Mijn ervaringen van de chaos die Lowlands voorverkoop heet, had ik nog niet echt gedeeld met jullie.
Bij deze mijn verhaal.
Ik zat voor tienen al ingelogd en klaar met 4 devices in de aanslag, en had mijn vrienden gevraagd dat ook te doen.
Tegen 11'en zat ik in 2 hotlines met in totaal zo'n 20 personen en ongeveer 60 devices online.
Toen het eindelijk zover was en het startschot viel moest ik me eerst op alle 4 devices door de robot controle werken. Bij alle 4 de devices moest dat 2x voordat het goed ging. Ondanks dat ik zeker weet dat ik ze goed had overgenomen. Hier heb ik denk ik best wat plekjes in de rij verspeeld.
Eenmaal in het systeem was het wachten op de plek in de rij.
Maar dat was flink schrikken, op 2 van de 20 personen na had iedereen een startnummer van boven de 20000.
Wat opviel was dat in beide groepen de newbie het laagste cijfer had en dus het eerst aan de beurt was.
Dat zal toeval geweest zijn, maar wel opmerkelijk.
Nadat de newbies hun kaarten hadden gekocht waren we nog niet compleet en sloeg de paniek toe omdat het inmiddels 1115 was geweest en de eerste 'uitverkocht' labels al zichtbaar werden.
Toch is het restant van de kaarten gekocht nadat deze labels al te zien waren.
Ikzelf slaagde rond 1133 nog, mijn eerste poging van 8 kaarten werd niet geaccepteerd, maar nadat ik het aantal had verlaagd naar 2 kwam ik er toch nog wel door. Dit was wel op het device met het laagste startnummer bij de start.
Regelmatig las ik hier dat je niet moet refreshen terwijl je in de wachtrij staat. Maar omdat ik toch een paar devices met hele hoge startnummers had, dat toch wel een paar keer gedaan. Geen enkele keer zette dat me lager in de rij terug. Een aantal keren schoof ik juist best wat plekjes naar voren op.
Toen de stofwolken van het slagveld waren neergedaald, bleek dat er voor alle 20 man een kaartje was gescoord.
Ik heb de rest van de dag op een roze wolk gelopen, daar waar ik vorig jaar nog weken met een zware kater heb rond gelopen.
S'avonds op mijn werk hoorde ik nog van een collega die met zijn 14'en online zaten en waar er alleen 1 ict'er 2x doorheen was gekomen. Die ene persoon heeft dus met 2 aankopen die hele groep van kaarten voorzien.
Het kan wederom toeval zijn maar deed me wel afvragen of er dan toch trucjes zijn om het systeem te beïnvloeden?
Mijn conclusies:
-Om 1000 inloggen leek weinig effect te hebben.
-Refreshen leek geen negatieve invloed te hebben.
-Met mijn laagste startnummer slaagde in rond 1133 toch nog om kaarten te scoren.
-In 2 verschillende groepen kwam de newbie er het eerst doorheen.
-Handige ict'ers lijken een voorsprong te hebben.
-Eenmaal in de shop hielp het verlagen van het aantal gewenste kaarten me toch nog aan 2 tickets.
-Ook na het zien van het bordje uitverkocht kon ik toch nog kaarten kopen.
-20 personen op 60 devices leverden ons 4 transacties op met een 'buit' van in totaal 20 kaarten.
Opgelucht kan ik uitkijken naar mijn 29e Lowlands.
Ikzelf wilde persé nu al een kaart, maar mijn clubje van de afgelopen jaren wacht nu express op de kaartdump die ook dit jaar ongetwijfeld weer gaat plaatsvinden in de week voor Lowlands.