Pinkpop 2014

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Ik ben een enorm groot fan van White Lies, maar ik blijf erbij dat ze lang niet groot genoeg zijn als sub/3FMhead. Denk dat het lijstje van Chef aardig klopt als je Franz Ferdinand vervangt door Fall Out Boy en White Lies door Placebo.
 

festivalfanaat

Randprogramma
9 dec 2013
120
0
Linkin Park lijkt mij een zekerheidje als tweede headliner, voor de derde is Arctic Monkeys natuurlijk topfavoriet, en als die niet geboekt kan worden zal het gaan tussen Editors en Placebo denk ik.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Zijn alledrie allerminst zeker, weet niet waarop je deze bs nu ineens baseert. Volgens mij was onlangs nog gebleken dat Pinkpop helemaal niet zo goed in het tourschema van Arctic Monkeys past en waarom je Volbeat en Linkin Park zekerheidjes noemt snap ik helemaal niet. Sterker nog, denk dat het vrij duidelijk is dat Volbeat nu NIET komt, aangezien Avenged Sevenfold al subheadliner is voor Metallica.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ik weet niet hoe het nieuwe album van White Lies is maar in 2011 stonden ze ook al sub voor Kings of Leon. Nou heb ik verder niet zoveel meer van White Lies gehoord na het 1e album dus misschien is de populariteit een beetje weg maar wel een redelijk goedkope oplossing om als sub neer te zetten. En ik denk dat ze een groot deel van het budget al uitgegeven hebben aan Metallica en AF. En dan moet je nog 2 headliners.

Arctic Monkeys wordt lastiger denk ik nu ze 19 Juni op Firefly Festival staan. Ik denk dat ze begin Juni een paar festivals in de VS zullen doen en daarna naar Europa gaan. Tenzij ze voor 1 show naar de VS gaan..
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
Zowel Editors als Placebo hebben niets staan in juni. Editors tourt volgens mij helemaal niet meer na maart. (1 festival in juli in spanje zie ik net eind juli pas) dus maken die dan wel kans? Ik gok dat Placebo eerder op Lowlands staat dit jaar. want ze doen rond die periode al festivals en ook nog losse gigs.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Ik weet niet hoe het nieuwe album van White Lies is maar in 2011 stonden ze ook al sub voor Kings of Leon. Nou heb ik verder niet zoveel meer van White Lies gehoord na het 1e album dus misschien is de populariteit een beetje weg maar wel een redelijk goedkope oplossing om als sub neer te zetten. En ik denk dat ze een groot deel van het budget al uitgegeven hebben aan Metallica en AF. En dan moet je nog 2 headliners.

Arctic Monkeys wordt lastiger denk ik nu ze 19 Juni op Firefly Festival staan. Ik denk dat ze begin Juni een paar festivals in de VS zullen doen en daarna naar Europa gaan. Tenzij ze voor 1 show naar de VS gaan..

Precies, daarom denk ik ook dat Arctic Monkeys lastig wordt. White Lies' tweede album was wat minder dan hun eerste album, maar afgelopen jaar is hun derde album verschenen en dat was wel weer een stuk beter.

Placebo is overigens te groot voor Lowlands. Die hebben Pinkpop al eens geheadlined.
 

festivalfanaat

Randprogramma
9 dec 2013
120
0
Zijn alledrie allerminst zeker, weet niet waarop je deze bs nu ineens baseert. Volgens mij was onlangs nog gebleken dat Pinkpop helemaal niet zo goed in het tourschema van Arctic Monkeys past en waarom je Volbeat en Linkin Park zekerheidjes noemt snap ik helemaal niet. Sterker nog, denk dat het vrij duidelijk is dat Volbeat nu NIET komt, aangezien Avenged Sevenfold al subheadliner is voor Metallica.

Met topfavoriet bedoel ik met wat pinkpop wil, niet met wat in hun tourschema past. Linkin Park past precies in tourschema, check maar op hun site, zelfde voor Volbeat. Vandaar.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
White Lies’ tweede album was wat minder dan hun eerste album, maar afgelopen jaar is hun derde album verschenen en dat was wel weer een stuk beter.
Ho oeps, was even vergeten dat ze voor Ritual ook nog een album uitgebracht hadden. Ik heb alleen de laatste dus niet echt mee gekregen, ik zal hem eens opzetten
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">PwoperFish wrote:</div>
Ik weet niet hoe het nieuwe album van White Lies is maar in 2011 stonden ze ook al sub voor Kings of Leon. Nou heb ik verder niet zoveel meer van White Lies gehoord na het 1e album dus misschien is de populariteit een beetje weg maar wel een redelijk goedkope oplossing om als sub neer te zetten. En ik denk dat ze een groot deel van het budget al uitgegeven hebben aan Metallica en AF. En dan moet je nog 2 headliners.

Arctic Monkeys wordt lastiger denk ik nu ze 19 Juni op Firefly Festival staan. Ik denk dat ze begin Juni een paar festivals in de VS zullen doen en daarna naar Europa gaan. Tenzij ze voor 1 show naar de VS gaan..


Precies, daarom denk ik ook dat Arctic Monkeys lastig wordt. White Lies’ tweede album was wat minder dan hun eerste album, maar afgelopen jaar is hun derde album verschenen en dat was wel weer een stuk beter.

Placebo is overigens te groot voor Lowlands. Die hebben Pinkpop al eens geheadlined.

Dat is toch geen logica foo fighters hebben pinkpop ook geheadlined en lijken me groter dan placebo maar stonden 2 jaar terug ook op lowlands.
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">PwoperFish wrote:</div>
Ik weet niet hoe het nieuwe album van White Lies is maar in 2011 stonden ze ook al sub voor Kings of Leon. Nou heb ik verder niet zoveel meer van White Lies gehoord na het 1e album dus misschien is de populariteit een beetje weg maar wel een redelijk goedkope oplossing om als sub neer te zetten. En ik denk dat ze een groot deel van het budget al uitgegeven hebben aan Metallica en AF. En dan moet je nog 2 headliners.

Arctic Monkeys wordt lastiger denk ik nu ze 19 Juni op Firefly Festival staan. Ik denk dat ze begin Juni een paar festivals in de VS zullen doen en daarna naar Europa gaan. Tenzij ze voor 1 show naar de VS gaan..


Precies, daarom denk ik ook dat Arctic Monkeys lastig wordt. White Lies’ tweede album was wat minder dan hun eerste album, maar afgelopen jaar is hun derde album verschenen en dat was wel weer een stuk beter.

Placebo is overigens te groot voor Lowlands. Die hebben Pinkpop al eens geheadlined.

Placebo is helemaal niet te groot voor Lowlands, in tegendeel zelfs, perfect voor Lowlands.
Placebo heeft 2x Pinkpop geheadlined (zover ik uit mijn hoofd weet) dit was in 2006 (als echte headliner) en 2009 (eigenlijk eerst niet als headliner, maar na dat Depeche Mode niet kon komen omdat Dave Gahan erg ziek was, hebben ze Placebo de headline spot gegeven)
En wat juw aangeeft, Foo Fighters zijn groter dan Placebo en stonden ook 2 jaar geleden op Lowlands.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Oké het kan wel, maar ik verwacht Placebo toch eerder op Pinkpop dit jaar. Zal er dan misschien ook aan liggen hoe hun tourschema in elkaar zit. Ben sowieso benieuwd wanneer Pinkpop met de tweede headliner komt. Straks is alles weg en hebben ze geen andere keuze dan ook maar Kings of Leon weer te nemen.
 

festivalfanaat

Randprogramma
9 dec 2013
120
0
Oké het kan wel, maar ik verwacht Placebo toch eerder op Pinkpop dit jaar. Zal er dan misschien ook aan liggen hoe hun tourschema in elkaar zit. Ben sowieso benieuwd wanneer Pinkpop met de tweede headliner komt. Straks is alles weg en hebben ze geen andere keuze dan ook maar Kings of Leon weer te nemen.

Je kunt toch beter Queens of the Stone Age (als headliner) wéér doen dan Kings of Leon wéér als je toch niks beters vind..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.766
Eerlijk gezegd verwacht ik KOL en QOTSA op Lowlands ipv Pinkpop. Kom toch terug op eerdere reacties waar ik Volbeat afschreef. Hebben 8 en 9 juni nog vrij en nog geen nl-data. Headliner op Hurricane, staan wel op GMM (máár A7X ook). Ik zou het wel enorm gewaagd vinden Volbeat als headliner de 8e te zetten. Placebo komt eigenlijk beter als head tot z'n recht, mag van mij ook wel.
 

festivalfanaat

Randprogramma
9 dec 2013
120
0
Eerlijk gezegd verwacht ik KOL en QOTSA op Lowlands ipv Pinkpop. Kom toch terug op eerdere reacties waar ik Volbeat afschreef. Hebben 8 en 9 juni nog vrij en nog geen nl-data. Headliner op Hurricane, staan wel op GMM (máár A7X ook). Ik zou het wel enorm gewaagd vinden Volbeat als headliner de 8e te zetten. Placebo komt eigenlijk beter als head tot z’n recht, mag van mij ook wel.

Precies. Volbeat headliner op pinkpop, ik zie het ook gebeuren. Er is al veel geld uitgegeven en hier bespaar je zeker op.

Verder is Volbeat echt niet meer de heavy metal wat het ooit was, het is wat commercieel geworden, maar zeker niet minder.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Met Metallica heb je al een hardere headliner, ik denk niet dat Pinkpop nog een band uit een zelfde genre laat headlinen. Met uitzondering van Linkin Park misschien.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ohja en nog een zekerheidje is Volbeat, als subheadliner. Laatste keer was alweer in 2011.

Alweer 2011? Het is ernstig gesteld met de festivals als dit al lang geleden is.. Subheadliner zou kunnen, maar ik hoor hier nu ook dat ze headliner kunnen zijn. Dat klopt natuurlijk van geen kant, Volbeat kan geen dag uitverkopen en is hetzelfde verhaal als Avenged Sevenfold. Die zullen dit jaar nooit headliner zijn. En dat ze andere festivals headliner zegt ook weinig, omdat het daar voornamelijk om metalfestivals gaat.
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
Met Metallica heb je al een hardere headliner, ik denk niet dat Pinkpop nog een band uit een zelfde genre laat headlinen. Met uitzondering van Linkin Park misschien.

Mee eens. denk ook niet dat Volbeat gaat headlinen, ook omdat ze gewoon weg niet groot genoeg zijn daarvoor.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Volbeat moeten ze sws niet laten headlinen. Je hebt op zondag al A7x en Metallica staan. Het zou nog slimmer zijn om Kings of Leon een dag te laten headlinen dan Volbeat ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken