Pinkpop 2016

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.089
2.095
http://www.wroclaw.pl/en/david-gilmour-in-poland-2016-wroclaw-live

Ik drop het hier maar even. Hij is in ieder geval op Tour in juni 2016 in Europa.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.535
835
Wat te denken van Florence+The Machine als headliner? Het verbaasde me echt dat RW haar niet doorschoof maar FNM haalde, FNM kwam nog niet voor 50% in de buurt van haar act! Ik ken beiden niet erg goed, maar Florence had ik wel op Youtube opgezocht wat betreft Live materiaal, maar als je erbij staat betoverd het je helemaal! Ze heeft de hits, de live act, en het belangrijkste: Een gouden stem!

Ik zou het absoluut niet onterecht vinden als ze headliner word, alleen ben ik bang dat alle meisjes van 16 het geen bal aan vinden omdat het te weinig bekend is in NL

En Florence komt nog geen 50% in de buurt van FNM geniale song materiaal ^^. Maar denk dat ze het niet hebben doorgeschoven omdat FooFighters toch wat anders is dan Florence en dat ze daarom twee hardrock artiesten erbij hebben gehaald. Ik bijvoorbeeld heb heel veel met FF en helemaal niks met Florence ondanks dat ze een beste goede show neerzette. Met FNM was ik dan wel weer heel erg tevreden en dat vond ik ook een fantastische show :D
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
http://www.wroclaw.pl/en/david-gilmour-in-poland-2016-wroclaw-live

Ik drop het hier maar even. Hij is in ieder geval op Tour in juni 2016 in Europa.
Oei, dat zal zeker mooi zijn. Dit is zeker iets om te volgen idd.
Eens zien of Gilmour echt naar Polen gaat eind juni en of er meer komt.
Dan is dat best een mooie kans om hem neer te zetten als bijvoorbeeld Plant in 2014.
Maar, de man is niet echt een festival artiest, ik gok eerlijk gezegd eerder op zaalshows. Misschien zelfs geen grote zalen maar "intiem" als Carré of zo...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.089
2.095
<div class="d4p-bbt-quote-title">Erwin wrote:</div>
http://www.wroclaw.pl/en/david-gilmour-in-poland-2016-wroclaw-live

Ik drop het hier maar even. Hij is in ieder geval op Tour in juni 2016 in Europa.


Oei, dat zal zeker mooi zijn. Dit is zeker iets om te volgen idd.
Eens zien of Gilmour echt naar Polen gaat eind juni en of er meer komt.
Dan is dat best een mooie kans om hem neer te zetten als bijvoorbeeld Plant in 2014.
Maar, de man is niet echt een festival artiest, ik gok eerlijk gezegd eerder op zaalshows. Misschien zelfs geen grote zalen maar “intiem” als Carré of zo…

Ja daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben al blijft het interessant om dat toch even te volgen! Dat concert in Polen is volgens mij al bevestigd dus dat is zeker.
http://www.davidgilmourtour.com

 

Amber

Randprogramma
8 dec 2014
128
2
Wat te denken van Florence+The Machine als headliner? Het verbaasde me echt dat RW haar niet doorschoof maar FNM haalde, FNM kwam nog niet voor 50% in de buurt van haar act! Ik ken beiden niet erg goed, maar Florence had ik wel op Youtube opgezocht wat betreft Live materiaal, maar als je erbij staat betoverd het je helemaal! Ze heeft de hits, de live act, en het belangrijkste: Een gouden stem!

Ik zou het absoluut niet onterecht vinden als ze headliner word, alleen ben ik bang dat alle meisjes van 16 het geen bal aan vinden omdat het te weinig bekend is in NL

Ik zou het persoonlijk toejuichen. (o en niet alle meisjes van 16 vinden er geen bal aan, ik vind het geweldig en ik ben een meisje van 16 dus ja) Goede nummers, geweldige stem/liveact dus ik zou echt blij zijn als ze er staan. Al hoewel, ze staan wel in de Ziggo Dome in december dus ik weet niet of dat de kans dat ze komen verminderd?

Op Glastonbury afgelopen weekend hadden ze trouwens een cover gedaan van Times Like These van de Foo Fighters en dat was heel goed (vond ik)
https://www.youtube.com/watch?v=0Zyb9y9WZ5I
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.682
2.013
Kan prima dat ze na die show in de Ziggodome juist wordt aangekondigd, zie haar alleen nog niet headlinen op Pinkpop. Sub of afsluiter op de 3FM stage lijkt mij waarschijnlijker.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
Kan prima dat ze na die show in de Ziggodome juist wordt aangekondigd, zie haar alleen nog niet headlinen op Pinkpop. Sub of afsluiter op de 3FM stage lijkt mij waarschijnlijker.
Ja. Dat laatste is ook mijn persoonlijke mening.
Als headliner zal Florence and the Machine perfect passen op BKS of DTRH imo...
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Florence zou wel kunnen headlinen op een festival van het formaat pinkpop. heb haar op werchter gezein en was echt heel goed, gister ook gelijk maar kaarten gekocht voor ziggodome :) denk alleen dat pinkpop iets te mainstream is om haar te laten headlinen.
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
495
204
Zo toch nog een kaartje pukkelpop donderdag wat is die line up sterk zeg post het hier even om dat ik er laatst naar vroeg! Voor degene die ook nog willen morgen weer 1000 kaarten in de verkoop! zaterdag ook nog kaartje voor mumford and sons gehaald ook voor degene die daar interesse in hebben voor 20 euro heb je een kaartje op ticketswap (y) nu even over pinkpop florence and the machine prima band maar geen headliner imo kom ik weer terug op Black Keys/volbeat komt veel veel meer in de buurt als headliner
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Florence zou wel kunnen headlinen op een festival van het formaat pinkpop. heb haar op werchter gezein en was echt heel goed, gister ook gelijk maar kaarten gekocht voor ziggodome denk alleen dat pinkpop iets te mainstream is om haar te laten headlinen.

Same here! Ook kaartjes gekocht :)! En het nieuwe album ^^
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
Buro Pinkpop zoekt twee stagiaires!
- Stage coördinatie vrijwilligers en informatiebalies Pinkpop 2016
- Stage Kunstbende Limburg 2015/2016

Interesse? Klik op onderstaande link voor meer uitleg over de stages.
http://www.buropinkpop.nl/2015/07/stage-vacatures-buro-pinkpop-en-kunstbende-limburg/

Voor beide stages kun je je motivatiebrief en CV vóór 1 september 2015 sturen.
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Als headliner verwacht ik sowieso Foo Fighters en misschien Pearl Jam. Coldplay zou nog een mogelijkheid kunnen zijn denk ik.
Verder komt Kensington denk ik wel weer.

Ik weet wel dat Iron Maiden op wereldtour gaat en Rammstein gaat ook weer iets doen, misschien een tour. Maar die verwacht ik eerder op Fortarock en Graspop.
Verder kan ik zo geen bands meer bedenken waarvan ik weet dat ze gaan touren.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.525
4.854
Festileaks wrote:
pearl-jam3-720x320.jpg

Pearl Jam komt in 2016 met een nieuw album – Zien we ze op Pinkpop?


Ja

Nee
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Het komt vast weer precies niet uit voor Pinkpop. Aan de andere kant zou je denken dat het toch niet altijd tegen kan zitten. Foo Fighters en Pearl Jam zou een aardig begin zijn al zijn het niet persee echt mijn favorieten. Maar met Bruce er bij vind ik het prima ;)
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
WeckoJ wrote:
Het komt vast weer precies niet uit voor Pinkpop. Aan de andere kant zou je denken dat het toch niet altijd tegen kan zitten. Foo Fighters en Pearl Jam zou een aardig begin zijn al zijn het niet persee echt mijn favorieten. Maar met Bruce er bij vind ik het prima
1f609.png



De vraag is of Pinkpop ze al vast heeft liggen toch?
Ik kan me herinneren dat Jan Smeets in het slotinterview zei dat als de FF komen ze de 3 headliners al hadden (toch?). Het zal toch niet zo zijn dat Pinkpop alle headliners al heeft en nu geen plek meer heeft voor Pearl Jam ><.

Zouden iig prachtige headliners zijn
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.525
4.854
WeckoJ wrote:
Het komt vast weer precies niet uit voor Pinkpop. Aan de andere kant zou je denken dat het toch niet altijd tegen kan zitten. Foo Fighters en Pearl Jam zou een aardig begin zijn al zijn het niet persee echt mijn favorieten. Maar met Bruce er bij vind ik het prima
1f609.png



De vraag is of Pinkpop ze al vast heeft liggen toch?
Ik kan me herinneren dat Jan Smeets in het slotinterview zei dat als de FF komen ze de 3 headliners al hadden (toch?). Het zal toch niet zo zijn dat Pinkpop alle headliners al heeft en nu geen plek meer heeft voor Pearl Jam ><.

Smeets gaf aan dat het vrijwel rond is en dat als het met alledrie lukt, PP zeker gaat uitverkopen. Headliners lagen dus nog niet 100% vast.

http://www.1limburg.nl/pinkpop-heeft-headliners-voor-2016-al-binnen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
Het is even filteren wat headliner opties voor Pinkpop kunnen zijn, er worden hier en daar al wat dingen genoemd??
Voornamelijk denk ik aan:
Foo Fighters, terugkeer naar o.a. Pinkpop, Werchter en Glasto, mogelijk toevoeging van enkele buitenlandse festivals? Meteen na de afzegging kwam de belofte dat de Foo Fighters volgend jaar alsnog naar Landgraaf komen. “Dan zijn er nog twee headliners over, maar daar ga ik geen mededelingen over doen. Ze zijn wel heel interessant”, zei Smeets.
Pearl Jam, geruchten stapelen zich op en er gaat zelfs toch al gewerkt worden aan een nieuw album. Maar voor Europa nog geen duidelijke tour aanwijzing. Vorige tour door verschuivingen Pinkpop misgelopen en denk dat RaR/RiP ze deze keer ook willen boeken. Uit de mond van Smeets via 1Limburg na PP15: “Ik hoor nu al acht jaar achter elkaar dat Pearl Jam komt, maar altijd was er iets. Ik wacht nu lijdzaam af, wetende dat Eddie Vedder steeds ouder wordt.”
Iron Maiden, nieuw album en tour komt in Europa eind mei tot begin augustus, FortaRock, losse show of Pinkpop past allemaal in die tourtijd. Ik geef o.a. Rock im Revier/Rockavaria en Download een grote kans, dan zelfde route als Muse dit jaar in feite?
Springsteen, naam gaat inmiddels ook in buurlanden rond, toch zie ik zo'n snelle terugkeer niet zitten hoe fantastisch ik Springsteen ook wel vind.
Van Halen, zouden wel eens Sonisphere of Download kunnen gaan doen, geruchten gaan. De VS-tour is al reeds van start gegaan, volgt Europa?

Bon Jovi, Bullet For My Valentine, Volbeat, Editors, Red Hot Chili Peppers en Snow Patrol, met nieuw album en met promotietour langs festivals is dat een optie?
Verdere tourgeruchten die misschien kunnen, Guns n Roses, Black Sabbath, Linkin Park of Kings of Leon, maar daar durf ik eerlijk gezegd niet een komst naar Pinkpop voor te voorspellen voor volgend jaar...
Tool, Coldplay en U2 lijken mij inmiddels niet meer een mogelijke optie.

We hebben volgend jaar geen last van Firefly VS, juni 16 - 19, 2016, maar wel Bonnaroo VS exact in hetzelfde Pinkpop weekend.
We moeten dus zeker zijn van een Europese tour met aanwezigheid in Europa voor 10 juni strekkend over 2 weekenden.
Rock am Ring / Rock im Park helpt hier enorm bij 3 - 5 juni een week eerder.
Ook een terugkeer van Rock im Revier en Rockavaria zal een goede hulp kunnen zijn als die weer extreem vroeg zitten.
Download en Isle of Wight in UK zijn weer met dezelfde dagen. NovaRock (Oostenrijk) en Greenfield (Zwitserland) zijn 9 - 11 juni, dag verschoven.


Ik zou zeggen, schiet maar los!
Roept u maar....
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Het is even filteren wat headliner opties voor Pinkpop kunnen zijn, er worden hier en daar al wat dingen genoemd??
Voornamelijk denk ik aan:
Foo Fighters, terugkeer naar o.a. Pinkpop, Werchter en Glasto, mogelijk toevoeging van enkele buitenlandse festivals? Meteen na de afzegging kwam de belofte dat de Foo Fighters volgend jaar alsnog naar Landgraaf komen. “Dan zijn er nog twee headliners over, maar daar ga ik geen mededelingen over doen. Ze zijn wel heel interessant”, zei Smeets.
Pearl Jam, geruchten stapelen zich op en er gaat zelfs toch al gewerkt worden aan een nieuw album. Maar voor Europa nog geen duidelijke tour aanwijzing. Vorige tour door verschuivingen Pinkpop misgelopen en denk dat RaR/RiP ze deze keer ook willen boeken. Uit de mond van Smeets via 1Limburg na PP15: “Ik hoor nu al acht jaar achter elkaar dat Pearl Jam komt, maar altijd was er iets. Ik wacht nu lijdzaam af, wetende dat Eddie Vedder steeds ouder wordt.”
Iron Maiden, nieuw album en tour komt in Europa eind mei tot begin augustus, FortaRock, losse show of Pinkpop past allemaal in die tourtijd. Ik geef o.a. Rock im Revier/Rockavaria en Download een grote kans, dan zelfde route als Muse dit jaar in feite?
Springsteen, naam gaat inmiddels ook in buurlanden rond, toch zie ik zo’n snelle terugkeer niet zitten hoe fantastisch ik Springsteen ook wel vind.
Van Halen, zouden wel eens Sonisphere of Download kunnen gaan doen, geruchten gaan. De VS-tour is al reeds van start gegaan, volgt Europa?

Bon Jovi, Bullet For My Valentine, Volbeat, Editors, Red Hot Chili Peppers en Snow Patrol, met nieuw album en met promotietour langs festivals is dat een optie?
Verdere tourgeruchten die misschien kunnen, Guns n Roses, Black Sabbath, Linkin Park of Kings of Leon, maar daar durf ik eerlijk gezegd niet een komst naar Pinkpop voor te voorspellen voor volgend jaar…
Tool, Coldplay en U2 lijken mij inmiddels niet meer een mogelijke optie.

We hebben volgend jaar geen last van Firefly VS, juni 16 – 19, 2016, maar wel Bonnaroo VS exact in hetzelfde Pinkpop weekend.
We moeten dus zeker zijn van een Europese tour met aanwezigheid in Europa voor 10 juni strekkend over 2 weekenden.
Rock am Ring / Rock im Park helpt hier enorm bij 3 – 5 juni een week eerder.
Ook een terugkeer van Rock im Revier en Rockavaria zal een goede hulp kunnen zijn als die weer extreem vroeg zitten.
Download en Isle of Wight in UK zijn weer met dezelfde dagen. NovaRock (Oostenrijk) en Greenfield (Zwitserland) zijn 9 – 11 juni, dag verschoven.

Ik zou zeggen, schiet maar los!
Roept u maar….

Voor mij is Editors al een tijdje een zekerheid. Nieuw album en zeer graag geziene gasten in ons land. Inmiddels groot genoeg om te headlinen maar ook als subheadliner te boeken want men voelt zich niet te groot.
Bon Jovi en Guns 'n Roses zie ik niet verschijnen op een festival als Pinkpop en ook Iron Maiden zie ik eerder losse concerten doen. Zullen wel overal verschijnen op de Europese festivals inderdaad.
Ik heb niet gelezen dat Volbeat weer gaat touren al zitten die jongens nauwelijks stil en is er dit jaar geen Europese tour geweest. Bullet For My Valentine lijkt me één van de mainstreamers voor het hoofdpodium van FortaRock te worden.
Vandaag las ik dat Ozzy solo nog wat van plan zou zijn dus wie weet wat Black Sabbath in 2016 nog gaat doen. Snowpatrol zou kunnen. De Peppers ook al heb ik het idee dat de populariteit van die band afnemende is.

Ik verwacht vooral weer veel 3FM m(e)u(zie)k met daarbij wat Nederlandse acts uit het populaire rijtje Lil Kleine, Kenny B, Yellow Claw, Douwe Bob, Lucas Hamming. Noem ze maar op.
Disclosure vind ik een serieuze optie. Sam Smith heeft nog wat goed te maken dus die verwacht ik ook en hij kan dan meteen met Disclosure aan de bak voor Omen.
Kenrick Lamar en James Bay hadden recent een megahit dus zijn ook een optie!

Als Foo Fighters van de partij zijn verwacht ik ook Royal Blood. De kans op Pearl Jam wordt ieder jaar groter dus wie weet...

Verder eigenlijk nog niet echt bezig geweest met potentiële Pinkpop kanshebbers. Hoop op wat leuke Indie bands weer eens. Was dit jaar een tekort aan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
Sam Smith en Royal Blood zal mooi zijn, afsluiten 3fm of sub.
Lucas Hamming btw huisband nieuw seizoen DWDD, dus daarmee grote kanshebber Pinkpop...
Hozier hoop ik terug te zien na afzeggen RaR/RiP en zal mooi staan op Pinkpop.
War on Drugs lijkt mij een must voor Pinkpop.
Black Keys zal leuk zijn na de afzegging van een deel van de tour dit jaar.
Wolfmother mag wel hun nieuwe jubileum cd integraal spelen, bezig met een comeback en lijkt me klaar voor Nederland.
Moke nieuw album, eerst klein clubtourtje dan zijn ze daarna (weer) klaar voor de festivals.
Echo and the Bunnymen trekt (naar verwachting) veel bekijks op Bruis, zal dat boekers voor Pinkpop aan het denken zetten...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken