Lowlands 2024

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
464
810
Ik denk echt wel een resultaat van de gekte bij de ingang elk jaar. Afgelopen jaar ontiegelijk vroeg vertrokken, en uiteindelijk voor onze groep met moeite een lekker plekje op 1/2 kunnen vinden. Aankomend jaar dus of nóg eerder vertrekken óf extra lappen voor een verzekert plekje. Bij DTRH waren de groepsplekken ook alweer snel uitverkocht.
Precies, dit is eigenlijk een gevolg van de toch wel beetje ergelijke toestand op donderdag ochtend. Wij vertrokken vorig jaar om 07:00 uit Rotterdam en konden al bijna nergens met een grote groep terrecht, vandaar dat wij dit jaar, ondanks dat ik er principieel tegen ben, ook hebben gekozen voor een groepsplek. Om die ellende van de donderdag te voorkomen.
 

dblauw

Campingartiest
28 nov 2023
79
94
Ik heb nog nooit op de luxere campings gestaan bij Lowlands. Vorig jaar op The Big Easy bij DTRH, en dat was eigenlijk wel heel goed bevallen. Hoe zit het met de Easy Camp en Gllamcamp Delluxe bij Lowlands? Ik zie op de plattegronden van voorgaande jaren dat ze in 2022 elk aan de andere kant van het terrein lagen, maar vorig jaar bij de Groepscamping en Camping 1. Zou dat dit jaar weer zo zijn? En welke is dan beter aan te raden qua ligging en toegang; de Easy of Gllamcamp?
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
464
810
dan wil je wel behoorlijk vooraan staan als de poorten om 15u open gaan.
De poorten gaan sochtends vroeg al open, ik dacht rond 09;00 a 10:00?
@Athos Als je echt zeker wilt zijn dan moet je er gewoon voor zorgen dat je als 1 van de eerste het parkeerterrein op rijd. En dit betekent heel vroeg weg.

En ja ik voed hiermee misschien nog meer de gekte, maar uiteindelijk lijkt het net of iedereen steeds eerder vertrekt en in de rij gaat staan.
 

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
419
374
Wij leveren ook diensten en krijgen soms ook dit soort "online verzoeken" aantallen te verwerken. Dat is an sich niet vreemd, en er zijn veel grotere partijen die te maken hebben met nog veel grotere aantallen.

Maar zoals eerder gezegd. Het is gewoon een zegen voor Lowlands. Iedereen praat er over, zelfs Henk en Ingrid lezen dit soort berichten. Vandaag ook paar keer te horen gekregen "had jij wel Lowlands kaarten kunnen scoren, want jij gaat toch ieder jaar. Ik las dat het moeilijk ging".

Iedereen praat over Lowlands, en een ticket heeft alleen maar meer waarde als het voelt als een lot uit een loterij. Hoeveel pagina's lullen wij hier vol over? Ze snijden zichzelf in de vingers als ze dit anders zouden doen.
En dat over de rug van de bezoekers die trouw elk jaar willen komen. Maar die lol is er bij wel vanaf. En ik weet voor mij 10 anderen . Maar blijf lekker zo doorgaan ik ben waarschijnlijk niet de enige die er wel klaar mee is . Ik gok wel op de laatste kaartjes en anders maar niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Wij zullen met 15 zijn dit jaar, maar hebben geen groepsplek kunnen bemachtigen. Heeft iemand hier ervaring met hoe vroeg je dan zult moeten zijn donderdag om fatsoenlijk bij elkaar te staan (en dan bij voorkeur op camping 1 tm 4)? We bereiden ons al voor op een hele korte nacht, haha
Je kan die van 81m2 nog gewoon kopen toch?
 

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
356
283
De poorten gaan sochtends vroeg al open, ik dacht rond 09;00 a 10:00?
@Athos Als je echt zeker wilt zijn dan moet je er gewoon voor zorgen dat je als 1 van de eerste het parkeerterrein op rijd. En dit betekent heel vroeg weg.

En ja ik voed hiermee misschien nog meer de gekte, maar uiteindelijk lijkt het net of iedereen steeds eerder vertrekt en in de rij gaat staan.
Is dit ook voor de campings voor de brug? Ik weet nog niet hoe laat wij er kunnen zijn en dit wordt de eerste LL sinds 2012 dus ik weet dus niks meer over de campings
 

BeWario

Campingartiest
27 jun 2023
97
90
dan wil je wel behoorlijk vooraan staan als de poorten om 15u open gaan.
Dat zou toch ook gewoon te regelen moeten zijn door Lowlands door t iets meer te reguleren dan "hier is het terrein, leef je uit". En dan heb ik t niet over groepjes van 4 tenten met een partytent, maar meer de 40m2 storm shelters, 6 aan elkaar geknoopte partytenten etc.

Vorig jaar was ik met het door Lowlands aangeraden busvervoer gekomen en toen was t al een drama om 3 tenten neer te zetten (zonder partytent)
 
  • Leuk
Waarderingen: Chicken

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.832
1.740
Vorig jaar was ik met het door Lowlands aangeraden busvervoer gekomen en toen was t al een drama om 3 tenten neer te zetten (zonder partytent)
Oh goeie dat je dit aanstipt trouwens. EvE zei in de podcast dat steeds meer mensen met de auto komen. Weet je waarom dat gebeurt? Iedereen heeft FOMO voor z'n plek en die bussen komen veels te laat aan. OV idem
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
464
810
Is dit ook voor de campings voor de brug? Ik weet nog niet hoe laat wij er kunnen zijn en dit wordt de eerste LL sinds 2012 dus ik weet dus niks meer over de campings
Nee op 5 en vooral 6 is nog wel een plekje te vinden, maar ook dan moet je nog wel zorgen dat je sochtends in de rij aansluit en niet pas smiddags aankomt. Uiteindelijk zijn wij daar vorig jaar ook terrecht gekomen nadat we eerst helemaal met al onze zooi naar camping 0 zijn gelopen en toen weer terug, dus twee keer de brug over, maar daardoor smaakte het eerste biertje bij de tent wel extra lekker.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

DeDaan

Playlistbediener
22 aug 2023
11
11
Is dit ook voor de campings voor de brug? Ik weet nog niet hoe laat wij er kunnen zijn en dit wordt de eerste LL sinds 2012 dus ik weet dus niks meer over de campings
Vorig jaar waren de campings over de brug (in ieder geval 3/4 die ik kon zien) langzaam vol aan het raken rond 11.00 als ik het me goed herinner, maar was ook bezig m'n spullen te slepen dus of de waarneming helemaal zuiver is weet ik niet. Campings voor de brug waren wel pas wat later vol en kwamen mensen halverwege de middag nog steeds aan. Als je wat meer naar achteren loopt op die campings kan je dan misschien nog wel voor een wat grote groep wat vinden. En anders een beetje langs iedereen slingeren, kan ook gezellig zijn met de buren. Op die manier is de groep waarmee we vorig jaar waren ruim verdubbeld met gezellige buren.

Het vroege arriveren en de rij in gaan is zeker niet ideaal, maar je kan er het beste van maken met een stoeltje, semi verse koffie en kletsen met de anderen in de rij. Heeft me toen al op de vroege ochtend verschillende optredens opgeleverd waar ik anders misschien toch niet heen was gegaan.
 

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
473
695
Ik heb nog nooit op de luxere campings gestaan bij Lowlands. Vorig jaar op The Big Easy bij DTRH, en dat was eigenlijk wel heel goed bevallen. Hoe zit het met de Easy Camp en Gllamcamp Delluxe bij Lowlands? Ik zie op de plattegronden van voorgaande jaren dat ze in 2022 elk aan de andere kant van het terrein lagen, maar vorig jaar bij de Groepscamping en Camping 1. Zou dat dit jaar weer zo zijn? En welke is dan beter aan te raden qua ligging en toegang; de Easy of Gllamcamp?
Easy en Gllamcamp liggen vlakbij elkaar, maakt qua lopen naar terrein heel weinig uit. Easy is ietsje dichterbij. Als geld geen rol speelt zou ik voor Gllam gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en dblauw

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
464
810
Vorig jaar waren de campings over de brug (in ieder geval 3/4 die ik kon zien) langzaam vol aan het raken rond 11.00 als ik het me goed herinner, maar was ook bezig m'n spullen te slepen dus of de waarneming helemaal zuiver is weet ik niet. Campings voor de brug waren wel pas wat later vol en kwamen mensen halverwege de middag nog steeds aan. Als je wat meer naar achteren loopt op die campings kan je dan misschien nog wel voor een wat grote groep wat vinden. En anders een beetje langs iedereen slingeren, kan ook gezellig zijn met de buren. Op die manier is de groep waarmee we vorig jaar waren ruim verdubbeld met gezellige buren.

Het vroege arriveren en de rij in gaan is zeker niet ideaal, maar je kan er het beste van maken met een stoeltje, semi verse koffie en kletsen met de anderen in de rij. Heeft me toen al op de vroege ochtend verschillende optredens opgeleverd waar ik anders misschien toch niet heen was gegaan.
Heerlijk dat ouwehoeren met vreemden in de rij en met zijn allen zeuren hoe kut het is om weer zo lang te moeten wachten en dat het te druk is terwijl je al je eerste nog koude biertjes naar binnen werkt en hoopt dat je de rij volhoud zonder naar de dixies te moeten rennen, en ondanks al het gezeur toch met de mensen om je heen kan lachen en weer kan genieten dat je op Lowlands bent.

Misschien dat ik dit jaar ondanks dat we een groepsplek hebben gewoon voor dit gevoel al op tijd in de rij aanschuif.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.832
1.740
Heerlijk dat ouwehoeren met vreemden in de rij en met zijn allen zeuren hoe kut het is om weer zo lang te moeten wachten en dat het te druk is terwijl je al je eerste nog koude biertjes naar binnen werkt en hoopt dat je de rij volhoud zonder naar de dixies te moeten rennen, en ondanks al het gezeur toch met de mensen om je heen kan lachen en weer kan genieten dat je op Lowlands bent.

Misschien dat ik dit jaar ondanks dat we een groepsplek hebben gewoon voor dit gevoel al op tijd in de rij aanschuif.
Da's inderdaad wel het mooie, om 9 uur al aangeschoten beginnen met aanschuiven in de rij.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84, Davidd en Rudy190

Jaxie

Playlistbediener
19 jul 2023
47
86
Deze oude opa (van tegen die tijd) 36 jaar gaat voor de tweede keer op rij op de camper camping staan, is mij toch wel erg bevallen. Niet de stress op donderdag, lekker ergens in de middag vertrekken. Daarnaast het niet hoeven sjouwen van alle rotzooi was ook echt een genot.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

pietmoeskops

Campingartiest
3 jun 2020
98
202
Deze oude opa (van tegen die tijd) 36 jaar gaat voor de tweede keer op rij op de camper camping staan, is mij toch wel erg bevallen. Niet de stress op donderdag, lekker ergens in de middag vertrekken. Daarnaast het niet hoeven sjouwen van alle rotzooi was ook echt een genot.
Dan ziet deze oude opa (van tegen die tijd) 42 jaar je daar. Wij gaan dit jaar voor het eerst met de camper, maar denk dat ik gewoon voor het gevoel toch even donderdagmiddag na geïnstalleerd te zijn de brug pak.
 

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
419
374
Dan ziet deze oude opa (van tegen die tijd) 42 jaar je daar. Wij gaan dit jaar voor het eerst met de camper, maar denk dat ik gewoon voor het gevoel toch even donderdagmiddag na geïnstalleerd te zijn de brug pak.
Pak de brug dan wel 3x . Die oude was toch ff iets zwaarder 🤘🤣🤣 dan heb je dat oude gevoel weer terug. Sterkte👊
 
  • On fire
Waarderingen: @Marc

RobGordon

Playlistbediener
19 apr 2023
9
12
Oh goeie dat je dit aanstipt trouwens. EvE zei in de podcast dat steeds meer mensen met de auto komen. Weet je waarom dat gebeurt? Iedereen heeft FOMO voor z'n plek en die bussen komen veels te laat aan. OV idem
Dit, ja! Voor corona werkte Lowlands met Event Travel en die bood meerdere vertrektijden aan. Wij vertrokken een paar jaar om 6:30 uit Amsterdam en die bus kwam dan om 8:00 bij Lowlands aan, ideaal. Was ook genoeg animo voor want op dat tijdstip kregen ze meerdere bussen vol vanaf alleen Sloterdijk.

Als ze echt autogebruik willen terugdringen is het onbegrijpelijk dat ze de eerste touringcars pas om 11:00 laten aankomen, uren nadat de poorten open gaan. Ik geef het telkens aan in de enquête na afloop van het festival maar blijkbaar hebben ze geen zin om dit te veranderen.

Met het reguliere OV kun je volgens mij nog redelijk op tijd bij het terrein aankomen, toch? Eerste bussen vanaf Lelystad en Dronten beginnen om 7:00 te rijden. Het is alleen jammer dat de afgelopen jaren de NS telkens werkzaamheden uitvoerde rondom het Lowlands-weekend waardoor Lelystad moeilijk te bereiken was.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken