Pinkpop 2016

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
We moeten er nu niet van uit gaan dat door de boeking van Avicii dit jaar, volgend jaar ineens bol staat van de dj's.
Luister, ik sluit de komst van een dj niet uit, maar dat zal zeker niet de lijn van het affiche bepalen.
Pinkpop blijft toch altijd een selectie van verschillende genres en acts die op dat moment populair zijn.
Dat is dit jaar bestempeld als "uitverkochte Top 40 en 3fm line-up", dat zal vast zijn door de opvallendheid in 2015.
Ik sluit Top40 overheersing in 2016 ook zeker niet uit.
Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat er geen overmaat van dj's zal komen, dus een hardstyle programma tussendoor zal eerder een uitzondering zijn dan een uitgangspunt.

Misschien is dit wel leuk top40 nieuws voor volgend jaar...
http://www.nu.nl/muziek/4125347/sam-smith-en-elton-john-willen-samenwerken.html
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
ow ja sry. wij stonden die dag na te genieten van kensington bij de pinkpop letters XD oeps wat dom van me
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
495
204
Alles goed behalve top 40! De mensen die daar op af komen zijn in mijn ogen geen pinkpopgangers, maar het begint al weer te kriebelen nu het Festival seizoen voorbij is zullen de nieuwe namen voor volgend jaar alweer binnen druppelen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
Alles goed behalve top 40! De mensen die daar op af komen zijn in mijn ogen geen pinkpopgangers, maar het begint al weer te kriebelen nu het Festival seizoen voorbij is zullen de nieuwe namen voor volgend jaar alweer binnen druppelen
kriebelen doet het zeker...
de leuke en minder leuke geruchten beginnen al lekker rond te slingeren.
maar de eerste namen zal pas november zijn, als we pech hebben pas in december.
wat betreft top40, als ik de lijst van deze week bekijk hoop ik het ook niet, want volgens mij komt die Bieber op 1 aan...
ik zit voorlopig nog elke avond schietgebedjes te doen om een flinke dosis gitaren voor aankomende editie, dat is wel welkom imo...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
Ik bid met jullie mee!!!

Ps. Hoe reagrer je direct op iemands post?
Dat kan door op "Quote" te klikken van die post, maar het kan zijn dat je dat in Mobile weergave niet ziet in Desktop weergave wel.
(Nog een omslagtige mogelijkheid is, wat je dan eventueel kan doen is de tekst van die post kopiëren en eerst te plakken in je eigen bericht, en de dat tussen quote haakjes zetten, dat is het 9e tekstbewerkingsknopje rechts van de smiley.)

btw, leuk dat jullie mee bidden voor gitaren, ha ha :mrgreen:
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
495
204
Als ik in mij 8 jaar pinkpop mijn favoriete momentjes eruit haal zijn dat toch wel allen met gitaren :p behalve bloody beetroots en prodigy dan
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
Komkommertijd... Nieuws over het uitzicht op Pinkpop en Megaland.
Trap Wilhelminaberg op de schop

Gapende naden, beschadigde traptreden en onkruid: de Wilhelminaberg in Landgraaf is na ruim acht jaar toe aan een opknapbeurt. Die is inmiddels begonnen.
Ruim acht jaar na de officiële ingebruikname is de 508 treden tellende trap van deWilhelminaberg in Landgraaf toe aan een flinke opknapbeurt. Hierdoor zal de attractie, populair als kuitenbijter bij wandelaars en sporters, de komende weken gedeeltelijk of soms helemaal niet toegankelijk zijn.

Langste trap
De trap werd tussen oktober 2006 en mei 2007 aangelegd en is de langste van Nederland. De 248 meter lange opgang, die uit 22 elementen bestaat met daartussen een plateautje, wordt op diverse plaatsen ontsierd door onkruid. Ook is de trap beschadigd door vernielingen. Verder zijn in de loop van de tijd diverse trapelementen uit het lood komen te staan door uitspoeling van grond.

Toekomstplannen
De opknapbeurt wordt mede uitgevoerd met het oog op de plannen die de gemeente Landgraaf en diverse andere partijen, waaronder SnowWorld en Philips, hebben met deWilhelminaberg. De landmark moet in de toekomst nog meer allure krijgen door de aanleg van een uitkijktoren, kabelbaan en verlichting in de trappen.

Marathon
De onderhouds- en herstelwerkzaamheden duren tot half oktober. Een woordvoerster van de gemeente laat weten dat de opknapbeurt geen gevolgen heeft voor het evenement dat op zaterdag 3 oktober op deWilhelminaberg gepland is.
Die dag wordt daar, in het kader van het Jaar van de Mijnen, voor de eerste keer de trappenmarathon gehouden, die wordt beschouwd als de zwaarste marathon van Nederland.
http://www.1limburg.nl/trap-wilhelminaberg-op-de-schop
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Alles goed behalve top 40! De mensen die daar op af komen zijn in mijn ogen geen pinkpopgangers,

Ach wat maakt het uit.... Ik heb ook niets met die top 40 muziek maar de mensen die daar op afkomen storen mij niet. Wellicht hoor ik ook niet in die groep 'Pinkpopgangers' die jij dan voor
ogen hebt maar toch ben ik er vaker geweest dan de meesten hier. Het publiek past zich voor het grootste deel aan de programmering. Of het nu top 40 tiener meuk is of bejaarden rock.
Ook is er een aardige grote groep die alles prima vindt en naar Pinkpop gaat ongeacht de programmering. Er zijn zelfs mensen die ik ken en alleen voor de slotacts de camping afkomen en
voor de rest zuipen, feesten, blowen etc. Ieder zijn feestje! Dat is Pinkpop!

Denk dat het nog wel even gaat duren voordat de eerste namen gaan komen. Zeker de laatste twee jaar was Pinkpop redelijk laat. Wel voor de 2013 editie was de eerste naam er redelijk vroeg met Green Day (half oktober).
Metallica voor 2014 pas eind november/begin december en ook vorig jaar was het half november met Muse en Foo Fighters.

EDIT: Lees niet constant alles terug maar zie zojuist dat Dennis ook al aangaf dat het nog wel even zou duren voordat de eerste namen bevestigd worden. Mee eens dus...
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Tja. Wat is uberhaupt een Pinkpopganger? Ik ken metalheads en 3FM-bakvissen die er ieder jaar bij zijn, dus wat nou Brutus' beeld is van 'De Pinkpopganger' ontgaat mij een beetje.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Tja. Wat is uberhaupt een Pinkpopganger? Ik ken metalheads en 3FM-bakvissen die er ieder jaar bij zijn, dus wat nou Brutus’ beeld is van ‘De Pinkpopganger’ ontgaat mij een beetje.

Inderdaad, het Pinkpop publiek is toch al jaren erg divers? Daarbij heb je altijd ook nog eens grote headliners waardoor een deel van het volk elke dag wat verschillend is.
Pinkpop heeft een grote groep fans die elk jaar aanwezig zijn ongeacht wat er komt optreden.
 

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
Als er echt een nieuw album uitkomt van Pearl Jam in 2016 kun je ze op Pinkpop vergeten.
Op het moment is ieder bandlid met zijn "eigen" projectjes bezig ..... Mat Cameron heeft net een lange tour achter de rug met Soundgarden. In November hebben ze (pearl Jam) nog een zuid amerikaanse tour.
Dus als hun 2016 tour afhankelijk is van het album kun je Pinkpop doorstrepen!
Persoonlijk denk ik ook dat er geen nieuw album komt in 2016, heb wel sterk het vermoeden dat ze op pinkpop staan.
Kan daar geen bronnen of wat dan ook voor aanvoeren, domweg omdat ik die niet heb.
Wel weet ik dat PP en PJ een ongelukkige samenwerking hebben met wat betreft een overeenkomst te sluiten.
PJ heeft na Roskilde europa enige jaren vermeden ... na hun terugkeer is PP 2 maal afgetroefd door het Goffertpark ..... (2008 en 2010)
2012 was Pinkpop te vroeg voor de band .... en in 2014 waren ze in principe geboekt ..... alleen werd het toen afgeblazen doordat Mat Cameron zijn zoon / dochter afstudeerde ...... zo gaat dat dus.

Persoonlijk zou het voor mij eeen absoluut hoogtepunt zijn om ze op PP te zien ..... en als ze dan ook nog een "normale" set mogen afwerken ipv 11/2 a 2 uurtjes ..... dan zou dat de ultime droom zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
Zeker zal PJ voor meerdere Pinkpop-gangers een hoogtepunt zijn.
Kijk, gebrek aan het zien van Pearl Jam is er laatste jaren niet geweest.
Men had naar ZiggoDome kunnen gaan of Werchter bijvoorbeeld om ze te zien.
Feit is echter dat er een soort chemie is tussen Pearl Jam en Pinkpop die niet geheel te verklaren is, het zal zijn door 1992 en het feit dat het een wereldband is die al 15 jaren lang niet meer op het Pinkpop-podium geweest is.
Het gerucht is boven komen drijven en dan houden we ons daar maar even aan vast, totdat het tegendeel bewezen kan worden.

Voor mij zijn er momenteel 4 potentiële headliners voor Pinkpop, tenminste op dit moment van schrijven...
(voor wie net binnenvalt : Foo Fighters, Editors, Pearl Jam of Iron Maiden ?)
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Dus omdat Vedder op Pinkpop van die kraan naar beneden sprong hebben die twee een bepaalde chemie? Volgens mij is het vooral voor Pinkpop een kleine obsessie geworden om Pearl Jam binnen te halen, maar het zal die mannen weinig interesseren of ze op Pinkpop of Werchter of in de Ziggo staan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
Dus omdat Vedder op Pinkpop van die kraan naar beneden sprong hebben die twee een bepaalde chemie?
Nee. Want ik gaf ook aan "en het feit dat het een wereldband is die al 15 jaren lang niet meer op het Pinkpop-podium geweest is."
En ja, noem het chemie of een obsessie van Pinkpop en haar vaste bezoekers, dat is het na zoveel jaren mislopen wel geworden denk ik.
Zelfde ook met U2, daar heerst ook zo'n vloek omheen sinds het mislopen 1985.
idd, Pearl Jam maakt het niet uit waar ze staan, het is ook vanuit Pinkpop point of view hé ;)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Voor mij zijn er momenteel 4 potentiële headliners voor Pinkpop, tenminste op dit moment van schrijven…
(voor wie net binnenvalt : Foo Fighters, Editors, Pearl Jam of Iron Maiden ?)

Foo Fighters zie ik eigenlijk al als een zekerheid, Pearl Jam is en blijft steevast een gerucht...elk jaar. Editors vind ik niet headlinerwaardig en ook gewoon een kutband met zeikmuziek hoewel ze nu aardig geplugd worden en Maiden lijkt me erg cool.

Voor de rest blijft er eigenlijk niet zoveel over (Coldplay, RHCP, FATM samen met nog een hele sterke sub). U2 zie ik PP2016 niet doen. Erg benieuwd wie er dan al vastgelegd zou zijn voor volgend jaar. Voor je het weet krijg je een koekwaus als Kanye in de schoot geworpen 8-O.

Ik zelf hou van het hardere werk en een aantal bands die ik leuk vind heb ik nog nooit live gezien, Evanescence, RHCP, Apocalyptica, Anthrax zulke dingen zou ik erg leuk vinden op PP maar gezien het programma van vorig jaar blijft dat waarschijnlijk Wishful Thinking. Toch hoop ik dat ik verrast ga worden.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Mag ik vragen waarom je naar Pinkpop gaat als je vooral van het hardere werk bent? Puur uit interesse hoor. ;) Pinkpop heeft natuurlijk soms een dag met een aantal metal/hardrock bands, maar waarom ga je niet naar bijvoorbeeld Rock am Ring? Daar heb je meer keus en geen 3FM-zeikmuziek, alle bands uit je lijstje zouden daar ook gewoon kunnen staan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken