Pinkpop 2014

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.767
In principe klinkt het nog altijd ongeloofwaardig. Stones op Pinkpop. Máár, blijkbaar zijn er nog mensen die er wel in geloven, zijn nog altijd een gerucht toch? Er zijn zelfs buitenlandse fansites die het beweren. Vond oa deze, is al wat ouder: "Jan 07: Rumoured Rolling Stones show in Israel. The Rolling Stones are rumoured to be performing at the Park Hayarkon in Tel Aviv, Israel in June this year. This show will add up to the rumoured European Tour this summer, with shows rumoured for San Siro Milan, Landgraaf and Barcelona, among others."
Máár, zoals gezegd, slechts geruchtje!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Nouja ik snap het ook wel. Ik vind het heel lastig om nu te voorspellen wie er de zaterdag en zondag nog gaan headlinen. Logisch dat men dan naar bijvoorbeeld The Rolling Stones gaan kijken. Voorlopig hebben de Stones echter nog geen festivals aangekondigd. Verder zou ik zeggen:

Arctic Monkeys: Zou heel gaaf zijn. Ze hebben in mei wat Europese data staan, in juli ook wat Europese data, en tussendoor in juni nog maar één festival. Op 19 juni in de VS. Moeilijk te voorspellen dus.
Foo Fighters: Hebben nog geen enkel festival aangekondigd, maar er komt wel een nieuw album volgend jaar.
Snow Patrol: Precies hetzelfde verhaal als Foo Fighters.
Linkin Park: Past zoals gezegd perfect op de zondag.
Placebo: Hebben nog helemaal niets in Mei en Juni staan, dus dat is ook moeilijk te voorspellen (zelfde verhaal als Arctic Monkeys).
Kings of Leon: Tja, past eigenlijk ook perfect op zondag.
Coldplay & Muse: Kun je ook nog niet met 100% zekerheid afschrijven denk ik.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.472
716
Als Werchter voor de zoveelste keer met Kings of Leon komt omdat er niets beters te krijgen is lijkt het me onmogelijk dat Pinkpop dan wel met Foo Fighters, Muse of Coldplay afkomt.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
In het geval van Coldplay of Foo Fighters zou het best kunnen dat die bands eerst hun nieuwe album af willen maken, voordat ze onderhandelingen beginnen over eventuele festivals in 2014. Werchter heeft inmiddels alle headliners al compleet maar als Pinkpop nog wat langer wacht kan het best zo zijn dat het Pinkpop later wel lukt.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Als Werchter voor de zoveelste keer met Kings of Leon komt omdat er niets beters te krijgen is lijkt het me onmogelijk dat Pinkpop dan wel met Foo Fighters, Muse of Coldplay afkomt.

Dit lijkt mij ook, lijkt me heel sterk dat als RW geen grote afsluiter kan krijgen PP wel met de naam die RW zocht komt. En over dat er veel sites de Stones als gerucht zetten, dat is natuurlijk mooi nieuws voor wat pageviews dus wordt zo'n gerucht snel door veel sites opgepikt ook al is het geen groot gerucht.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Foo Fighters: Hebben nog geen enkel festival aangekondigd, maar er komt wel een nieuw album volgend jaar.
FF staat 19-22 Juni op FireFly Festival in de VS. Wat een last zijn de festivals daar voor de vroege festivals in Europa.
 

Bjorn

Randprogramma
26 okt 2013
163
0
Ik denk zeker te weten dan volbeat als headliner te zetten een domme fout is. Ik vind het een gave band en ik was erbij met de show in de ziggo dome en serieus de 2e ring was helemaal afgedekt met doeken omdat er veeeeel te weinig kaarten waren gekocht.
Nu lijkt me dus editors een betere headliner heeft een grotere doelgroep en heeft bewezen dat ze in de smaak vallen door de ziggo dome op enkele plekken uit te verkopen waar ik tevens ook bij was.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Oh Editors was ik eigenlijk nog vergeten. Die hebben alleen nog maar 1 festival in juli staan en verder geen. Volbeat gaat trouwens 100% zeker niet headlinen. Afgezien van het feit dat Pinkpop geen metalfestival is maar zich zeker net zo veel op dance, rock en pop richt, is Volbeat gewoon een te kleine naam als headliner.
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Als je denkt dat de headliners voor dit jaar nu nog niet vast liggen ben je denk ik wel vrij naïef maar dat terzijde. Het is wel opvallend dat het bij de geruchten over the rolling stones niet gaat om geruchtensites van festivals maar van the stones zelf. Wanneer een festival haar headliners nog niet bekend heeft gemaakt is het logisch dat mensen op festival fora de raarste dingen naar boven gaan halen van wat misschien mogelijk is. Maar waarom zouden fans van the rolling stones het gerucht de wereld in helpen dat ze op pinkpop spelen als er niet echt aanleiding voor is? Het gaat er bij hun toch om waar de stones spelen en niet wat er op pinkpop of welk ander festival dan staat. Dit maakt het voor mij wel iets geloofwaardiger alleen ik acht de kans nog steeds niet groter dan 0.5% ofzo haha.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Hm ja, als de andere twee headliners inderdaad al geboekt zouden zijn (wat ik raar zou vinden, want waarom maak je dan Rudimental bekend en niet de headliner?), lijken mij Linkin Park, Kings of Leon, Arctic Monkeys en Placebo de enige die over blijven.
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Waarschijnlijk mogen ze ivm ander festivals of van de band zelf nog niet bekend maken wie er nog meer staat. Dit is misschien juist wel een teken dat ze ander headliners hebben dan we met zn alle verwachten. Ik zag dit weekend een interview op de 3voor12 site waar die man van lowlands en nu dus down the rabbit hole vertelden dat hij voor down the rabbit hole al veel meer vast had liggen maar dat hij moest wachten op toestemming van glastonbury om dit naar buiten te brengen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.767
Als ik eerlijk ben zie ik Volbeat eerder de 9de komen omdat ze de 7e in Zweden spelen. Ik zou voor de headline positie The Prodigy niet uitvlakken. Máár ook Red Hot Chili Peppers zijn wat mij betreft niet afgeschreven. Zeker nu ze Lollapalooza headlinen, misschien komt er in Europa ook nog wat bij? Er zijn nog wel wat mogelijkheden voor Pinkpop.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.472
716
Als ik eerlijk ben zie ik Volbeat eerder de 9de komen omdat ze de 7e in Zweden spelen. Ik zou voor de headline positie The Prodigy niet uitvlakken. Máár ook Red Hot Chili Peppers zijn wat mij betreft niet afgeschreven. Zeker nu ze Lollapalooza headlinen, misschien komt er in Europa ook nog wat bij? Er zijn nog wel wat mogelijkheden voor Pinkpop.

Bij RHCP denk ik hetzelfde als Foo Fighters en Coldplay eerder. Als die naar Europa zouden komen had Werchter niet die cruciale fout gemaakt om KOL te boeken. Ik denk dat we eerder moeten kijken in de richting van acts die al data in de buurt hebben.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Hm ja, als de andere twee headliners inderdaad al geboekt zouden zijn (wat ik raar zou vinden, want waarom maak je dan Rudimental bekend en niet de headliner?), lijken mij Linkin Park, Kings of Leon, Arctic Monkeys en Placebo de enige die over blijven.

Pinkpop heeft altijd zijn grootste namen bekend gemaakt de dag voor dat de tickets in de verkoop gaan. hierdoor zullen veel mensen ineens bedenken dat ze toch wel kaarten willen. Als ze nu meteen hun grote namen bekend maken terwijl de tickets pas over 2 maanden in de verkoop gaan. Dat lijkt mij verreweg van een slimme zet.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Het is een beetje doseren en verspreiden van de namen. Als Pinkpop heel lang niks van zich laat horen kiezen mensen voor een ander festival waar ze al wel namen weten.
Ik denk dat ze over een paar jaar wel afstappen van het persconferentie idee, dat doen ze nu geleidelijk al met elke week een naam bekend maken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.767
Voorlopig toch Volbeat maar ff in de gaten houden. Gaan ca. maart/april/mei naar Amerika voor headline-tour. Aangezien ze tijdig terug zijn voor Pinkpop, houd ik die optie toch open. Op Twitter schrijven ze " @VOLBEAT AMERICA! We're announcing a spring headliner tour on Tuesday. Stay tuned..."
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik kan echt niet geloven dat Volbeat PP gaat headlinen. Als subheadliner of afsluiter 3fm zouden ze zomaar kunnen komen natuurlijk.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Wat Weckoj zegt inderdaad. Zij zijn voor het mainstream publiek toch 10x zo onbekend als Metallica, Linkin Park, Snow Patrol, Kings of Leon, Foo Fighters of elke andere headliner die hier als optie is genoemd? Daarnaast denk ik dat Pinkpop al genoeg harde namen heeft met A7x en Metallica. Linkin Park is een ander verhaal, daar geloof ik nog wel in, maar Volbeat gaat toch echt niet gebeuren.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken