Pinkpop 2016

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Verder zie ik dingen als Royal Blood, The Tallest Man On Earth, Ben Howard, London Grammar, Bon Iver, James Blake, Eels, Jack Garratt en Damien Rice wel graag komen.
Of ik zat te denken. Arcade Fire als headliner? Ze gaven vorig jaar echt een fantastische show weg en zouden het echt wel kunnen. Weet alleen niet of het bekend genoeg is bij het mainstream publiek. Ik zou het in elk geval heel erg toejuichen!

Dit moet je echt allemaal niet gaan verwachten. Veel van deze namen konden dit jaar ook al maar sommige zijn toen op andere Mojo Festivals geplaatst of simpelweg gewoon niet geboekt. Eels, Bon Iver, Damien Rice, Tallest Man en Arcade Fire komen veel beter tot hun recht op DTRH of BKS en zullen ook niet meer snel naar Pinkpop gaan indien deze namen misschien bij de rest van de Line-up zouden passen.

Ben Howard zie ik wel gebeuren, Royal Blood zie ik de studio in duiken voor een nieuwe plaat. Ook op de editie van volgend jaar zullen het veel 3FM bands zijn. De door jouw genoemde artiesten krijgen jammer genoeg vrijwel geen airtime in Nederland.
 

Floating

Randprogramma
6 mrt 2014
134
0
Voor de wat kleinere bands denk ik toch meer aan Daughtry, of Halestorm. Daughtry lijkt mij imo perfect passen op een festival als pinkpop. Verder hoop ik inderdaad Di-rect.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
Grote alternatieve bands als Radiohead en Tool als headliner van Pinkpop lijkt mij ontzettend misplaatst met een Pinkpop dat steeds meer (jonge) 3FM luisteraars naar Landgraaf laat trekken. Moeten gewoon hun eigen shows doen in de Ziggodome voor de eigen fans.

Het leuke van een festival is nou net dat je een keer een band ziet, waarvoor je niet een concertkaartje zou kopen.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">Sjoerd wrote:</div>
Verder zie ik dingen als Royal Blood, The Tallest Man On Earth, Ben Howard, by TheAdBlock"> London Grammar, Bon Iver, James Blake, Eels, Jack Garratt en Damien Rice wel graag komen.
Of ik zat te denken. Arcade Fire als by TheAdBlock"> headliner ? Ze gaven vorig jaar echt een fantastische show weg en zouden het echt wel kunnen. Weet alleen niet of het bekend genoeg is bij het mainstream publiek. Ik zou het in elk geval heel erg toejuichen!

Dit moet je echt allemaal niet gaan verwachten. Veel van deze namen konden dit jaar ook al maar sommige zijn toen op andere Mojo Festivals geplaatst of simpelweg gewoon niet geboekt. Eels, Bon Iver, Damien Rice, Tallest Man en Arcade Fire komen veel beter tot hun recht op DTRH of BKS en zullen ook niet meer snel naar Pinkpop gaan indien deze namen misschien bij de rest van de Line-up zouden passen.
[/quote]

Als ik dat zo zie staan en de naam Radiohead hoor droom ik al van een BKS line-up Radiohead-Arcade Fire-Bon Iver :wink:
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
Hey, na 2 jaar dit forum volgen zal ik mij er ook eens mee bemoeien ;).
Ik ben 1x naar Pinkpop geweest en dat was in 2014 (en nee, niet speciaal voor de stones). Dit jaar heb ik overgeslagen ivm prijs/kwaliteit.

Ik heb tussen de mogelijke headliners Neil Young nog niet gezien, zou dit mogelijk zijn? En zo ja, misschien maken ze er dan een classic rock dag op de mainstage. Golden earring sub, madness en seasick steve ervoor.
Voor de overige headliners denk ik vooral aan Foo Fighters (kan nu niet meer missen) en RHCP.
Voor de rest zie ik deze bands/artiesten zeker komen: Imagine Dragons, James Bay, The War On Drugs, Hozier, Di-rect, Dropkick Murphy's, Pauw en misschien the Common Linnets
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.714
1.877
Als ik zo je profielfoto bekijk Brian mag van jou Mark Knopfler ook wel komen zeker maar helaas speelt die man nooit meer op festivals in Nederland. Wat heeft die een goede band zeg alleen is het niets meer voor PP, meer iets voor Bospop denk ik.

Neil Young had ik eigenlijk nog niet over nagedacht maar dat is ook zeker een optie wat mij betreft. FF lijkt me toch wel zeker en ik denk ik stiekem aan Coldplay. Dan heb je toch drie mooie headliners vind ik....
 

Kalopsia

Nieuw lid
24 mrt 2015
4
0
Ik ben echt benieuwd, ik vond het persoonlijk jammer dat dit jaar zo snel was uitverkocht. Dus zal Pinkpop dezelfde richting aanhouden, aka zeker zijn van geld van 3FM luisteraars, of zullen ze weer richting de 2014 versie gaan?

Foo Fighters lijkt mij een zekerheidje. Ik hoop verder op Coldplay. En is QOTSA groot genoeg voor een headlinespot?

Royal Blood lijkt mij ook wel zeker. Zouden meer namen van dit jaar BKS lineup volgend jaar op Pinkpop kunnen staan? Denk aan Wolf Alice en Drenge
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Na de rest van de afzeggingen van Foo Fighters weet ik het wel zo goed als zeker.
De festival-leg van de tour gaat volgend jaar hervat worden, dus de eerste aankondiging van de eerste Pinkpop-act kan al vroeg komen.
Dus zet maar o.a. in de agende voor volgend jaar, zet daar nog maar een paar festivals bij in die periode hoor imo naast de nu 3 afgelastingen;
- Pinkpop Festival
- Werchter, Belgium - Festivalpark Werchter
- Glastonbury Festival

De andere geschrapte shows kunnen mogelijk al in de Europese leg van november ingehaald worden.
- St. Gallen, Switzerland
- London, UK - Wembley Stadium
- Edinburgh, UK - BT Murrayfield Stadium


And I will do everything I can to come back and give you a night to remember for the rest of your lives AS SOON AS POSSIBLE.

Until then…my sincerest apologies.
http://foofighters.com/post/121698804637/click-on-broken-heart-for-a-message-from-dave
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
<div class="d4p-bbt-quote-title">Sjoerd wrote:</div>
Verder zie ik dingen als Royal Blood, The Tallest Man On Earth, Ben Howard, London Grammar, Bon Iver, James Blake, Eels, Jack Garratt en Damien Rice wel graag komen.
Of ik zat te denken. Arcade Fire als headliner? Ze gaven vorig jaar echt een fantastische show weg en zouden het echt wel kunnen. Weet alleen niet of het bekend genoeg is bij het mainstream publiek. Ik zou het in elk geval heel erg toejuichen!

Dit moet je echt allemaal niet gaan verwachten. Veel van deze namen konden dit jaar ook al maar sommige zijn toen op andere Mojo Festivals geplaatst of simpelweg gewoon niet geboekt. Eels, Bon Iver, Damien Rice, Tallest Man en Arcade Fire komen veel beter tot hun recht op DTRH of BKS en zullen ook niet meer snel naar Pinkpop gaan indien deze namen misschien bij de rest van de Line-up zouden passen.

Ben Howard zie ik wel gebeuren, Royal Blood zie ik de studio in duiken voor een nieuwe plaat. Ook op de editie van volgend jaar zullen het veel 3FM bands zijn. De door jouw genoemde artiesten krijgen jammer genoeg vrijwel geen airtime in Nederland.
Ja ik bedoelde meer dat ik er op hoopte. Je hebt helemaal gelijk hoor. Maar goed, het is nu sowieso nog veel te vroeg om al echt te gaan speculeren over namen. Rond november kun je al wat meer zeggen. Ik weet wel dat als Radiohead en Arcade Fire in Nederland zijn, deze jongen er sowieso bij is!
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
421
115
Volbeat is imo klaar voor headliner beter als pharrel, artic monkeys als ik ieder jaar over de camping loop hoor ik er altijd wel een volbeatje voorbij komen
Jong en oud dus ik zou het een goede zet vinden! zelfde als de Black Keys ook op weg naar headliner het geeft je meer budget voor het dag programma ik zet dus in op Black Keys - pearl jam - foo fighters
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
@Erwin, Ja idd. Groot fan :p. Ik zie hem idd niet meer op pp staan (tenzij er een soort Dire Straits reüni komt, wat ik niet zie gebeuren). Toch heeft hij een top live band op het moment en voor 1,5 week geleden genoot ik er ook erg van in de Ziggo Dome :D.

FF-Neil Young - Coldplay? Ik hoop juist tegen beter weten in geen coldplay want ik vind hun muziek helemaal niks XD
 
5 jun 2014
3
0
Pinkpop 2015 geslaagd, op naar 2016!
Qua headliners denk/hoop ik: Foo Fighters, RHCP, Peal Jam.
Coldplay ook mogelijk, maar ook ik vind hun muziek helemaal niks.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.459
1.604
Zie Neil Young niet zo snel op Pinkpop staan, had in 2013 zonder problemen gekund en toen werd gekozen voor de Ziggodome. Zou het een slimme zet van Pinkpop om de volgende editie te komen met een 'nieuwe' headliner als the Black Keys, zodat je op den duur minder afhankelijk wordt van de stadionacts.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
...Zou het een slimme zet van Pinkpop om de volgende editie te komen met een ‘nieuwe’ headliner als the Black Keys, zodat je op den duur minder afhankelijk wordt van de stadionacts.
In principe had ik The Black Keys dit jaar wel verwacht, had de zaterdag behoorlijk opgekrikt imo.
Maar dit ben ik wel met je eens idd...
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Als ze dit jaar met The Black Keys waren gekomen als Headliners hadden ze de plank gehele misgeslagen. Ze moeten 30.000 dagkaarten kopen dat is onmogelijk met The Black keys als headliners, dan moet die dag voor de rest stacked zijn. Black Keys zullen eerder Sub,afsluiter 3fm of headliner op BKS/DTRH. Verder was de hype rond die band na hun album vrij minmaal. Geen radiohits, niet op spotify en Turn Blue was ook niet de gedroomde opvolger van het geniale El Camino. Dan had pinkpop ze eerder met El Camino een hoge spot kunnen geven. Onderschat dat soort dingen niet.
Verder zal Pinkpop vrij makkelijk aan 3 Headliners kunnen komen hoor. Het probleem zit het in het opvullen met subs/3fm-stage afsluiters. Bovendien heeft Pinkpop 3 dagen ipv de 4 dagen van Werchter. Daardoor heeft Werchter dit jaar op de vrijdag en zaterdag een zwakke Headliner aangevuld met een andere grote naam.
Pinkpop is niet het festival om dit te flikken. Gewoon bands hoge spots geven, maar zeker geen te kleine Headliners.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Als ze dit jaar met The Black Keys waren gekomen als Headliners hadden ze de plank gehele misgeslagen. Ze moeten 30.000 dagkaarten kopen dat is onmogelijk met The Black keys als headliners, dan moet die dag voor de rest stacked zijn. Black Keys zullen eerder Sub,afsluiter 3fm of headliner op BKS/DTRH. Verder was de hype rond die band na hun album vrij minmaal. Geen radiohits, niet op spotify en Turn Blue was ook niet de gedroomde opvolger van het geniale El Camino. Dan had pinkpop ze eerder met El Camino een hoge spot kunnen geven. Onderschat dat soort dingen niet.
Verder zal Pinkpop vrij makkelijk aan 3 Headliners kunnen komen hoor. Het probleem zit het in het opvullen met subs/3fm-stage afsluiters. Bovendien heeft Pinkpop 3 dagen ipv de 4 dagen van Werchter. Daardoor heeft Werchter dit jaar op de vrijdag en zaterdag een zwakke Headliner aangevuld met een andere grote naam.
Pinkpop is niet het festival om dit te flikken. Gewoon bands hoge spots geven, maar zeker geen te kleine Headliners.
Om te beginnen zijn bijvoorbeeld The Black Keys geen 'kleine' headliners imo...
Tegenwoordig zal men wel pogingen wagen / willen ondernemen om alle dagen grote headliners te hebben.
Maar door de wildgroei van festivals, niet alleen in Europa, maar wereldwijd in dezelfde periode kan dat niet alijd lukken.
Als dan ook de "grote" festivals met bakken geld gaan smijten om onnoemelijk hoge gages aan bands te betalen en de prijs van de bands omhooggedreven zal worden is de opgave nog lastiger.
Dan is er 1 optie, laat die act schieten en kies voor een act die in potentie kan doorgroeien naar headliner in nabije toekomst.
Vandaar dat Editors, The Black Keys en bijvoorbeeld Volbeat daar voorbeelden van. Op kleine en ook wel wat grote festivals in Europa al als headliner gespeeld, dus waarom ook niet doorschuiven op Pinkpop. Ook het doorschuiven van de stadionacts is daar een deel van, maar dan moeten ze wel festivals willen gaan spelen. Actuele voorbeelden zijn toch echt AC/DC en U2. Springsteen en The Stones waren ook over te halen. De echte festivalacts als bijvoorbeeld Foo Fighters en Muse bewezen afgelopen jaren weer dat een goede festivalperformance geen windeieren leggen.
Waarom een enorme gage voor Coldplay neerleggen als je daarvoor in de plaats een 'nieuwe' headliner en een uitstekende sub erbij hebt.
Kwestie van top-down programmeren ;)
Als dan op Pinkpop 2 van de 3 de heel grote stadionacts zijn en de rest 3 subs en 1 'potentiele' headliner, kan dat wel heel goed uitpakken.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.459
1.604
Bij het boeken van een kleinere headliner moet daar natuurlijk rekening mee worden gehouden in de verdeling van dag en weekendkaarten. Maar vergeet niet dat ze eigenlijk van het voorjaar in de Ziggodome hadden moeten staan, met twee qua grootte vergelijkbare acts moet Pinkpop een dag kunnen uitverkopen. Want het is allemaal leuk en aardig als je in een jaar drie grote headliners kan boeken, maar dat zal eerder uitzondering dan de regel zijn. Door The Black Keys te bombarderen als headliner kun je in ieder geval een poging wagen om een nieuwe generatie headliners aan te boren, want dat is de afgelopen tien jaar maar amper gelukt.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Om te beginnen zijn bijvoorbeeld The Black Keys geen ‘kleine’ headliners imo…
Tegenwoordig zal men wel pogingen wagen / willen ondernemen om alle dagen grote headliners te hebben.
Maar door de wildgroei van festivals, niet alleen in Europa, maar wereldwijd in dezelfde periode kan dat niet alijd lukken.
Als dan ook de “grote” festivals met bakken geld gaan smijten om onnoemelijk hoge gages aan bands te betalen en de prijs van de bands omhooggedreven zal worden is de opgave nog lastiger.
Dan is er 1 optie, laat die act schieten en kies voor een act die in potentie kan doorgroeien naar headliner in nabije toekomst.
Vandaar dat Editors, The Black Keys en bijvoorbeeld Volbeat daar voorbeelden van. Op kleine en ook wel wat grote festivals in Europa al als headliner gespeeld, dus waarom ook niet doorschuiven op Pinkpop. Ook het doorschuiven van de stadionacts is daar een deel van, maar dan moeten ze wel festivals willen gaan spelen. Actuele voorbeelden zijn toch echt AC/DC en U2. Springsteen en The Stones waren ook over te halen. De echte festivalacts als bijvoorbeeld Foo Fighters en Muse bewezen afgelopen jaren weer dat een goede festivalperformance geen windeieren leggen.
Waarom een enorme gage voor Coldplay neerleggen als je daarvoor in de plaats een ‘nieuwe’ headliner en een uitstekende sub erbij hebt.
Kwestie van top-down programmeren
Als dan op Pinkpop 2 van de 3 de heel grote stadionacts zijn en de rest 3 subs en 1 ‘potentiele’ headliner, kan dat wel heel goed uitpakken.

Misschien is de term voor kleine Headliner iets te overdreven voor The Black Keys, maar ze zitten toch echt eens stuk onder Muse/Foo Fighters en ik vind ze ook nog iets onder Arctic Monekys/Editors mede omdat deze meer diehard fans hebben.
Ik ben het helemaal met je eens dat er door de grote hoeveelheid festivals meer headliners moeten komen. Maar daar gaat Pinkpop echt niet voor zorgen hoor. Een mooie plek als sub of 3fm afsluiter daar blijf ik bij. Pinkpop weet de komende jaren wel 3 grote headliners te fixen daar ben ik van overtuigd. Tuurlijk werkt het als een zwakkere Headliner samen met een sterke sub word geplaatst. Maar ik denk dat dat voor pinkpop niet nodig hoeft te zijn omdat ze wel 3 goeie headliners kunnen fixen.
De komende jaren zul je zien dat BKS/DTRH maar ook bijvoorbeeld Lowlands dit jaar al moet puzzelen met hun headliners. Of deze acts later zullen uitgroeien naar Headliners valt moeilijk in te schatten aangezien het voor kaartverkoop toch veel aan bekendheid en airplay zal liggen.
De komende jaren zullen inderdaad Bands als The Black Keys en Volbeat hoge spots krijgen op pinkpop. Deze bands liggen gewoon lekker in Nedrland. Maar om Volbeat nou als aankomende Headliner te zien. Nee hoor, daar durf ik wel wat geld op in te zetten.
Aankomende Headliners op BKS/DTRH/Lowlands zullen we meer Dance headliners zien zoals bijvoor de Disclosure/Major Lazer en Rockbands als Foals,Biffy Clyro, Kasabian.
De meeste logische kleine Headliners die ik nog voor pinkpop zou zijn gebeuren die het niet eerder hebben gedaan. Editors/Mumford & Sons/Snow Patrol of iets geks een DJ of popact.

Ik probeer vooral duidelijk te maken. Pinkpop zal zelf weinig gekke dingen doen. Ze strikken Headliners die kunnen verkopen en vullen dit aan. Maar Headlinerwaardige acts zullen doorgroeien op andere festivals of op pinkpop als sub of 3fm-stage headliner. Pinkpop zal geen gekke sprongen maken op dat gebied.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.459
1.604
<div class="d4p-bbt-quote-title">DennisvdBr wrote:</div>
Om te beginnen zijn bijvoorbeeld The Black Keys geen ‘kleine’ headliners imo…
Tegenwoordig zal men wel pogingen wagen / willen ondernemen om alle dagen grote headliners te hebben.
Maar door de wildgroei van festivals, niet alleen in Europa, maar wereldwijd in dezelfde periode kan dat niet alijd lukken.
Als dan ook de “grote” festivals met bakken geld gaan smijten om onnoemelijk hoge gages aan bands te betalen en de prijs van de bands omhooggedreven zal worden is de opgave nog lastiger.
Dan is er 1 optie, laat die act schieten en kies voor een act die in potentie kan doorgroeien naar headliner in nabije toekomst.
Vandaar dat Editors, The Black Keys en bijvoorbeeld Volbeat daar voorbeelden van. Op kleine en ook wel wat grote festivals in Europa al als headliner gespeeld, dus waarom ook niet doorschuiven op Pinkpop. Ook het doorschuiven van de stadionacts is daar een deel van, maar dan moeten ze wel festivals willen gaan spelen. Actuele voorbeelden zijn toch echt AC/DC en U2. Springsteen en The Stones waren ook over te halen. De echte festivalacts als bijvoorbeeld Foo Fighters en Muse bewezen afgelopen jaren weer dat een goede festivalperformance geen windeieren leggen.
Waarom een enorme gage voor Coldplay neerleggen als je daarvoor in de plaats een ‘nieuwe’ headliner en een uitstekende sub erbij hebt.
Kwestie van top-down programmeren
Als dan op Pinkpop 2 van de 3 de heel grote stadionacts zijn en de rest 3 subs en 1 ‘potentiele’ headliner, kan dat wel heel goed uitpakken.

Misschien is de term voor kleine Headliner iets te overdreven voor The Black Keys, maar ze zitten toch echt eens stuk onder Muse/Foo Fighters en ik vind ze ook nog iets onder Arctic Monekys/Editors mede omdat deze meer diehard fans hebben.
Ik ben het helemaal met je eens dat er door de grote hoeveelheid festivals meer headliners moeten komen. Maar daar gaat Pinkpop echt niet voor zorgen hoor. Een mooie plek als sub of 3fm afsluiter daar blijf ik bij. Pinkpop weet de komende jaren wel 3 grote headliners te fixen daar ben ik van overtuigd. Tuurlijk werkt het als een zwakkere Headliner samen met een sterke sub word geplaatst. Maar ik denk dat dat voor pinkpop niet nodig hoeft te zijn omdat ze wel 3 goeie headliners kunnen fixen.
De komende jaren zul je zien dat BKS/DTRH maar ook bijvoorbeeld Lowlands dit jaar al moet puzzelen met hun headliners. Of deze acts later zullen uitgroeien naar Headliners valt moeilijk in te schatten aangezien het voor kaartverkoop toch veel aan bekendheid en airplay zal liggen.
De komende jaren zullen inderdaad Bands als The Black Keys en Volbeat hoge spots krijgen op pinkpop. Deze bands liggen gewoon lekker in Nedrland. Maar om Volbeat nou als aankomende Headliner te zien. Nee hoor, daar durf ik wel wat geld op in te zetten.
Aankomende Headliners op BKS/DTRH/Lowlands zullen we meer Dance headliners zien zoals bijvoor de Disclosure/Major Lazer en Rockbands als Foals,Biffy Clyro, Kasabian.
De meeste logische kleine Headliners die ik nog voor pinkpop zou zijn gebeuren die het niet eerder hebben gedaan. Editors/Mumford & Sons/Snow Patrol of iets geks een DJ of popact.
Vind je dat een band als Mumford & Sons moeilijk nog als 'klein' kan bestempelen, staan straks voor 40000-50000 in het Goffertpark te spelen. Speelt natuurlijk nog mee of die derde plaat nog gevolgen gaat hebben voor hun populariteit. Ik heb net even opgezocht wat Pinkpop de afgelopen tien jaar heeft geboekt aan headliners, maar het gebrek in vernieuwing is daar echt schrijnend.

2015 - Muse/Robbie Williams/Foo Fighters
2014 - The Rolling Stones/Arctic Monkeys/Metallica
2013 - The Killers/Kings of Leon/Green Day
2012 - The Cure/Linkin Park/Bruce Springsteen
2011 - Coldplay/Kings of Leon/Foo Fighters
2010 - Rammstein/Green Day/the Prodigy
2009 - Bruce Springsteen/Depeche Mode/Snow Patrol
2008 - Metallica/Foo Fighters/Rage Against The Machine
2007 - Pearl Jam/Muse/The Smashing Pumpkins
2006 - Placebo/Tool/Red Hot Chili Peppers

Kings of Leon, Linkin Park, Snow Patrol, Arctic Monkeys en the Killers zijn de enige zeroes bands die zich hebben weten op te werken tot headliner de afgelopen tien jaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken