Pinkpop 2016

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
<div class="d4p-bbt-quote-title">Wessel wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Luud wrote:</div>
Rammstein


Frontman moet nog met een album komen. by TheAdBlock”> Volgend jaar is nog ver weg, maar Till Lindemann heeft nog wel eventjes wat te doen denk ik.


Kijk dat wist ik niet, denk niet dat hij met twee projecten tegelijk bezig gaat zijn. Helemaal niet gezien de mega producties van Rammstein, daar moet je jezelf vol op inzetten. Wie weet voor 2017, topic openen???
Ze schijnen in dit interview te hebben gezegd dat hun album pas in 2017 af zal zijn: https://www.youtube.com/watch?v=-1oLtEpNf90

(Ik zit nu niet op een plek waar ik de tijd heb om dat filmpje te kijken)
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Tuurlijk is Tool niet echt een optie voor Pinkpop maar dat vind ik Radiohead ook niet echt. Dit zouden twee prachtige namen zijn voor een festival maar niet de namen die Pinkpop zoekt ben ik bang. En Tool verkoopt sowieso niet genoeg kaarten.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Radiohead zou uitstekend passen op BKS

Dat sowieso. Probleem is dat deze band ver boven het budget van BKS zit (vermoed ik tenminste) en zal de capaciteit van BKS niet wat te laag liggen voor een band als Radiohead?
 

RedHotter

Campingartiest
19 nov 2014
66
0
Mijn ultieme 3 headliners voor 2016: Foo Fighters, Coldplay en RHCP --> wat nu bijna nog realistisch lijkt ook!
verder hoop ik persoonlijk sterk op Half Moon Run en Wolfmother (maar dat is dus alleen persoonlijk, geen idee of het ook daadwerkelijk kan)
Pearl Jam al gezien maar mag altijd langskomen
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Wolfmother kan zeker. Komen met nieuw materiaal en laatste keer was 2011 op pinkpop volgens mij
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
<div class="d4p-bbt-quote-title">andrea wrote:</div>
Radiohead zou uitstekend passen op BKS


Dat sowieso. Probleem is dat deze band ver boven het budget van BKS zit (vermoed ik tenminste) en zal de capaciteit van BKS niet wat te laag liggen voor een band als Radiohead?

Heb je waarschijnlijk gelijk in, maar Pinkpop is een retesaai festival. Ze kunnen beter in Landgraaf lekker singer-songwriters en saaie poprock-bandjes programmeren, zodat BKS wat kan uitbreiden en grotere alternatievere / indie rock-bands kan halen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Pinkpop 2016...
Terugkeer / inhaalconcert Foo Fighters, ik twijfel niet aan de intenties van Dave Grohl.
Toch, U2 en Pearl Jam zijn namen die rond zoemen.
Afhankelijk van de onderhandelingen met het stroeve U2.
Jan kan wel zeggen dat ze aangeven geen festivals te gaan doen, naar mijn mening is dat dikke bluf en komt die aankondiging wel.
(Kan ook zijn dat met de hoogstwaarschijnlijke komst van Foo's Pinkpop wel klaar is met de 3 headliners en U2 niet nodig heeft.)
Kijk btw het slotinterview met Jan op 3voor12 eens terug, laatste zin
Pearl Jam met een PJ25 tour, zal eens tijd worden en alleen daarom is met een nieuwe tour 1 plus 1 plus 1 is 3!
Dan komen er nog wel wat albums aan van mogelijke headliners, weet niet hoor want dat zijn er wel veel denk ik.
Ik had ook al Tool o.a. genoemd, toch begin ik langzaam te twijfelen of FortaRock niet meest logisch is.
Iron Maiden stond vorige tour op FortaRock, zullen aankomende tour voor een stadion-tour kunnen kiezen. Aangezien verwachting is dat ze wel touren in Europa mei/juni blijven niet veel Festival opties over waar ze terecht kunnen. Ze hadden wel al eens op Bospop gestaan, maar in 2005 was de opzet van Bospop nog vrij uitgepakt. Dus als in Nederland geen stadion als Ziggo of GelreDome aangedaan gaat worden, is Pinkpop in die periode niet eens zo gek gedacht. Daarbij niet een naam waar de meeste van jullie op wachten, ook niet een dure, dus in de discussie 2 dure en 1 goedkope past het ook.
Radiohead lijkt mij geen headliner voor Pinkpop meer, als ze de keuze hebben headliner BKS of DTRH dan gaan ze niet sub-spelen op Pinkpop.
Coldplay ook veel als naam langs horen komen, misschien zelfs nog duurder dan U2 of Pearl Jam. Maar ik denk veel makkelijker te boeken door MOJO, waardoor de kans op Coldplay wel groter is.
Volbeat noemt EddieVerder hierboven, nieuw album en al een hele tijd niet op Pinkpop gezien. Lijken mij ook zeker al in aanmerking te komen voor een headline plek, zo niet dan zijn ze zeker een gewaardeerde sub. Zie ze niet zo snel naar FortaRock gaan omdat ze daar in 2013 nog stonden.
Dit zijn toch wel de voornaamste die volgens mij voorlopig nog in aanmerking kunnen komen voor een headline plek op Pinkpop.

Daarnaast zal er volgens mij wel plek zijn voor Wolfmother, Royal Blood en Imagine Dragons. Vrees ook voor Passenger. Qua Nederlandse inbreng zal er wel kunnen komen voor Di-rect of Moke.

We zien wel...

 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Pinkpop 2016…

Daarnaast zal er volgens mij wel plek zijn voor Wolfmother, Royal Blood en Imagine Dragons. Vrees ook voor Passenger. Qua Nederlandse inbreng zal er wel kunnen komen voor Di-rect of Moke.

T zou eens tijd worden dat Di-Rect er staat. Hebben er in de nieuwe samenstelling nog nooit gestaan. Niet dat ik zo'n groot fan ben van Di-Rect, maar 100x liever dan een Chef'Special, Dotan of Kensington
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
@Dennis, Volbeat is voor PP echt geen headliner. Zou prima op PP kunnen, maar dan als sub. Kan ook prima naar Fortarock. Dat ze er in 2013 stonden, maakt voor 2016 echt niet meer uit.

Iron Maiden zie ik eerder naar Fortarock gaan.

Tool zie ik nog best op de 3FM stage staan, maar kunnen natuurlijk (ook) naar Fortarock.

Pearl Jam gaat denk ik eerst een nieuw album maken.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">Luud wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>andrea wrote:</div>
Radiohead zou uitstekend passen op BKS


Dat sowieso. Probleem is dat deze band ver boven het by TheAdBlock"> budget van BKS zit (vermoed ik tenminste) en zal de capaciteit van BKS niet wat te laag liggen voor een band als Radiohead?


Heb je waarschijnlijk gelijk in, maar Pinkpop is een retesaai festival. Ze kunnen beter in Landgraaf lekker singer-songwriters en saaie poprock-bandjes programmeren, zodat BKS wat kan uitbreiden en grotere alternatievere / indie rock-bands kan halen.

Dat laatste zou ik zeer aanmoedigen. Lijkt me mooi om op BKS ooit nog bands van dat kaliber te zien.

En Dennis, Radiohead sub op Pinkpop? Dan vergis je je toch behoorlijk in de populariteit en grootte van de band. Als ze op Pinkpop zouden staan zouden ze dik en dan ook dik headliner zijn. Het is meer dat het Pinkpop publiek dat niet trekt.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Zeker weten. Als ik zie dat je Volbeat als headliner noemt en Radiohead sub, moet je die twee toch echt omdraaien. Ziggo Dome was voor Radiohead ook in no time uitverkocht.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Denk ook dat Radiohead zeker headliner is, zijn te groot voor sub. Je kunt je wel afvragen of de gemiddelde Pinkpop bezoeker (à la 2016) nog zit te wachten op de alternatieve hersenspinsels van Radiohead. Persoonlijk zou ik Radiohead graag zien.

Maar toch denk ik dat ALS Volbeat komt, ze ook zomaar de 'goedkope' headliner kunnen zijn. Sub of 3FM afsluiter zijn ze in ieder geval zeker indien ze komen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Radiohead blijft nog steeds een Pinkpop band. Pinkpop boekt wat kaarten verkoopt of dat nou Robbie Williams, Metallica of Radiohead is. Hier ben ik van overtuigd.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Denk ook dat Radiohead zeker headliner is, zijn te groot voor sub. Je kunt je wel afvragen of de gemiddelde Pinkpop bezoeker (à la 2016) nog zit te wachten op de alternatieve hersenspinsels van Radiohead. Persoonlijk zou ik Radiohead graag zien.

Maar toch denk ik dat ALS Volbeat komt, ze ook zomaar de ‘goedkope’ headliner kunnen zijn. Sub of 3FM afsluiter zijn ze in ieder geval zeker indien ze komen.
Nou, dit is precies de achterliggende gedachte van mijn mening. Maar dan anders verwoord.
Ik had Radiohead in mijn opsomming van mogelijke headliners staan, maar mijn mening zat er iets te veel in ;)
Daardoor dat ik bewust snel BKS en DTRH noemde.
Vorig jaar vond ik Volbeat ook al richting de headliner spot gaan, duurt imo niet lang hoor.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Denk dat Volbeat een sterke dag wel kan headlinen of een soort van dubbel headliner kan zijn met een te vergelijken band.
Een niet zo sterke dag denk ik niet dat ze die kunnen dragen. Daar zijn ze niet groot genoeg voor volgens mij. Dan zit je toch op een echte grote band zoals U2 Coldplay Radiohead.

Ik zou Volbeat wel een sterke sub voor de Foo's vinden
 

MyMusic

Playlistbediener
1 dec 2014
36
0
Ik vind Volbeat een prima naam als headliner 3FM Stage, maar mainstage, nee. Paar keer live gezien op de festivals, en vond het volledig inwisselbaar en weinig indrukwekkend, en dat is voor mij bij een headliner nou net niet de bedoeling.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Foo Fighters, Coldplay, Pearl Jam klinkt best realistisch voor mij. Radiohead zou helemaal geweldig zijn, dat staat bij mij ver op nummer 1 op mijn must see lijstje. Verder zie ik dingen als Royal Blood, The Tallest Man On Earth, Ben Howard, London Grammar, Bon Iver, James Blake, Eels, Jack Garratt en Damien Rice wel graag komen.

Of ik zat te denken. Arcade Fire als headliner? Ze gaven vorig jaar echt een fantastische show weg en zouden het echt wel kunnen. Weet alleen niet of het bekend genoeg is bij het mainstream publiek. Ik zou het in elk geval heel erg toejuichen!
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.437
1.537
Grote alternatieve bands als Radiohead en Tool als headliner van Pinkpop lijkt mij ontzettend misplaatst met een Pinkpop dat steeds meer (jonge) 3FM luisteraars naar Landgraaf laat trekken. Moeten gewoon hun eigen shows doen in de Ziggodome voor de eigen fans.

 

Rutger

Randprogramma
27 mei 2014
103
0
Iron Maiden, Tool, Volbeat door naar FortaRock. Foo Fighters, Pearl Jam, Coldplay headlinen pinkpop en doe daar Royal Blood bij dan heb toch een basis voor 2 mooie festivals.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken