Pinkpop 2016

Wat zouden jullie van green day als een van de haedliner voor 2016 vinden?
Zouden met een nieuwe tour beginnen en zijn al geboekt in amerika dus de kans zit erin dat ze volgend jaar weer in europa zitten.

Ik kan me ergens nog herinneren dat Jan niet zo tevreden was over Green Day op Pinkpop 2013... Ben ik de enige?

Persoonlijk zou ik Green Day geweldig vinden als headliner volgend jaar, maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Ze hebben aangegeven nog niet gericht bezig te zijn aan een nieuw album, alleen wat losse nummers.
Laat ze eerst maar eens een goed album uitbrengen, en hun liveshow een beetje vernieuwen..

Haha, ik heb in principe niks met wolven maar het zijn gewoon gave acts allemaal :)

Pff Green Day, opzich niks mis mee hoor, maar heb ze al een keer gezien en om nou te zeggen dat ik sta te springen ze nog eens te zien, nee. Dan zouden ze toch echt weer eens wat tofs uit mogen brengen en dus niet van die flops als uno, dos en tres ofzo. Dat was echt vrij kansloos.

Linkin Park ook al gezien en dat was puur omdat ze er waren, nee daar heb ik helemaal niks mee. Dat soort headliners zal me eerder over halen om thuis te blijven dan om er heen te gaan.

Maar voel je nu niet aangevallen he het is puur mijn mening :)

@LucR Jan was in 2013 juist wel tevreden over Green Day, maar hij was niet tevreden over het ontbreken van plezier in de show van Kings of Leon.

@Baas Dank! Daar ben ik het overigens wel volledig met Jan eens, hoewel ik Green Day ook tegen vond vallen. Vond de muziek geweldig, maar het optreden had niet misstaan in het gemiddelde circus...

@LucR Green Day was inderdaad een beetje een circusact, maar bij Kings of Leon begrijp ik de haat niet helemaal. Ik heb liever een band met een better lichtshow die alles strak live speelt, dan een reusachtige show met vooropgenomen dingen en valse zang en muzikale fouten. En dat eerste is wat Kings of Leon zeker wel doen.

Green Day zou een goede headliner zijn die sowieso een goede show geeft. Het wordt alleen steeds minder hoe vaker je de band ziet want het is bijna altijd het zelfde. Als ze meer variatie zouden hebben in de live-show en nog een album die qua kwaliteit Dookie, American Idiot, 21ste Century Breakdown of Warning raakt, zouden ze van goede headliner naar een top headliner uitgroeien.

Linkin Park zie ik liever helemaal niet komen.
Ik denk ook niet dat Snow Patrol of the Black Keys headliner kunnen zijn op pp. Zitten ze toch net iets onder. Maar dat vond/vind ik ook nog steeds van Arctic Monkeys in 2014 hoor.

@Baas in principe is er natuurlijk niks mis met een band die strak speelt en een goede lichtshow is ook absoluut een pré, maar de Kings of Leon stonden er in 2011 ook al, en het album waarmee ze in 2013 zouden touren werd uitgesteld, waardoor er niks veranderd was ten opzichte van de vorige keer. Volgens mij was dat waarom Jan niet zo blij was met KoL. Daarnaast stralen ze bijzonder weinig energie uit, maar dat is meer mijn mening.

Iron Maiden stond vorige tour op FortaRock, zullen aankomende tour voor een stadion-tour kunnen kiezen. Aangezien verwachting is dat ze wel touren in Europa mei/juni blijven niet veel Festival opties over waar ze terecht kunnen. Ze hadden wel al eens op Bospop gestaan, maar in 2005 was de opzet van Bospop nog vrij uitgepakt. Dus als in Nederland geen stadion als Ziggo of GelreDome aangedaan gaat worden, is Pinkpop in die periode niet eens zo gek gedacht. Daarbij niet een naam waar de meeste van jullie op wachten, ook niet een dure, dus in de discussie 2 dure en 1 goedkope past het ook.
Dit vuurtje hier maar weer eens even opstoken...
Nieuwe album van Iron Maiden komt uit 4 september 2015 en in 2016 gaan ze op tournee.
Ik hoop dat Rob Trommelen mee leest, want hij is de man die dit kan regelen en IK zie het wel voor me. "Scream for me Pinkpop"
http://www.ironmaiden.com/new-iron-maiden-studio-album-the-book-of-souls.html

Over de al dan niet "te kleine" headliners:

Ik denk dat Arctic Monkeys in 2014 groot genoeg waren, omdat ze net een album uit hadden dat best goed ging en ook redelijk veel radio air play kregen. Die spot was als het ware "goed getimed".
Het laatste album van The Black Keys is veel minder goed gegaan en ik denk dat ze daarom een stuk minder mensen zouden trekken dan AM. Dat is ook de reden dat Placebo inmiddels gedegradeerd is; hun laatste albums sloegen nog geen deuk in een pakje boter bij het grote publiek. Dit zie ik eigenlijk ook met Snow Patrol gebeuren, maar wie weet komend jaar?

Volbeat zou ik echt niet weten, hebben toch echt nog te weinig naamsbekendheid denk ik en te weinig superbekende nummers, welke kenmerkend zijn voor Pinkpopheadliners. De enige bands die binnenkort de stap naar headliner op Pinkpop zouden kunnen maken zijn naar mijn mening Queens of the Stone Age en Mumford & Sons.

Ik denk dat Arctic Monkeys in 2014 groot genoeg waren, omdat ze net een album uit hadden dat best goed ging en ook redelijk veel radio air play kregen. Die spot was als het ware “goed getimed”.

Nope, Arctic Monkeys was achter de feiten aan lopen. Dat jaar ervoor hadden ze dezelfde constructie kunnen hebben met 2 kleine headliners Monkeys en bijvoorbeeld Editors dus. Arctic Monkeys sloeg toen in als een bom op BKS en was op hun hoogtepunt. Het Pinkpop jaar was de hype al een heel stuk gedaald + ze hebben veel extra kosten gevraagd omdat pinkpop een headliner probleem had. Maar verder wel een hele logische boeking in 2014 hoor, maar het had ook een jaartje eerder gekunt maar dan was de gok veels te groot.

Ik hoop volgend jaar op:
Headliners:
Foo Fighters, Pearl Jam, U2/coldplay/RHCP

Overig:
Biffy Clyro, Editors, Faithless, Volbeat, Royal Blood, Jack White, Damien Rice, Sting, Deep Purple, Snow Patrol, Joe Bonamassa en als er dan een nederlandse band moet komen, graag Golden Earring.

Mochten ze volgend jaar weer een dj gaan boeken -> Kygo

Maja laatni voorzichtig gokken.

Headliner rhcp coldplay en Foo dichters

Kygo royal blood editors Sam Smith passenger seasick steve
James bay

en hoop op volbeat en bullet for my valentine

Headliners: Foo Fighters - Editors, Coldplay, Bruce Springsteen, RHCP of Pearl Jam - Paul McCartney

Verder: Chris Cornell (lijkt me wel mogelijk ivm zijn album dat in september uitkomt), Hozier, James Bay, Royal Blood, Passenger, wat (Nederlandse) 3fm meuk en nog meer (heb verder geen idee)

Ik hoop volgend jaar op:
Headliners:

Overig:
Biffy Clyro, Editors, Faithless, Volbeat, Royal Blood, Jack White, Damien Rice, Sting, Deep Purple, Snow Patrol, Joe Bonamassa en als er dan een nederlandse band moet komen, graag Golden Earring.

Kygo is live net zo'n grote aanfluiting als Avicii. Plaatje uit, plaatje aan en blijft volledig hangen binnen de tropical house in z'n set.

<div class="d4p-bbt-quote-title">lens wrote:</div>
Ik hoop volgend jaar op:
Headliners:

Overig:

Kygo is live net zo’n grote aanfluiting als Avicii. Plaatje uit, plaatje aan en blijft volledig hangen binnen de tropical house in z’n set.

Volledig met je eens, afgelopen april op Kingsday festival in Amsterdam gezien. Tourt al 2 jaar met precies dezelfde set die overigens letterlijk op soundcloud staat. Laat Kygo maar lekker thuisblijven. Kies dan voor Flume of Disclosure ofzo

Users who are viewing this thread