ik mij ook af!
Het bizarre is dat Francis Zégut het vaak bij het juiste eind heeft en voor Hellfest op een 100% voorspellingsscore staat.
Die man zal niet zomaar Bon Jovi uit zijn duim zuigen en die naast Black Sabbath en Iron Maiden noemen voor een festival als Hellfest.
Feit is dat de man hier dus 3 potentiële festival-headliners noemt voor de festivalzomer die zeker en vast ook naar Nederland komen.
Ook voor België gaat dit interessante ontwikkeling worden.
Zie ik Black Sabbath en Iron Maiden best het podium van Graspop bestijgen, zie ik Bon Jovi dat niet doen.
Dat kan Werchter worden, WT of RW of losse concerten Benelux wie weet...

Daarnaast noemt hij Lindemann ook nog even tussendoor voor Hellfest vandaag (Lindemann btw project van zanger van Rammstein).

Ik moet uitkijken dat ik niet te veel offtopic ga t.o.v. Pinkpop, maar er zit een overlap in de Nederlandse festivals en deze 4 namen zullen over Nederland gaan uitwaaien op een of andere manier...
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
Bon Jovi zou opzich wel een headliner op Pinkpop kunnen zijn, maar aangezien ze niet heel populair zijn in NL.. denk dat ze Bon Jovi eerder in Ziggo stoppen of ander festival laten headlinen in Nederland.

betreft PJ, laatste paar jaren hebben ze beetje een trend om om de 3 jaar in europa te touren, in 2012 deden ze ook al even soort ''escape from the studio'' in europa. kleine tour.. paar shows en festivals, het kan wel.

Kanye West zie ik niet op pinkpop headlinen, wel een hoge spot krijgen als hij ooit op Pinkpop staat. Radiohead ook niet eigenlijk.. Lowlands? of Best Kept Secret? dat wel misschien.
RHCP als hun album dan al uit is of uit gaat komen.. zou heel goed kunnen.
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
oh ja Iron Maiden lijkt me heel tof voor Pinkpop, maar dat zal wel eerder weer Fortarock zijn ofzo?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Bon Jovi kan best werken op Pinkpop denk ik hoor. Genoeg wereldhits, die ook bekend zijn bij het gros van het 3FM publiek. Ik vind het wel een behoorlijke schijtnaam, vraag me ook echt af wat dit op Hellfest te zoeken heeft. Die vallen echt totaal uit de toon daar.
Bon Jovi op Fortarock gaat gelukkig nooit gebeuren. Als ze naar Nederland komen zal het denk ik vooral tussen Ziggo Dome en een festival a la CAS zijn

Ik heb Bon Jovi een hele lange tijd geleden gezien op het Rutbeek samen met Skik en Dog eat Dog.Toentertijd (1996) waren de shows natuurlijk niet zo uitgebreid als wat ze nu zijn dus ik denk dat als ze zouden komen het een echt puike show zou zijn. Hoe je het wendt of keert, ze horen toch wel tot de grote rockbands van de jaren 80/90, 120 miljoen albums verkopen vind ik nogal wat.

Nu is het wel vergane glorie maar ik zie Bon Jovi liever dan meuk als Kensington, Pharrel, Editors, Dotan, Artic Monkeys. Ik weet dan namelijk zeker dat ik nummers kan meebleren, er een toffe show wordt neergezet en geen pretentieuze shit hoef te verwachten.

 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Ik denk dat we helemaal verkeerd aan het zoeken zijn als we het over Bon Jovi hebben. Inderdaad wat vergaande glorie en denk niet dat dit het publiek van een festival als Pinkpop aanspreekt. denk eerder een Gelredome of Ziggo Dome. Zelfde geld voor Whitesnake, die gaan toch ook weer touren(?). Ook metal bands als Iron Maiden en Black Sabbath lijkt me heel stug als die komen, al zou ik het wel heel tof vinden.

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.903
9.864
Radiohead op Best Kept Secret gaat niet gebeuren uiteraard. Die zijn gewoon veel te groot daarvoor. Ik las ergens dat die tijdens hun vorige tour tegen het miljoen kostten. De prijsklasse van een Pearl Jam/Metallica dus. Daarnaast ben ik 100% zeker dat Radiohead een headliner is die een festivaldag snel doet uitverkopen, mede door het feit dat ze vrij weinig touren.

maar of ze gaan touren is nog een andere vraag. Ik vrees ervoor.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Het gaat er heel erg van afhangen of PP voortborduurt op de ingeslagen weg of dat ze een soort van ouderwetse PP willen hebben. Met een ouderwetse PP zijn Iron Maiden, Bon Jovi en consorten best wel kanshebbers. Gaan ze voor de 3fm meuk dan zie ik ook Maiden niet..dan gaat het richting hippe shit. Ik hoop echt op een ouderwetse PP
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.682
2.013
mattman wrote:
Radiohead op Best Kept Secret gaat niet gebeuren uiteraard. Die zijn gewoon veel te groot daarvoor. Ik las ergens dat die tijdens hun vorige tour tegen het miljoen kostten. De prijsklasse van een Pearl Jam/Metallica dus. Daarnaast ben ik 100% zeker dat Radiohead een headliner is die een festivaldag snel doet uitverkopen, mede door het feit dat ze vrij weinig touren.

maar of ze gaan touren is nog een andere vraag. Ik vrees ervoor.


Ik vrees ervoor dat ze op Pinkpop worden geplaatst, zou belachelijk zijn.
Nee joh, geloof niet dat Yorke en de zijnen koste wat kost op een festival als Pinkpop willen spelen. Zie ze dan eerder een grote losse show doen in het Goffertpark, of meer waarschijnlijk een of twee concerten in de Ziggodome.

Denk dat een Sabbath de belangrijkste kanshebber is om Fortarock af te sluiten.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
@Martijn: Black Sabbath staat zeker niet op Fortarock. Dat heeft de organisatie een paar weken geleden op FB prijs gegeven.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
Martijn: Black Sabbath staat zeker niet op Fortarock. Dat heeft de organisatie een paar weken geleden op FB prijs gegeven.
Juist, mij lijkt Bospop wel een optie voor Black Sabbath. Ik zie ze zo snel niet naar Pinkpop komen, lijkt mij niet geschikt. Uiteraard wel een wereldband, maar "te onbekend" voor hedendaags Pinkpop als headliner. Waar ze denk ik bij Bospop het grootste deel van de doelgroep laten smullen van Ozzy...

Wat betreft Radiohead denk ik dat Pinkpop niet in aanmerking komt, maar dat is ook meer een persoonlijke mening, omdat ik persoonlijk na OK computer nog in de 90's wel ben afgehaakt.
Of een ander verhaal, Radiohead zal met een heel sterk nieuw album moeten komen. Maar ook dat zie ik imo niet zo snel gebeuren, sorry...
Ik denk Pinkpop-bezoekers niet (meer) tevreden zijn met Creep, No Surprises, Karma Police, Paranoid Android en Street Spirit. Misschien enkel met een lage spot in de middag, kijk en ik gun Radiohead meer credits.
Vandaar dat ik Thom Yorke eerder verwacht in een zaal/arena of op DTRH, BKS of misschien wel Lowlands, ik ben bang voor een afgang op Pinkpop...

Ik heb jullie reacties eens goed doorgelezen over Bon Jovi. Heeft me aan het denken gezet. Misschien is idd een losse zaalshow wel meer iets voor Bon Jovi in Nederland.
Ik denk dat Pinkpop wel kan werken in de rol van Robbie Williams dit jaar. Ook een festival als CaS of Bospop is imo niet uitgesloten.
Maar de band heeft Nederland al zo lang overgeslagen, die gaan (plat gezegd) voor het zelf cashen in een grote zaal denk ik als ze Nederland komend jaar niet overslaan...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.525
4.854
Ozzy is bij het PP publiek wel breed bekend, al is het niet van de muziek. Ik zie Black Sabbath ook niet als headliner op PP staan. Misschien wel als sub of op 3FM stage.


Radiohead speelt Creep nauwelijks, jammer genoeg. Na OK computer ben ik ook afgehaakt. In 2008 speelden ze op Werchter ook geen no surprises, street spirit of karma police...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.903
9.864
Maar ik vind dat Radiohead net na Ok Computer interessant geworden is. Als ze een show als die van in het Sportpaleis in 2012 brengen dan wordt het een hoogtepunt. Wat een show. zeer veel energie. Die In Rainbows Tour van 2008 was wel wat minder vind ik.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Bon Jovi zal volgens mij ergens een Benelux exclusive openluchtconcert geven, zoals enkele jaren terug in Zeebrugge. Dat was destijds blijkbaar al gedaan omdat ze niet populair genoeg waren om in elk land tienduizenden bezoekers te lokken. Al zou Pinkpop me dan ook niet verbazen: genoeg hits om de vaste PP-ganger tevreden te stellen + goed bereikbaar voor zowel Nederlanders als Belgen + ze hebben het dagprogramma om mee te helpen uitverkopen.

Black Sabbath gaat volgens verschillende bronnen in elk land voor de optie gaan die hen het meeste geld oplevert. Pinkpop en Bospop gaan hen geen gage van een miljoen geven, dus zal het wel een Ziggo Dome zijn ofzo.

En Radiohead doet gewoon waar het zelf zin in heeft. Met In Rainbows speelden ze nog grote festivals (oa Werchter) maar kozen ze bewust voor een tegendraadse setlist, met TKOL hebben ze gewoon geen Europese festivals gedaan. Ik denk daarom niet dat ze Pinkpop zouden accepteren, en DTRH/BKS zijn veeeeeel te klein, dus een openluchtconcert of Ziggo lijkt me het meest evidente.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
Even speculeren...
Want er komen ook wat Classic Rock acts voorbij en daar moeten we toch even voorzichtig mee omgaan als het om mogelijk Pinkpop-speculatie gaat.
Wat ook wel interessant is is dat Sweden Rock in hetzelfde weekend als Pinkpop zit, enkel 2 dagen eerder van 8 tot 11 juni, ten opzichte van Pinkpop 10, 11 en 12 juni.
Niet dat ik denk dat er overeenkomstige acts zijn, maar eerder afstrepers. Wat betreft Zweden zitten voor PInkpop de overeenkomsten bij Bråvalla festival volgens mij.
Naar mijn idee zijn Guns n Roses en Black Sabbath wel acts die perfect zijn voor Sweden Rock, maar ook Bon Jovi zal daar passen.
Dan kom ik weer op Iron Maiden, want ook zij kunnen weggekaapt worden dat weekend.
Ook NovaRock en Greenfield zitten 1 dag eerder dan Pinkpop 9 tot 11 juni, daar passen deze 4 namen als afsluiter, geen idee hoe de geruchten daarvoor in elkaar steken nu.
Download UK begint er naar uit te zien met Black Sabbath, Guns n Roses en Iron Maiden te komen volgens de laatste geruchten, al kunnen die ook zomaar met Metallica of Pearl Jam uit de hoge hoed komen.
En Pinkpop deelt eigenlijk meestal wel 1 headliner met Download, dus ook dat is interessant!
De eerste afschrijvers kunnnen we binnenkort verwachten, want Sweden Rock heeft aangegeven binnenkort met de datum voor de eerste aankondiging te komen.
We know that you are waiting... and soon we’ll be able to give you the date for the first band announcements for Sweden Rock Festival 2016.
In the meantime, we’re offering this atmospheric film from High Shot. It makes you long for next year, doesn’t it?
Komt er op neer, we moeten nog zeker een dikke maand wachten tot we tot duidelijk aanwijsbare geruchten kunnen komen.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
De eerste afschrijvers kunnnen we binnenkort verwachten, want Sweden Rock heeft aangegeven binnenkort met de datum voor de eerste aankondiging te komen.

Hoezo Dennis? Zweden ligt naast de deur. Wat op zaterdag in Zweden staat kan gemakkelijk zondag op Pinkpop staan.

Kereltje heeft gelijk denk ik. Black Sabbath gaat het pensioen veilig stellen en zullen daar optreden waar het meest verdiend wordt
hoewel het een prima band is om Bospop af te sluiten. Ik gok ook op de Ziggo Dome....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken