Als er echt een nieuw album uitkomt van Pearl Jam in 2016 kun je ze op Pinkpop vergeten.
Op het moment is ieder bandlid met zijn “eigen” projectjes bezig ….. Mat Cameron heeft net een lange tour achter de rug met Soundgarden. In November hebben ze (pearl Jam) nog een zuid amerikaanse tour.
Dus als hun 2016 tour afhankelijk is van het album kun je Pinkpop doorstrepen!
Persoonlijk denk ik ook dat er geen nieuw album komt in 2016, heb wel sterk het vermoeden dat ze op pinkpop staan.
Kan daar geen bronnen of wat dan ook voor aanvoeren, domweg omdat ik die niet heb.
Wel weet ik dat PP en PJ een ongelukkige samenwerking hebben met wat betreft een overeenkomst te sluiten.
PJ heeft na Roskilde europa enige jaren vermeden … na hun terugkeer is PP 2 maal afgetroefd door het Goffertpark ….. (2008 en 2010)
2012 was Pinkpop te vroeg voor de band …. en in 2014 waren ze in principe geboekt ….. alleen werd het toen afgeblazen doordat Mat Cameron zijn zoon / dochter afstudeerde …… zo gaat dat dus.
Persoonlijk zou het voor mij eeen absoluut hoogtepunt zijn om ze op PP te zien ….. en als ze dan ook nog een “normale” set mogen afwerken ipv 11/2 a 2 uurtjes ….. dan zou dat de ultime droom zijn.