Pinkpop 2014

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.585
6.782
Heb net ook ff de plattegrond in de app gecheckt, idd nog niet daar. Is ook anders dan op de site, de app plattegrond is 3D.
 

Jupi21

Playlistbediener
16 mrt 2014
5
0
Ik ga dit jaar voor het eerst naar Pinkpop en heb er ontzettend veel zin in :) ik heb echter nog een vraag, ik ben vegetariër en zag op de plattegrond dat er ook vegetarisch eten is. Weet iemand wat ik hier van kan verwachten? Is dat alleen friet en pizza of? Alvast bedankt!
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.602
4.712
Aan eten geen gebrek op pinkpop, ook pannekoeken, poffertjes, noem t maar op.. Ik weet niet of er vegetarisch vlees op pp is, maar over t eten hoe je je in ieder geval niet druk te maken!

Verder is het een geweldig festival, ga dit jaar voor de 7e keer! 2009 eerste keer (12 jaar) (;
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Ik ga voor de 2e x en word volgende week 20 :p

Maar echt op Pinkpop is echt alles maar dan ook echt alles op gebied van eten, heb me vorig jaar echt verbaast hahahah :p
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.585
6.782
Eten op Pinkpop, mijn aandacht gaat vaak niet veel verder dan de bekende broodjes gezond, frikandellen, pinkpop-friet of pizza, zelden dat ik me laat verleiden tot iets anders. (heb het geluk dat ik thuis nog ff een ontbijtje en een bakkie koffie kan pakken :p )

zal ik dan ook maar op de biechtstoel :wink: , dit gaat "pas" mijn 8e Pinkpop worden (1ste keer echt op het festival-terrein in 2006 en 2011 over moeten slaan) en ben geboren 13 dagen voor de 10e Pinkpop.
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Haha, inderdaad, voor mij hoeft het ook niet zo moeilijk hoor, simpel frietje en een frikadelletje en dan vind ik het wel prima :p Voor de rest als ontbijt een simpel brood meenemen of gewoon melkbroodjes, lekker simpel s' ochtends, :)
 

mder

Nieuw lid
9 mei 2014
1
0
In de Quest staat een interview met hoofdprogrammeur Rob Trommelen

Een paar quotes:
Toen Pearl Jam afzegde heb ik Rock am Ring en Download gebeld. Die festivals zaten met hetzelfde probleem. Het idee was om met z’n drieën de Red Hot Chili Peppers te gaan halen.

Voor de Arctic Monkeys betalen we te veel. ... Zonder de Arctic Monkeys zakt deze hele festivaldag in elkaar, dus hij blijft maar beuken. Wat ook meespeelt is dat die agent een hele reeks belangrijke bands heeft. Hij kan morgen weer een andere artiest voor me hebben. ... We bouwen op naar de hoofdact. Die bepaalt niet helemaal hoe de dag gaat klinken, maar wel voor 60 procent of zo.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
zal ik dan ook maar op de biechtstoel
icon_wink.gif
, dit gaat “pas” mijn 8e Pinkpop worden (1ste keer echt op het festival-terrein in 2006 en 2011 over moeten slaan) en ben geboren 13 dagen voor de 10e Pinkpop.

Mijn Pinkpop edities: 1988, 1990, 1997, 1998, 1999, 2000, 2008, 2009, 2010, 2011, 2013. Dit wordt dus nummer 12.
De niet Pinkpop jaren ging ik met name naar andere festivals zoals Werchter, Pukkelpop en kleine festivals in België zoals Crammerock, Suikerrock en Rock Zottegem.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.585
6.782
In de Quest staat een interview met hoofdprogrammeur Rob Trommelen

Een paar quotes:

Toen Pearl Jam afzegde heb ik Rock am Ring en Download gebeld. Die festivals zaten met hetzelfde probleem. Het idee was om met z’n drieën de Red Hot Chili Peppers te gaan halen.

Voor de Arctic Monkeys betalen we te veel. … Zonder de Arctic Monkeys zakt deze hele festivaldag in elkaar, dus hij blijft maar beuken. Wat ook meespeelt is dat die agent een hele reeks belangrijke bands heeft. Hij kan morgen weer een andere artiest voor me hebben. … We bouwen op naar de hoofdact. Die bepaalt niet helemaal hoe de dag gaat klinken, maar wel voor 60 procent of zo.

THNX, dit onderstreept eigenlijk wat ik hier vanaf het begin aangehaald heb over RHCP en AM. (en iedereen maar denken dat ik gek ben, 8-O )
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Interessant stukje, thanks. Leuk om een beetje te weten hoe dat in zijn werking gaat. Die agent van AM wist dus dat ze geen andere headliner hadden dus kan je gemakkelijk meer geld vragen.

'Hij kan morgen weer een andere artiest voor me hebben. Ik wil niet te veel betalen, maar ik wil ook geen ruzie met die man. Ik heb geleerd over een deal heen te kijken. Soms moet ik mijn verlies nemen.'

:')
'Toen ik Arcade Fire vertelde dat ze op de Metallicadag zouden spelen, zeiden ze: ‘Dan komen we niet.’ Die band staat ver van de metal. Zij willen niet voor lul staan voor die headbangers. We hebben daarom afgesproken dat ze het tweede podium afsluiten, dat heb ik verder alternatief geprogrammeerd.'
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.398
596
‘Toen ik Arcade Fire vertelde dat ze op de Metallicadag zouden spelen, zeiden ze: ‘Dan komen we niet.’ Die band staat ver van de metal. Zij willen niet voor lul staan voor die headbangers. We hebben daarom afgesproken dat ze het tweede podium afsluiten, dat heb ik verder alternatief geprogrammeerd.’

Poeh, da's dan close. Dit is dan toch wel een mooie oplossing, want ik denk niet dat Arcade Fire bij het grote publiek bekend genoeg is om als headliner door te gaan op Pinkpop (hoewel ze gek genoeg wel groot genoeg zijn om nog veel grotere festivals te headlinen).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.585
6.782
ik kan mezelf wel terugvinden in dit artikel... :mrgreen:
Beginnen met de hoofdact, de headliners maken de festivaldag, de rest is opvulling, acts verdienen meer op een festival ipv eigen show, Pinkpop enige plek in NL om voor 70 duizend man te staan, "De formule van het festival is alternatief. Rock, modern, een paar oudere acts, maar wel altijd alternatief."

Ik hoop dat Rob / Dhr Trommelen naar de meeting komt: "Tijdens Pinkpop ben ik dan ook veel op het veld te vinden, met de hele ploeg gaan we bandjes kijken. Ik wil voelen, mensen aanspreken. Wat vind je ervan? Want volgend jaar moeten we ook weer programmeren." Maar misschien is het geen goed idee om mij een mening te vragen, ik ben waarschijnlijk niet kritisch genoeg als het over Pinkpop gaat ;)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.398
596
Ik ben het er wel mee eens dat een festivaldag om de hoofdact gemaakt wordt, maar ik vind het veel te zwart-wit om een festivaldag te schetsen als HOOFDACT + OPVULLING. Onder de Arctic Monkeys staat bijvoorbeeld Editors en die band is van een heel ander allure dan North Mississippi Allstars of Taymir op het begin van de dag. Van mij mag Pinkpop dus ook wat meer aandacht geven aan de 3FM-headliners en subheadliners. Op maandag hebben ze het wat dat betreft dus goed ingedeeld naar mijn mening. De dag begint met kleine acts (Jett Rebel en Clean Bandit spelen 40 minuten), daarna volgt de dagprogrammering (bandjes zoals Kodaline en Bombay Bicycle Club krijgen een uur), daarna subheads en 3FM-heads (Arcade Fire 80 minuten) tot de hoofdact komt (Metallica 110 minuten).
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Ik hoop dat Rob / Dhr Trommelen naar de meeting komt: “Tijdens Pinkpop ben ik dan ook veel op het veld te vinden, met de hele ploeg gaan we bandjes kijken. Ik wil voelen, mensen aanspreken. Wat vind je ervan? Want volgend jaar moeten we ook weer programmeren.” Maar misschien is het geen goed idee om mij een mening te vragen, ik ben waarschijnlijk niet kritisch genoeg als het over Pinkpop gaat

Jaaa kunnen een mailtje sturen naar bureau pinkpop!

Ze zijn wel bekend met het forum, bedoel, vorig jaar zei Jan Smeets na PP dat er enkele forums/fansites waren die speculeerden en hij noemde o.a. FESTILEAKS :)

Lijkt me wel echt een leuk plan!
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Beginnen met de hoofdact, de headliners maken de festivaldag, de rest is opvulling,

Die quote viel mij ook wel op. Wel grappig om die te vergelijken deze uitspraken van mensen van LL en BKS. (Stond ong. 1 week geleden in de Spits).

Maar daar kan je ook weer vraagtekens bij zetten als je bekijkt dat PP de meeste kaarten verkoopt van NL. Al was dat zonder RS een stuk minder geweest.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
THNX, dit onderstreept eigenlijk wat ik hier vanaf het begin aangehaald heb over RHCP en AM. (en iedereen maar denken dat ik gek ben,
icon_eek.gif
)

We verklaarden je gek omdat je een combo RS - RHCP - Metallica aannemelijk vond ;) RHCP - AM - Metallica had me eigenlijk wel een typische headlinerset voor Pinkpop geleken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.585
6.782
RHCP – AM – Metallica had me eigenlijk wel een typische headlinerset voor Pinkpop geleken.
dan hadden de vaste Pinkpoppers wel allemaal een weekendkaart gehad :roll:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.585
6.782
<div class="d4p-bbt-quote-title">DennisvdBr wrote:</div>
Beginnen met de hoofdact, de headliners maken de festivaldag, de rest is opvulling,

Die quote viel mij ook wel op. Wel grappig om die te vergelijken deze uitspraken van mensen van LL en BKS. (Stond ong. 1 week geleden in de Spits).

Maar daar kan je ook weer vraagtekens bij zetten als je bekijkt dat PP de meeste kaarten verkoopt van NL. Al was dat zonder RS een stuk minder geweest.
sluit ook wel aan bij dit artikeltje uit 2008 wat je vindt als je Rob Trommelen googled:
http://www.parool.nl/parool/nl/23/MUZIEK/article/detail/14711/2008/05/26/Het-is-onderhandelen-met-het-mes-op-tafel-voor-de-festivals.dhtml
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.585
6.782
Ik denk dat we binnenkort de tijdschema's weer op de pinkpopsite kunnen maken. Ik zag een tweet hierover van de webhost in de app met een link ernaar. Maar kon zelf nog niet vinden via de site, rrraaaarrrrrr....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken