Pinkpop 2016

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.535
835
Hellooo medefestivalgangers,

Ik ben nieuw hier dus ik snap nog niet helemaal alles, maarja

Voor de lineup voor pinkpop 2016 heb ik eigenlijk weinig verwachtingen… ik denk alleen wel dat Foo fighters komt

Verder hoop ik gewoon heel erg dat Rise Against en Greenday komen
1f60a.png
1f44c.png

Welkom!

Ik denk btw niet dat Rise Against komen aangezien zij er dit jaar al stonden. geen act om twee jaar achter elkaar te hebben. Green Day heb ik nog niet zien langskomen hier. Geen idee. Heb niet echt het gevoel dat ze heel actief zijn.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.089
2.095
http://www.franchiseherald.com/articles/36957/20150828/green-day-new-album.htm

Green Day heeft al enkele nieuwe nummers geschreven en men gaat binnenkort de studio weer in.
Afhankelijk van hoelang dat bij hen duurt gaan ze misschien volgend jaar wel op tour....?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
Green Day is wel erg pril voor een headliner om zo kort geleden achter elkaar op Pinkpop te staan.
Zal wel een rijtje opkomsten achter elkaar zijn, 2010 - 2013 - 2016.
Er zijn genoeg voorbeelden te noemen dat het wel zou kunnen, maar met de verwachting van de potentiële headliners die gaan touren, zal ik het terug halen naar Pinkpop van Green Day eerder een zwaktebod vinden dan sterk geboekt.
Daarom verwacht ik ze niet op Pinkpop in 2016.

BTW na het hele weekend het nieuwe album van Iron Maiden gedraaid te hebben, ben ik wel overtuigd dat eindelijk één keer naar Pinkpop komen, zeker een mogelijkheid kan zijn.
Gezien de geruchten rond FortaRock ook uitgebreid worden, ga ik er van uit dat Iron Maiden een losse show of PInkpop zal aandoen.
Ik zie Rob Trommelen dat ook wel realiseren. En Maiden zal zeker niet onder doen ten opzichte van een headliner als bijvoorbeeld Metallica of Rammstein die al eens als harde headliner recent zijn geweest.
Voorlopig zal ik dus die optie open houden in mijn lijstje. "Scream for me Pinkpop!"

 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.525
4.854
Metallica en Rammstein hebben een bredere bekendheid dan Iron Maiden. Worden ook nog wel eens op 3FM gedraaid. Iron Maiden heeft natuurlijk ook al eens op RW gestaan, dus waarom niet ook een keer op PP?
Persoonlijk vond ik de combinatie Iron Maiden en RW niet helemaal overtuigend. (En hetzelfde geldt voor iron Maiden & PP). Dan zie ik Iron Maiden liever op Fortarock of op een los concert.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
Metallica en Rammstein hebben een bredere bekendheid dan Iron Maiden. Worden ook nog wel eens op 3FM gedraaid. Iron Maiden heeft natuurlijk ook al eens op RW gestaan, dus waarom niet ook een keer op PP?
Persoonlijk vond ik de combinatie Iron Maiden en RW niet helemaal overtuigend. (En hetzelfde geldt voor iron Maiden & PP). Dan zie ik Iron Maiden liever op Fortarock of op een los concert.
Ja dat met die airplay is wel een punt.
Het is wel zo dat van bijvoorbeeld Rammstein meestal Sonne gedraaid word en van Metallica vaak Nothing Else Matters in de tot in den treuren uitgemolken the San Francisco Symphony Orchestra versie, misschien nog een handje vol verder maar dan houdt het qua 3FM wel op.
Met Maiden kennen de meeste wel Can I Play with Madness, als het om 3FM airplay gaat. Maar ik heb wel eens avondjes gehad dat ik sporadisch iets anders hoorde, 2 Minutes To Midnight volgens mij.
Groot publiek zal The Trooper, The Number of the Beast, Fear of the Dark ook wel kennen.
Wat meestal met dit soort artiesten is, is dat zodra bekend is dat ze een groot evenement aandoen als Pinkpop de airplay omhoog geschroefd zal worden.
Dat is meestal een positieve boost in media aandacht en airplay, kijk recent naar Springsteen, Stones of bijvoorbeeld dit jaar met AC/DC die ineens vaker werden gedraaid door de gig in Nederland.
Er is inmiddels genoeg over de band te vertellen, dan zal DWDD wel een uitgebreid item aan kunnen besteden bijvoorbeeld.
Ook docu's als Behind the Beast en Flight 666 kunnen op Nederlandse televisie vertoond worden rond de kerstdagen.
Dus daar zit ik niet zo over in met mijn verwachtingen voor Pinkpop, zelfde lijn als vorig jaar zal het affiche niet hebben dus er ligt nog veel open.
Smeets sprak over een uitverkochte editie als alle 3 door zouden gaan. Ik zie Maiden als een kanshebber voor uitverkochte dagkaarten, in combinatie met bijvoorbeeld Foo Fighters zullen de weekendkaarten ook wel hard gaan.
Dus ik heb zo mijn redenaties waarom ik ze als grote kanshebber zie.
We moeten ze niet zomaar noteren voor FortaRock, daar is ook al zeer veel anders mogelijk komend jaar.
Nog nooit op Pinkpop gestaan is wel één van de punten die ik daarbij inbreng, dit kan dus voor Pinkpop een originele boeking zijn en dus anders dan normaal.
Maar goed, voor dit jaar was ik overtuigd van de komst van AC/DC, maar ze gingen totaal geen festivals aandoen tot alle verwachting in.

 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ik zie Iron Maiden niet op FortaRock verschijnen> Daar stonden ze vorig jaar (2014) al.
Voor een één dag festival zou twee van de drie jaren wel getuigen van armoede. Nee, ik vermoed een andere naam voor FortaRock in SOAD of Metallica.
Maiden zal zeker wel Nederland aan doen. Hoeft niet persé op een festival (stond al eens op het TT Assen terrein).

Ik hou de optie Pinkpop toch wel open. Het zal dus genoeg volk trekken hoewel de FortaRock editie met Maiden 'slechts' ongeveer 30.000 man trok.
Maar Iron Maiden is 'hot' met een mooi verhaal over Bruce die zijn ziekte overwon en een mooi nieuw album. Let ook maar even op op welke plek
Book Of Souls (nieuw album) deze week gaat binnen komen in de NL album top 100. Verbaas je niet als dit de eerste plek zal zijn.
MOJO zal hier niet blind voor zijn. Dus het kan zomaar. Een 'metal Monday" is al immers een optie gebleken.

Voor onze Belgische vrienden; Graspop ligt eerder voor de hand dan Werchter.

3FM stage lijkt Iron Maiden me inderdaad te groot voor. Daarnaast: Veel te klein podium voor een altijd groots opgezette show.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.089
2.095
http://www.ad.nl/ad/nl/5602/Muziek/article/detail/4135971/2015/09/04/Festival-Glastonbury-wil-Miley-Cyrus-strikken.dhtml

Het zal toch niet he...... Staat ze straks ook op PP. Moet er eigenlijk niet aan denken....
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Erwin wrote:
http://www.ad.nl/ad/nl/5602/Muziek/article/detail/4135971/2015/09/04/Festival-Glastonbury-wil-Miley-Cyrus-strikken.dhtml

Het zal toch niet he…… Staat ze straks ook op PP. Moet er eigenlijk niet aan denken….
Zou echt baas zijn

Liever zoiets geks dan weer iets als The Script, Avicii, Imagine Dragons of andere poep zo groot op het affiche.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.398
596
Black Lies wrote:
Erwin wrote:
http://www.ad.nl/ad/nl/5602/Muziek/article/detail/4135971/2015/09/04/Festival-Glastonbury-wil-Miley-Cyrus-strikken.dhtml

Het zal toch niet he…… Staat ze straks ook op PP. Moet er eigenlijk niet aan denken….
Zou echt baas zijn

Liever zoiets geks dan weer iets als The Script, Avicii, Imagine Dragons of andere poep zo groot op het affiche.

Ja

En ik blijf erbij dat haar eerste album echt een leuke plaat was;

http://www.youtube.com/watch?v=Hr0Wv5DJhuk
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Black Lies wrote:
Erwin wrote:
http://www.ad.nl/ad/nl/5602/Muziek/article/detail/4135971/2015/09/04/Festival-Glastonbury-wil-Miley-Cyrus-strikken.dhtml

Het zal toch niet he…… Staat ze straks ook op PP. Moet er eigenlijk niet aan denken….
Zou echt baas zijn

Liever zoiets geks dan weer iets als The Script, Avicii, Imagine Dragons of andere poep zo groot op het affiche.

Het liefste heb ik geen Miley Cyrus, maar ik ben het wel met je eens. Er zijn zoveel kutartiesten groot aan het worden de laatste tijd. Als ik zo even terugdenk had ik ook liever Miley Cyrus gehad als headliner van de Pukkelpop-vrijdag dan Bastille. Puur omdat het eens iets anders is. En omdat Bastille de grootste zaadband van de laatste jaren is.
 

jellodinho

Campingartiest
10 nov 2013
94
0
Pearl Jam - Miley Cyrus - Foo Fighters als headliners dan?
The Editors als sub (misschien iets te groot voor sub), en ik verwacht Royal Blood, Awolnation, Twenty One Pilots, Tove Lo, Tame Impala (hoop het zo!)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.525
4.854
SOAD is niet echt waarschijnlijk. Hun activiteit staat op een laag pitje. http://www.nu.nl/muziek/3936417/system-of-a-down-ziggo-dome-herdenking-armeense-kwestie.html
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
Erwin wrote:
http://www.ad.nl/ad/nl/5602/Muziek/article/detail/4135971/2015/09/04/Festival-Glastonbury-wil-Miley-Cyrus-strikken.dhtml

Het zal toch niet he…… Staat ze straks ook op PP. Moet er eigenlijk niet aan denken….


Glastonbury heeft wel vaker dit soort namen, terwijl die dan niet op PP (of RW) staan. Bv Beyoncé in 2011. Of Dolly Parton.
Dit!
Maar als Cyrus meer tourdata doet, is ze voor Pinkpop niet meer dan sub of 3FMstage afsluiter. Ik hoop het niet zeg....
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Zeg @Dennis, wanneer werden de eerste namen voor PP2015 eigenlijk bekend vorig jaar?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken