Pinkpop 2016

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Ik zie de dj's liever ook wegblijven van Pinkpop. Maar als ze een wat kleinere headliner hebben, dan lijkt een dj daarna best een optie. Disclosure of Calvin Harris na Editors, Black Keys of Qotsa bijvoorbeeld. Nu ze tot 00:00 door mogen gaan kan dat nog best leuk worden lijkt me.

Maar afgaande op de geruchten die nu gaan voor 2016, zal 2016 geen jaar met kleine headliners worden.
 

Kasabidaan

Playlistbediener
18 mei 2015
11
0
Ze zouden ook in zee kunnen gaan met wat alternatievere dance-acts zoals caribou, modestep, hot chip etc.
Dat hoeft dan niet persé op de late avond, maar ook overdag wat meer van deze acts lijkt me goed voor de afwisselendheid van het festival.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Onlangs gaf Jan Smeets aan de 3 headliners voor 2016 zo goed als rond te hebben, ook Emily Eavis van Glasto geeft aan al de 3 headliners te hebben voor 2016. "Every year the bands that are touring are completely different, so you never know quite who's going to be around," she said. "It might be some years it's heavier in one way, and some is lighter in the other."
Blijkbaar gaan er genoeg bands op tour volgend jaar, waarvan veel ook graag op festivals willen spelen.

Brengt mij eigenlijk bij het volgende punt / de volgende stelling:
Moet Pinkpop een Early Bird verkoop voor weekend-tickets houden :
A : JA, koop ik direct
B : Nee, moet eerst een uitstekende headliner aangekondigd zien
C : Nee, eerst de line-up
D : Nee, eerst zien wat mijn vriendengroep doet
E : NEE! Pinkpop, heb ik niets te zoeken daar


Eens zien wat dit oplevert... (a.u.b. A t/m E in je eigen post kopieren of quoten en op optellen, lijkt me het handigst, ik heb zelf al bij A ingevuld)

A : 1
B : -
C : -
D : -
E : -
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Onlangs gaf Jan Smeets aan de 3 headliners voor 2016 zo goed als rond te hebben, ook Emily Eavis van Glasto geeft aan al de 3 headliners te hebben voor 2016. “Every year the bands that are touring are completely different, so you never know quite who’s going to be around,” she said. “It might be some years it’s heavier in one way, and some is lighter in the other.”
Blijkbaar gaan er genoeg bands op tour volgend jaar, waarvan veel ook graag op festivals willen spelen.

Brengt mij eigenlijk bij het volgende punt / de volgende stelling:
Moet Pinkpop een Early Bird verkoop voor weekend-tickets houden :
A : JA, koop ik direct
B : Nee, moet eerst een uitstekende headliner aangekondigd zien
C : Nee, eerst de line-up
D : Nee, eerst zien wat mijn vriendengroep doet
E : NEE! Pinkpop, heb ik niets te zoeken daar


Eens zien wat dit oplevert… (a.u.b. A t/m E in je eigen post kopieren of quoten en op optellen, lijkt me het handigst, ik heb zelf al bij A ingevuld)


A : 1
B : –
C : 1
D : –
E : –
Overigens zou ik wel wat voelen voor een gewogen lotingsysteem of zoiets, dat je je een week van te voren kan aanmelden voor tickets. Krijgt iedereen standaard 10 loten, 5 extra loten als je er afgelopen editie bij was, 4 voor die ervoor, enz..

Of op zijn minst kaartjes op naam, zodat de doorverkoop onmogelijk wordt. (En dan moet Pinkpop wel zelf een doorverkoopsite organiseren voor als je echt niet kan, voor normale prijs.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Onlangs gaf Jan Smeets aan de 3 headliners voor 2016 zo goed als rond te hebben, ook Emily Eavis van Glasto geeft aan al de 3 headliners te hebben voor 2016. “Every year the bands that are touring are completely different, so you never know quite who’s going to be around,” she said. “It might be some years it’s heavier in one way, and some is lighter in the other.”
Blijkbaar gaan er genoeg bands op tour volgend jaar, waarvan veel ook graag op festivals willen spelen.

Brengt mij eigenlijk bij het volgende punt / de volgende stelling:
Moet Pinkpop een Early Bird verkoop voor weekend-tickets houden :
A : JA, koop ik direct
B : Nee, moet eerst een uitstekende headliner aangekondigd zien
C : Nee, eerst de line-up
D : Nee, eerst zien wat mijn vriendengroep doet
E : NEE! Pinkpop, heb ik niets te zoeken daar

Eens zien wat dit oplevert… (a.u.b. A t/m E in je eigen post kopieren of quoten en op optellen, lijkt me het handigst, ik heb zelf al bij A ingevuld)

Ik ben er zelf een voorstander van een EarlyBird maar doordat mensen bij vaste verkooppunten kopen hebben ze dus geen digitale aankoop gedaan. Die vallen bij een Early bird met bijvoorbeeld een verkoopcode via email buiten de boot. Dus dat is het euvel.

De enige manier om dat te voorkomen is gewoon voorverkoop laten starten zonder line-up. Dat lijkt me het meest fair.


 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
643
Ik ben er zelf een voorstander van een EarlyBird maar doordat mensen bij vaste verkooppunten kopen hebben ze dus geen digitale aankoop gedaan. Die vallen bij een Early bird met bijvoorbeeld een verkoopcode via email buiten de boot. Dus dat is het euvel.

De enige manier om dat te voorkomen is gewoon voorverkoop laten starten zonder line-up. Dat lijkt me het meest fair.

Een festival als Pinkpop haalt niets uit zo'n voorverkoop zonder line-up. Daar verkoop je sowieso al 0 dagtickets mee, en tenzij je een Glastonbury/Primavera bent verkoop je misschien enkele honderden tickets.

Nee, gewoon zoals Rock Werchter doen: voorverkoop starten op het moment dat je voor elke dag minstens 1 naam bekend hebt. Dan weet je als koper net iets meer waar je aan toe bent, maar hoef je tegelijk niet te vrezen voor een 'uitverkocht in 5 minuten'-scenario of lange rijen aan de fysieke vvkpunten. En qua aankondigingen hou je dan gewoon hetzelfde systeem aan als de voorbije jaren: in december-januari af en toe een (middel)grote naam droppen, gevolgd door de persconferentie als apotheose. Daar voeg je nog tickets op naam aan toe om doorverkoop te ontmoedigen, en probleem is zo goed als opgelost.

Je kan eventueel ook leentjebuur gaan spelen bij Best Kept Secret en op de weide reeds speciale early birds aanbieden voor de volgende editie.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.474
1.631
Pinkpop zit nu wel in de flow dat ze zonder een line-up al een mooi aantal combi-tickets kan verkopen, zou je de verhouding weekend en dag tickets weer kunnen veranderen ten voordele van de weekend tickets.
 

Virp

Playlistbediener
21 nov 2014
46
55
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan optie 1, maar met de ingeslagen weg van dit jaar sluit ik het niet uit dat het optie 2 wordt...

Optie 1

Vrijdag:
Head: Iron Maiden
Sub: Black Keys

Zaterdag:
Head: RHCP
Sub: Volbeat

Zondag:
Head: Foo Fighters
Sub: Royal Blood

Overige dagvulling o.a.: Golden Earring, Wolfmother, Madness, Kaiser Chiefs, Disturbed

Optie 2:

Vrijdag:
Head: Justin Bieber
Sub: Miley Cyrus

Zaterdag:
Head: Taylor Swift
Sub: Kanye West

Zondag:
Head: Foo Fighters
Sub: Snoop Dog

Overige dagvulling o.a.: Ali B, Direct, Party Squad, Dries Roelvink

 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.596
602
Optie 2:

Vrijdag:
Head: Justin Bieber
Sub: Miley Cyrus

Zaterdag:
Head: Taylor Swift
Sub: Kanye West

Zondag:
Head: Foo Fighters
Sub: Snoop Dog

Overige dagvulling o.a.: Ali B, Direct, Party Squad, Dries Roelvink

Kunt natuurlijk ook wel overdrijven met optie 2. Geloof maar niet dat Miley Cyrus en Justin Bieber worden geboekt.. Daarnaast Ali B en Dries? 8-O

Moet wel toegeven dat het creatief is.
 

Sandervandam

Randprogramma
15 jan 2014
191
0
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan optie 1, maar met de ingeslagen weg van dit jaar sluit ik het niet uit dat het optie 2 wordt…

Optie 1

Vrijdag:
Head: Iron Maiden
Sub: Black Keys

Zaterdag:
Head: RHCP
Sub: Volbeat

Zondag:
Head: Foo Fighters
Sub: Royal Blood

Overige dagvulling o.a.: Golden Earring, Wolfmother, Madness, Kaiser Chiefs, Disturbed

Optie 2:

Vrijdag:
Head: Justin Bieber
Sub: Miley Cyrus

Zaterdag:
Head: Taylor Swift
Sub: Kanye West

Zondag:
Head: Foo Fighters
Sub: Snoop Dog

Overige dagvulling o.a.: Ali B, Direct, Party Squad, Dries Roelvink

Ik zie Taylor, Kanye en Snoop een stuk liever dan die net-niet opties van je eerste lijst. En de Party Squad al helemaal.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik heb echt niks met rappers dus ik mag hopen dat Kanye West bijvoorbeeld ver weg blijft.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.314
6.514
Haha, ik moet zeggen dat Taylor Swift me best wel grappig lijkt (beetje een guilty pleassure). Volg jij Kanye West trouwens een beetje. Ik denk namelijk niet dat hij gaat subben (en al helemaal niet voor Taylor Swift ;P).

Ik kies optie B, ik wil namelijk wel waar voor mijn geld en heb minder het echte pinkpop gevoel. Begrijp me niet verkeerd want ik vind het een leuk festival, maar hoef echt geen 180 euro te betalen voor 2 of 3 bands die ik leuk vind.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.736
1.899
Ook ik ga voor optie B. Trouwens wat ik ook even kwijt wil is dat de eerste geruchten voor Springsteen al de ronde doen. Hij zou volgens een fansite mogelijk volgend jaar zomer in Rome optreden. Aangezien hij voor het laatst in 2013 in Europa heeft opgetreden zou een Tour met een nieuw album bijna klaar dus wel zeker zijn. Alleen blijft de vraag of hij juni juli 2016 op pad is in Europa.
 

Kevin1987

Nieuw lid
15 jun 2015
4
0
Volgens het ld Limburgs dagblad staat bij de geruchten dat jan Smeets Mojo dus bezig was om sir Paul binnen te hengelen dit zou ook in de privé moeten staan voor wat het waard is
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
424
119
Deze vraag mag ik waarschijnlijk hier niet stellen :p maar baal nu al weer dat ik nog een jaar moet wachten dus zou dit jaar nog graag naar zelfde soort festival als pinkpop willen vorig jaar lowlands geprobeerd maar dat was hem ook net niet minder relaxt zeg maar ik hoor het graag

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Deze vraag mag ik waarschijnlijk hier niet stellen :p maar baal nu al weer dat ik nog een jaar moet wachten dus zou dit jaar nog graag naar zelfde soort festival als pinkpop willen vorig jaar lowlands geprobeerd maar dat was hem ook net niet minder relaxt zeg maar ik hoor het graag
Misschien is Pukkelpop wat voor je (als je nog kaartjes zou kunnen krijgen).
Eventueel is Bospop qua relaxte sfeer wel een mooi alternatief.
Tenminste, dit is wat mij zo binnenvalt nu, er is nog wel wat te doen ;)
(maar... moet toch ff er achteraan zeggen dat ik het jammer vind dat er geen Pinkpop Classic is dit jaar. Dat was pas een relaxt festival dagje afgelopen edities)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.736
1.899
Kijk eens naar het Belgische Rock Zottegem. Misschien is dat wat?
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
424
119
Thanx voor de reacties weekend van bospop en zottegem word hem niet helaas pukkelpop lijkt me wel oké maar flinke prijs helaas
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken