Pinkpop 2016

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Omdat ik naast het hardere werk ook wel van wat rust hou. Plus ik ga samen met mijn vrouw en we moeten allebei het programma leuk vinden interesse hoor. ? Pinkpop heeft natuurlijk soms een dag met een aantal metal/hardrock bands, maar waarom ga je niet naar bijvoorbeeld Rock am Ring? Daar heb je meer keus en geen 3FM-zeikmuziek, alle bands uit je lijstje zouden daar ook gewoon kunnen staan. Om
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Browser loop te klooien...prfft

Omdat ik naast het hardere werk ook wel van wat rust hou. Plus ik ga samen met mijn vrouw en we moeten allebei het programma leuk vinden
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.525
4.854
Als er echt een nieuw album uitkomt van Pearl Jam in 2016 kun je ze op Pinkpop vergeten.
Op het moment is ieder bandlid met zijn “eigen” projectjes bezig ….. Mat Cameron heeft net een lange tour achter de rug met Soundgarden. In November hebben ze (pearl Jam) nog een zuid amerikaanse tour.
Dus als hun 2016 tour afhankelijk is van het album kun je Pinkpop doorstrepen!
Persoonlijk denk ik ook dat er geen nieuw album komt in 2016, heb wel sterk het vermoeden dat ze op pinkpop staan.
Kan daar geen bronnen of wat dan ook voor aanvoeren, domweg omdat ik die niet heb.
Wel weet ik dat PP en PJ een ongelukkige samenwerking hebben met wat betreft een overeenkomst te sluiten.
PJ heeft na Roskilde europa enige jaren vermeden … na hun terugkeer is PP 2 maal afgetroefd door het Goffertpark ….. (2008 en 2010)
2012 was Pinkpop te vroeg voor de band …. en in 2014 waren ze in principe geboekt ….. alleen werd het toen afgeblazen doordat Mat Cameron zijn zoon / dochter afstudeerde …… zo gaat dat dus.

Persoonlijk zou het voor mij eeen absoluut hoogtepunt zijn om ze op PP te zien ….. en als ze dan ook nog een “normale” set mogen afwerken ipv 11/2 a 2 uurtjes ….. dan zou dat de ultime droom zijn.

Pearl Jam heeft aangekondigd na de Latin Tour de studio in te gaan duiken voor een nieuw album. Hangt een beetje er van af wanneer dat album af is, maar ik denk dat PinkPop te vroeg is. Pearl Jam kun je beter in 2017 verwachten. ... Als ze PP niet weer overslaan.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Zou zo'n Ellie Goulding niet gewoon subheadlinen op Main? Ik denk dat je haar populariteit een beetje onderschat Thomas, die gaat een hoop volk naar Landgraaf trekken. Goulding is ook niet echt kleiner dan de subs van afgelopen jaar, en als dat al zo is scheelt het niet veel. Als ze er staat denk ik dat ze subheadliner zal zijn op Main, of afsluiter van 3FM.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
Wat betreft Pearl Jam verwacht ik ook niet een hele grote tour. Dat ze aan een album gaan werken geloof ik ook wel.
Alhoewel ik vind dat dat wel snel is en ik hoop dat ze niet te overhaast een album in elkaar gaan draaien ten koste van kwaliteit.
Ik denk echter richting een kleine tour van 3 a 4 weken eind mei en begin juni zo iets, o.a. Pinkpop en RaR/RiP denk ik dan aan bijvoorbeeld.
Eigenlijk waar ze in 2014 misgelopen zijn.
( Een soort lucratief tripje, met wat reclame voor de nieuwe plaat als warmhoudertje en een soort "goedmakertje" voor Pinkpop en RaR/RiP.
Dat is dan meteen een moment om een 2 a 3 nieuwe nummers "uit te proberen" als het ware tijdens slechts 90 minuten spelen.
Om vervolgens na uitbrengen van de nieuwe plaat (eind 2016 of misschien zelfs pas 2017) een grote tour met veel stadions.
Met eigenlijk als boodschap aan Pinkpop in de trend van: "nu stoppen met zeiken." )

Ik verwacht dus geen hele grote tour van Pearl Jam, maar dit is mijn idee er over als ik de dingetjes er over lees.

Florence + The Machine verwacht ik niet als headliner op Pinkpop, sterker nog dat ik ze niet eens verwacht op Pinkpop.
Ik denk aan Down the Rabbit Hole, ik denk ook dat ze daar perfect als headliner zal passen ook.

Ellie Goulding geef ik idd ook wel een grote kans op Pinkpop te komen. Ik denk zelfs niet eens een lage spot, alhoewel DTRH ook een optie is.

Het is nog vroeg, we zien wel...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
Nou, Iron Maiden op 3FM. Laat maar komen hoor die 3FM bandjes :lol:

Het is wel tijd dat ze bij 3FM het aantal beschikbare nummers van Maiden een klein beetje uitbreiden, nieuwe Speed of Light bijvoorbeeld.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ik hou ook in principe meer van hardrock en (diverse soorten) heavy metal en toch stond Rock Am Ring nooit op het programma
omdat ik de locatie niet geweldig vond voorheen (te lang en te smal 'veld'). Daarnaast kies ik liefst voor één of twee daagse festivals zoals FortaRock, Dynamo, Alcatraz.
Misschien dit jaar Jera On Air eens proberen.

Ik heb regelmatig genoeg te 'zeiken' over Pinkpop, vooral in 2013 en 2015 maar toch ga ik minimaal één dag. Ten eerste omdat het een traditie is om te gaan en het altijd gezellig is om veel bekenden tegen te komen. Ook het Brand Bier smaakt altijd super! Ten tweede en minstens zo belangrijk is dat het in de 'achtertuin' ligt zodat ik er in 10 minuten heen fiets en niet (zo nodig) hoef te camperen. Ten derde omdat er altijd wel wat leuks staat al was het dit jaar op de slot dag erg mager (mede door het wegvallen van Foo Fighters) omdat ik alleen Placebo en Frank Turner de moeite waard vond.

Wat PJ betreft; Ik weet niet of er sprake is van een wederzijdse liefde PJ en Pinkpop zoals de laatste die ervaart. Echter is het voor Vedder destijds in 1992 wel een festival dag geweest die in zijn geheugen staat gegrift. Het optreden was toen ook voor de band memorabel zoals ik wel eens terug gelezen heb in een interview.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
Voor je het weet krijg je een koekwaus als Kanye in de schoot geworpen
btw, nog ff een paar posts terug.
Weet je, Kanye lijkt me dan weer juist wel iets voor Lowlands. Maar Pinkpop niet.
Ik weet niet waarom, ik denk een soort gevoel kwestie. Niet echt een rede eigenlijk als je het zo zegt hé...
laat ook maar...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.525
4.854
Lightning Bolt is van 2013. Als PJ (eind) 2016 een nieuw album uitbrengt, is dat toch niet snel?

Of ze een zo'n "escape from the studio" tour gaan doen, is gissen natuurlijk. Zou best kunnen, maar Ik denk dan eerder wat festivals of bijzondere optredens in USA. En ze touren nu al drie jaar, denk dat ze daar wel even klaar mee zijn.


Edit: nog eens op hun website gekeken. Ze touren ieder jaar wel ergens. Dus waarschijnlijk in 2016 ook wel. Wat de kans is dat ze naar Europa komen? Ik denk laag, maar misschien denkt Vedder wel wat anders.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.682
2.013
Ellie Goulding zou prima de 3FM stage kunnen afsluiten volgend jaar, gaat met haar nieuwe plaat waarschijnlijk vrij eenvoudig de Ziggodome uitverkopen.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
724
454
Ik denk dat Kanye nog best wel eens één van de headliners kan gaan worden. Zijn nieuwe album komt over een paar weken uit waarschijnlijk, en hij zal dan ook wel op tour gaan.
Verder hoop ik op Radiohead, maar dat is niet echt een pinkpop-band lijkt me. Ik verwacht Royal Blood of Iron Maiden eigenlijk wel als headliners.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Royal Blood als headliner? Yeah right. Vooral in het rijtje meganamen als Kanye West, Radiohead en Iron Maiden vind ik dat een fantasierijke kanshebber voor de headlinepositie.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.682
2.013
Zou komische taferelen opleveren als Kanye Pinkpop zou headlinen, maar doe maar gewoon een keer Ziggodome.
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
495
204
Radiohead zou ik wel kunnen waarderen! Kanye mag openen in de tent maar liever helemaal niet op het terrein. Ik denk dat de headliners nog wel eens verrassend kunnen zijn, al is foofighters dan zo goed als zeker. Denk dat de rest nog wat gissen is, maar voor het dagprogramma zijn daar al wat namen die we er misschien bij kunnen schrijven!? Aangezien het voor mij dit jaar schrikken was toen ik in paradiso klaar stond en de namen voorbij zag komen, royal blood in 2016?' omdat het dit jaar niet lukte... Black keys door de gecancelde ziggo concert dit jaar?! Twod veel festivals behalve pinkpop?! The last internationale/shaka ponk dit jaar imo 2 namen waar je weinig van verwachte maar toch fantastisch waren (mijn pinkpop dagprogramma nog tot iets hebben gemaakt) zouden zij dan misschien terug mogen komen?! Zijn ook maar wat gokjes die ik graag zie komen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
hmmmm, volgens Francis Zégut staat Bon Jovi op Hellfest in 2016....
Ik weet niet hoor. Lijkt mij dan toch een Pinkpop kanshebber, of niet?
Ik verwacht Bon Jovi niet zo snel op FortaRock of Graspop.
Ik zie zomaar Pinkpop en TW Classic in beeld komen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.525
4.854
Aparte naam voor hellfest. Als ik de line up van afgelopen jaar bekijk, dan past bon jovi er niet echt tussen.

Zeker niet iets voor Fortarock. Ik denk dat ze dan heel veel van hun reguliere publiek kwijt raken. Wat ze er ook naast zetten. Wel weer iets voor PP (classic), Bospop of concert at Sea.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
Aparte naam voor hellfest. Als ik de line up van afgelopen jaar bekijk, dan past bon jovi er niet echt tussen.

Zeker niet iets voor Fortarock. Ik denk dat ze dan heel veel van hun reguliere publiek kwijt raken. Wat ze er ook naast zetten. Wel weer iets voor PP (classic), Bospop of concert at Sea.
Concert at Sea, zal idd ook briljant zijn als ze daar Bon Jovi boeken. Helemaal niet mis zelfs.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.682
2.013
Lijkt mij toch Bospop of een losse show in de Ziggodome voor Bon Jovi, headliner op Pinkpop lijkt mij geen goed idee.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken