Pinkpop 2016

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
Ahh joh. Faith No More was gewoon een goedmakertje voor het wegvallen van FooFighters en heeft veel fans van goede hardrock toch nog een leuke act opgeleverd. Ik heb bijvoorbeeld niet veel met de muziek van Florence, ondanks dat ze een hele strakke show neerzette. Dus ik was heel blij dat Faith No More er nog na kwam
simple-smile.png
Euhm, volgens mij haal je Pinkpop / Triggerginger door elkaar met Werchter / Fath No More.
Faith No More stond op de vrijdag middag van Pinkpop en stond al in het Pinkpop programma en Florence was niet op Pinkpop.
Of begrijp ik je niet??
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.535
835
Was een reactie op Stoffer Dennis. Volgens mij heeft die het wel duidelijk over Werchter ;)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.903
9.864
Werchter had vorig jaar nooit Faith No More moeten boeken (iig niet NA Florence!) veld liep toen aardig leeg naar andere stages! Nee Florence mag van mij met liefde de 3FM afsluiten of headlinen, durf te wedden dat iedereen sceptisch zal zijn als ze als headliner geboekt word maar zodra de show afgelopen is zal iedereen hetzelfde gevoel overhouden als ik

(voor de mensen die denken dat ik al fan was, ik kende voordat ik haar zag op werchter maar 1 of 2 nummers en werd compleet omver geblazen ? )

Dat viel nogal mee. Ik had een lege weide verwachtte maar dat was totaal niet het geval. Er is inderdaad vel volk weggelopen na Florence maar er is ook veel ander volk toegekomen voor FNM. Voor een band als FNM, die niet extreem mainstream is, was het wel druk hoor. Het waren zeker geen toestanden zoals Björk op Pukkelpop. En het publiek ging wel redelijk uit zijn dak op momenten. Het optreden op Werchter kwam daarom véél beter uit de verf als op Pinkpop in de namiddag... Ik vind het misschien wel de mooiste vervanging ooit op een Belgisch festival. Florence en Mike Patton zijn 2 uitersten en ik ben fan van beide.
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Haha, ach ieder zn mening toch :D

Qua dagopvulling hoop ik dat ze niet te hoge spots vergeven aan acts die je vaak genoeg kunt zien/niet echt bijzonder zijn zoals Kensington dit jaar. Vond de 3FM headliners dit jaar (Zeker na het wegvallen van Sam Smith) qua groottes goed ingedeeld, Slash paste er prima qua grote, zelfde als Avicii (alhoewel dat niet echt op Pinkpop paste, vind ik wel dat je een grote artiest ala Arcade Fire) en Placebo. Ik hoop daar dit jaar (Zonder naar tourschemas te kijken) op Black Keys, Florence (1uur en 20 minuten aub!! :D ) en Biffy Clyro

Acts die nog een festivaltour moeten doen met hun nieuwe album die in mij opkomen zonder verder te kijken:
- Bring me the horizon
- Fall Out Boy
- Simple Plan
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.525
4.854
Paddy wrote:
Editors stonden op Werchter al als headliner en als afsluiter. Waarom zouden ze dan op PP als sub komen?


Omdat ze in 2014 een dag niet konden uitverkopen in combinatie met onder andere Arctic Monkeys? Smeets sprak over 3 headliners die zeker zouden uitverkopen, dan denk ik niet meteen aan Editors.

Klopt. Maar als Editors op andere festivals als headliner staan, dan komen ze niet naar PP om als sub te staan. Dat was meer mijn punt.
Daarnaast wil de marketing van een festival nog wel eens overdrijven (de programmering is altijd top) en Smeets is daar geen uitzondering op.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.535
835
Editors zijn in Belgie wel iets groter dan hier in Nederland. En daarnaast moet Werchter ook iets origineler zijn met headliner dan Pinkpop aangezien zij vier dagen moet vullen. Toch denk ik dat het kan met een hele goede sub.
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
Het is pas September, maar ik ga toch nu even een gok maken:

Headliners:
-Pearl Jam: Jan heeft ze heel lang willen boeken, met een nieuw album zie ik 2016 toch als de Jaar van de Vedder
-Editors: Headlinerstatus in Nederland hebben ze zeker wel verdiend, zou een goeie 'goedkopere' boeking zijn icm met een sterke sub
-Foo Fighters: ...

3fm:
-Florence + the Machine: Geweldige live band, headliner waardig zijn ze nog niet; misschiiiien als sub voor Foo's zoals Glastonbury (uiteindelijk niet natuurlijk)
-Imagine Dragons: spelen een arena show volgend jaar, Pinkpop heeft ze al een tijdje willen boeken
-Sam Smith: goedmakertje voor het afzeggen, doet vast een EU tour in 2016

De rest:
-Bring Me the Horizon: Sterke plaat die volgende week uit komt, bijna headliner in Engeland en hebben al Wembley Arena uitverkocht
-Fall Out Boy: tijdje niet gehad denk ik, zal wel staan
-Paramore: nieuwe plaat?
-CHVRCHES: nieuwe plaat in November (?), sterke live show, eindelijk tijd voor Pinkpop na Lowlands en BKS afgelopen jaren
-Courtney Barnett: indrukwekkende show op Lowlands, stapje hoger nu?
-Nothing But Thieves: sensationele live band, zijn al redelijk populair in Nederland aan het worden
-The Maccabees: iets moois in de namiddag op 3fm ofzo
-Royal Blood: perfecte Brand afsluiter?
-Twenty One Pilots: na Pinkpop plat te spelen in 2014 zie ik ze weer terug komen

De Nederlanders:
-Pauw: populair aan het worden
-Sue the Night: see Pauw
-Ronde: see Pauw
-The Mysterons: see Pauw


 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
-Paramore: nieuwe plaat?
Geen nieuwe plaat, zijn bezig maar hebben volgens mij neit zoveel haast



-Twenty One Pilots: na Pinkpop plat te spelen in 2014 zie ik ze weer terug komen
Afgelopen jaar Lowlands, jaar ervoor pinkpop? Nah denk t eiglyk niet maar zou zo kunnen



-Royal Blood: perfecte Brand afsluiter?
touren 2 jaar met dezelfde plaat



-Imagine Dragons: spelen een arena show volgend jaar, Pinkpop heeft ze al een tijdje willen boeken
zelfde als royal blood + ze hoeven van mij niet te komen, laatste x dat ik ze zag kon het me niet boeien
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
is er geen mogelijkheid dat Red Hot Chili Peppers headlinen? die zijn ook bezig met een nieuwe plaat al paar maanden en komt volgend jaar uit geloof ik?
Coldplay kan prima stadionshows doen, dat deden ze ook met mylo xyloto. alleen stadion shows in europa. dus misschien doen ze nu weer hetzelfde dus geen Pinkpop, maar opzich kan het wel.
Pearl Jam zou ook heel goed kunnen, wil niet zeggen dat het album dan al uit is tegen die tijd, maar ze touren europa om de 2 jaar zo'n beetje.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.089
2.095
Ik denk dat nieuws rond Coldplay niet lang meer gaat duren. Onlangs werd al bekend dat hun nieuwe album voor het einde van dit jaar wordt uitgebracht. Ondertussen op internet berichten gelezen dat ze op 1 juli 2016 in Polen zouden optreden maar die info neem ik nog maar met een korreltje zout........
 

LucR

Campingartiest
10 nov 2013
67
0
Open'er in Polen is van 29 juni tot 2 juli en komt vandaag met hun eerste headliner...

(Zie Festileaks bericht van 28/8)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
Open’er in Polen is van 29 juni tot 2 juli en komt vandaag met hun eerste headliner…

(Zie Festileaks bericht van 28/8)
Ja 12 uur.
Zijn meestal wel enkele namen overeenkomstig van het affiche met Pinkpop, maar niet veel.
Meer namen bij voor andere festivals, ook dicht bij Werchter qua data.
Het zijn eerder namen die je kan wegstrepen, dan namen die je kan noteren voor Pinkpop.

edit: misschien komen ze net als INmusic Festival met Florence + The Machine ??
 

LucR

Campingartiest
10 nov 2013
67
0
LucR wrote:
Open’er in Polen is van 29 juni tot 2 juli en komt vandaag met hun eerste headliner…

(Zie Festileaks bericht van 28/8)


Ja 12 uur.
Zijn meestal wel enkele namen overeenkomstig van het affiche met Pinkpop, maar niet veel.
Meer namen bij voor andere festivals, ook dicht bij Werchter qua data.
Het zijn eerder namen die je kan wegstrepen, dan namen die je kan noteren voor Pinkpop.

edit: misschien komen ze net als INmusic Festival met Florence + The Machine ??

Ik bedoelde het meer in reactie hierop:



Ik denk dat nieuws rond Coldplay niet lang meer gaat duren. Onlangs werd al bekend dat hun nieuwe album voor het einde van dit jaar wordt uitgebracht. Ondertussen op internet berichten gelezen dat ze op 1 juli 2016 in Polen zouden optreden maar die info neem ik nog maar met een korreltje zout……..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
Oooo....
Die link verwacht ik niet.
Maar als het wel zo is, kunnen alle berichten over geen festivals spelen in de prullenbak.
Daarom denk ik eerder aan F+TM dan Coldplay.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
Florence + The Machine headlinerem Open’er Festival 2016! Florence Welch z zespołem po raz pierwszy w Gdyni, dokładnie za 300 dni!

Florence & The Machine to headline Open’er Festival 2016! Florence Welch with her band will play in Gdynia for the very first time in exactly 300 days!
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Zoooo! Dat is een goede boeking!

Hopelijk is ze rond Pinkpop in Europa want het is echt een zwaar bijzondere act!

Of als ik nu even terugkoppel: BKS/DTRH??? Daar zou ze de perfecte headliner zijn
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
Zoooo! Dat is een goede boeking!

Hopelijk is ze rond Pinkpop in Europa want het is echt een zwaar bijzondere act!

Of als ik nu even terugkoppel: BKS/DTRH??? Daar zou ze de perfecte headliner zijn

Daar denk ik ook aan, BKS/DTRH. Daar hadden ze ook dit jaar overeenkomsten mee, dacht ik.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Florence is te groot voor BKS/DTRH, die is bezig met Ziggo en Sportpaleis uit te verkopen. Hoge spot op Pinkpop of headliner Lowlands, daar durf ik geld op inzetten.
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
Jack wrote:
-Paramore: nieuwe plaat?

Geen nieuwe plaat, zijn bezig maar hebben volgens mij neit zoveel haast

Jack wrote:
-Twenty One Pilots: na Pinkpop plat te spelen in 2014 zie ik ze weer terug komen

Afgelopen jaar Lowlands, jaar ervoor pinkpop? Nah denk t eiglyk niet maar zou zo kunnen

En Kodaline? Twee jaar op rij Pinkpop, dit jaar Lowlands, ook een nieuwe plaat uit.

Jack wrote:
-Royal Blood: perfecte Brand afsluiter?

touren 2 jaar met dezelfde plaat

Bastille ook, vorig jaar kwam de plaat pas aan het eind van de festivalzomer uit. En ze spelen nu ook een nieuw liedje.


Jack wrote:
-Imagine Dragons: spelen een arena show volgend jaar, Pinkpop heeft ze al een tijdje willen boeken

zelfde als royal blood + ze hoeven van mij niet te komen, laatste x dat ik ze zag kon het me niet boeien

Nieuwe plaat uit, nooit op Pinkpop gestaan.

 

Saskiaaa

Playlistbediener
4 sep 2015
7
0
Hellooo medefestivalgangers,

Ik ben nieuw hier dus ik snap nog niet helemaal alles, maarja

Voor de lineup voor pinkpop 2016 heb ik eigenlijk weinig verwachtingen... ik denk alleen wel dat Foo fighters komt

Verder hoop ik gewoon heel erg dat Rise Against en Greenday komen ??
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken