Graspop Metal Meeting 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lars.
  • Startdatum Startdatum
  • Featured
een aantal maatregelen hadden wellicht een dagje eerder gemogen, maar verder begrijp ik de kritiek niet zo

er waren genoeg waterpunten dat je nooit in de rij moest staan, je mocht flesjes mee naar binnen nemen, er was gratis zonnebrand en ze hebben extra ventilatoren in de tenten geinstalleerd waardoor het een stuk beter uit te houden was. er stonden mensen het publiek nat te spuiten op een aantal plekken, bij alle buitenpodia stonden mistkanonnen

enkel schaduw had wat beter gekund maar lijkt me best lastig om voor elkaar te krijgen zo last minute.

vrijwel alles in dat Jera hitteplan is ook geïmplementeerd door graspop (wellicht zelfs meer), en ja bepaalde dingen zoals de waterpunten hadden er wel 1 dag eerder mogen staan maar vind de negativiteit wat overdreven.
Eens.
Veel van de maatregelen hadden ze zeker al van tevoren kunnen en moeten treffen, en op de eerste dag implementeren.
Maar ik vind uiteindelijk dat ze alles naar omstandigheden best goed hebben opgelost (zij het wat laat).

Meer schaduwplekken zijn natuurlijk altijd welkom, maar waren volgens mij niet echt ondermaats.
Ik en met name mijn vrouw hebben ook regelmatig wat schaduw opgezocht, en overal op ieder moment van de dag vrij makkelijk een prima zitplek kunnen vinden (en dan bedoel ik een bankje, ik ga nooit op de grond zitten).

Je kunt natuurlijk ook geen heel festivalterrein overkappen of volplanten met bomen ofzo.
Extreme weersomstandigheden hebben nu eenmaal ook altijd bij festivals gehoord, dat is gewoon inherent.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Loek123
We stonden links, wat verder naar achter. Mocht je daar een groep een uur lang hebben zien dansen en moshen, dat waren wij! Ik heb geen seconde stil gestaan. Toen ie opriep tot een wall of death dachten wij 'we starten wel onze eigen want we staan te ver weg'. Ik had gedacht dat het ons 6en plus een paar anderen zou zijn. Ik had niet verwacht dat die wall of death zo groot zou worden!! Er kwamen zelfs mensen van voren terug naar ons om met ons mee te doen haha. Compleet uit mn plaat gegaan. Doorweekt van het zweet. Fun fact: volgens mn fitness tracker heb ik zondag bijna 29.000 stappen gezet, waarvan ongeveer 10.000 tijdens alleen Carpenter brut haha. Hij heeft er ook automatisch een uur lange workout geregistreerd. Dit was het absolute hoogtepunt.
Hey Charlotte jammer dat we elkaar niet kennen of tegenkwamen.
Ons groep stond redelijk centraal, misschien iets naar links, ook druk bewegend.
Op het punt van een Wall of death zag ik er idd geen voorin. We hebben er maar lokaal 1 met 2 man gedaan. Maar jah was toen maar een bodyslam ipv een echte Wall of death. Dus voorin / midden was het aardig dood.

Denk dat de Electric callboy(wij kwamen vroeg van Venom, teleurstelling)mensen vooral achterin stonden en nog beweging daar hebben ingezet.

• Leuk
Waarderingen: charlottekos
Dat is wel het geval voor de merchandise van Graspop zelf. Ik weet niet waarom ze dat niet met de band-shirts doen, maar dat lijkt me precies ook allemaal slecht geregeld. Mijn zus was geïnteresseerd in een Babymetal shirt, maar het duurde tot zaterdagavond voor die effectief ophing. Je zou denken dat ze 's morgens toch meteen alle zaterdag bands zouden ophangen. Moeten ze wachten tot de bands toekomen of zo? 😅
Ja soms moeten ze idd wachten tot de bands zelf komen en het afleveren. Of soms hebben ze ook niks mee. Of bands die het op voorhand brengen en na hun show al terug meenemen.
Kanonenfieber heeft er zondag ook maar enkele uren gehangen.
Killus is zaterdagavond toegekomen en die merch hing er vanaf toen tot dat ze zondag doorgingen.
Harakiri for the sky heeft er ook maar enkele uren gehangen op zaterdag.
In de wachtrij stond ook een bordje met maak een foto van het item wat je wilt dat maakt het sneller voor de verkoper om het te vinden.
Ik ben 2 keer een shirt gaan kopen en heb 2 keer niet moeten aanschuiven gewoon de wachtrij doorlopen en ik werd dadelijk geholpen.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
jij hebt hem natuurlijk ook meteen gewezen op het bestaan van nekventilators 😅
Die had ik toen maar niet meegenomen, dat voelt toch teveel als pesterij.. :ROFLMAO:

Heeft overigens weer geweldig dienst gedaan, al was ie op de allerheetste tijden in de tenten eigenlijk alleen maar wat warme lucht aan het circuleren, wat ook niet meer zo veel effect had.. 😅

• Haha
Waarderingen: johanra
Hey Charlotte jammer dat we elkaar niet kennen of tegenkwamen.
Ons groep stond redelijk centraal, misschien iets naar links, ook druk bewegend.
Op het punt van een Wall of death zag ik er idd geen voorin. We hebben er maar lokaal 1 met 2 man gedaan. Maar jah was toen maar een bodyslam ipv een echte Wall of death. Dus voorin / midden was het aardig dood.

Denk dat de Electric callboy(wij kwamen vroeg van Venom, teleurstelling)mensen vooral achterin stonden en nog beweging daar hebben ingezet.
1 van mn vrienden stond helemaal vooraan bij de barrière, die zei dat er daar ook een wall of death was? Hij zei zelfs dat die vrij groot was (want ik vroeg me af of de onze groter was of niet😂)

• Leuk
Waarderingen: Projunk
Dan gebeurde er in het midden gewoon helemaal niks of zover ik kon zien. Maar goed nuchter was ik duidelijk ook niet meer.

Verder excuses voor het weer. Denk dat ik Murphy in mijn broekzak had en dus de regen bepaalde.
Do: geen poncho bij --> regen
Vr: Poncho bij --> geen regen
Za: geen poncho bij --> regen
Zo: nu neem ik verdorie toch maar weer een poncho mee. --> geen regen.

Sorry daarvoor.

• 100
  • Haha
Waarderingen: El_Leipo en Lars.
Nog ff een ander ding ga maandag naar live is live. (Goedkoop ticket gelukkig)
Maar zie net de aankondiging dat Fleddy gecanceld is omdat ze niet uitkomen met de opbouw tijd voor Iron Maiden.

dat is pas schande voor een festival organisatie.

Eigenlijk weet jezelf daar het antwoord ook wel op
Voor mij hoeft er geen algemeen rookverbod op festivals of waar dan ook te komen (buiten de al bestaande wettelijke verboden), zolang rokers maar een beetje rekening houden met niet-rokers.

Er zou wat mij betreft dan ook wel een (al dan niet ongeschreven) regel moeten gelden dat er niet gerookt wordt in een menigte, waar mensen dusdanig dicht op elkaar staan dat omstanders last krijgen van de rook.
Daar kun je gewoon iemands hele beleving van een optreden of misschien wel avond/dag mee verpesten.

Wil je een optreden graag vooraan zien? Dan maar even niet roken.
Wil je roken? Prima, maar doe het dan wel wat verder naar achteren waar er wat meer ruimte tussen mensen is.

Nog ff een ander ding ga maandag naar live is live. (Goedkoop ticket gelukkig)
Maar zie net de aankondiging dat Fleddy gecanceld is omdat ze niet uitkomen met de opbouw tijd voor Iron Maiden.

dat is pas schande voor een festival organisatie.
Vind ik inderdaad ook schandalig, maar ik las op Instagram dat het de planning van Iron Maiden is die roet in het eten gooit? Nu heb ik sowieso iets tegen de mindset van Iron Maiden. Niet alleen in het "wij moeten en zullen van 21:00 tot 23:00 spelen en 2 miljoen vragen" maar bijvoorbeeld ook dat ze vorig jaar per se hun eigen live beeldverwerking wilden gebruiken ofzo waardoor alle beelden achterliepen en niet scherm-vullend waren. Dan ook nog eens 10 minuten later beginnen waardoor Powerwolf waarschijnlijk een nummer heeft moeten overslaan.

En dan nu de reden zijn waardoor een 'klein' bandje dat de gage waarschijnlijk goed kan gebruiken niet kan optreden.

Users who are viewing this thread