Pinkpop 2016

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
Foo Fighters liggen al vast voor Glasto 2016 volgens bronnen van The Sun in UK.
Inhaalslag voor de festivals volgend festivalseizoen begint steeds serieuzer en realistischer te worden.
Kunnen wij toch ook niet meer om heen dan.

Buitenlandse media neemt ook al info over van 3voor12 en Festileaks, Foo Fighters en Pearl Jam worden ook daar getipt (vergelijkbaar scenario als afgelopen editie waar Muse en Foo Fighters al vroeg in de geruchtencircuits rondgingen) :
http://www.alternativenation.net/pearl-jam-foo-fighters-rumored-to-play-major-festival-in-2016/
Pinkpop festival director Jan Smeets discussed next year’s festival at the conclusion of the 2015 edition, which was held this past weekend, according to 3voor12 and Festileaks. Foo Fighters had to cancel their appearance due to Dave Grohl breaking his leg at a show in Sweden, and Smeets is currently looking at the insurance policy in regards to Foo Fighters’ cancellation. According to him, there were a lot of costs when it came to preparation for Foo Fighters, money he obviously wants to see again. Smeets is happy though with Foo Fighters commitment, “The Foo Fighters have said they come next year. But you never know.”

Pinkpop is also very busy angling to get Pearl Jam booked for their 2016 festival. Smeets seems to think they will be worth the wait, “I hear now for eight consecutive years that Pearl Jam is coming, but there was always something . I will wait patiently.”

Foo Fighters last played Pinkpop in 2011. Pearl Jam performed at Pinkpop in 1992 and 2000, with the 1992 performance being one of the band’s most iconic festival performances.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
Stichting Popmuziek Limburg
INSCHRIJVEN VOOR NU OF NOOIT KAN VANAF NU!
We zijn weer gestart met de voorbereidingen van de provinciale popwedstrijd Nu of Nooit. Het hele traject is een aantal maanden naar voren geschoven, zodat er (nog) meer aandacht en tijd besteed kan worden aan coaching van de zes finalisten en de uiteindelijke winnaar van de wedstrijd, die zoals jullie weten traditiegetrouw Pinkpop mag openen.
Surf snel naar de website van Stichting Popmuziek Limburg voor meer info, het reglement en inschrijven. Wie weet sta jij dit najaar met jouw band in één van de voorrondes die plaatsvinden in de zes grote poppodia van Limburg! Succes!
http://www.spl.nl/page/Nu-of-Nooit-2015/
Nu of Nooit is dè provinciale popwedstrijd van Limburg. Verspreid over zes voorrondes in de Limburgse poppodia strijden 30 acts voor een plek in de finale. Daar wordt bepaald welke deelnemer zich een jaar lang de meest veelbelovende popact van Limburg mag noemen en tevens het Pinkpop festival mag openen!

Klik in het linkermenu voor meer informatie over o.a. kaartverkoop, inschrijven, het reglement van de wedstrijd, de jury, de data van de voorrondes en de finale (planning) en de prijzenpot.

Nu of Nooit is een project van Stg. Popmuziek Limburg (SPL). De organisatie/uitvoering van het project is volledig in handen van het Huis voor de Kunsten Limburg i.s.m. de Limburgse poppodia Grenswerk, Muziekcentrum de Bosuil, ECI Cultuurfabriek, Volt, Muziekgieterij, Nieuwe Nor en de Limburgzaal.

Voor vragen over de wedstrijd kunt u telefonisch of per e-mail contact opnemen met het Huis voor de Kunsten Limburg via: 0475-399292 / [email protected].
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.090
2.097
http://www.tenhomaisdiscosqueamigos.com/2015/06/25/iron-maiden-e-coldplay-fariam-shows-no-brasil-no-inicio-de-2016/

Voor wat het waard is zou Coldplay volgend jaar maart/april een zuid Amerikaanse Tour aan het plannen zijn. Kunnen ze mooi in juni op PP staan. Ook Iron Maiden zou op Tour gaan.

Zie ook

http://www.coldplaying.com/more-south-america-tour-rumours-negotiations-are-taking-place/
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Iron Maiden zie ik niet zo snel op PP staan. Coldplay, Pearl Jam, Foo Fighters zijn hier al meermalen genoemd en lijken serieuze kandidaten. Maar ook van Snow Patrol en Bruce Springsteen wordt verwacht dat ze gaan touren. Dan is er nog het Paul McCartney verhaal. Kortom keuze's zat wederom zo lijkt het.

Foo Fighters lijkt inderdaad steeds meer een zekerheid te worden dan blijven er nog maar 2 plekken over. We zullen het allemaal wel gaan zien.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ik zie het ook nog wel gebeuren dat Mumford And Sons headliner worden met een sterker dagprogramma. Foo Fighters, Coldplay en Pearl Jam zou al geweldig zijn!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
Erwin, WeckoJ en Sjoerd, ik denk idd ook aan Foo Fighters en Pearl Jam. In mijn ogen zelfs zo goed als een zekerheidje, maar dat is mijn mening...
Coldplay is idd wel qua act eentje die je direct aan Pinkpop linkt als ze touren. McCartney komt elk jaar weer als geruchtje voorbij, maar ik denk dat als de kans was geweest het DIT jaar was. Mijn vermoeden is dat hij volgend jaar niet nog eens langs komt touren. Dat zelfde heb ik persoonlijk ook met Mumford And Sons, ik zie ze niet zo snel weer langskomen met een tour volgend jaar. Daarentegen Snow Patrol en Bruce Springsteen gaan weer touren. Er zit bij deze twee imo wel een enorma maar aan, Snow Patrol moet dan wel met een goed album komen imo. Springsteen hoeft niet eens nieuw werk uit te brengen, is imo altijd welkom. Toch, 2x Springsteen was al speciaal op zich, eigenlijk zouden we dat zo nog wat jaren moeten houden. (Zelfde vind ik van The Rolling Stones, 1x was meer dan genoeg. Ze zijn geweest en dan hoeft het niet meer, met zo'n uitzonderlijke acts gebeurt dat niet meer. En als ze komen touren wordt dat Goffertpark of Arena ofzo.)
Iron Maiden zou ik niet onderschatten als ik jullie was. Als festivals aangedaan worden kunnen we FortaRock of Pinkpop wel als kanshebbers zien. Mijn mening blijft dat in het 40 jarig bestaan van de band ze toch ooit eens op Pinkpop moeten komen en de show die de band (normaal) laat zien is daar zeker geschikt voor (vorige tour speelden ze 2013 in ZiggoDome en 2014 al op FortaRock). Het is uiteraard totaal anders als Robbie Williams of Coldplay bijvoorbeeld, maar ik merk toch dat veel mensen graag flinke gitaren als afsluitende act waarderen op Pinkpop. Zeker als volgend jaar de vrijdag weer een werk/school-dag is, zou dat net als dit jaar weer een 30+/rock-dagje kunnen worden. De mensen die de vrijdag van deze 2015 editie het sterkst vonden van de 3 dagen zullen waarschijnlijk wel begrijpen wat ik bedoel. Dit o.a. maakt voor mij volgend jaar een uitgelezen kans voor MOJO om Maiden op Pinkpop een headline spot te geven, een show die ook voor mensen die normaal geen los kaartje voor Maiden zouden kopen aantrekkelijk is om te zien.
Verder lijken de geruchten rond U2 inmiddels totaal afgekoeld. Het "bericht" dat ze volgend jaar geen festivals aandoen lijkt zijn stempel erop gedrukt te hebben. Toch wil ik dat niet geheel uitvlakken. U2 staat dan nog wel onderaan mijn Pinkpop-geruchtenlijstje. Kan volgens mij op het aller laatste moment nog een groen vlaggetje komen. Ik zou zeggen, tourdata en locaties afwachten wat U2 betreft??
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Snow Patrol zou ook best eens subheadliner kunnen worden. En wat Iron Maiden betreft. Misschien heb je wel gelijk maar zie ze dan eerder naar Forta Rock gaan of Ziggo doen, maar ja wie weet.

Oh en Pearl Jam als zekerheidje is bij jou meer de hoop volgens mij ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
Snow Patrol zou ook best eens subheadliner kunnen worden. En wat Iron Maiden betreft. Misschien heb je wel gelijk maar zie ze dan eerder naar Forta Rock gaan of Ziggo doen, maar ja wie weet.

Oh en Pearl Jam als zekerheidje is bij jou meer de hoop volgens mij
icon_wink.gif
Snow Patrol zal zeker niet misstaan als sub of afsluiter 3fm-stage. Ik vond ze als afsluiter in 2009 wel erg goed, maar toen ook wel iets te hoog imo. Gary is hard aan het werk, ik hoop dat ze met een strak goed album komen. Dan wil ik ze wel als headliner kunnen zien ;)
Betreft Maiden gaat het uiteraard wel erom of ze wel festivals opnemen in de tour uiteraard, anders gaat die vlieger weer niet op hé.
Pearl Jam heeft idd een hoge 'wish' factor. Maar feit is dat ze al bezig zijn met een "Latin America Tour", dat het volgend jaar in Europa vervolg krijgt ivm 25th anniversary tour zit er dik in. In feite hoort de Latin America tour nog bij de Lightning Bolt Tour van 2013/2014, maar is aangekondigd als #PJMadness2015. Voor de Lightning Bolt Tour hadden ze eigenlijk in 2014 naar Pinkpop moeten komen voor de kickoff van de Europese leg van de tour, maar we weten inmiddels hoe dat is misgelopen :(
Een vervolg van een Europese tour in 2016 is dan in principe een optelsom, daar komen de geruchten vandaan waar ik mijn vermoeden ook op berust.
Maar, het zijn slechts vermoedens en geruchten hé ;)
Over een half jaar hangt de vlag misschien heel anders erbij...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.525
4.854
Wat betreft Pearl Jam, denk ik dat ze eerst de studio induiken. De latin tour is zoals je zegt de afronding van de lightning bolt Tour. Maar hé, ik zou het niet erg vinden als PJ komt.
 

Floating

Randprogramma
6 mrt 2014
134
0
Wat betreft Iron Maiden, Fortarock wil uitbreiden naar 2 dagen lijkt me dan meer voor de hand liggend dat ze daar komen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
Wat betreft Iron Maiden, Fortarock wil uitbreiden naar 2 dagen lijkt me dan meer voor de hand liggend dat ze daar komen
In principe zal je dat kunnen denken ja.
Als Maiden langs festivals tourt, maar dan is mijn redenatie omdat ze in 2014 al headliner FortaRock waren dat ze niet in 2016 weer headliner op FortaRock zijn. Dan ga ik uiteraard wel uit van een beetje originaliteit in de programmering van FortaRock. Waar ze dit jaar een klein beetje mis gecalculeerd hadden doordat Slipknot vrij vlak achter elkaar HMH en FortaRock speelden, misschien waren er nog wel wat acts die naar FortaRock hadden gemoeten. Desalniettemin hadden ze een uitstekend festival neergezet!! Als ze volgend jaar weer willen vergroten naar 2 dagen lijkt me dat MOJO een goed plan met ze heeft voor 2016. Dus vandaar dat ik uit ga van niet al te veel herhaling binnen 2 a 3 jaren. Dus voor de verwachte tourperiode en bij aandoen van festivals is Pinkpop één van de opties.
In 2013 en 2014 hebben ze ook tegen de hardnekkige geruchten aangehikt. In 2013 stonden ze uiteindelijk een week later in ZiggoDome en in 2014 een week eerder op FortaRock. Ook de tour ervoor waren ze dicht in de buurt, in 2011 speelden ze slechts een paar dagen voor Pinkpop in GelreDome om een kleine maand later wel een headline timeslot op Rock Werchter te hebben.
Het zal ook een mooie boost zijn voor het nieuwe album in Nederland.
Het is in ieder geval om deze redenaties imo weldegelijk een kanshebber voor Pinkpop 2016 en daarom sta ik geheel open voor discussies over Maiden op Pinkpop. Toch, staan ze uiteindelijk niet op Pinkpop, dan ben ik aankomende tour zeker van plan ze mee te pakken.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
<div class="d4p-bbt-quote-title">Floating wrote:</div>
Wat betreft Iron Maiden, Fortarock wil uitbreiden naar 2 dagen lijkt me dan meer voor de hand liggend dat ze daar komen

In principe zal je dat kunnen denken ja.
Als Maiden langs festivals tourt, maar dan is mijn redenatie omdat ze in 2014 al headliner FortaRock waren dat ze niet in 2016 weer headliner op FortaRock zijn. Dan ga ik uiteraard wel uit van een beetje originaliteit in de programmering van FortaRock. Waar ze dit jaar een klein beetje mis gecalculeerd hadden doordat Slipknot vrij vlak achter elkaar HMH en FortaRock speelden, misschien waren er nog wel wat acts die naar FortaRock hadden gemoeten. Desalniettemin hadden ze een uitstekend festival neergezet!! Als ze volgend jaar weer willen vergroten naar 2 dagen lijkt me dat MOJO een goed plan met ze heeft voor 2016. Dus vandaar dat ik uit ga van niet al te veel herhaling binnen 2 a 3 jaren. Dus voor de verwachte tourperiode en bij aandoen van festivals is Pinkpop één van de opties.
In 2013 en 2014 hebben ze ook tegen de hardnekkige geruchten aangehikt. In 2013 stonden ze uiteindelijk een week later in ZiggoDome en in 2014 een week eerder op FortaRock. Ook de tour ervoor waren ze dicht in de buurt, in 2011 speelden ze slechts een paar dagen voor Pinkpop in GelreDome om een kleine maand later wel een headline timeslot op Rock Werchter te hebben.
Het zal ook een mooie boost zijn voor het nieuwe album in Nederland.
Het is in ieder geval om deze redenaties imo weldegelijk een kanshebber voor Pinkpop 2016 en daarom sta ik geheel open voor discussies over Maiden op Pinkpop. Toch, staan ze uiteindelijk niet op Pinkpop, dan ben ik aankomende tour zeker van plan ze mee te pakken.

Ik denk dat ze bij Fortarock weinig om die herhaling gaan geven. Iron Maiden is een van de drie grote metalheadliners (samen met Metallica en Rammstein), waar je op voorhand 100% verzekerd bent van een gevulde weide. Groeien naar twee dagen neemt sowieso risico's met zich mee, dus dan kunnen ze qua programmering maar beter op veilig spelen in plaats van de meest geschikte headliner aan Pinkpop over te laten.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.535
835
Ben het met Kereltje eens, veel Iron Maiden fans hebben daarnaast ook nog een vrij grote plaat voor hun kop en komt er qua muziek niet veel anders in dan Iron Maiden. Dus die mensen trek je dan ook naar je festival. Ook het gewone publiek zal het niet heel erg vinden als Iron Maiden er zal staan want ze hebben een goede live show en zijn één van de grootste metal acts op aarde. Zeker als het twee dagen gaat duren. Wel moet dan het randprogramma gevarieerder zijn, uiteraard
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Ben het met Kereltje eens, veel Iron Maiden fans hebben daarnaast ook nog een vrij grote plaat voor hun kop en komt er qua muziek niet veel anders in dan Iron Maiden. Dus die mensen trek je dan ook naar je festival.

Inderdaad, om die reden heeft de band vorig jaar al eens aangegeven liefst enkel nog hard rock/metal evenementen aan te doen, aangezien hun fans geen 80-100 euro willen betalen voor Kaiser Chiefs, The Kooks, ...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
Ben het met Kereltje eens, veel Iron Maiden fans hebben daarnaast ook nog een vrij grote plaat voor hun kop en komt er qua muziek niet veel anders in dan Iron Maiden. Dus die mensen trek je dan ook naar je festival. Ook het gewone publiek zal het niet heel erg vinden als Iron Maiden er zal staan want ze hebben een goede live show en zijn één van de grootste metal acts op aarde. Zeker als het twee dagen gaat duren. Wel moet dan het randprogramma gevarieerder zijn, uiteraard
Thomas, mijn mening is dat Iron Maiden idd ooit eens op Pinkpop moet staan. 1x is voldoende, ik begrijp eigenlijk niet dat ze in al die jaren nog nooit geweest zijn. Als ze ergens anders staan ga ik volgend jaar ze daar zien heb ik me inmiddels wel voorgenomen. Ik zie het ook wel voor me dat dat een (voor Pinkpop) uniek concert kan zijn. Maar als sub/3fm-headliner is denk ik te min, de palmares van Maiden gaat ook wel iets verder als Arcade Fire (maar dat is een andere discussie). Iron Maiden zal makkelijk een headlinespot van 2 a 2,5 uur kunnen vullen met spektakel, lichtshow, massa’s vuurwerk en allerlei andere zaken die de festival-fans moeten aanspreken, in mijn ogen.

Daarbij geef ik jullie (JB en Kereltje) toch enigszins wel gelijk. Al denk ik dat bij Maiden-fans de plaat nog redelijk meevalt, je moet er wel rekening mee houden dat een band die 40 jaar bestaat (met 16 studio albums) een hele grote groep die hard fans heeft, wat het vermoeden van die plaat voor de kop in jullie ogen doet verklaren. Je bereikt door ergens anders te gaan staan ook een grote groep andere muziek-liefhebbers, die anders nooit een kaart van 80-100 euro voor Maiden zouden kopen. Dat zijn ook statistische dingetjes waar de mannen van Iron Maiden ook wel mee bezig zijn hoor, vergis je niet. Een paar jaar terug hebben ze een tour gedaan door Zuid-Amerika waar ze aan de hand van de statistieken van downloads gepland hebben waar ze zouden gaan spelen. Onder het motto, daar zitten fans, maar als ze het geld niet komen brengen dan gaan we het toch halen. Slim!
Kereltje heeft idd net als de andere die het noemen gelijk dat je in principe meteen aan FortaRock denkt. Maar als het MOJO lukt om Rammstein en Metallica naar Pinkpop te schuiven is het nog altijd niet geheel onmogelijk dat dat met Maiden ook eens zal kunnen gebeuren.
Daarbij heb ik althans geen idee welke acts volgend jaar op tour gaan, de geruchten voor FortaRock zullen toch echt langzaam moeten komen met Hellfest, Download en GMM bijvoorbeeld. En dan nog is het ook nog zeker niet ondenkbaar dat Pinkpop een headiner met Download deelt bijvoorbeeld, volgend jaar is Download UK ook 10-11-12 juni 2016.
Daarnaast moeten we ook zo reëel zijn en eraan denken dat eventueel een kleine kans is dat Maiden pas in 2017 in Europa kan gaan touren, de kans heel groter is dat ze een zaal/stadion-show doen ipv een festival.
Het enge houvast dat ik heb is dat de geruchten zijn dat ze de periode rond Pinkpop komen touren en dat ze er nog nooit gestaan hebben...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.525
4.854
Ik denk dat het de aller grootste wens van Dennis is om Iron Maiden op Pinkpop te zien ^^.

Ik ben niet heel bekend met Iron Maiden en kan er dus ook weinig over zeggen, maar is IM geen sub/3FM-Headliner?
Arcade Fire was het vorig jaar ook…

Iron Maiden komt als headliner of niet. Stonden op RW ook als headliner. Maar ik vond, als maidenfan, het op RW toch een beetje raar staan.
Denk dat de kans dat IM ergens anders staat dan op PP behoorlijk groot is: Fortarock, Bospop, ziggo dome, gelredome ... Maar zeg nooit, nooit.

Hangt ook af wat Fortarock als grote naam boekt. Stel dat die een RATM, Rammstein of zoiets al geboekt heeft en ze geen 2 dagen doen. En Maiden doet een festivaltour...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
Maar zeg nooit, nooit.
Precies!
"Hangt ook af wat Fortarock als grote naam boekt. Stel dat die Tool en Van Halen geboekt heeft en ze geen 2 dagen doen. En Maiden doet een festivaltour.." dan staan ze naast Foo Fighters en Pearl Jam op Pinkpop 2016 :twisted:
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.398
596
Tool zou toch een van de weinige namen zijn die mij kunnen doen overwegen nogmaals naar Fortarock te gaan en zie ik nog eerder naar Forta dan Pinkpop komen, haha.
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Wat te denken van Florence+The Machine als headliner? Het verbaasde me echt dat RW haar niet doorschoof maar FNM haalde, FNM kwam nog niet voor 50% in de buurt van haar act! Ik ken beiden niet erg goed, maar Florence had ik wel op Youtube opgezocht wat betreft Live materiaal, maar als je erbij staat betoverd het je helemaal! Ze heeft de hits, de live act, en het belangrijkste: Een gouden stem!

Ik zou het absoluut niet onterecht vinden als ze headliner word, alleen ben ik bang dat alle meisjes van 16 het geen bal aan vinden omdat het te weinig bekend is in NL
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken