Lowlands 2024

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
474
819
Ik zie trouwens in de agenda van Big Thief dat zij 16 augustus in hun agenda hebben staan voor Lowlands. De 18e staan ze in Londen, dus het is volgens mij aannemelijk dat zij op de vrijdag staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
474
696
Welke namen verwachten jullie dat er nog bijkomen volgende maand?
Ik hoop zelf dat er een aantal van deze namen bijkomen: Fontaines DC, Pip Blom, Warhaus, Yard Act, Catfish and the bottlemen, Wunderhorse.
Ik hoop echt heel erg op Fontaines DC, dat luister ik nu zo vaak dat ik ze echt live wil zien.

Verder maakt het me niet zoveel uit. Yard Act, Wunderhorse, Gossip, The Last Dinner Party en Kasabian zou ik leuk vinden.

En wat lekkere techno nog voor in de nacht. Joyhauser en HI-LO zou ik wel weer willen zien. Of van wat verder weg: DJ Rush.
 
  • On fire
  • Leuk
Waarderingen: bjklaver en LLoww

Novis95

Campingartiest
11 mei 2023
84
212
Verder zou ik Fontaines DC, The Blaze, Frank Carter en Skin on Skin vet vinden.
Ik sluit me in ieder geval hierbij aan. Vooral Fontaines D.C. verwacht ik echt nog wel.

Ergens tussen hoop en verwachting in zitten Oscar & The Wolf, Cage the Elephant, Confidence Man, Sef & El Salvador en Claude.
 

Camping2

Campingartiest
6 jun 2022
85
149
Jullie hebben groot gelijk. Grappig dat als je 36 jaar bent je jezelf al een opa vindt 😉

Hoe moet ik me voelen dan met 50 jaar 😳

Wij zaten altijd op Europarcs de laatste jaren. Dit jaar ga ik waarschijnlijk alleen, dus dan kies ik voor de kiss & ride en dan ergens een plekje op de festivalcamping zoeken.

Glamping overwogen, maar belachelijk duur. Camper is denk ik het meest ideaal voor de oudjes hier 😜 maar die heb ik nog niet. Nog even sparen voor een festival camper.
Wij staan met drie 50plussers, sinds dat vanaf 2017 mogelijk is, met onze tent zo ongeveer naast de ingang.
Je zou het niet zeggen, maar dit is 1 van de meest rustige plekken op de camping. Koffie en ontbijt is om de hoek, evenals het hele festivalterrein natuurlijk.
En geen last van keta gillende gasten of muziek waar ik niet om gevraagd heb, maar alleen muziek op de achtergrond van mensen die er voor geleerd hebben 😁
 

HOOFDLETTERS

Playlistbediener
1 jun 2023
28
71
Fontaines staan op de 20e augustus op een festival in Turkije, dus kan lastig nog worden.. Al hoop ik het ook! Yard Act hoop ik ook trouwens, fantastische band. Nieuwe singles beloven veel goeds!
 
  • Leuk
Waarderingen: Novis95

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
691
633
Fontaines staan op de 20e augustus op een festival in Turkije, dus kan lastig nog worden.. Al hoop ik het ook! Yard Act hoop ik ook trouwens, fantastische band. Nieuwe singles beloven veel goeds!
Screenshot_20240206_124728_com.instagram.android_edit_532060386452146.jpg

Ze blijven de opvallende afwezige op Nederlandse en Belgische festivals tot dusver. Laten we hopen dat Lowlands er nog bij komt!
 
  • Leuk
Waarderingen: Chicken en Novis95

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
sinds wanneer hebben artiesten een reden nodig om te touren?
er zijn zo veel bands die 10 tours doen met 1 album
ze touren omdat ze willen touren lijkt me
En om geld te verdienen voor een volgende plaat oid. Ook gewoon hun cashcow.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
474
696
Fontaines staan op de 20e augustus op een festival in Turkije, dus kan lastig nog worden.. Al hoop ik het ook! Yard Act hoop ik ook trouwens, fantastische band. Nieuwe singles beloven veel goeds!
Hmmm op deze manier acht ik de kans dat Fontaines DC naar Lowlands komt best klein inderdaad.

Ze staan de 15de in het noorden Frankrijk.

Op de 16de / 17de waarschijnlijk in Portugal.

Op de 20ste in Turkije

Grote kans dat ze 18 / 19 nog maar één show doen en dat zal dan wel Pukkelpop worden...

OF

15de Noord Frankrijk
16de Pukkelpop
17de Portugal
20ste Turkije

Dan zou de 18de Lowlands nog kunnen, maar dat zie ik ook niet gebeuren eigenlijk.
 
Laatst bewerkt:

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
691
633
Hmmm op deze manier acht ik de kans dat Fontaines DC naar Lowlands komt best klein inderdaad.

Ze staan de 15de in het noorden Frankrijk.

Op de 16de / 17de waarschijnlijk in Portugal.

Op de 20ste in Turkije

Grote kans dat ze 18 / 19 nog maar één show doen en dat zal dan wel Pukkelpop worden...

OF

15de Noord Frankrijk
16de Pukkelpop
17de Portugal
20ste Turkije

Dan zou de 18de Lowlands nog kunnen, maar dat zie ik ook niet gebeuren eigenlijk.

Het lijkt me sterk dat ze Lowlands én Pukkelpop doen idd. Ze geven wel aan dat de tourdata op Insta nog niet compleet zijn, dus er lijkt nog een kans.

Verder valt Pinkpop sowieso af want die data treden ze ergens anders op. In juli lijken ze niet op te treden dus DTRH is op dit moment ook niet logisch. BKS kan in theorie nog maar lijkt heel erg onwaarschijnlijk als die nog in de 3e worp aangekondigd zouden worden.
Dan blijft Lowlands over.. Ik zou het persoonlijk de beste gitaar boeking van 2024 vinden mochten ze komen dus fingers crossed!

Edit: Ze doen tussen de festivals door nog enkele zaalshows, dus dit kan ook altijd nog in Nederland/België natuurlijk
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
474
696
Het lijkt me sterk dat ze Lowlands én Pukkelpop doen idd. Ze geven wel aan dat de tourdata op Insta nog niet compleet is, dus er lijkt nog een kans.
Verder valt Pinkpop sowieso af want die data treden ze ergens anders op. In juli lijken ze niet op te treden dus DTRH is op dit moment ook niet logisch. BKS kan in theorie nog maar lijkt heel erg onwaarschijnlijk als die nog in de 3e worp aangekondigd zouden worden.
Dan blijft Lowlands over.. Ik zou het persoonlijk de beste gitaar boeking van 2024 vinden mochten ze komen dus fingers crossed!

Ik denk dat er inderdaad nog één optreden van FDC bij komt, op Pukkelpop of op Lowlands. Die eerste lijkt mij de beste papieren te hebben, want Fontaines lijkt mij op zich wel op een naam die Lowlands in hun eerste worp zou willen aankondigen.

Maar zolang er niks 100% uitgesloten is hou ik nog even hoop. Hopelijk spelen ze in België bijvoorbeeld op Rock Werchter (in beide schema's is nog ruimte) en doen ze in Nederland vervolgens Lowlands. Maar goed, als ze in juli wel gaan touren kan het ook nog DTRH / Pukkelpop worden natuurlijk.

Ik lees dat er hoogst waarschijnlijk morgen nieuwe namen voor Pukkelpop komen. Dan weten we wellicht meer.
 

sjoeske

Playlistbediener
18 jan 2020
40
39
The Blaze,Crystal Fighters hoop ik op en verwacht nog een grote reggae naam, hoop dan op Alpha Blondy
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.881
1.820
Ik reageer toch even op Crystal Fighters, omdat je niet de eerste bent die met die band aan komt zetten in mijn herinnering, maar die band is toch compleet passé? De oude hits zijn gedateerd, Paradiso in september verkopen ze (nog) niet uit en in 2016 waren ze al niveautje Appelpop. Lijkt me allezins geen naam die MOJO gaat boeken.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Ik reageer toch even op Crystal Fighters, omdat je niet de eerste bent die met die band aan komt zetten in mijn herinnering, maar die band is toch compleet passé? De oude hits zijn gedateerd, Paradiso in september verkopen ze (nog) niet uit en in 2016 waren ze al niveautje Appelpop. Lijkt me allezins geen naam die MOJO gaat boeken.
Zelfde verhaal met Two Doors Cinema Club. Stonden vorig jaar 2 keer in een niet uitverkochte Paradiso en stonden hoog op de BKS poster. Die touren rond Lowlands ook en zullen er waarschijnlijk ook (helaas) wel staan. Ook compleet passé, maar schijnbaar wel populair bij de boekers ofzo.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.881
1.820
Zelfde verhaal met Two Doors Cinema Club. Stonden vorig jaar 2 keer in een niet uitverkochte Paradiso en stonden hoog op de BKS poster. Die touren rond Lowlands ook en zullen er waarschijnlijk ook (helaas) wel staan. Ook compleet passé, maar schijnbaar wel populair bij de boekers ofzo.
Two Door Cinema Club hoor je af en toe nog wel op een feestje of iets, maar de laatste keer dat ik ze op DTRH zag was het niet veel soeps nee

Even een kijkje naar de laatste optredens van Crystal Fighters in Nederland: Zwarte Cross in 2018, Melkweg in 2019 en Bevrijdingsfestival in 2019. Zie Lowlands niet echt als een logische opvolging daarin.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
797
480
Two Door Cinema Club hoor je af en toe nog wel op een feestje of iets, maar de laatste keer dat ik ze op DTRH zag was het niet veel soeps nee
Die laatste keer op DTRH moet reden zijn om ze nooit meer te boeken imho.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken